- 1. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... cięgien, urządzeń dylatacyjnych, jak też podobnych urządzeń o ograniczonej żywotności. Warunkiem równoczesnym jest to, by podczas tych czynności do minimum ograniczyć utrudnienia w ruchu na obiekcie. Eurokody ...
- Utworzone: 10 marzec 2011
- 2. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- Pierwsze eurokody pojawiły się już w latach 70. ubiegłego stulecia. Przez minione dziesiątki lat były modyfikowane i doskonalone. W opinii dr hab. inż. Marka Łagody, profesora Politechniki Lubelskiej i ...
- Utworzone: 09 marzec 2011
- 3. W marcowym garncu: beton, mosty, eurokody… i wielkie autobusy
- (Mobilność)
- W polskim mostownictwie koszt betonu stanowi około 8-10% całkowitych kosztów budowy obiektu. Zmiana betonu z C30/37 na C50/60 zwiększa koszty jednostkowe (za metr sześcienny) o 15-20%. Inwestor z reguły ...
- Utworzone: 08 marzec 2011
- 4. Eurokody
- (Drogi i mosty)
- ... eurokodom konferencji pod nazwą „Eurokody Konstrukcyjne” (Structural Eurocodes, IABSE Conference Davos 1992 International Association for Bridge Structural Engineering – IABSE Report wolume 65, 1992), ...
- Utworzone: 14 maj 2009