- 1. ETSC: blokady antyalkoholowe w całej UE
- (Mobilność)
- ... związanych z prowadzeniem pojazdu pod wpływem alkoholu. Są to dwa główne zalecenia Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu (ETSC), autorów nowego sprawozdania poświęconego sposobom ograniczenia liczby ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2018
- 2. Pieszy bezpieczniejszy na warszawskim przejściu
- (Mobilność)
- ... ruchu drogowego. Program poprawy bezpieczeństwa będzie uwzględniał priorytety określone w kierunkach polityki Komisji Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa drogowego na lata 2011-2021, takie jak: edukacja ...
- Utworzone: 09 marzec 2017
- 3. NIK o bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów
- (Mobilność)
- ... o 24 proc. (o 2705 wypadków), a liczba zabitych o 26 proc. (o 320 osób). Wciąż jednak w Unii Europejskiej stanowią oni 21 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych, natomiast w Polsce to nadal ...
- Utworzone: 18 lipiec 2016
- 4. Poprawa brd, ale...
- (Mobilność)
- ... nietrzeźwych. Jednak Polska nadal zajmuje niskie miejsce w rankingu bezpieczeństwa na drogach państw Unii Europejskiej. W 2014 roku wskaźnik ofiar śmiertelnych wypadków wyniósł ponad 8 ...
- Utworzone: 08 październik 2015
- 5. „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” – projekt rozpoczęty
- (Archiwum1)
- ... Europejskich Władzy Wdrażającej Programy Europejskie Mariusza Kasprzyka wspólnej umowy w sprawie realizacji tego wartego blisko 16 milionów złotych przedsięwzięcia, które zakończy się dopiero w czerwcu ...
- Utworzone: 24 lipiec 2012
- 6. Nie udało się uratować 6 tysięcy ludzi. Dlaczego?
- (Inżynieria ruchu)
- ... Zabrakło precyzyjnie określonego tego, co należało zrobić dla jego osiągnięcia. Nie uwzględniono też aspektu różnic pomiędzy poszczególnymi państwami Unii Europejskiej, a dokładnie pomiędzy tzw. starą ...
- Utworzone: 05 grudzień 2011
- 7. Zarządzenie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej cz. I
- (Prawo)
- Parlament Europejski oraz Rada Unii Europejskiej przyjęły dyrektywę 2008/96/WE z 19 listopada 2008 r. w sprawie zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej. Celem dyrektywy jest ustanowienie procedur ...
- Utworzone: 01 lipiec 2010
- 8. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (IV)
- (Inżynieria ruchu)
- ... niż można by sądzić na podstawie tendencji z przeszłości. Jest to zgodne z zaleceniami OECD/ITF [25]. ETSC zwróciła się z prośbą do wiodącego europejskiego eksperta od tego procesu, aby zastosował go ...
- Utworzone: 01 czerwiec 2010
- 9. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (III)
- (Inżynieria ruchu)
- ... wzmocnienie Europejskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w działaniach na rzecz poszerzenia świadomości i wiedzy o problemach brd wśród decydentów i społeczeństwa. Merytoryczny wkład ETSC ...
- Utworzone: 31 maj 2010
- 10. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (II)
- (Inżynieria ruchu)
- ... Europejskiej” [7]. W kierunku trzeciego programu działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zgodnie z tym planem w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego UE powinna, w ramach zasady subsydiarności: ...
- Utworzone: 28 maj 2010
- 11. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (I)
- (Inżynieria ruchu)
- Już wkrótce można się spodziewać ogłoszenia przez Komisję Europejską nowego Europejskiego programu działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011-2020. Będzie to czwarty z kolei program ...
- Utworzone: 27 maj 2010
- 12. Wskaźniki brd w Unii Europejskiej – (I) SPI
- (Inżynieria ruchu)
- ... tak aby mogły być wykorzystane praktycznie w Unii Europejskiej, uwzględniając dostępność wymaganych danych, tak teraz, jak i w przyszłości. We współpracy z przedstawicielami 27 państw członkowskich Unii ...
- Utworzone: 30 marzec 2010
- 13. Unijne ramy wdrożenia ITS a polskie uwarunkowania prawne
- (Prawo)
- Znaczący postęp w zakresie konstrukcji pojazdów i technik logistycznych przekłada się wzrost zapotrzebowania na optymalne zarządzanie transportem drogowym w skali globalnej. W wybranych krajach Unii Europejskiej ...
- Utworzone: 01 październik 2009
- 14. Oddziaływanie ITS na brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... rządów i organizacji międzynarodowych. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego jest jednym z kluczowych zagadnień w europejskiej polityce transportowej. Stąd coraz większą rolę przypisuje się aplikacjom ...
- Utworzone: 04 grudzień 2008
- 15. Droga do bezpieczeństwa
- (Inżynieria ruchu)
- ... prof. Ryszard Krystek. – Mamy dzisiaj rocznie piętnastu zabitych w stutysięcznym mieście, średnia w Unii Europejskiej to dziesięciu. A najlepsze kraje świata zeszły już do pięciu. Piętnaście lat temu zaczynaliśmy ...
- Utworzone: 29 kwiecień 2008
- 16. Projekt EDWARD – bez ofiar na drogach
- (Komentarze)
- Zastanawiam sie kiedy skonczy sie ta urzednicza hipokryzja i zaczna konkretne i skuteczne dzialania poprawiajace europejskie BRD. Wlasnie wrocilem z Bosni i Hercegowiny i Chorwacji. Jazda tam bez pasow ...
- Utworzone: 01 październik 2019