- 1. Uspokojenie ruchu skuteczniejsze niż sygnalizacja świetlna
- (Inżynieria ruchu)
- ... w czerwcu 2014 roku przełączono na tryb „żółte pulsujące” trzy sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych przy ul. Nadwodnej, przy AWFiS oraz przy Telewizji Polskiej. Zastąpiono je elementami fizycznego ...
- Utworzone: 27 luty 2015
- 2. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... progami, istnieje możliwość, zgodnie z za-pisami prawa, stosowania „innych metod”. W praktyce oznacza to, że istnieje prawna możliwość stosowania szerokiego spektrum rozwiązań zmierzających do fizycznego ...
- Utworzone: 21 październik 2014
- 3. Zakończenie projektu szkoleniowego dla MTBiGM
- (Archiwum1)
- ... województw. Szkolenia odbywały się w Puławach, były przeprowadzone w formie wykładów oraz warsztatów. Program obejmował m.in. zasady, sposoby i zagadnienia projektowo-techniczne fizycznego uspokajania ...
- Utworzone: 07 listopad 2013
- 4. Uspokojenie ruchu – cele i założenia
- (Inżynieria ruchu)
- ... poprzez zniechęcanie kierowców do przejeżdżania przez miejscowości wybrane obszary za pomocą środków uspokojenia ruchu lub nawet poprzez fizyczne uniemożliwienie wjazdu. Poprawa jakości przestrzeni publicznej ...
- Utworzone: 17 kwiecień 2013
- 5. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... „siedzącemu” trybowi życia. Brak aktywności fizycznej, jak właśnie piesze pokonywanie tras na przykład do szkoły czy sklepów, wpłynęło na pogorszenie stanu zdrowia mieszkańców miast. Wspólna przestrzeń ...
- Utworzone: 14 listopad 2012
- 6. Gdańskie BRD
- (Inżynieria ruchu)
- ... Obecnie poparcie społeczne dla tych działań wzrosło. Fizyczne elementy uspokojenia ruchu na obecnym etapie świadomości kierowców i kultury jazdy są więc niezbędne. Natomiast należy je wprowadzać tylko ...
- Utworzone: 12 listopad 2012
- 7. Szkolenie z uspokojenia ruchu w Puławach
- (Archiwum1)
- ... zapoznali się ze specyfiką uspokojenia ruchu, metodyką i praktycznymi aspektami wdrażania obszarów ruchu uspokojonego, a także poznali metody i środki fizycznego uspokojenia ruchu zastosowane w „Miasteczku ...
- Utworzone: 12 wrzesień 2012
- 8. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
- (Inżynieria ruchu)
- ... są dodatkowo fizyczne środki uspokojenia ruchu – wyniesione skrzyżowania, progi typu poduszka itp. Wprowadzenie tego typu organizacji ruchu określa również charakter tego obszaru. Ma on być maksymalnie ...
- Utworzone: 02 luty 2011
- 9. Zieleń w uspokojeniu ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... o wyeliminowanie sytuacji kolizyjnych, zagrażających wypadkami na dojazdach do skrzyżowań przy wyższych prędkościach. – Dopiero na tej podstawie można lokalizować i projektować fizyczne środki uspokojenia ...
- Utworzone: 07 maj 2009
- 10. Zarządzanie bezpieczeństwem
- (Drogi i mosty)
- ... progi lub inne fizyczne środki redukcji prędkości. Ważne jest jeszcze zapewnienie kierującym odpowiednio wczesnego dostrzegania tych środków i ich widoczności w różnych warunkach oświetlenia oraz zmiennych ...
- Utworzone: 31 marzec 2009
- 11. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... fizyczne (w tym stopień ochrony oraz parametry ruchu), przestrzeń niezbędna dla ruchu, udział w powstawaniu zdarzeń drogowych (wypadków i kolizji). Z analizy statystycznej okoliczności wypadków drogowych ...
- Utworzone: 12 marzec 2009