- 1. Twarde dane w mobilności miejskiej
- (Mobilność)
- ... osoby fizyczne przed dowolnym wykorzystywaniem ich danych, stąd konieczność uzyskania zgody na ich zebranie, przetwarzanie, udostępnianie, a nawet przechowywanie. - Badania dotyczące preferencji i zachowań ...
- Utworzone: 15 styczeń 2019
- 2. Ruszył sezon rowerowy w Katowicach
- (Mobilność)
- ... okazja do tego, by zażyć choć odrobinę aktywności fizycznej pomiędzy zajęciami – mówi prof. Arkadiusz Mężyk, rektor Politechniki Śląskiej. Źródło: UM Katowice ...
- Utworzone: 03 kwiecień 2018
- 3. RODO a branża TSL
- (Prawo)
- ... przykładem identyfikatora, który pozwala na rozpoznanie osoby fizycznej. Oznacza to, że nowa ustawa zalicza ten rodzaj informacji do kategorii danych osobowych, podlegających ochronie. Czy wobec tego wszystkie ...
- Utworzone: 14 marzec 2018
- 4. Dodatkowe środki na edukację ekologiczną
- (Ochrona środowiska)
- ... przyznaje zdolność prawną, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, a także państwowe lub samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej; ekologiczne centra edukacyjne od ...
- Utworzone: 22 sierpień 2017
- 5. Uspokojenie ruchu skuteczniejsze niż sygnalizacja świetlna
- (Inżynieria ruchu)
- ... w czerwcu 2014 roku przełączono na tryb „żółte pulsujące” trzy sygnalizacje świetlne na przejściach dla pieszych przy ul. Nadwodnej, przy AWFiS oraz przy Telewizji Polskiej. Zastąpiono je elementami fizycznego ...
- Utworzone: 27 luty 2015
- 6. Drogowiec. Co to znaczy?
- (Drogi i mosty)
- ... na skrzyżowaniu i wiele, wiele jeszcze innych aspektów naszej codziennej pracy, zarówno tej „fizycznej” na ulicach, jak administracyjnej w biurach zarządów dróg. Myślę, że ten, siłą rzeczy uproszczony ...
- Utworzone: 25 luty 2015
- 7. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... progami, istnieje możliwość, zgodnie z za-pisami prawa, stosowania „innych metod”. W praktyce oznacza to, że istnieje prawna możliwość stosowania szerokiego spektrum rozwiązań zmierzających do fizycznego ...
- Utworzone: 21 październik 2014
- 8. Środowisko informacji (II) Trendy technologiczne i źródła nowoczesnej informacji
- (Ochrona środowiska)
- ... jak czynniki fizykochemiczne, regulują rozmieszczenie i liczebność populacji. Czynniki abiotyczne – czynniki ekologiczne natury fizycznej, samodzielnie lub wraz z innymi czynnikami wywierające wpływ na ...
- Utworzone: 14 październik 2014
- 9. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 2)
- (Drogi i mosty)
- ... kondycji fizycznej, podróżujących na krótszych i dłuższych dystansach, przemieszczających się zwykłymi rowerami oraz wyczynowymi, również podróżujących z bagażowymi sakwami czy ze specjalnymi przyczepkami. ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2014
- 10. Europejska debata w sprawie miejskiego wymiaru unijnej polityki cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... rozwoju miast? W tym przypadku można mówić o spójnym procesie transformacji społecznej, ekonomicznej i fizycznej miast. Oznacza to, że wszelkie działania gospodarcze, innowacyjne, edukacyjne i kulturalne, ...
- Utworzone: 31 lipiec 2014
- 11. Zakończenie projektu szkoleniowego dla MTBiGM
- (Archiwum1)
- ... województw. Szkolenia odbywały się w Puławach, były przeprowadzone w formie wykładów oraz warsztatów. Program obejmował m.in. zasady, sposoby i zagadnienia projektowo-techniczne fizycznego uspokajania ...
- Utworzone: 07 listopad 2013
- 12. Ochrona środowiska w drogownictwie (II) Ochrona przed hałasem, ochrona powietrza, wody i gleby
- (Ochrona środowiska)
- ... kierunku poziomym. Oczyszczenie następuje wskutek tlenowych i beztlenowych procesów rozkładu, mechanicznie poprzez odfiltrowanie szkodliwych substancji w masie gruntu oraz chemicznego i fizycznego wiązania ...
- Utworzone: 10 październik 2013
- 13. Wydzielone pasy dla komunikacji zbiorowej
- (Inżynieria ruchu)
- ... oraz pojazdów autobusowych. Uwzględniając skuteczność segregacji pojazdów komunikacji miejskiej z ruchu ogólnego, a zwłaszcza skuteczność tzw. fizycznego odgraniczenia pasów za pomocą niskiego krawężnika, ...
- Utworzone: 26 sierpień 2013
- 14. Uspokojenie ruchu – cele i założenia
- (Inżynieria ruchu)
- ... poprzez zniechęcanie kierowców do przejeżdżania przez miejscowości wybrane obszary za pomocą środków uspokojenia ruchu lub nawet poprzez fizyczne uniemożliwienie wjazdu. Poprawa jakości przestrzeni publicznej ...
- Utworzone: 17 kwiecień 2013
- 15. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... celów podróży do takiego obszaru. We współczesnych miastach, przy obecnej dostępności samochodu jako indywidualnego środka transportu, nie ma fizycznej możliwości zapewnienia miejsc parkingowych dla tych ...
- Utworzone: 19 grudzień 2012
- 16. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... „siedzącemu” trybowi życia. Brak aktywności fizycznej, jak właśnie piesze pokonywanie tras na przykład do szkoły czy sklepów, wpłynęło na pogorszenie stanu zdrowia mieszkańców miast. Wspólna przestrzeń ...
- Utworzone: 14 listopad 2012
- 17. Gdańskie BRD
- (Inżynieria ruchu)
- ... Obecnie poparcie społeczne dla tych działań wzrosło. Fizyczne elementy uspokojenia ruchu na obecnym etapie świadomości kierowców i kultury jazdy są więc niezbędne. Natomiast należy je wprowadzać tylko ...
- Utworzone: 12 listopad 2012
- 18. Szkolenie z uspokojenia ruchu w Puławach
- (Archiwum1)
- ... zapoznali się ze specyfiką uspokojenia ruchu, metodyką i praktycznymi aspektami wdrażania obszarów ruchu uspokojonego, a także poznali metody i środki fizycznego uspokojenia ruchu zastosowane w „Miasteczku ...
- Utworzone: 12 wrzesień 2012
- 19. Projektowanie dla wszystkich (I) Początki procesu zmian
- (Drogi i mosty)
- ... w tym dostępności (zasada 5) i mogą pomóc w opracowywaniu założeń polityki przestrzennej miast. Agenda 22 podkreśla kluczowe znaczenie dostępu do środowiska fizycznego oraz do informacji i komunikacji ...
- Utworzone: 10 lipiec 2012
- 20. Drogownictwo na słabym filarze finansów
- (Drogi i mosty)
- ... Użytkownik infrastruktury, kiedy wnosi opłaty w trybie podatku czy fizycznej opłaty w np. kasie, to płaci za usługę, której wykonania oczekuje. – Akcyza paliwowa została wręcz skonstruowana jako część ...
- Utworzone: 19 grudzień 2011
- 21. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... podstawie jego klasy technicznej obliczona powinna być jego przepustowość. Przepustowość nie oznacza tu tylko możliwości do fizycznego przeprowadzenia ruchu, a bardziej możliwości do przeprowadzenia go ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2011
- 22. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
- (Inżynieria ruchu)
- ... są dodatkowo fizyczne środki uspokojenia ruchu – wyniesione skrzyżowania, progi typu poduszka itp. Wprowadzenie tego typu organizacji ruchu określa również charakter tego obszaru. Ma on być maksymalnie ...
- Utworzone: 02 luty 2011
- 23. „Mądry transport – lepsze życie”
- (Inżynieria ruchu)
- ... skutki braku aktywności fizycznej (choroby układu krążenia i oddechowego, cukrzyca, otyłość), której korzystanie z samochodu nie sprzyja. Ryzyko dla zdrowia fizycznego i psychicznego stanowią także zjawiska ...
- Utworzone: 15 wrzesień 2010
- 24. Wskaźniki brd w Unii Europejskiej – (I) SPI
- (Inżynieria ruchu)
- ... ruchu drogowego (np. jazdę z nadmierną prędkości) oddziaływają wyniki programu bezpieczeństwa ruchu drogowego lub określone działania (np. egzekwowanie ograniczeń prędkości). Wyniki stanowią fizyczne skutki ...
- Utworzone: 30 marzec 2010
- 25. Pzp a FIDIC jako kodeks dobrych praktyk – cz. II wybór orzecznictwa
- (Prawo)
- ... lub instrukcji], 2.1 [Prawo dostępu do placu budowy], 4.6. [Współdziałanie], 4.10 [Dane o placu budowy], 4.12 [Nieprzewidywalne warunki fizyczne], 7.4 [Dokonywanie prób], 10.3 [Przeszkoda w próbach końcowych] ...
- Utworzone: 19 luty 2010
- 26. Wpływ planów mobilności na zmianę zachowań komunikacyjnych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... w tym warunków podróży transportem publicznym, rowerem, pieszo; poprawę bezpieczeństwa komunikacyjnego i osobistego użytkowników; redukcję czasu i kosztów podróży; okazję do codziennej aktywności fizycznej ...
- Utworzone: 21 styczeń 2010
- 27. Zieleń w uspokojeniu ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... o wyeliminowanie sytuacji kolizyjnych, zagrażających wypadkami na dojazdach do skrzyżowań przy wyższych prędkościach. – Dopiero na tej podstawie można lokalizować i projektować fizyczne środki uspokojenia ...
- Utworzone: 07 maj 2009
- 28. Zarządzanie bezpieczeństwem
- (Drogi i mosty)
- ... progi lub inne fizyczne środki redukcji prędkości. Ważne jest jeszcze zapewnienie kierującym odpowiednio wczesnego dostrzegania tych środków i ich widoczności w różnych warunkach oświetlenia oraz zmiennych ...
- Utworzone: 31 marzec 2009
- 29. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... fizyczne (w tym stopień ochrony oraz parametry ruchu), przestrzeń niezbędna dla ruchu, udział w powstawaniu zdarzeń drogowych (wypadków i kolizji). Z analizy statystycznej okoliczności wypadków drogowych ...
- Utworzone: 12 marzec 2009
- 30. Holenderska praktyka projektowa
- (Inżynieria ruchu)
- ... Zawsze będziemy mieli też do czynienia z ryzykiem, którego spostrzeganie ma miejsce nie tylko na poziomie otoczenia fizycznego. Istotne jest, by percepcja ryzyka była każdorazowo jak najbardziej zgodna ...
- Utworzone: 16 luty 2006