- 1. UK: siedem nowych poradników do walki z kongestią
- (Drogi i mosty)
- W połowie listopada brytyjski resort transportu opublikował wytyczne, które mają pomóc zmniejszać zatłoczenie na drogach oraz przyspieszać i usprawniać prowadzenie robót drogowych. Siedem poradników, przeznaczonych ...
- Utworzone: 24 listopad 2014
- 2. Kongestia w otoczeniu dużych obiektów parkingowych
- (Mobilność)
- Według danych statystycznych wskaźnik motoryzacji w Polsce w tej chwili wyraża się wielkością sięgającą 628 pojazdów na tysiąc osób. Ten wskaźnik będzie nadal rósł. Dla miast, a szczególnie dla aglomeracji, ...
- Utworzone: 17 luty 2014
- 3. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. IV
- (Drogi i mosty)
- Po trzech latach stabilności prawnej, prawdopodobnie od drugiego kwartału 2013 r., czeka nas kolejna rewolucja formalno-prawna w tej dziedzinie. W związku z tym warto spojrzeć wstecz i przypomnieć sobie ...
- Utworzone: 21 grudzień 2012
- 4. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. III
- (Drogi i mosty)
- Pobieranie opłat za parkowanie jest najstarszą ze współczesnych form oddziaływania ekonomicznego na zachowania komunikacyjne kierujących pojazdami. Zaczęto je stosować w USA na początku lat 30. ubiegłego ...
- Utworzone: 20 grudzień 2012
- 5. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- Podróżowanie samochodem w warunkach zatłoczonych miast, jest najbardziej nieracjonalnym sposobem przemieszczania się osób. W ograniczonej przestrzeni miejskiej, pojazdy te zajmują zbyt wiele cennej powierzchni, ...
- Utworzone: 19 grudzień 2012
- 6. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... podobne nadzieje już pokładaliśmy w ekologicznym samochodzie na paliwo z ropy. Z powodu zatłoczenia coraz częściej spotykamy się z kongestią - sytuacją, w której więcej niż jeden nabywca ubiega się o ...
- Utworzone: 18 grudzień 2012
- 7. Bezkonkurencyjny rower
- (Drogi i mosty)
- ... w kolejnych dniach tygodnia w maju 2008 roku, zawsze od godziny 7.30 (Patrz: H. Igliński. „Kongestia transportowa w Poznaniu i wybrane sposoby jej ograniczenia”. Transport Miejski i Regionalny Nr 3/2009). ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2012
- 8. Dynamiczne modele podróży cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... systemie. Osiąga się w ten sposób optymalną równowagę społeczną. Według tego modelu sieć pracuje najlepiej dla danego obciążenia a ewentualna kongestia jest minimalizowana. Wprawdzie jest to model nierzeczywisty ...
- Utworzone: 20 luty 2012
- 9. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... prowadzi głównie ruch aglomeracyjny, wobec tego utrzymanie na niej płynności ruchu nie jest tak istotne jak dla obwodnicy ekspresowej. Kongestia z obszaru wewnątrz obwodnicy miejskiej może być przeniesiona ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2011
- 10. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... sterowania powinny pokrywać się z odcinkami o obniżonej klasie technicznej. Na odcinkach na których trudne jest zmniejszenie klasy, działaniem zastępczym może być sterowanie dostępnością. G) Kongestia ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2011
- 11. Myto śródmiejskie XXI wieku cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... wielkość powróciła nawet do stanu z 2002 r. Kongestia (mierzona wydłużeniem czasu jazdy ze względu na mniej swobodny ruch) była w 2006 r. mniejsza o 8%, natomiast w odniesieniu do hipotetycznego ruchu, ...
- Utworzone: 06 maj 2011
- 12. Myto śródmiejskie XXI wieku cz. I
- (Drogi i mosty)
- 17 lutego 2003 r. Rada Wielkiego Londynu wprowadziła opłaty za wjazd samochodem do centralnej części miasta, znane jako „congestion charges” – opłaty za kongestię (czyli za przyczynianie się do powstawania ...
- Utworzone: 05 maj 2011
- 13. SEPO w opinii przewoźników
- (Drogi i mosty)
- ... przekazanie obsługi linii kolejowych zagranicznym spółkom, które będą zainteresowane wyłącznie połączeniami międzynarodowymi. – A kongestia? W Polsce nie ma wyboru tras, przewoźnik musi jechać daną drogą, ...
- Utworzone: 02 maj 2011
- 14. Obszary dysfunkcji systemu transportowego miasta cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... nie można określić jednej głównej przyczyny jej powstawania. Etymologicznie oznacza ono zatłoczenie, przeciążenie, nagromadzenie. Kongestia może być także określana, jako różnica w kosztach zasobów między ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2010
- 15. Obszary dysfunkcji systemu transportowego miasta cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... dróg (krzywizny, szerokość, wzniesienia, spadki), gęstość dróg na 100 km2, jak również tłok komunikacyjny (kongestia) na najbardziej uczęszczanych odcinkach. Transport łączy miasto w układzie funkcjonalnym, ...
- Utworzone: 09 kwiecień 2010