- 1. Projekt IM-SAFE (Horyzont 2020) - efektywne zarządzanie infrastrukturą drogową
- (Prawo)
- ... część infrastruktury, w tym szczególnie mosty oraz tunele, stanowią krytyczne elementy tej sieci, a ich awarie prowadzą do tragicznych w skutkach wypadków, pochłaniając ogromne koszty oraz ofiary śmiertelne. ...
- Utworzone: 05 maj 2023
- 2. Edukacja na rzecz poprawy bezpieczeństwa pieszych
- (Inżynieria ruchu)
- ... nadmiernej prędkości pojazdów” Beneficjent: Minister Infrastruktury, Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Całkowite koszty projektu: 30 550 000,00 PLN Wydatki kwalifikowalne: ...
- Utworzone: 09 październik 2020
- 3. Czy bezpieczeństwo na drodze ma płeć?
- (Mobilność)
- ... koszty emocjonalne – argumentuje dr Ewa Odachowska z ITS. Niestety wraz ze wzrostem aktywności kobiet rośnie również ich udział w wypadkach drogowych. Co gorsza istnieją wyniki badań, które wskazują ...
- Utworzone: 06 marzec 2020
- 4. NIK: jak działa odcinkowy pomiar prędkości?
- (Prawo)
- ... i niegospodarne. Uniemożliwiło bowiem objęcie dwóch innych odcinków dróg krajowych nadzorem urządzeń zakupionych w ramach projektu i zwiększyło koszty nadzoru nad fragmentem drogi krajowej nr 7 o ponad ...
- Utworzone: 13 wrzesień 2019
- 5. Spada liczba wypadków, rośnie liczba ofiar
- (Mobilność)
- ... w Polsce to 52 mld zł. Te koszty rosną, ponieważ mamy coraz nowsze i droższe samochody, pojawiają się auta hybrydowe i elektryczne. Koszt obsługi wypadków drogowych po stronie policji i straży pożarnej, ...
- Utworzone: 29 lipiec 2019
- 6. Coraz więcej wypadków z udziałem rowerzystów
- (Mobilność)
- ... przykładowych konstrukcji nawierzchni, ale również jednostkowe kalkulacje cenowe, które pomogą szacować koszty poszczególnych inwestycji. Jak wynika z danych Komendy Głównej Policji, wypadków z udziałem ...
- Utworzone: 18 lipiec 2019
- 7. Niebezpieczne polskie drogi
- (Mobilność)
- W ubiegłym roku w Polsce zginęło w wypadkach drogowych 76 osób na milion mieszkańców – o 2 proc. więcej niż przed rokiem. To czyni polskie drogi jednymi z najniebezpieczniejszych w Unii Europejskiej. Koszty ...
- Utworzone: 06 maj 2019
- 8. NIK o zatorach na drogach krajowych
- (Drogi i mosty)
- ... ale też koszty - straconego czasu, zużytego paliwa, a w związku z tym także zanieczyszczenia środowiska. Niekiedy tylko przez złą organizację prac drogowych podróż wydłuża się nawet o kilkadziesiąt minut. ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2019
- 9. Twarde dane w mobilności miejskiej
- (Mobilność)
- ... do inwestycji, które na ich podstawie są planowane. Koszty i prawo Każdy chce, żeby badania były jak najlepsze, jednak konieczne jest wyważenie i sprecyzowanie, jakie dane i ile ich jest potrzebnych ...
- Utworzone: 15 styczeń 2019
- 10. Umowa na dokumentację dla S16 Ełk – Knyszyn
- (Drogi i mosty)
- ... dróg innych kategorii. Na podstawie założeń technicznych projektant oszacuje też koszty wykonania odcinka drogi w każdym z rozpatrywanych wariantów i porównanie z planowanymi „dochodami” (oszczędnościami ...
- Utworzone: 15 styczeń 2019
- 11. ERF: zarządzanie infrastrukturą drogową
- (Drogi i mosty)
- ... gospodarek i regionów. Czas, niezawodność i koszty transportu mają wpływ na jej wydajność. Terminowe dostawy i swobodny przepływ ruchu, bez zbędnych utrudnień, mają zasadnicze znaczenie. Powodem zatorów ...
- Utworzone: 22 sierpień 2018
- 12. Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych
- (Mobilność)
- ... na 100 tys. mieszkańców. W skali wszystkich badanych krajów 49 proc. ofiar wypadków to niechronieni uczestnicy ruchu drogowego. Wypadki drogowe generują również ogromne koszty społeczne (rehabilitacja, ...
- Utworzone: 20 listopad 2017
- 13. PIU: Strategia poprawy brd w Polsce
- (Mobilność)
- ... że koszty społeczne i gospodarcze wypadków wynoszą 50 mld zł, co wynosi aż 3 proc. polskiego PKB. Sfinansowałoby to budowę 500 km autostrad bądź pokryło 6-letni budżet polskiej policji. Wskaźnik ...
- Utworzone: 28 wrzesień 2017
- 14. Wypadki kosztują miliardy złotych
- (Mobilność)
- ... większości informacji w zakresie danych społeczno-ekonomicznych, niezbędnych do wyceny kosztów jednostkowych zdarzeń drogowych (np. koszty pogrzebu, struktura parku samochodowego itp.). Koszt ...
- Utworzone: 12 grudzień 2016
- 15. Trzeba zapobiegać i łagodzić skutki wypadków
- (Mobilność)
- ... stosowania, a korzyści z ich wprowadzenia będą większe niż koszty – stwierdził Antonio Avenoso, dyrektor ETSC. – Ważne jest, aby Komisja Europejska zapewniła, że będą one standardem, a nie ...
- Utworzone: 05 maj 2015
- 16. Podręcznik zrównoważonej mobilności
- (Mobilność)
- ... Zrównoważony rozwój to taki proces zmian społecznych, środowiskowych i gospodarczych, który przebiega bez szkody dla środowiska i pozwala równoważyć zyski oraz koszty rozwoju, uwzględniając przy tym potrzeby ...
- Utworzone: 14 marzec 2014
- 17. ITS w zarządzaniu drogami miejskimi (II) Efektywność systemów
- (Inżynieria ruchu)
- ... koszty jego wykonania. W przypadku systemów miejskich stosunek zysków do kosztów liczonych w ciągu 10 lat waha się w przedziale 1,7-34. Przytaczana rentowność wynika z rodzaju zastosowanych podsystemów, ...
- Utworzone: 06 grudzień 2013
- 18. BRD z nowymi wyzwaniami w perspektywie do 2020 roku
- (Inżynieria ruchu)
- ... się koszty, jakie ponoszą rodziny ofiar oraz społeczności. Za 2012 rok, a więc na podstawie danych wypadkowych minionego roku, zostały one oszacowane na poziomie 29,4 mld zł.* Są w tym ujęte koszty bezpośrednie ...
- Utworzone: 20 listopad 2013
- 19. Koszty wypadków drogowych w Polsce w 2012 r.
- (Inżynieria ruchu)
- Łączne koszty wypadków drogowych, które miały miejsce w ubiegłym roku, wyniosły 29,37 mln zł. Na tę kwotę złożyły się wydatki jakie poniosły służby operacyjne (policja, straż pożarna) oraz służby medyczne ...
- Utworzone: 26 wrzesień 2013
- 20. Bank Światowy: dla poprawy brd niezbędne są silne instytucje i promocja bezpiecznych zachowań na drodze
- (Inżynieria ruchu)
- ... gospodarki – stwierdził Xavier Devictor, Menedżer Banku Światowego dla Polski i krajów bałtyckich. - W Polsce nie prowadzono badań, który pozwoliłyby dokładnie ustalić koszty ratownictwa, opieki medycznej, ...
- Utworzone: 15 lipiec 2013
- 21. CIVITAS RENAISSANCE (III) Bezpieczeństwo i ochrona uczestników ruchu drogowego
- (Inżynieria ruchu)
- ... danego miasta. Należy też brać pod uwagę koszty inwestycyjne poszczególnych rozwiązań w odniesieniu do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego wszystkich uczestników, a także pamiętać o wprowadzaniu przy ...
- Utworzone: 14 maj 2013
- 22. KE: Strategia w zakresie zapobiegania poważnym obrażeniom odniesionym w wypadkach drogowych cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... w przyszłości konkretnych środków w tym zakresie. Jaki jest koszt wypadków drogowych? Niezmiernie trudno jest dokładnie oszacować wszystkie koszty związane z wypadkami drogowymi. Obejmują one nie ...
- Utworzone: 04 kwiecień 2013
- 23. KE: Strategia w zakresie zapobiegania poważnym obrażeniom odniesionym w wypadkach drogowych cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... wyglądają już tak dobrze. Statystyki przekazane przez państwa członkowskie wykazują jedynie 36 proc. spadek między 2001 r. a 2010 r. Oprócz ludzkiego cierpienia konsekwencją wypadków są koszty społeczno-ekonomiczne, ...
- Utworzone: 03 kwiecień 2013
- 24. Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020
- (Inżynieria ruchu)
- ... (8% ofiar śmiertelnych i 9% ciężko rannych), choć ich udział w ruchu stanowi zaledwie 1%. Ponadto wzrasta udział wypadków z motocyklistami i motorowerzystami. Od 2012 roku koszty wypadków drogowych w ...
- Utworzone: 11 styczeń 2013
- 25. Rachunek opłacalności brd cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... dokonywany na podstawie dostępnych danych empirycznych z krajów, które te koszty wyceniły dokładnie. Wykorzystać można procentowy udział wartości poważnego obrażenia w statystycznej wartości życia ludzkiego ...
- Utworzone: 30 maj 2012
- 26. Rachunek opłacalności brd cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... 2012 bądź na budowę 600 km autostrad. W szacowanych kosztach wypadków ok. 4 mld zł stanowią koszty ratownictwa medycznego i leczenia ofiar. Ta więc ogromna kwota nie trafia do tych chorych, którzy ich ...
- Utworzone: 29 maj 2012
- 27. Szacowanie kosztów wypadków drogowych
- (Inżynieria ruchu)
- ... W 1988 roku w Uniwersytecie Gdańskim prowadzone były prace pod kierunkiem dr Barbary Pawłowskiej. Wówczas próbowano oszacować koszty zewnętrzne całej gałęzi transportu. Podobne badanie, choć już bez uwzględniania ...
- Utworzone: 25 maj 2012
- 28. Bydgoszcz: preselekcja chroni drogi i ludzkie życie
- (Inżynieria ruchu)
- ... w związku z tym, iż samochody ciężarowe bardzo niszczą nawierzchnię dróg. Chcieliśmy ograniczyć zużywanie jezdni i zmniejszyć koszty związane z coroczną naprawą ulic. To niesie ewidentną oszczędność dla ...
- Utworzone: 09 marzec 2012
- 29. Szybciej o 6 procent
- (Inżynieria ruchu)
- ... 25 lat. Stosowne badania rezultatów będą także przeprowadzone po zakończeniu wszystkich działań. - Jakie są koszty utrzymania systemu i czy zwrócą się na przykład dzięki dłuższej eksploatacji dróg lub ...
- Utworzone: 11 styczeń 2012
- 30. Relacja PKB a koszty wypadków drogowych
- (Inżynieria ruchu)
- ... na świecie podsumowane w pierwszym kompleksowym raporcie World Report on Road Traffic Injury Prevention, sporządzonym w roku 2004, wskazują, że koszty wypadków dla gospodarki kształtują się na poziomie ...
- Utworzone: 03 styczeń 2012
- 31. BRD: mniej błędów – mniejsze straty społeczne
- (Inżynieria ruchu)
- ... i 8 grudnia br. W uzasadnieniu do projektu tej ustawy oszacowano koszty nowych obowiązków. Na przykład koszt oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego będzie się kształtował na poziomie ok. 100 tys. ...
- Utworzone: 09 grudzień 2011
- 32. Efekty portugalskiego programu drogowego
- (Drogi i mosty)
- ... które m.in. miały poprawić poziom bezpieczeństwa drogowego. Nowe drogi szybkiego ruchu i autostrady zaczęto wyznaczać tak, by ich przebieg był jak najprostszy i w ten sposób móc zminimalizować koszty ich ...
- Utworzone: 09 grudzień 2011
- 33. Koszty społeczne wstrzymania lub zaniechania budowy obwodnic cz. III
- (Ochrona środowiska)
- Koszty czasu użytkowników infrastruktury drogowej dla wariantów bezinwestycyjnych oraz wariantów inwestycyjnych, to łączne koszty czasu podróży służbowych oraz łączne koszty czasu podróży niesłużbowych ...
- Utworzone: 16 listopad 2011
- 34. Koszty społeczne wstrzymania lub zaniechania budowy obwodnic cz. II
- (Ochrona środowiska)
- Każdy ruch drogowy generuje koszty, tak więc oszacowanie kosztów społecznych nierealizacji, bądź opóźnienia w realizacji inwestycji obwodnicy Augustowa równoznaczne jest z wyliczeniem różnicy między kosztami ...
- Utworzone: 15 listopad 2011
- 35. Zmiany parku samochodowego a poziom hałasu cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... obowiązujących w Polsce, co powoduje konieczność stosowania odpowiednich do stopnia zagrożenia zabezpieczeń, które często stanowią bardzo duże koszty dla zarządzających drogami. Stąd niezwykle ważne jest ...
- Utworzone: 02 listopad 2011
- 36. Drogownictwo dla ekologii
- (Ochrona środowiska)
- ... asfaltu porowatego. Sam byłem do niego nastawiony sceptycznie. Podobny opór mieli Niemcy, do czasu, gdy stwierdzili, że problem hałasu stał się bardzo istotny. Koszty budowy coraz wyższych ekranów postanowili ...
- Utworzone: 03 październik 2011
- 37. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... a mogą być tworzone przez prywatnych operatorów parkingowych. Włączenie ich w system ITS będzie obustronną korzyścią, w której koszty inwestycyjne pokryje strona prywatna, odciążając budżet miejski. Podsystem ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2011
- 38. Dekada Działań BRD
- (Inżynieria ruchu)
- ... szkód powstałych w wyniku wypadków, znaczące zmniejszenie nakładów na służbę zdrowia (koszty ratownictwa, intensywnej opieki medycznej i rehabilitacji). Jak zaznacza Beata Bublewicz: chodzi po prostu o ...
- Utworzone: 17 maj 2011
- 39. Myto śródmiejskie XXI wieku cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... a koszty eksploatacji systemu – znaczne. Wprowadzenie systemu było również sporą inwestycją – sam tylko koszt rozszerzenia strefy na zachód szacowano na 120 milionów, czyli tyle, ile cały roczny przychód.5 ...
- Utworzone: 06 maj 2011
- 40. Przygotowanie inwestycji drogowej w aspekcie prawa wodnego i ochrony środowiska cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... Wszystkie wymienione uwarunkowania będą generowały koszty nie tylko ekonomiczne, ale także środowiskowe, np. nasyp drogowy spełniający funkcję obwałowania w niektórych przypadkach musi spełniać warunki ...
- Utworzone: 26 kwiecień 2011
- 41. Raport o stanie brd instrumentem nowoczesnego zarządzania cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... wypadkach było 106 osób, w 2006 tylko 30. Lista „czarnych punktów" służy też policji i straży miejskiej jako wskazówka do zwiększenia kontroli ruchu drogowego na nich. Oszacowanie nakładów Koszty poniesione ...
- Utworzone: 04 kwiecień 2011
- 42. Raport o stanie brd instrumentem nowoczesnego zarządzania cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... celu jego poprawy. Dzięki tym analizom sukcesywnie jest realizowana przebudowa ulic i skrzyżowań. Koszty związane z realizacją przedsięwzięcia wyniosły 556 556 zł. Stanem wyjściowym do realizacji działań ...
- Utworzone: 01 kwiecień 2011
- 43. Pomiary i prognozowanie ruchu a bezpieczeństwo i efekty techniczno-ekonomiczne
- (Drogi i mosty)
- ... stałe to koszty jednostkowe, wskaźniki ryzyka wypadków drogowych i okres analizy, zaś w zbiorze danych zmiennych najistotniejszymi są prognozy ruchu, również koszty drogowe, lata realizacji inwestycji, ...
- Utworzone: 01 marzec 2011
- 44. Analizy symulacyjne w zarządzaniu ruchem drogowym i jego bezpieczeństwem cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... o prognozowanej zmianie warunków ruchu drogowego oraz liczbie zdarzeń drogowych, z których wynikają uogólnione koszty społeczne transportu, stanowią jeden z kluczowych elementów studiów wykonalności inwestycji ...
- Utworzone: 22 październik 2010
- 45. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... wydłużenia tego procesu. Zalety audytu brd oraz niewielkie koszty jego wprowadzenia, przy bardzo dużych korzyściach, spowodowały, że został on wprowadzony dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady jako ...
- Utworzone: 06 sierpień 2010
- 46. Zarządzenie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej cz. II
- (Prawo)
- ... dane – wymagane wytycznymi dyrektywy 2008/96/WE – które pozwolą ustalić średnie koszty społeczne wypadku śmiertelnego i poważnego. Przepisy te będą również zapewniały, aby przedstawiciel zarządcy drogi ...
- Utworzone: 02 lipiec 2010
- 47. Konsekwencje wprowadzenia Krajowego Systemu Opłat Drogowych w Polsce
- (Prawo)
- ... zarówno dotrzymania terminu wprowadzenia KSOD, jak i wysokości opłat, które mogą znacząco podnieść koszty transportu. Niepokój budzi związana z tym możliwość ucieczki tranzytu na lokalne drogi w celu uniknięcia ...
- Utworzone: 28 czerwiec 2010
- 48. Wnioski III Polskiego Kongresu ITS
- (Prawo)
- ... technicznego. Korzyści z poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego wielokrotnie przewyższają koszty inwestycji w Inteligentne Systemy Transportowe, związane z brd. Paradoks sytuacji polega jednak na tym, ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2010
- 49. Wskaźniki brd w Unii Europejskiej – (I) SPI
- (Inżynieria ruchu)
- ... w wypadkach (jako wynik ostateczny) oraz koszty społeczne wypadków/ofiar. Model ten określił SPI jako poziom wyników pośrednich, jednak nie wprowadzał jednoznacznego rozróżnienia między SPI i konkretnymi ...
- Utworzone: 30 marzec 2010
- 50. Mini ronda dla bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... obniża koszty i upraszcza zamianę kolizyjnego skrzyżowania czterowlotowego na dużo bezpieczniejsze mini rondo. Mini rondo skutecznie uspokaja ruch i poprawia bezpieczeństwo Kolejne mini ...
- Utworzone: 14 styczeń 2010