- 1. Pierwsze nawierzchnie gumowo-asfaltowe w Zachodniopomorskiem
- (Archiwum1)
- ... i rozsądne z ekologicznego punktu widzenia, gdyż do asfaltu wprowadza się dodatki gumowe z rozdrobnionych, zużytych opon samochodowych. Lepiszcza gumowo-asfaltowe mają jeszcze jedną zaletę, mają szeroki ...
- Utworzone: 04 wrzesień 2013
- 2. Asfalt ze zwiększoną zawartością miału gumowego
- (Drogi i mosty)
- ... w okresie letnim, nie pogarszając przy tym właściwości w okresie zimowym. Pierwsze prace naukowo-badawcze nad lepiszczami gumo-asfaltowymi w Polsce były prowadzone pod kierunkiem prof. Piotra Radziszewskiego ...
- Utworzone: 13 sierpień 2013
- 3. Guma – drogowe perpetuum mobile
- (Drogi i mosty)
- ... z jednej strony poprawia parametry techniczne materiału drogowego, z drugiej – jako odpad przetworzony i powtórnie zużytkowany nie stanowi zagrożenia dla środowiska. – W Polsce lepiszczami gumowo-asfaltowymi ...
- Utworzone: 30 marzec 2012
- 4. MMGA trwałe, ciche i przyjazne środowisku
- (Drogi i mosty)
- ... Gospodarka 2007-2013 (PO IG), Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie technologii wytwarzania lepiszcza gumowo-asfaltowego oraz mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych ...
- Utworzone: 10 styczeń 2012
- 5. Drogi dobre i trwałe
- (Drogi i mosty)
- ... w artykułach: „Drogi - drugie życie opon” i „Lepiszcza gumowo-asfaltowe w amerykańskim drogownictwie”. Wykorzystanie gumy ze zużytych opon jest jednym z działań wpisujących się w poszukiwania optymalnych ...
- Utworzone: 10 listopad 2011
- 6. Lepiszcza gumowo-asfaltowe w amerykańskim drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... D8-02 „Standard Terminology Relating to Materials for Roads and Pavements” zawarto definicję lepiszcza gumowo-asfaltowego jako: materiał powstały w procesie reakcji w podwyższonej temperaturze pomiędzy ...
- Utworzone: 07 listopad 2011
- 7. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... Warszawskiej. Modyfikując asfalt polimerem kształtuje się jego właściwości w zakresie temperatur eksploatacyjnych i technologicznych. Mieszanki z lepiszczami modyfikowanymi są odporniejsze na deformacje ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 8. Wykorzystanie koncentratu gumowo-asfaltowego w mieszankach mineralno-asfaltowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... w tym przypadku został określony na podstawie badań laboratoryjnych lepiszcza 50/70 modyfikowanego koncentratem gumowo-asfaltowym (zawartość gumy 30-35%). W tablicy 1 zamieszczone zostały udziały procentowe ...
- Utworzone: 26 luty 2010
- 9. Wykorzystanie koncentratu gumowo-asfaltowego w mieszankach mineralno-asfaltowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... mieszalnika miałem gumowym ulega połączeniu. Modyfikacji ulega sam asfalt, który w konsekwencji modyfikuje mieszankę mineralną. Czas niezbędny do dojrzewania tak powstałej mieszanki lepiszcza z gumą wynosi ...
- Utworzone: 25 luty 2010