- 1. Velo Baltica z Międzyzdrojów do Świnoujścia
- (Mobilność)
- ... leśnej od punktu widokowego na plaży w kierunku Mrzeżyna o długości ok. 720 m. Na tym odcinku nie trzeba już będzie jechać po bruku, gdyż zostanie on wykonany z kruszywa z lepiszczem ekologicznym. Ponadto ...
- Utworzone: 16 marzec 2020
- 2. Co powinniśmy wiedzieć o hałaśliwości nawierzchni?
- (Ochrona środowiska)
- Asfalt to dla większości społeczeństwa czarna, twarda powierzchnia, po której jeżdżą samochody. Drogowcy natomiast wiedzą, że asfalt to nic innego jak termoplastyczne lepiszcze, które powstaje w rafinerii ...
- Utworzone: 15 styczeń 2018
- 3. Drogi samorządowe: czas na jednowarstwową rewolucję
- (Drogi i mosty)
- ... pozwala także uniknąć frezowania, co jest szczególnie istotne właśnie na drogach samorządowych, na których często występują warstwy z lepiszczem smołowym. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala uzyskać ...
- Utworzone: 30 listopad 2017
- 4. Remixing Plus na polskich drogach - Zastosowanie (III)
- (Drogi i mosty)
- ... asfaltu warstwy ścieralnej). Rozwiązaniem takiego problemu jest wymieszanie uszkodzonego materiału z nowym, którym zawiera miękki asfalt. Powinno to zmiękczyć lepiszcze w istniejącej warstwie ...
- Utworzone: 09 styczeń 2017
- 5. Pozimowe naprawy nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- ... wzrasta powyżej +5 st. C, można zastosować masy mineralno-asfaltowe „na gorąco” lub technikę sprysku lepiszczem i posypania grysem o odpowiednim uziarnieniu. Najwięcej dziur powstaje na drogach najstarszych ...
- Utworzone: 19 marzec 2015
- 6. Asfalt ze zwiększoną zawartością miału gumowego
- (Drogi i mosty)
- ... mineralno-asfaltowych zawierających lepiszcze gumo-asfaltowe. Efektem końcowym projektu badawczego będzie opracowanie ogólnie dostępnych zaleceń w formie specyfikacji technicznych dla inwestorów i wykonawców, ...
- Utworzone: 13 sierpień 2013
- 7. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... –26ºC za niemożliwą do przewidzenia. Po prostu – że zacytuję klasyka: w naszym kraju jak jest zima, to musi być zimno! I do takich właśnie panujących normalnych warunków trzeba dobierać lepiszcze i inne ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 8. Guma – drogowe perpetuum mobile
- (Drogi i mosty)
- ... jest obecnie realizowany na Politechnice Warszawskiej projekt, który m.in. zajmuje się analizą porównawczą właściwości lepiszczy gumowo-asfaltowych i polimeroasfaltów. – Lepiszcze gumowo-asfaltowe charakteryzuje ...
- Utworzone: 30 marzec 2012
- 9. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. II
- (Drogi i mosty)
- Wody, jako czynnika destrukcyjnego nawierzchni, nie da się wyeliminować. Można natomiast spowolnić procesy zniszczeń, które ona wywołuje. W latach 70. i 80. ubiegłego stulecia prowadzono szereg badań w ...
- Utworzone: 08 luty 2012
- 10. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... w warstwie wiążącej czy w podbudowie, gdzie zamknięta w nawierzchni woda odmywa lepiszcze z powierzchni kruszywa. Pozostała mieszanka z kruszywa nie przenosi odkształceń i naprężeń rozciągających, co powoduje ...
- Utworzone: 07 luty 2012
- 11. Amerykańskie mma z czynnikiem precyzyjnego zaufania
- (Drogi i mosty)
- ... jakim cieszy się producent i jego produkt. Badanie kruszywa na zgodność z deklarowaną klasą odbywa się na próbkach pobieranych z placu składowania oraz z mieszanki mineralnej po ekstrakcji. Lepiszcze sprawdza ...
- Utworzone: 26 styczeń 2012
- 12. MMGA trwałe, ciche i przyjazne środowisku
- (Drogi i mosty)
- ... oraz mieszanek z lepiszczem gumowo-asfaltowym. - (Z-10) Produkcja i wykonanie pierwszego odcinka doświadczalnego. Badania odcinka doświadczalnego. - (Z-11) Produkcja i wykonanie drugiego odcinka doświadczalnego. ...
- Utworzone: 10 styczeń 2012
- 13. Dlaczego „znika” asfalt? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Iwański. Kwasowość kruszywa wskazuje na jego powinowactwo adhezyjne z lepiszczem. Kruszywa zasadowe mają znacznie lepszą adhezję niż kruszywa kwaśne. – Ale jest jeszcze druga grupa związków mineralnych ...
- Utworzone: 24 listopad 2011
- 14. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... - 280C lub – 340C. Spękania termiczne mogą się pojawiać w nawierzchniach z twardszym lepiszczem w warstwie ścieralnej. Nie są one bowiem wystarczająco odporne na skrajnie niską temperaturę, trudną do przewidzenia ...
- Utworzone: 22 listopad 2011
- 15. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
- (Drogi i mosty)
- Przemiany polityczne przełomu lat 1989/1990 i za tym idący koniec gospodarki centralnie sterowanej pobudziły powstanie wielu przedsiębiorstw. Okazało się wówczas, że transport mas towarów przeniósł się ...
- Utworzone: 21 listopad 2011
- 16. Drogi dobre i trwałe
- (Drogi i mosty)
- Nawierzchnie z mieszanek mineralno-asfaltowych z lepiszczem gumowo-asfaltowym są trwalsze, odporniejsze na powstawanie spękań zmęczeniowych i spękań odbitych, charakteryzują się mniejszą wrażliwością temperaturową ...
- Utworzone: 10 listopad 2011
- 17. Lepiszcza gumowo-asfaltowe w amerykańskim drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... z lepiszczem gumowo-asfaltowym w nawierzchnię. Nie stwierdzono natomiast wzrostu emisji szkodliwych substancji i niekorzystnego oddziaływania na człowieka. Nieprzyjemny zapach zatem nie oznacza istnienia ...
- Utworzone: 07 listopad 2011
- 18. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... trwałe oraz na oddziaływania środowiska. Ideałem byłoby lepiszcze, które w całym zakresie temperatur eksploatacyjnych charakteryzuje się stałością konsystencji, a w zakresie temperatur technologicznych ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 19. Badania MMA z dodatkami obniżającymi temperaturę
- (Drogi i mosty)
- ... zarówno z asfaltem zwykłym, jak i modyfikowanym. - Dla każdego rodzaju asfaltu badamy sześć składów mieszanek, z których pierwszy jest referencyjny – bez środków obniżających temperaturę – natomiast lepiszcze ...
- Utworzone: 11 maj 2011
- 20. WMA – ekologia i rozsądek
- (Drogi i mosty)
- Państwa Europy Zachodniej w wyniku dynamicznego rozwoju cywilizacyjnego bezpowrotnie utraciły wiele cennych walorów przyrodniczych oraz doprowadziły do zmian w prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2011
- 21. Technologie mieszanek wytwarzanych na ciepło (WMA) cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... lepiszcze nie ulega nadmiernemu starzeniu, a plastyczna mieszanka łatwiej poddaje się zagęszczaniu. Mieszanki te można więc stosować w niższych temperaturach i nadal uzyskiwać pożądany efekt – tłumaczy ...
- Utworzone: 20 kwiecień 2011
- 22. MMA w świetle wymagań normowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... sztywność, zmęczenie i odporność na koleinowanie. Wszystkie te trzy parametry premiują twarde lepiszcze o dużej sztywności w temperaturze pomiarów (10 i 60°C). Lepiszcza bardziej elastyczne, np. asfalty ...
- Utworzone: 31 marzec 2011
- 23. Mieszanki z destruktem asfaltowym
- (Drogi i mosty)
- ... (np. MCE) i na gorąco, w różnych wariantach (na miejscu lub na wytwórni). Granulat to w istocie rozdrobnione fragmenty starej mieszanki mineralno-bitumicznej. Lepiszcze zawarte w granulacie jest po starzeniu ...
- Utworzone: 18 listopad 2010
- 24. Popyt i podaż na rynku asfaltowym
- (Drogi i mosty)
- ... i całej branży drogowej jest to, że asfalt jest lepiszczem, które musi być przechowywane w stanie gorącym, płynnym. - Żeby przechowywać je długoterminowo potrzebne są ogrzewane zbiorniki do magazynowania ...
- Utworzone: 10 listopad 2010
- 25. TOFIC wzmacnia nawierzchnie
- (Drogi i mosty)
- Współczesny przemysł poszukuje optymalnych metod zagospodarowania zużytych opon samochodowych. W ramach prac przeprowadzonych w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów zaproponowano oryginalny sposób ich wykorzystania. ...
- Utworzone: 05 listopad 2010
- 26. Polski test asfaltu porowatego
- (Drogi i mosty)
- ... Jednak odpowiednio dobrane lepiszcze i właściwa receptura mieszanek pozwalają zniwelować te negatywne zjawiska. – Pod pojęciem żywotności należy rozróżniać żywotność funkcjonalną i żywotność akustyczną. ...
- Utworzone: 14 październik 2010
- 27. Remixing przyszłością remontów dróg
- (Drogi i mosty)
- ... nową, bardziej stabilną mieszanką mineralno–asfaltową. Zaleca się, aby mieszanka uzupełniająca charakteryzowała się lepiszczem o małej wrażliwości termicznej (o dużym indeksie penetracji). W razie potrzeby ...
- Utworzone: 21 maj 2010
- 28. Modernizacja dróg metodą recyklingu nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- ... mineralno-cementowo-emulsyjna to warstwa podatna, dzięki czemu można uniknąć spękań odbitych. Zrecyklowanie starych warstw bitumicznych z lepiszczem smołowym z dodatkiem mieszanki MCE nie stwarza zagrożeń ...
- Utworzone: 10 marzec 2010
- 29. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... nowe luźne części na powierzchni. Łaty w nawierzchni, o ile nie są to łaty betonowe lub niewielkie solidne łaty asfaltowe, należy usunąć i zastąpić lepiszczem asfaltowym bądź kruszywem. Przed rubblizingiem ...
- Utworzone: 14 grudzień 2009
- 30. Ekologia w produkcji mas bitumicznych – Sasobit (I)
- (Drogi i mosty)
- ... technologią wykonywania nawierzchni dróg w Polsce jest wykonywanie jej „na gorąco”. Aby otrzymać gotowy produkt w postaci nawierzchni bitumicznej lepiszcze jakim jest asfalt musi przejść dwukrotnie przez ...
- Utworzone: 17 listopad 2009
- 31. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... 100 m każda, zastosowano: warstwę SAMI, tj. 1.5 kg/m2 lepiszcza modyfikowanego elasyomnerem + 9 kg/m2 grysu 7/10, lakierowanego asfaltem, warstwę geowłókniny nasyconą i przyklejoną lepiszczem modyfikowanym ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2009
- 32. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... do dolnej warstwy stosowana jest ograniczona ilość lepiszcza, ponieważ gorąca mieszanka mineralno-asfaltowa układana na geosyntetyku uplastycznia lepiszcze klejące i aktywizuje cieplnie także część lepiszcza ...
- Utworzone: 28 maj 2009
- 33. Dlaczego beton?
- (Komentarze)
- ... jakims lepiszczem asfaltowym albo zerwac cala plyte i polozyc na nowo.Wiec p. Michalski: zanim zaczniesz Pan wygadywac Dudy smalone to moze najpierw cala prawda.I jeszcze jedno."Czas, który poświęciliśm ...
- Utworzone: 27 maj 2015