- 1. Asfalt ze zwiększoną zawartością miału gumowego
- (Drogi i mosty)
- ... mineralno-asfaltowych zawierających lepiszcze gumo-asfaltowe. Efektem końcowym projektu badawczego będzie opracowanie ogólnie dostępnych zaleceń w formie specyfikacji technicznych dla inwestorów i wykonawców, ...
- Utworzone: 13 sierpień 2013
- 2. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... –26ºC za niemożliwą do przewidzenia. Po prostu – że zacytuję klasyka: w naszym kraju jak jest zima, to musi być zimno! I do takich właśnie panujących normalnych warunków trzeba dobierać lepiszcze i inne ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 3. Guma – drogowe perpetuum mobile
- (Drogi i mosty)
- ... jest obecnie realizowany na Politechnice Warszawskiej projekt, który m.in. zajmuje się analizą porównawczą właściwości lepiszczy gumowo-asfaltowych i polimeroasfaltów. – Lepiszcze gumowo-asfaltowe charakteryzuje ...
- Utworzone: 30 marzec 2012
- 4. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
- (Drogi i mosty)
- Przemiany polityczne przełomu lat 1989/1990 i za tym idący koniec gospodarki centralnie sterowanej pobudziły powstanie wielu przedsiębiorstw. Okazało się wówczas, że transport mas towarów przeniósł się ...
- Utworzone: 21 listopad 2011
- 5. Lepiszcza gumowo-asfaltowe w amerykańskim drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... z lepiszczem gumowo-asfaltowym w nawierzchnię. Nie stwierdzono natomiast wzrostu emisji szkodliwych substancji i niekorzystnego oddziaływania na człowieka. Nieprzyjemny zapach zatem nie oznacza istnienia ...
- Utworzone: 07 listopad 2011
- 6. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... trwałe oraz na oddziaływania środowiska. Ideałem byłoby lepiszcze, które w całym zakresie temperatur eksploatacyjnych charakteryzuje się stałością konsystencji, a w zakresie temperatur technologicznych ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 7. Badania MMA z dodatkami obniżającymi temperaturę
- (Drogi i mosty)
- ... zarówno z asfaltem zwykłym, jak i modyfikowanym. - Dla każdego rodzaju asfaltu badamy sześć składów mieszanek, z których pierwszy jest referencyjny – bez środków obniżających temperaturę – natomiast lepiszcze ...
- Utworzone: 11 maj 2011
- 8. WMA – ekologia i rozsądek
- (Drogi i mosty)
- Państwa Europy Zachodniej w wyniku dynamicznego rozwoju cywilizacyjnego bezpowrotnie utraciły wiele cennych walorów przyrodniczych oraz doprowadziły do zmian w prawidłowym funkcjonowaniem ekosystemów. ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2011
- 9. MMA w świetle wymagań normowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... sztywność, zmęczenie i odporność na koleinowanie. Wszystkie te trzy parametry premiują twarde lepiszcze o dużej sztywności w temperaturze pomiarów (10 i 60°C). Lepiszcza bardziej elastyczne, np. asfalty ...
- Utworzone: 31 marzec 2011
- 10. Popyt i podaż na rynku asfaltowym
- (Drogi i mosty)
- ... i całej branży drogowej jest to, że asfalt jest lepiszczem, które musi być przechowywane w stanie gorącym, płynnym. - Żeby przechowywać je długoterminowo potrzebne są ogrzewane zbiorniki do magazynowania ...
- Utworzone: 10 listopad 2010
- 11. TOFIC wzmacnia nawierzchnie
- (Drogi i mosty)
- Współczesny przemysł poszukuje optymalnych metod zagospodarowania zużytych opon samochodowych. W ramach prac przeprowadzonych w Instytucie Badawczym Dróg i Mostów zaproponowano oryginalny sposób ich wykorzystania. ...
- Utworzone: 05 listopad 2010
- 12. Ekologia w produkcji mas bitumicznych – Sasobit (I)
- (Drogi i mosty)
- ... technologią wykonywania nawierzchni dróg w Polsce jest wykonywanie jej „na gorąco”. Aby otrzymać gotowy produkt w postaci nawierzchni bitumicznej lepiszcze jakim jest asfalt musi przejść dwukrotnie przez ...
- Utworzone: 17 listopad 2009
- 13. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... 100 m każda, zastosowano: warstwę SAMI, tj. 1.5 kg/m2 lepiszcza modyfikowanego elasyomnerem + 9 kg/m2 grysu 7/10, lakierowanego asfaltem, warstwę geowłókniny nasyconą i przyklejoną lepiszczem modyfikowanym ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2009
- 14. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... do dolnej warstwy stosowana jest ograniczona ilość lepiszcza, ponieważ gorąca mieszanka mineralno-asfaltowa układana na geosyntetyku uplastycznia lepiszcze klejące i aktywizuje cieplnie także część lepiszcza ...
- Utworzone: 28 maj 2009