Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 45 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Statyczna próba rozciągania laminatów GFRP
(Drogi i mosty)
... (fazy rozproszonej) w postaci włókna szklanego [2]. W celu weryfikacji modeli obliczeniowych, zostały przeprowadzone badania eksperymentalne na próbkach laminatów. Badanie doświadczalne zostało przeprowadzone ...
Utworzone: 18 czerwiec 2019
2. Badania nad zanieczyszczeniem powietrza
(Ochrona środowiska)
... Europejskiej. Wprowadzono także rozwiązania służące usystematyzowaniu procesu modelowania matematycznego stężeń zanieczyszczeń powietrza na poziomie krajowym, wykorzystywanego w procesie rocznych ocen ...
Utworzone: 23 listopad 2017
3. Mazowieckie: kamień milowy na budowie S8
(Drogi i mosty)
... Na podstawie zdjęć jesteśmy w stanie w krótkim czasie wygenerować modele 3D terenu z dokładnością od 2 do 4 cm. Mając całą trasę w trójwymiarze z łatwością możemy kontrolować wszystkie objętości ...
Utworzone: 28 listopad 2016
4. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. II
(Inżynieria ruchu)
... ruchu. Czas w jakim wykonano każdy pomiar w sąsiedztwie ul. Włostowickiej i Kazimierskiej był równy 15 minut, co umożliwiło późniejszą weryfikację modelu obliczeniowego. Nie można natomiast na podstawie ...
Utworzone: 30 październik 2014
5. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. I
(Inżynieria ruchu)
... ruchu (30-50 km/h), z punktu widzenia oddziaływania na klimat akustyczny są prędkościami optymalnymi. Należy natomiast wspomnieć, iż efekt ten nie zawsze jest odzwierciedlony w algorytmach modeli obliczeniowych, ...
Utworzone: 28 październik 2014
6. Środowisko informacji (I) Potrzeba jakościowej i wiarygodnej informacji
(Ochrona środowiska)
... dotąd na podstawie zdobytego doświadczenia teraz opierają się na danych między innymi z numerycznego modelu terenu kraju, bazy danych obiektów topograficznych, ortofotomapy, przekrojów korytowych, bazy ...
Utworzone: 09 październik 2014
7. Nowelizacja normy dotyczącej wpływu drgań na ludzi w budynkach jako rezultat badań objętych tematem PT.1. w POIG (I) Założenia
(Ochrona środowiska)
... człowieka. Obecnie, korzystając z zasad modelowania budynków za pomocą MES, można budować modele obliczeniowe budynków w wymiarze 2D i 3D i przykładać do nich wymuszenie kinematyczne pozyskane z pomiarów ...
Utworzone: 18 wrzesień 2014
8. Miasteczko Holenderskie w Puławach – doświadczenia w uspokojeniu ruchu po latach cz. IV
(Inżynieria ruchu)
... ponownie obliczenia akustyczne, ale tym razem założono w obliczeniach i modelowaniu, że na całym analizowanym odcinku drogi natężenie ruchu jest stałe (przyjęto wartości średnie otrzymane z wszystkich ...
Utworzone: 30 maj 2014
9. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (II) Możliwości modelowania symulacyjnego środków uspokojenia ruchu
(Inżynieria ruchu)
Do właściwej oceny zmian w funkcjonowaniu układu transportowego, które ponoszą za sobą nowe inwestycje, niezbędne jest wykonanie modelu symulacyjnego. Oprócz studiów wykonalności dla pojedynczych nowych ...
Utworzone: 22 lipiec 2013
10. Badania cech nawierzchni drogowych z wykorzystaniem profilografu laserowego
(Drogi i mosty)
... równość podłużną warstwy nawierzchni poprzez pracę zawieszenia pojazdu na długości analizowanego odcinka nawierzchni, prezentowanym w jednostce mm/m. Przyjęty model obliczeniowy odnosi się do pojazdu, ...
Utworzone: 21 marzec 2013
11. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. III
(Ochrona środowiska)
... albo wywołanych robotami drogowymi brak jest jeszcze ujęć modelowych, które pozwoliłyby na analityczne wyznaczenie prognozowanych parametrów drgań obiektu odbierającego drgania w zależności od wielkości ...
Utworzone: 11 październik 2012
12. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. II
(Ochrona środowiska)
... Wówczas ważnym etapem diagnozy jest wyznaczenie prognozowanych parametrów wymuszenia kinematycznego budynku oraz przyjęcie modelu obliczeniowego zrealizowanego budynku. Kształtowanie modelu obliczeniowego ...
Utworzone: 10 październik 2012
13. Środowiskowa ocena cyklu życia (LCA) jako kryterium wyboru w mostownictwie cz. II
(Drogi i mosty)
... surowców. Na rys. 3 przedstawiono ogólny schemat modelu LCIA ujmujący analizowane etapy cyklu życia pomostu. Każdy z prostokątów prezentuje proces jednostkowy, mający swoje wejścia (surowce, materiały, ...
Utworzone: 27 marzec 2012
14. Dynamiczne modele podróży cz. II
(Inżynieria ruchu)
... o różne spojrzenia na ruch. Należy podkreślić istotny wpływ jakości danych wejściowych dotyczących podaży i popytu oraz ich zmienności w czasie na wyniki modeli symulacyjnych. Niestety literatura ...
Utworzone: 21 luty 2012
15. Dynamiczne modele podróży cz. I
(Inżynieria ruchu)
... którymi dysponuje operator bazują w głównej mierze na dostępnych wynikach badań podróży i pomiarów ruchu oraz wymagają zastosowania szerokich uproszczeń i uogólnień rzeczywistości. Model matematyczny stanowi ...
Utworzone: 20 luty 2012
16. Zmiany parku samochodowego a poziom hałasu cz. I
(Ochrona środowiska)
... do prognozy. Bardzo często wyniki tych porównań wskazują na słabe dopasowanie modeli do wyników pomiarów rzeczywistych poziomu hałasu. Różnice pomiędzy wynikami pomiarów a wynikami obliczeń mogą być spowodowane ...
Utworzone: 02 listopad 2011
17. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. I
(Inżynieria ruchu)
... całodobowe działanie Centrum. Zainstalowanie modelu prognoz krótkoterminowych ruchu dla całej Warszawy umożliwi między innymi, informowanie użytkowników o aktualnej i spodziewanych warunkach ruchu i przekazywanie ...
Utworzone: 07 wrzesień 2011
18. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. II
(Inżynieria ruchu)
... wyznaczenie liczby odrzuconych podróży na podstawie badań ankietowych, a następnie określenie ich wpływu na pracę przewozową w modelu symulacyjnym dla Krakowa. Kalibracja modelu symulacyjnego dla ruchu ...
Utworzone: 29 czerwiec 2011
19. Badania wpływu rond na redukcję hałasu cz. III
(Drogi i mosty)
... ruchu i hałasu posłużyły do stworzenia modelu obliczeniowego dla skrzyżowania (przed przebudową oraz po przebudowie na rondo). Dla tak przygotowanych modeli wykonano obliczenia dla roku 2005 przed przebudową ...
Utworzone: 09 czerwiec 2011
20. Kiedy ekran chroni skutecznie? cz. I
(Drogi i mosty)
... są możliwe do praktycznego zastosowania przez projektantów dla rzeczywistych warunków terenowych. Ponadto prowadzone są badania modelowe. Przygotowuje się model fizyczny ekranu, np. w skali 1:10, i bada ...
Utworzone: 02 czerwiec 2011
21. Warunkowa akceptacja hałasu
(Ochrona środowiska)
... się dźwięków generowanych przez transport, modeli obliczeniowych służących ocenie efektywności osłon przeciwhałasowych, praktyki pomiarów izolacyjności akustycznej osłon, projektowania osłon przeciwhałasowych ...
Utworzone: 18 maj 2011
22. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. II
(Drogi i mosty)
... jest zmniejszenie niepewności wartości parametrów obciążenia lub modeli obliczeniowych, np. badania w tunelu aerodynamicznym, badania prototypów w skali naturalnej, badania modelowe. AS Zagadnienie eurokodów ...
Utworzone: 10 marzec 2011
23. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. I
(Drogi i mosty)
... które może być opisane za pomocą modeli statycznych, uwzględniających efekty dynamiczne. – Oddziaływania dynamiczne dotąd w projektowaniu mostów nie były uwzględniane, ponieważ normy krajowe tego nie przewidywały ...
Utworzone: 09 marzec 2011
24. Modele i symulacje zmienności potoków ruchu w przestrzeni dowolnej ilości skrzyżowań
(Drogi i mosty)
... istniejący układ drogowy. Podjęto zagadnienia obserwacji, przewidywań zachowań kierowców oraz tworzenia modeli, które odzwierciedlałyby rzeczywisty ruch potoków pojazdów. Rozwój techniki pozwala na coraz ...
Utworzone: 08 marzec 2011
25. Pomiary i prognozowanie ruchu a bezpieczeństwo i efekty techniczno-ekonomiczne
(Drogi i mosty)
... zaprezentowane rozważania dotyczące konkretnego projektu drogowego, mają na celu unaocznić i pokazać, jaką rolę i na jakim etapie planowania i projektowania inwestycji pełni modelowanie i symulacja ruchu, ...
Utworzone: 01 marzec 2011
26. Analizy symulacyjne w zarządzaniu ruchem drogowym i jego bezpieczeństwem cz. II
(Inżynieria ruchu)
... takie dane jak: wartość pracy przewozowej, czas spędzony w podróży przez jej użytkowników, czy średnia prędkość podróży. Określenie wyżej wymienionych charakterystyk ruchu bez symulacyjnego modelu ruchu ...
Utworzone: 22 październik 2010
27. Analizy symulacyjne w zarządzaniu ruchem drogowym i jego bezpieczeństwem cz. I
(Inżynieria ruchu)
... ruchu drogowego. Aktualnie stosowane metody analiz ruchu drogowego, bazujące na matematycznych modelach makro i mikrosymulacji ruchu drogowego, umożliwiają racjonalne kształtowanie przebudowy i rozwoju ...
Utworzone: 21 październik 2010
28. Oddziaływanie akustyczne ruchu tramwajowego – przykłady pomiarów i analiz cz. II
(Ochrona środowiska)
... zastosowane w tym przypadku powinny spowodować podobną redukcję poziomu hałasu (około 4 dB) jak w przypadku systemu EBS. Poniżej, na rys. 8 przedstawiono mapę imisji dźwięku po uwzględnieniu w modelu ...
Utworzone: 12 październik 2010
29. Oddziaływanie akustyczne ruchu tramwajowego – przykłady pomiarów i analiz cz. I
(Ochrona środowiska)
... Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz.U. Nr 120, poz. 826) [2]. Wyniki pomiarów posłużyły natomiast do weryfikacji modelu Schall 03 w programie ...
Utworzone: 11 październik 2010
30. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. III
(Drogi i mosty)
... analizowanej budowli. Przyjęto model obliczeniowy MES rozważanego układu, a jego wycinek przedstawiono na rys. 34. Rys. 35 przedstawia podział konstrukcji na elementy skończone. Analizy wykonano ...
Utworzone: 08 październik 2010
31. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. II
(Drogi i mosty)
... budynek M20, w którym pomiary wykazały najwyższy poziom wpływu drgań na ludzi (rys. 15 - 17). Wykonany został model obliczeniowy MES budynku (rys. 14). Model zweryfikowano na podstawie wspomnianych wyników ...
Utworzone: 07 październik 2010
32. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. I
(Drogi i mosty)
... będą budynki w przypadku każdego z dwóch zaproponowanych wariantów grubości maty. W tym celu wykonano obliczenia symulacyjne propagacji drgań posługując się modelem konstrukcji nawierzchni szynowej i podłoża ...
Utworzone: 06 październik 2010
33. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
(Prawo)
... wykryć w badaniach podłoża lub modelować podczas badań pobranych (lub uformowanych) próbek gruntu. Szczególnej ostrożności wymaga przyjmowanie wartości spójności gruntu. W dawnej wersji normy PN-B-030310 ...
Utworzone: 06 wrzesień 2010
34. Kładka łukowa – przykład projektowy
(Drogi i mosty)
... łuków z konstrukcji betonowej w stalową, podpory zostały w wymodelowane zgodnie z ich geometrią. Schody mocowane wspornikowo do podpór, płynnie nawiązują się do kształtu całości. Pręty, za pomocą których ...
Utworzone: 28 lipiec 2010
35. „Projektowanie rond – doświadczenia i nowe tendencje” – wnioski z konferencji
(Prawo)
... metody opracowane zostały przed rokiem 2004. Podstawę ich stanowiły, zwłaszcza w odniesieniu do rond 2-pasowych, ograniczone badania empiryczne. Nie uwzględniają one wszystkich przypadków modeli obliczeniowych ...
Utworzone: 20 maj 2010
36. Wpływ prognozowania ruchu na analizy środowiskowe w drogownictwie cz. II
(Ochrona środowiska)
... podniesienie poziomu hałasu. Przeprowadzona powyżej analiza unaocznia dobitnie jak ważne jest opracowanie modelu odzwierciedlającego skutki wprowadzenia odpłatności za przejazd drogami szybkiego ruchu ...
Utworzone: 29 grudzień 2009
37. Identyfikacja miejsc niebezpiecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. I
(Drogi i mosty)
... rójwymiarowym modelu nierówności nawierzchni. Rysunki „emboss” pokazywane są w dwóch wariantach: bez zamarkowania (teoretycznej) wody w koleinach oraz z wodą, przy czym kolor jasnoniebieski oznacza płytką  ...
Utworzone: 21 grudzień 2009
38. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. II
(Drogi i mosty)
... temperatury odpowiadające 4 porom roku. Obliczenia wykonano przy założeniu, że modelem konstrukcji nawierzchni jest wielowarstwowa półprzestrzeń sprężysta. Parametry wyjściowe do obliczeń konstrukcji ...
Utworzone: 15 grudzień 2009
39. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
(Ochrona środowiska)
... opracowania modelu odwzorowującego zachowanie się gabionowej konstrukcji oporowej, w funkcji parametrów dotyczących obciążenia eksploatacyjnego i struktury budowli [7-12].   Przedmiot badań Przedstawiono ...
Utworzone: 30 listopad 2009
40. Pomiary i analizy hałasu kolejowego - cz. II
(Ochrona środowiska)
... ustycznych. Dodatkowo wykonano model obliczeniowy w programie SoundPLAN v.6.5. odpowiadający rzeczywistym warunkom w jakich wykonywano pomiary oraz wykonano obliczenia za pomocą niemieckiej metody Schall 0 ...
Utworzone: 30 październik 2008
41. Pomiary i analizy hałasu kolejowego - cz. I
(Ochrona środowiska)
... bezpośrednich pomiarów hałasu z wykorzystaniem próbkowania, metoda bezpośrednia ciągłych pomiarów w ograniczonym czasie, metody obliczeniowe oparte o modele rozprzestrzeniania się dźwięku w środowisku. ...
Utworzone: 28 październik 2008
42. Mapy akustyczne dla linii kolejowych - cz. II
(Ochrona środowiska)
... transportu szynowego niższych prędkości przyjmuje się w modelu obliczeniowym wartość 0 dla wyższych wysokości poziomu emisji. Zgodnie z Dyrektywą [11] jako wskaźniki opisujące wartości hałasu dla map ...
Utworzone: 23 październik 2008
43. Analizy drgań transportowych
(Ochrona środowiska)
... EZT po torze 4 w 2003 r. (tradycyjna nawierzchnia tłuczniowa) na ludzi przebywających na parterze budynku [1] Obliczenia symulacyjne przeprowadzono na modelu budynku S9, przyjmując jako kryterium skuteczności ...
Utworzone: 14 październik 2008
44. Monitoring środowiska drogi - cz. III
(Ochrona środowiska)
... obowiązkiem dla zarządcy drogi (GDDKiA Lublin) umożliwi sprawdzenie stosowanych modeli obliczeniowych (prognostycznych) – głównie związanych z prognozą hałasu oraz zanieczyszczeń powietrza.   ...
Utworzone: 16 październik 2007
45. Hałas pojazdów w trakcie manewrowania z małymi prędkościami - model CP2009 cz. 3
(Komentarze)
LWO (1m) to obliczeniowy poziom mocy akustycznej emitowanej podczas wolnego przejazdu drogi o długości 1 m przez samochód osobowy. W uaktualnionym modelu CP 2015 jest on równy 42 dB/m. ...
Utworzone: 06 luty 2018
Zamów reklamę

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Nowoczesny system odwodnienia tunelowego
  • InfraBIM 2020 V4 Expo & Multi-Conference
  • Lublin: Nowoczesny Dworzec Metropolitalny
  • Warszawa: już wkrótce remont wiaduktów Trasy Łazienkowskiej
  • Warszawa ozonuje ulice

Ostatnio komentowane

  • Łódź: remont wiaduktu na ul. Dąbrowskiego (1)
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu (17)
  • Jak mogłaby wyglądać ul. Chorzowska w Gliwicach? (1)
  • Warszawa: zmiany w zakresie parkowania (2)
  • Ochrona płazów na inwestycjach drogowych cz. III (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

    • Janusz Bohatkiewicz Avatar
    • ZRID opinie
    • 8 miesiąc 4 tygodni temu

Więcej tematów »

Praca

  • ASYSTENT PROJEKTANTA W DZIALE INFRASTRUKTURY
    ASYSTENT PROJEKTANTA W DZIALE INFRASTRUKTURY
  • SPECJALISTA W DZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA
    EKKOM
    SPECJALISTA W DZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA
  • ASYSTENT SPECJALISTY W DZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA
    EKKOM
    ASYSTENT SPECJALISTY W DZIALE OCHRONY ŚRODOWISKA
  • MŁODSZY ASYSTENT PROJEKTANTA
    EKKOM
    MŁODSZY ASYSTENT PROJEKTANTA
  • PRACA W LABORATORIUM BADAWCZYM
    PRACA W LABORATORIUM BADAWCZYM
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

123

456logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2021