- 1. Statyczna próba rozciągania laminatów GFRP
- (Drogi i mosty)
- ... (fazy rozproszonej) w postaci włókna szklanego [2]. W celu weryfikacji modeli obliczeniowych, zostały przeprowadzone badania eksperymentalne na próbkach laminatów. Badanie doświadczalne zostało przeprowadzone ...
- Utworzone: 18 czerwiec 2019
- 2. Badania nad zanieczyszczeniem powietrza
- (Ochrona środowiska)
- ... Europejskiej. Wprowadzono także rozwiązania służące usystematyzowaniu procesu modelowania matematycznego stężeń zanieczyszczeń powietrza na poziomie krajowym, wykorzystywanego w procesie rocznych ocen ...
- Utworzone: 23 listopad 2017
- 3. Mazowieckie: kamień milowy na budowie S8
- (Drogi i mosty)
- ... Na podstawie zdjęć jesteśmy w stanie w krótkim czasie wygenerować modele 3D terenu z dokładnością od 2 do 4 cm. Mając całą trasę w trójwymiarze z łatwością możemy kontrolować wszystkie objętości ...
- Utworzone: 28 listopad 2016
- 4. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... ruchu. Czas w jakim wykonano każdy pomiar w sąsiedztwie ul. Włostowickiej i Kazimierskiej był równy 15 minut, co umożliwiło późniejszą weryfikację modelu obliczeniowego. Nie można natomiast na podstawie ...
- Utworzone: 30 październik 2014
- 5. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... ruchu (30-50 km/h), z punktu widzenia oddziaływania na klimat akustyczny są prędkościami optymalnymi. Należy natomiast wspomnieć, iż efekt ten nie zawsze jest odzwierciedlony w algorytmach modeli obliczeniowych, ...
- Utworzone: 28 październik 2014
- 6. Środowisko informacji (I) Potrzeba jakościowej i wiarygodnej informacji
- (Ochrona środowiska)
- ... dotąd na podstawie zdobytego doświadczenia teraz opierają się na danych między innymi z numerycznego modelu terenu kraju, bazy danych obiektów topograficznych, ortofotomapy, przekrojów korytowych, bazy ...
- Utworzone: 09 październik 2014
- 7. Nowelizacja normy dotyczącej wpływu drgań na ludzi w budynkach jako rezultat badań objętych tematem PT.1. w POIG (I) Założenia
- (Ochrona środowiska)
- ... człowieka. Obecnie, korzystając z zasad modelowania budynków za pomocą MES, można budować modele obliczeniowe budynków w wymiarze 2D i 3D i przykładać do nich wymuszenie kinematyczne pozyskane z pomiarów ...
- Utworzone: 18 wrzesień 2014
- 8. Miasteczko Holenderskie w Puławach – doświadczenia w uspokojeniu ruchu po latach cz. IV
- (Inżynieria ruchu)
- ... ponownie obliczenia akustyczne, ale tym razem założono w obliczeniach i modelowaniu, że na całym analizowanym odcinku drogi natężenie ruchu jest stałe (przyjęto wartości średnie otrzymane z wszystkich ...
- Utworzone: 30 maj 2014
- 9. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (II) Możliwości modelowania symulacyjnego środków uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- Do właściwej oceny zmian w funkcjonowaniu układu transportowego, które ponoszą za sobą nowe inwestycje, niezbędne jest wykonanie modelu symulacyjnego. Oprócz studiów wykonalności dla pojedynczych nowych ...
- Utworzone: 22 lipiec 2013
- 10. Badania cech nawierzchni drogowych z wykorzystaniem profilografu laserowego
- (Drogi i mosty)
- ... równość podłużną warstwy nawierzchni poprzez pracę zawieszenia pojazdu na długości analizowanego odcinka nawierzchni, prezentowanym w jednostce mm/m. Przyjęty model obliczeniowy odnosi się do pojazdu, ...
- Utworzone: 21 marzec 2013
- 11. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. III
- (Ochrona środowiska)
- ... albo wywołanych robotami drogowymi brak jest jeszcze ujęć modelowych, które pozwoliłyby na analityczne wyznaczenie prognozowanych parametrów drgań obiektu odbierającego drgania w zależności od wielkości ...
- Utworzone: 11 październik 2012
- 12. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... Wówczas ważnym etapem diagnozy jest wyznaczenie prognozowanych parametrów wymuszenia kinematycznego budynku oraz przyjęcie modelu obliczeniowego zrealizowanego budynku. Kształtowanie modelu obliczeniowego ...
- Utworzone: 10 październik 2012
- 13. Środowiskowa ocena cyklu życia (LCA) jako kryterium wyboru w mostownictwie cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... surowców. Na rys. 3 przedstawiono ogólny schemat modelu LCIA ujmujący analizowane etapy cyklu życia pomostu. Każdy z prostokątów prezentuje proces jednostkowy, mający swoje wejścia (surowce, materiały, ...
- Utworzone: 27 marzec 2012
- 14. Dynamiczne modele podróży cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... o różne spojrzenia na ruch. Należy podkreślić istotny wpływ jakości danych wejściowych dotyczących podaży i popytu oraz ich zmienności w czasie na wyniki modeli symulacyjnych. Niestety literatura ...
- Utworzone: 21 luty 2012
- 15. Dynamiczne modele podróży cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... którymi dysponuje operator bazują w głównej mierze na dostępnych wynikach badań podróży i pomiarów ruchu oraz wymagają zastosowania szerokich uproszczeń i uogólnień rzeczywistości. Model matematyczny stanowi ...
- Utworzone: 20 luty 2012
- 16. Zmiany parku samochodowego a poziom hałasu cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... do prognozy. Bardzo często wyniki tych porównań wskazują na słabe dopasowanie modeli do wyników pomiarów rzeczywistych poziomu hałasu. Różnice pomiędzy wynikami pomiarów a wynikami obliczeń mogą być spowodowane ...
- Utworzone: 02 listopad 2011
- 17. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... całodobowe działanie Centrum. Zainstalowanie modelu prognoz krótkoterminowych ruchu dla całej Warszawy umożliwi między innymi, informowanie użytkowników o aktualnej i spodziewanych warunkach ruchu i przekazywanie ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2011
- 18. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... wyznaczenie liczby odrzuconych podróży na podstawie badań ankietowych, a następnie określenie ich wpływu na pracę przewozową w modelu symulacyjnym dla Krakowa. Kalibracja modelu symulacyjnego dla ruchu ...
- Utworzone: 29 czerwiec 2011
- 19. Badania wpływu rond na redukcję hałasu cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... ruchu i hałasu posłużyły do stworzenia modelu obliczeniowego dla skrzyżowania (przed przebudową oraz po przebudowie na rondo). Dla tak przygotowanych modeli wykonano obliczenia dla roku 2005 przed przebudową ...
- Utworzone: 09 czerwiec 2011
- 20. Kiedy ekran chroni skutecznie? cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... są możliwe do praktycznego zastosowania przez projektantów dla rzeczywistych warunków terenowych. Ponadto prowadzone są badania modelowe. Przygotowuje się model fizyczny ekranu, np. w skali 1:10, i bada ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2011
- 21. Warunkowa akceptacja hałasu
- (Ochrona środowiska)
- ... się dźwięków generowanych przez transport, modeli obliczeniowych służących ocenie efektywności osłon przeciwhałasowych, praktyki pomiarów izolacyjności akustycznej osłon, projektowania osłon przeciwhałasowych ...
- Utworzone: 18 maj 2011
- 22. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... jest zmniejszenie niepewności wartości parametrów obciążenia lub modeli obliczeniowych, np. badania w tunelu aerodynamicznym, badania prototypów w skali naturalnej, badania modelowe. AS Zagadnienie eurokodów ...
- Utworzone: 10 marzec 2011
- 23. Eurokody w projektowaniu obiektów mostowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... które może być opisane za pomocą modeli statycznych, uwzględniających efekty dynamiczne. – Oddziaływania dynamiczne dotąd w projektowaniu mostów nie były uwzględniane, ponieważ normy krajowe tego nie przewidywały ...
- Utworzone: 09 marzec 2011
- 24. Modele i symulacje zmienności potoków ruchu w przestrzeni dowolnej ilości skrzyżowań
- (Drogi i mosty)
- ... istniejący układ drogowy. Podjęto zagadnienia obserwacji, przewidywań zachowań kierowców oraz tworzenia modeli, które odzwierciedlałyby rzeczywisty ruch potoków pojazdów. Rozwój techniki pozwala na coraz ...
- Utworzone: 08 marzec 2011
- 25. Pomiary i prognozowanie ruchu a bezpieczeństwo i efekty techniczno-ekonomiczne
- (Drogi i mosty)
- ... zaprezentowane rozważania dotyczące konkretnego projektu drogowego, mają na celu unaocznić i pokazać, jaką rolę i na jakim etapie planowania i projektowania inwestycji pełni modelowanie i symulacja ruchu, ...
- Utworzone: 01 marzec 2011
- 26. Analizy symulacyjne w zarządzaniu ruchem drogowym i jego bezpieczeństwem cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... takie dane jak: wartość pracy przewozowej, czas spędzony w podróży przez jej użytkowników, czy średnia prędkość podróży. Określenie wyżej wymienionych charakterystyk ruchu bez symulacyjnego modelu ruchu ...
- Utworzone: 22 październik 2010
- 27. Analizy symulacyjne w zarządzaniu ruchem drogowym i jego bezpieczeństwem cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... ruchu drogowego. Aktualnie stosowane metody analiz ruchu drogowego, bazujące na matematycznych modelach makro i mikrosymulacji ruchu drogowego, umożliwiają racjonalne kształtowanie przebudowy i rozwoju ...
- Utworzone: 21 październik 2010
- 28. Oddziaływanie akustyczne ruchu tramwajowego – przykłady pomiarów i analiz cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... zastosowane w tym przypadku powinny spowodować podobną redukcję poziomu hałasu (około 4 dB) jak w przypadku systemu EBS. Poniżej, na rys. 8 przedstawiono mapę imisji dźwięku po uwzględnieniu w modelu ...
- Utworzone: 12 październik 2010
- 29. Oddziaływanie akustyczne ruchu tramwajowego – przykłady pomiarów i analiz cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz.U. Nr 120, poz. 826) [2]. Wyniki pomiarów posłużyły natomiast do weryfikacji modelu Schall 03 w programie ...
- Utworzone: 11 październik 2010
- 30. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... analizowanej budowli. Przyjęto model obliczeniowy MES rozważanego układu, a jego wycinek przedstawiono na rys. 34. Rys. 35 przedstawia podział konstrukcji na elementy skończone. Analizy wykonano ...
- Utworzone: 08 październik 2010
- 31. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... budynek M20, w którym pomiary wykazały najwyższy poziom wpływu drgań na ludzi (rys. 15 - 17). Wykonany został model obliczeniowy MES budynku (rys. 14). Model zweryfikowano na podstawie wspomnianych wyników ...
- Utworzone: 07 październik 2010
- 32. Przykłady obliczeń symulacyjnych w projektowaniu wibroizolacji nawierzchni szynowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... będą budynki w przypadku każdego z dwóch zaproponowanych wariantów grubości maty. W tym celu wykonano obliczenia symulacyjne propagacji drgań posługując się modelem konstrukcji nawierzchni szynowej i podłoża ...
- Utworzone: 06 październik 2010
- 33. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
- (Prawo)
- ... wykryć w badaniach podłoża lub modelować podczas badań pobranych (lub uformowanych) próbek gruntu. Szczególnej ostrożności wymaga przyjmowanie wartości spójności gruntu. W dawnej wersji normy PN-B-030310 ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010
- 34. Kładka łukowa – przykład projektowy
- (Drogi i mosty)
- ... łuków z konstrukcji betonowej w stalową, podpory zostały w wymodelowane zgodnie z ich geometrią. Schody mocowane wspornikowo do podpór, płynnie nawiązują się do kształtu całości. Pręty, za pomocą których ...
- Utworzone: 28 lipiec 2010
- 35. „Projektowanie rond – doświadczenia i nowe tendencje” – wnioski z konferencji
- (Prawo)
- ... metody opracowane zostały przed rokiem 2004. Podstawę ich stanowiły, zwłaszcza w odniesieniu do rond 2-pasowych, ograniczone badania empiryczne. Nie uwzględniają one wszystkich przypadków modeli obliczeniowych ...
- Utworzone: 20 maj 2010
- 36. Wpływ prognozowania ruchu na analizy środowiskowe w drogownictwie cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... podniesienie poziomu hałasu. Przeprowadzona powyżej analiza unaocznia dobitnie jak ważne jest opracowanie modelu odzwierciedlającego skutki wprowadzenia odpłatności za przejazd drogami szybkiego ruchu ...
- Utworzone: 29 grudzień 2009
- 37. Identyfikacja miejsc niebezpiecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... rójwymiarowym modelu nierówności nawierzchni. Rysunki „emboss” pokazywane są w dwóch wariantach: bez zamarkowania (teoretycznej) wody w koleinach oraz z wodą, przy czym kolor jasnoniebieski oznacza płytką ...
- Utworzone: 21 grudzień 2009
- 38. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... temperatury odpowiadające 4 porom roku. Obliczenia wykonano przy założeniu, że modelem konstrukcji nawierzchni jest wielowarstwowa półprzestrzeń sprężysta. Parametry wyjściowe do obliczeń konstrukcji ...
- Utworzone: 15 grudzień 2009
- 39. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
- (Ochrona środowiska)
- ... opracowania modelu odwzorowującego zachowanie się gabionowej konstrukcji oporowej, w funkcji parametrów dotyczących obciążenia eksploatacyjnego i struktury budowli [7-12]. Przedmiot badań Przedstawiono ...
- Utworzone: 30 listopad 2009
- 40. Pomiary i analizy hałasu kolejowego - cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... ustycznych. Dodatkowo wykonano model obliczeniowy w programie SoundPLAN v.6.5. odpowiadający rzeczywistym warunkom w jakich wykonywano pomiary oraz wykonano obliczenia za pomocą niemieckiej metody Schall 0 ...
- Utworzone: 30 październik 2008
- 41. Pomiary i analizy hałasu kolejowego - cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... bezpośrednich pomiarów hałasu z wykorzystaniem próbkowania, metoda bezpośrednia ciągłych pomiarów w ograniczonym czasie, metody obliczeniowe oparte o modele rozprzestrzeniania się dźwięku w środowisku. ...
- Utworzone: 28 październik 2008
- 42. Mapy akustyczne dla linii kolejowych - cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... transportu szynowego niższych prędkości przyjmuje się w modelu obliczeniowym wartość 0 dla wyższych wysokości poziomu emisji. Zgodnie z Dyrektywą [11] jako wskaźniki opisujące wartości hałasu dla map ...
- Utworzone: 23 październik 2008
- 43. Analizy drgań transportowych
- (Ochrona środowiska)
- ... EZT po torze 4 w 2003 r. (tradycyjna nawierzchnia tłuczniowa) na ludzi przebywających na parterze budynku [1] Obliczenia symulacyjne przeprowadzono na modelu budynku S9, przyjmując jako kryterium skuteczności ...
- Utworzone: 14 październik 2008
- 44. Monitoring środowiska drogi - cz. III
- (Ochrona środowiska)
- ... obowiązkiem dla zarządcy drogi (GDDKiA Lublin) umożliwi sprawdzenie stosowanych modeli obliczeniowych (prognostycznych) – głównie związanych z prognozą hałasu oraz zanieczyszczeń powietrza. ...
- Utworzone: 16 październik 2007
- 45. Hałas pojazdów w trakcie manewrowania z małymi prędkościami - model CP2009 cz. 3
- (Komentarze)
- LWO (1m) to obliczeniowy poziom mocy akustycznej emitowanej podczas wolnego przejazdu drogi o długości 1 m przez samochód osobowy. W uaktualnionym modelu CP 2015 jest on równy 42 dB/m. ...
- Utworzone: 06 luty 2018