- 1. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (V) Podsumowanie
- (Inżynieria ruchu)
- Podsumowując przeprowadzone analizy, dzięki wykorzystaniu możliwości programu Visum sprawdzono zasadność wprowadzenia strefy ruchu uspokojonego w centrum Bielska-Białej oraz zbadano stopień konieczności ...
- Utworzone: 25 lipiec 2013
- 2. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (IV) Wyniki przeprowadzonych analiz
- (Inżynieria ruchu)
- Do oceny rozwiązań z zakresu uspokojenia ruchu wykorzystano funkcje programu Visum, która pozwala wyznaczyć pracę przewozową całej sieci drogowej lub wybranych jej odcinków. W wynikach przedstawiona jest ...
- Utworzone: 24 lipiec 2013
- 3. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (III) Bielsko-Biała: warianty uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- Bielsko-Biała jest średniej wielkości miastem, które podobnie jak większość polskich miast musi radzić sobie ze sporym zatłoczeniem dróg generującym duże straty finansowe oraz środowiskowe. Układ komunikacyjny ...
- Utworzone: 23 lipiec 2013
- 4. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (II) Możliwości modelowania symulacyjnego środków uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... na modelowanie czasów oczekiwania związanych z zatłoczeniem oraz dynamicznymi procedurami, które wymagają długich czasów obliczeniowych [6]. Procedura jest znacznie szybsza od jakiegokolwiek dynamicznego ...
- Utworzone: 22 lipiec 2013
- 5. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (I) Zrównoważony rozwój
- (Inżynieria ruchu)
- Wprowadzanie uspokojenia ruchu w obszarach śródmieścia jest jednym ze środków realizacji polityki transportowej zrównoważonego rozwoju. Kompleksowo przygotowane plany wdrożenia stref o ruchu uspokojonym, ...
- Utworzone: 19 lipiec 2013
- 6. Dynamiczne modele podróży cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... stosuje się zaawansowane modele symulacyjne dla rozkładu dynamicznego, takie jak: CORQ, INTEGRATION czy DynaMIT. Modele te pozwalają na opracowanie krótkoterminowych prognoz ruchu poprzez modelowanie wyboru ...
- Utworzone: 21 luty 2012
- 7. Dynamiczne modele podróży cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- Do opisu systemu transportowego i zależności wiążących go z otoczeniem wykorzystuje się abstrakcyjne matematyczne wyrażenia, składające się z symboli i operatorów matematycznych. Związki między danymi, ...
- Utworzone: 20 luty 2012
- 8. Modelowanie ruchu wzbudzonego w miastach cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- Dynamiczny rozwój miast, obserwowany w ostatnich latach ma bardzo silny wpływ na aspekty funkcjonalne układu ulicznego. Powstawanie nowych osiedli mieszkaniowych, wielkopowierzchniowych obiektów handlowo-usługowych ...
- Utworzone: 05 wrzesień 2011
- 9. Kalibracja i weryfikacja wyników KBR narzędziami symulacyjnymi cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Ltd, Oxford, 2005 KBR Kraków 2003, Przetwarzanie wyników badań, Moduł: Modelowanie ruchu, Pracownia Badań Społecznych, Sopot 2003 Politechnika Krakowska, Ernst&Young, “Zintegrowany System Transportu ...
- Utworzone: 21 lipiec 2011
- 10. Kalibracja i weryfikacja wyników KBR narzędziami symulacyjnymi cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... czy czas podróży. Modelowanie poszczególnych etapów polega na znajdowaniu matematycznych zależności między zmiennymi objaśniającymi przypisanymi do rejonów komunikacyjnych a rzeczywistymi zachowaniami ...
- Utworzone: 20 lipiec 2011
- 11. Modelowanie ruchu i układu transportowego cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... zmianom, często dość dynamicznie. Czy prognozowanie i modelowanie zmian, jakie nastąpią w ruchu w wyniku planowanych przedsięwzięć inwestycyjnych czy remontowych w sieci dróg, są już powszechnie wykorzystywanymi ...
- Utworzone: 12 lipiec 2011
- 12. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... 2010. [4] Szarata A., Modelowanie symulacyjne ruchu wzbudzonego i tłumionego. VII Konferencja Naukowo Techniczna Skuteczne Zmniejszanie Zatłoczenia Miast, Poznań - Rosnówko, 24-26 czerwca 2009. [5] Szarata ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2011
- 13. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... części sieci. Na rys. 3 przedstawiono wyniki kalibracji modelu dla obszaru wpływu przebudowy Ronda w odniesieniu do natężenia godzinowego. Modelowanie ruchu tłumionego Celem wyznaczenia efektu ...
- Utworzone: 29 czerwiec 2011
- 14. Modelowanie ruchu tłumionego w ujęciu symulacyjnym cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- Rozwój infrastruktury komunikacyjnej stanowi nierozłączny element rozwoju miast. Jest on podyktowany przede wszystkim koniecznością poprawy trudnych warunków ruchu w obszarach zurbanizowanych. Pojawienie ...
- Utworzone: 28 czerwiec 2011
- 15. Badania wpływu rond na redukcję hałasu cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... było to możliwe konieczne jest odpowiednie modelowanie hałasu w otoczeniu skrzyżowań, którego zwykle pozbawione są najczęściej stosowane modele i pakiety obliczeniowe. Powstawanie i modelowanie hałasu ...
- Utworzone: 07 czerwiec 2011
- 16. Modele i symulacje zmienności potoków ruchu w przestrzeni dowolnej ilości skrzyżowań
- (Drogi i mosty)
- ... społeczno-ekonomicznych. Przykładami modeli makroskopowych są: model falowy ruchu, model dyspersyjny. [1] Model mikroskopowy - modelowanie przemieszczania się pojedynczego pojazdu, wyrażone relacjami ...
- Utworzone: 08 marzec 2011
- 17. Wpływ prognozowania ruchu na analizy środowiskowe w drogownictwie cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... in SILENCE WP H1, Brussels, 2007, opracowanie własne. Referat był prezentowany na Konferencji „Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu”, Kraków, 25-26 listopada 2009 r. (zeszyty Naukowo-Techniczne SITK ...
- Utworzone: 29 grudzień 2009