Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 22 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Trwałość akustyczna dróg z cichą nawierzchnią
(Ochrona środowiska)
... powietrza tracą swoją energię na skutek tarcia o krawędzie porów nawierzchni, zamieniając ją na ciepło – wyjaśnił Maciej Hałucha. Te nawierzchnie mogą mieć pory otwarte i zamknięte, ale zamknięte w żaden ...
Utworzone: 21 maj 2019
2. Co powinniśmy wiedzieć o hałaśliwości nawierzchni?
(Ochrona środowiska)
... sprawić, że takie warstwy są znacznie bardziej elastyczne niż klasyczne rozwiązania, co powoduje dodatkowy efekt tłumienia – wyjaśnił dr Błażejowski. – Najbardziej skrajnym rozwiązaniem są nawierzchnie ...
Utworzone: 15 styczeń 2018
3. Ochrona środowiska i estetyka w drogownictwie
(Ochrona środowiska)
... zabytkowych nawierzchnię należy utrzymywać i remontować ze szczególną dbałością i w zgodzie z wymogami konserwatorskimi. 11.    Należy dążyć do jak najszybszego zakończenia procesu ...
Utworzone: 12 maj 2016
4. PSWNA: ciche nawierzchnie obniżą koszt budowy dróg
(Ochrona środowiska)
... o 3-6 decybeli w porównaniu do tradycyjnych dróg jednocześnie tworząc bardzo trwałą i bezpieczną nawierzchnię. PSWNA twierdzi, że konsekwentne stosowanie nawierzchni drogowych umożliwiających ...
Utworzone: 02 marzec 2016
5. Hałas drogowy dokucza milionom Polaków
(Ochrona środowiska)
... takie jak nawierzchnie porowate, cienkie dywaniki o nieciągłym i niewielkim uziarnieniu czy nawierzchnie poroelastyczne pozwalają na znaczne obniżenie poziomu hałasu. Obecnie stosowane nawierzchnie porowate ...
Utworzone: 06 maj 2015
6. Ciche nawierzchnie w Małopolsce
(Ochrona środowiska)
Nawierzchnie z asfaltu porowatego i cichego betonu asfaltowego mogą obniżyć hałas komunikacyjny nawet o ponad 8 decybeli - wynika z badań przeprowadzonych na kilku odcinkach doświadczalnych na małopolskich ...
Utworzone: 20 marzec 2015
7. Wpływ hałasu drogowego na ptaki cz. II
(Ochrona środowiska)
... szczególnie godne polecania jest stosowanie cichych nawierzchni dróg, które pozwalają ograniczyć nadmierny hałas komunikacyjny. Porowate nawierzchnie asfaltu (OPA) najnowszej generacji, powodują zmniejszenie ...
Utworzone: 30 grudzień 2014
8. Obwodnica Gdowa z eksperymentalną cichą nawierzchnią
(Drogi i mosty)
... na drogę zabrudzenia (liście z drzew, martwe zwierzęta, błoto, rozlane czy rozsypane materiały) muszą być natychmiast usuwane, a w trakcie robót naprawczych prowadzonych w otoczeniu takiej drogi nawierzchnię ...
Utworzone: 02 grudzień 2014
9. Mieszane działania naprawcze w programach ochrony środowiska przed hałasem cz. II
(Ochrona środowiska)
... działań polegających na zastosowaniu cichej nawierzchni porowatej oraz ograniczeniu prędkości pojazdów do wartości poniżej 50 km/h, przy której nawierzchnie tego typu w bardzo ograniczony sposób redukują ...
Utworzone: 03 październik 2014
10. Mieszane działania naprawcze w programach ochrony środowiska przed hałasem cz. I
(Ochrona środowiska)
... się w takich przypadkach dodatkowo zastosowanie tzw. cichej nawierzchni porowatej. Nawierzchnie te mogą powodować redukcję poziomu dźwięku, ale tylko w określonych przypadkach, przy spełnieniu kilku dodatkowych ...
Utworzone: 02 październik 2014
11. Nawierzchnie „tecRoad”
(Drogi i mosty)
... gumy w wytworni mas  bitumicznych, składowania produktu w okresie  kilku miesięcy bez utraty jego właściwości. Nie bez znaczenia jest też wyraźna obniżka kosztów w porównaniu do metody terminalowej. Nawierzchnie ...
Utworzone: 31 październik 2012
12. Drogownictwo dla ekologii
(Ochrona środowiska)
... dla środowiska, takich z których poprzez wymywanie wodami żadna szkodliwa substancja nie przedostaje się do gruntu. Dążymy do tego, żeby nawierzchnie, które budujemy, zarówno nie były szkodliwe dla środowiska, ...
Utworzone: 03 październik 2011
13. TOFIC wzmacnia nawierzchnie
(Drogi i mosty)
... Mówiąc opisowo: małe włókna trzymają nawierzchnię sprawiając, że jest ona bardziej odporna na koleinowanie, spękanie niskotemperaturowe i spękanie zmęczeniowe – wyjaśnia Krzysztof Mirski z Instytutu Badawczego ...
Utworzone: 05 listopad 2010
14. Polski test asfaltu porowatego
(Drogi i mosty)
... (pory) jest podatna na oddziaływanie powietrza i wody, co staje się powodem szybszego starzenia i odmywania lepiszcza oraz powoduje, że nawierzchnie te są bardziej podatne na wykruszenia ziaren kruszywa. ...
Utworzone: 14 październik 2010
15. „Porowata” nowość
(Drogi i mosty)
... tzw. szczelnymi. Natomiast popularność w Europie w tej chwili zdobywają nawierzchnie porowate, w których wolna przestrzeń sięga nawet powyżej 22 procent. Asfalt porowaty - potocznie określając - jest więc ...
Utworzone: 11 październik 2010
16. Drogi ciche, bo porowate
(Drogi i mosty)
... oraz optymalnych ekonomicznie metod ograniczania hałasu komunikacyjnego. – Nowych rozwiązań szukamy w technologiach oraz w materiałach, z których budujemy drogi  i ich nawierzchnie – zaznacza prof. Dariusz ...
Utworzone: 04 październik 2010
17. Estetyka chodnika
(Drogi i mosty)
... i niepełnosprawnych. Takie ciągi należy oczywiście remontować. Najlepiej, jeśli przy okazji powstają nawierzchnie nie tylko równe, bezpieczne i trwałe, ale również estetyczne, dopasowane do otoczenia i ...
Utworzone: 21 lipiec 2010
18. WT-1 Kruszywa – do projektantów i inwestorów
(Prawo)
... badań, zdezaktualizowanie części normy PN-S-96025:2000 Drogi samochodowe i lotniskowe. Nawierzchnie asfaltowe. Wymagania. WT-1 adaptują postanowienia normy PN-EN 13043:2004 do naszych warunków klimatycznych, ...
Utworzone: 10 luty 2010
19. Czy polskie drogi będą ekologiczne i ekonomiczne?
(Drogi i mosty)
... zmienia się trwałość mieszanki wbudowanej w nawierzchnię. I takie prace już się toczą. Poza tym, są już pierwsze doświadczenia światowe, z których można wyciągać pewne wnioski i korzystać z doświadczeń. ...
Utworzone: 03 grudzień 2009
20. Ekologiczne i ekonomiczne technologie drogowe
(Drogi i mosty)
... wykorzystania materiałów z rozbiórki do wbudowania w nową nawierzchnię. Zatem jedną z podstawowych cech nawierzchni proekologicznej jest materiał użyty do jej budowy. Powinien być to materiał pochodzenia ...
Utworzone: 26 luty 2009
21. Wpływ nawierzchni na hałas drogowy
(Drogi i mosty)
... między innymi tzw. ciche nawierzchnie drogowe. Hałas drogowy powstaje w wyniku poruszania się pojazdu (odgłosy pracy silnika, układu wydechowego i napędowego) i na styku opony z nawierzchnią drogową. Opony ...
Utworzone: 07 styczeń 2008
22. PSWNA: ciche nawierzchnie obniżą koszt budowy dróg
(Komentarze)
Nie łudzmy się że obniżenie hałasu o 3 DB jest znaczące. Nawierzchnię porowate też nie są idealne, gdyż ich trwałość jest znacznie krótsza od powszechnie stosowanych . ...
Utworzone: 02 marzec 2016

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Projekt IM-SAFE (Horyzont 2020) - efektywne zarządzanie infrastrukturą drogową
  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa
  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023