- 1. Majowy weekend przed nami
- (Mobilność)
- "Majowy weekend" to także ogólnopolska akcja policji, która potrwa 6 dni - od 30 kwietnia do 5 maja. W pierwszym i ostatnim dniu wyjazdów na polskich drogach ma być obecnych ponad 5 tys. funkcjonariuszy. ...
- Utworzone: 30 kwiecień 2019
- 2. ITF: prędkość a ryzyko wypadków
- (Mobilność)
- ... niechronieni użytkownicy dróg, wynoszą 30 km/h. Na obszarach miejskich prędkości powyżej 50 km/h są niedopuszczalne, z wyjątkiem arterii o ograniczonym dostępie, gdzie nie występują interakcje z ruchem ...
- Utworzone: 09 maj 2018
- 3. KE: liczba ofiar wypadków spadła o 2 proc.
- (Mobilność)
- ... roku poważne obrażenia odniosło 135 tys. osób, których znaczny odsetek stanowili użytkownicy niechronieni: piesi, rowerzyści i motocykliści. Poza samymi poszkodowanymi, wypadki drogowe, w których ludzie ...
- Utworzone: 11 kwiecień 2018
- 4. Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych
- (Mobilność)
- ... na 100 tys. mieszkańców. W skali wszystkich badanych krajów 49 proc. ofiar wypadków to niechronieni uczestnicy ruchu drogowego. Wypadki drogowe generują również ogromne koszty społeczne (rehabilitacja, ...
- Utworzone: 20 listopad 2017
- 5. Mniej ofiar wypadków w Europie
- (Mobilność)
- ... brd. Najbardziej narażeni użytkownicy Największą liczbę ofiar śmiertelnych odnotowuje się wśród kierowców i pasażerów samochodów (46 proc.). Niechronieni użytkownicy, a więc ...
- Utworzone: 11 kwiecień 2017
- 6. ITF: bezpieczne miejskie ulice
- (Mobilność)
- ... co minutę na miejskich ulicach ginie człowiek. Miliony ofiar, zabitych i rannych, to ogromne straty społeczne i ekonomiczne. Aż 8 na 10 ofiar śmiertelnych w miastach to niechronieni użytkownicy dróg: ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2016
- 7. WHO: ryzyko wypadków większe wśród… biednych
- (Mobilność)
- ... niechronieni uczestnicy ruchu oraz bezpieczeństwo pojazdów. Szczególnie narażeni są motocykliści – stanowią aż 23 proc. ofiar w ruchu drogowym. W wielu regionach ten problem ...
- Utworzone: 28 październik 2015
- 8. Człowiek może zawieść, system już nie
- (Mobilność)
- ... stosować się do przepisów i zachowywać się odpowiedzialnie. Pozostali, niechronieni użytkownicy dróg też mają swoje prawa i nie mogą być traktowani jak zło konieczne. Tylko tyle i aż tyle ...
- Utworzone: 08 maj 2015
- 9. Polska w międzynarodowym Rocznym Raporcie BRD cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... silnika znacznie wzrosła. Połowa osób zabitych w wypadkach stanowią niechronieni użytkownicy dróg, z czego 34 proc. to piesi (w Unii Europejskiej ich udział wynosi 21 proc.) W 2012 roku najbardziej znaczące ...
- Utworzone: 11 sierpień 2014
- 10. Planowanie urbanistyczne w holenderskim Houten
- (Drogi i mosty)
- ... rowerzystów i pieszych, na których mają oni bezwzględne pierwszeństwo. Ponadto, w miarę możliwości, niechronieni użytkownicy ruchu są oddzieleni od zmotoryzowanych, zwłaszcza na skrzyżowaniach. Houten ...
- Utworzone: 09 maj 2014
- 11. Raport 2013: Wypadki drogowe i ich skutki cz. III
- (Drogi i mosty)
- Około 42% wszystkich ofiar wypadków drogowych w Polsce stanowią „niechronieni” uczestnicy ruchu drogowego. Na tę grupę należy zwrócić szczególną uwagę, ponieważ w przeciwieństwie do poruszających się samochodami, ...
- Utworzone: 08 maj 2014
- 12. ETSC: Zbyt wielu pieszych ginie na drogach
- (Mobilność)
- ... pieszych i rowerzystów od samochodów) oraz rozszerzenie stref ograniczających prędkość do 30 km/h w obszarach, gdzie poruszają się niechronieni użytkownicy dróg. Do zmniejszenia liczby zgonów wśród pieszych ...
- Utworzone: 17 maj 2013
- 13. Rok 2012: wypadki drogowe i ich skutki
- (Drogi i mosty)
- ... r. piesi spowodowali mniej wypadków o 642 (-14,7%), w których zginęło mniej osób o 129 (-17,1%) oraz rannych zostało mniej o 536 osób (-14,4%). Z drugiej strony to właśnie niechronieni uczestnicy ruchu ...
- Utworzone: 08 kwiecień 2013
- 14. Wypadki drogowe w Polsce w 2010 roku cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... wśród pasażerów. Bezpieczeństwo osób pieszych Około 38% wszystkich ofiar wypadków drogowych w Polsce stanowią „niechronieni” uczestnicy ruchu drogowego. Na tę grupę należy zwrócić szczególną uwagę, ponieważ ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2011
- 15. Zarządzenie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej cz. II
- (Prawo)
- ... skrzyżowań, urządzenia na poboczu drogi, otoczenie drogi, w tym roślinność, stałe przeszkody na poboczu drogi, dostateczna liczba bezpiecznych miejsc parkingowych, użytkownicy niechronieni oraz dogodne ...
- Utworzone: 02 lipiec 2010
- 16. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (III)
- (Inżynieria ruchu)
- ... poszczególnymi tematami przewodnimi. Niechronieni użytkownicy dróg - UE powinna skorzystać ze swoich możliwości i zachęcać podmioty wyższego szczebla do promowania brd, stworzyć kadrę wsparcia profesjonalnego ...
- Utworzone: 31 maj 2010