- 1. Kontynuacja budowy obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej
- (Drogi i mosty)
- ... km, - wykonanie nawierzchni przystosowanej do nośności 115 kN/oś, - budowę obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostu, przepustów, murów oporowych), - wykonanie systemu odwodnieniowego drogi (kanalizacja ...
- Utworzone: 17 lipiec 2018
- 2. 60 proc. ceny w przetargach na S61
- (Drogi i mosty)
- ... zostanie wybudowana jako droga dwujezdniowa, praktycznie w całości po nowym śladzie. Nowa droga będzie dostosowana do nośności 115 kN/oś i prędkości projektowej 110 km/h. W ramach inwestycji powstanie ...
- Utworzone: 07 luty 2017
- 3. Inwestycje na zachodniopomorskich drogach
- (Drogi i mosty)
- ... powoduje ich wypiętrzanie w miejscu styku. Drugim problemem jest zjawisko osłabienia nośności podłoża gruntowego. Pod drgającymi pod wpływem ruchu płytami, tworzą się miejsca rozpulchnionego gruntu, a ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2016
- 4. Obwodnica Pawłowic będzie szybciej?
- (Drogi i mosty)
- ... nośnością gruntu. Obwodnica połączy istniejącą drogę wojewódzką nr 933 między Jastrzębiem Zdrojem a Pawłowicami z drogą krajową nr 81. Po zakończeniu budowy DW 933 zmieni przebieg i nie będzie ...
- Utworzone: 05 kwiecień 2016
- 5. Stan nośności śląskich dróg wojewódzkich
- (Archiwum1)
- Na śląskich drogach wojewódzkich od września trwają badania stanu nośności nawierzchni. Wyniki znane będą w grudniu. Prowadzone przy użyciu ugięciomierza laserowego TSD (Traffic Speed Deflectometer) ...
- Utworzone: 14 listopad 2013
- 6. Utrudnienia w ruchu na DW 935
- (Archiwum1)
- ... nośność gruntu, zbudowano system odwodnienia i wszystkie warstwy nowej konstrukcji drogi (podbudowa z kruszywa, podbudowa bitumiczna, warstwa wiążąca i warstwa ścieralna). Zbudowano także nowe chodniki. ...
- Utworzone: 21 maj 2013
- 7. Ziemny ekran akustyczny EMTE GREEN cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... konstrukcję ekranu. W obliczeniach uwzględniono następujące obciążenia: ciężar własny konstrukcji, ciężar gruntu wypełniającego ekran, wiatr, obciążenie odśnieżaniem. Sprawdzono stany graniczne nośności ...
- Utworzone: 18 październik 2012
- 8. Trwa budowa obwodnicy Pszczyny
- (Archiwum1)
- ... pomimo trudności jakie pojawiły się przed kilkoma tygodniami, gdy okazało się, że nośność gruntu pod rozebraną starą nawierzchnią jezdni "jedynki" jest niewystarczająca. Konieczne było wykonanie dodatkowyc ...
- Utworzone: 08 sierpień 2012
- 9. Modernizacja drogi krajowej nr 17 na odcinku Piaski-Łopiennik cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... 17 na odcinku Piaski-Łopiennik, chęć podniesienia drogi do wymogów klasy GP, podniesienie klas nośności obiektów inżynierskich do „A” [wg 6], a także spełnienie przez obiekty wymagania prawa wodnego odnośnie ...
- Utworzone: 20 styczeń 2012
- 10. Modernizacja drogi krajowej nr 17 na odcinku Piaski-Łopiennik cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... spiętrzonej, a stan techniczny określano jako zły. Nośność ewidencjonowana wynosiła 30 ton. W latach 80. ubiegłego wieku został obustronnie poszerzony. W części podstawowej ustrój niosący stanowiła konstrukcja ...
- Utworzone: 19 styczeń 2012
- 11. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (III)
- (Drogi i mosty)
- ... W przypadku konieczności uzyskania większej nośności i wytrzymałości wykonywanej podbudowy oraz w przypadku szczególnie złych warunków gruntowo-wodnych może być zastosowana technologia wieloetapowa: spulchnianie ...
- Utworzone: 16 listopad 2010
- 12. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (II)
- (Drogi i mosty)
- ... mieszanki i ewentualny potrzebny dodatek wody, projektowane właściwości mieszanki. Ponieważ podstawowym celem stabilizacji UPS jest osuszenie gruntu i zwiększenie nośności podłoża, rzadko określa się ...
- Utworzone: 15 listopad 2010
- 13. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (I)
- (Drogi i mosty)
- ... struktury gruntu, wzrost jego sztywności i w konsekwencji nośności, nie ma konieczności składowania UPS, oszczędność nowych materiałów budowlanych. Możliwość stabilizacji gruntów spoistych jest szczególnie ...
- Utworzone: 12 listopad 2010
- 14. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Fundamentowanie obiektu (II)
- (Drogi i mosty)
- ... budowli przy zachowaniu jej stateczności. Ważne jest również, aby fundament zabezpieczał budowlę przed zawilgoceniem, posadowiony był na warstwie gruntu o odpowiedniej nośności i poniżej głębokości przemarzania. ...
- Utworzone: 22 wrzesień 2010
- 15. Drogi w pomylonych pojęciach
- (Drogi i mosty)
- ... powierzchnia konstrukcyjna drogi, przekazuje na podłoże dynamiczne naciski w warunkach, kiedy w podłożu obniżyły się cechy nośności, czy ściśliwości. Jeśli więc podłoże osiada, to osiada też nawierzchnia, ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2010
- 16. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
- (Prawo)
- ... należy przyjąć bardziej ostrożne parametry, niż np. przy obliczaniu nośności fundamentu. Jest to temat zbyt obszerny, aby go tu rozważać, lecz warto zwrócić uwagę na niektóre czynniki. O bezpieczeństwie ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010
- 17. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. II
- (Prawo)
- ... zboczy oraz ścian oporowych, a także nośności podłoża budowli ziemnej powinno być wykonywane zgodnie z Polskimi Normami, przepisami odrębnymi oraz załącznikiem nr 4. 2. Pochylenia skarp nasypów i wykopów ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2010
- 18. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
- (Prawo)
- ... znacznie mniejsze, niż np. w przypadku nośności podłoża fundamentów. Dla fundamentów potrzebne są współczynniki wynoszące zwykle od 2 do 3, ze względu na potrzebę ograniczenia nadmiernych osiadań, pojawiających ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2010
- 19. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... a odporność na obrót oblicza się względem podnóża każdej warstwy. Współczynnik bezpieczeństwa na utratę nośności przez podbudowę konstrukcji oblicza się także na podstawie klasycznej teorii nośności gruntu ...
- Utworzone: 26 sierpień 2010
- 20. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Końcówka żerdzi wyposażona jest w traconą koronkę wiertniczą, dobraną odpowiednio do rodzaju gruntu (najczęściej stosowane są koronki o średnicach z przedziału 75 do 150 mm). Nośności projektowe gwoździ ...
- Utworzone: 25 marzec 2010
- 21. Modernizacja dróg metodą recyklingu nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- ... nośnością i odpornością na odkształcenia lepkoplastyczne. - Stosowanie metod remiksingu nawierzchni, w której znajdują się różne urządzenia, np. studzienki, włazy, zawory, może sprawiać trudności techniczne ...
- Utworzone: 10 marzec 2010
- 22. Zastosowanie UPS w drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... warunkach, trwale osuszają, polepszają nośność, a także umożliwiają wzmocnienie oraz stabilizację gruntów i podłoży. Mogą być stosowane do stabilizacji mieszanek kruszyw oraz jako czynnik scalający osady ...
- Utworzone: 18 grudzień 2009
- 23. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. II
- (Prawo)
- ... nośność zakotwienia wyznacza się następująco: (3) gdzie: σ k,sr – wartość charakterystyczna naprężenia normalnego do zbrojenia LB – długość kotwiąca wkładki µk – wartość charakterystyczna współczynnika ...
- Utworzone: 17 grudzień 2009
- 24. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Technologia remontu została opracowana przy następujących założeniach: W maksymalnym stopniu zostaną usunięte przyczyny uszkodzeń występujące w chwili obecnej takie jak: zbyt niska nośność nawierzchni, ...
- Utworzone: 14 grudzień 2009
- 25. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... niżej płyty pionowej konstrukcji oporowej. Wymagana nośność obliczeniowa każdej kotwy gruntowej TITAN 40/16 wynosi 360 kN dla występujących gruntów na skarpie. W oparciu o badania geologiczne gruntu ...
- Utworzone: 04 grudzień 2009
- 26. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... m zaprojektowano 35 sztuk kotew gruntowych typu TITAN 40/16 o długości żerdzi 12 m. Dla wymaganej nośności obliczeniowej 360 kN kotwy TITAN 40/16 obliczono długość żerdzi dla łupków zwietrzałych przyjmując ...
- Utworzone: 03 grudzień 2009
- 27. Wykorzystanie pali i grodzic w miejskim budownictwie cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... szybką metodą instalacji kształtowników stalowych. Daje ponadto pogląd na temat uzyskiwanych oporów wbijania, na podstawie czego można wstępnie wnioskować o uzyskiwanych nośnościach pogrążanych elementów. ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2009
- 28. Głęboki recykling nawierzchni mineralno - bitumicznych
- (Drogi i mosty)
- ... kosztem, zwiększając wyraźnie nośność i trwałość konstrukcji. Technologia „envtech”, inaczej zwana MCEN-l, umożliwia na miejscu wykorzystanie na zimno w 100% zdegradowane materiały do utworzenia scalonej ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2009
- 29. Utrzymanie systemów odwodnienia - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... i zmniejszając nośność. Z kolei infiltrująca woda gruntowa zabiera ze sobą cząstki gruntu tworząc pustki powietrzne nad kanałem i zwiększając zamulenie przewodu. Badania szczelności możemy podzielić na: ...
- Utworzone: 09 kwiecień 2009
- 30. Projektowanie mechanistyczno - empiryczne
- (Drogi i mosty)
- ... obarczony jest ogromną odpowiedzialnością przyjmując rozwiązania uzasadnione pod względem ekonomicznym, jak i technologii wykonania, przy zachowaniu zakładanej trwałości i nośności. Każdy kto zajmuje ...
- Utworzone: 12 luty 2009
- 31. Technologia namywu hydrotechnicznego
- (Drogi i mosty)
- ... brakiem wystarczającej nośności podłoża. Często taka przeszkoda okazuje się być nie do pokonania ze względu na ograniczony budżet inwestycji, ograniczenia logistyczne czy protesty organizacji ekologicznych, ...
- Utworzone: 09 luty 2008