- 1. Transport drogowy musi się zmienić
- (Ochrona środowiska)
- ... w ciężarówki z wyższą normą emisji spalin Euro 6 mogą liczyć na niższe opłaty niż właściciele mniej ekologicznych pojazdów. Na przykład w Wielkiej Brytanii od lutego 2019 za pojazdy z klasą Euro 6 opłaty ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2019
- 2. Zmiany zasad parkowania w Katowicach
- (Mobilność)
- ... podzielenie strefy płatnego parkowania na dwie podstrefy: „Śródmieście” i „Ceglana-Wita Stwosza”. W pierwszej strefie opłaty pozostają bez zmian. - Obecnie przygotowywany jest dialog techniczny w dwóch ...
- Utworzone: 29 lipiec 2019
- 3. Był PUSH&PULL, jest PARK4SUMP
- (Mobilność)
- Zarządzanie przestrzenią parkingową jest zdecydowanie bardziej akceptowalne społecznie, szybsze w realizacji i tańsze niż wprowadzanie opłat za wjazd do centrum. Opłaty za wjazd nie mają wsparcia społecznego ...
- Utworzone: 14 grudzień 2018
- 4. Miejsce parkingowe - potrzeba współczesnego człowieka
- (Mobilność)
- ... przykładem jest wprowadzenie opłaty za wjazd do Sztokholmu. Za wjazd do obszaru śródmiejskiego wprowadzono dość wysokie opłaty, twierdząc, że to tylko na okres kilku miesięcy. Po upływie tego czasu obowiązek ...
- Utworzone: 20 listopad 2018
- 5. Długa walka o zrównoważoną mobilność w Krakowie
- (Mobilność)
- ... opłaty za parkowanie i korzystanie z ulic. Jednak pomysłów było dużo więcej. Ruch tranzytowy miał być przeniesiony na trzecią i czwartą obwodnicę, przy czym już wewnątrz trzeciej ruch samochodowy miał ...
- Utworzone: 11 październik 2018
- 6. Transportowa rewolucja w Małopolsce trwa
- (Mobilność)
- ... i w ramach tej opłaty mogą jeździć tramwajami i autobusami na terenie całego miasta. W przyszłości planujemy budowę kolejnych parkingów P&R, m.in.: na os. Złocień, w Opatkowicach i przy stacji kolejowej ...
- Utworzone: 05 październik 2018
- 7. e-bike: pomiędzy rowerem a samochodem
- (Mobilność)
- ... MaaS (ang. mobility-as-a-service – mobilność jako usługa) w Skandynawii. Opłata za wykorzystywanie pojazdu e-bike ma być elastyczną kombinacją subskrypcji (abonamentu) oraz opłaty za użycie. ...
- Utworzone: 16 marzec 2018
- 8. Pierwszy poznański Park and Ride
- (Mobilność)
- ... braku ważnego biletu na karcie PEKA, należy opłacić parkowanie w automacie (15 zł). Potwierdzenie opłaty za parkowanie na parkingu P&R uprawnia kierowcę do podróżowania komunikacją miejską (stref ...
- Utworzone: 27 luty 2018
- 9. Budowa dróg nie likwiduje korków
- (Mobilność)
- ... rowerowe, poprawiają jakość transportu zbiorowego, a z drugiej likwidują miejsca parkingowe lub wprowadzają za nie opłaty. Z doświadczeń wynika, że budowa nowej infrastruktury nie poprawi, a paradoksalnie ...
- Utworzone: 22 grudzień 2017
- 10. Smart City w teorii
- (Ochrona środowiska)
- ... e na dopłaty, a zainteresowania na ich wykorzystanie nie ma? W takiej sytuacji pozostaje już tylko skuteczna egzekucja prawa. Dlatego "smart" to niekoniecznie tylko technologia, ale także legislacja. Konkre ...
- Utworzone: 27 listopad 2017
- 11. Za dużo samochodów w miastach
- (Mobilność)
- ... nie ma. Trzeba wprowadzić jakieś rozwiązania, na pewno powinny wzrosnąć opłaty parkingowe. Warto się przyjrzeć też kwestii abonamentów parkingowych – w tej chwili liczba abonamentów przewyższa niekiedy ...
- Utworzone: 13 listopad 2017
- 12. Letnie usprawnienia na A1
- (Drogi i mosty)
- Odstąpienie od opłaty w sytuacji kiedy średni czas oczekiwania na uiszczenie należności w PPO (plac poboru opłat) w Nowej Wsi lub Rusocinie przekroczy 25 minut, czy możliwość wykorzystania pobocznych pasów ...
- Utworzone: 01 sierpień 2017
- 13. Parkowanie w sezonie letnim w Gdańsku
- (Inżynieria ruchu)
- ... Jelitkowie przy ul. Błękitnej (220 miejsc) i Kaplicznej (60 (miejsc), w Brzeźnie przy promenadzie do molo tj. przy ul. Czarny Dwór (340 miejsc) oraz na Stogach przy ul. Nowotnej (180 miejsc). Opłaty ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2017
- 14. Rozwój SPP w Krakowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... i C (ograniczonego postoju). Na tym się jednak nie skończyło. Trzy lata później, w 1991 roku uchwalono, że w strefie B i C będą pobierane opłaty za parkowanie. Minęło już 25 lat i chyba nikt już ...
- Utworzone: 10 grudzień 2015
- 15. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... na poziomie planistycznym. Poprzez odpowiednią politykę parkingową i ograniczenie dostępności centralnych obszarów (np. płatne parkowanie, opłaty za wjazd do centrum, zamknięcie niektórych obszarów dla ...
- Utworzone: 28 październik 2014
- 16. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... opłaty za wjazd do centrum, zamknięcie niektórych obszarów dla ruchu), poprzez odpowiednie uprzywilejowanie komunikacji zbiorowej (np. buspasy , dotowanie biletów, tańsze przejazdy za okazaniem ...
- Utworzone: 21 październik 2014
- 17. ITS a prawne uwarunkowania stosowania inteligentnych rozwiązań
- (Mobilność)
- ... - wprowadzenie ram prawnych dla tworzenia strefy niskiej emisji czy wprowadzenia możliwości ustalania opłaty kongestyjnej, czyli opłaty za wjazd do strefy śródmiejskiej, by w ten sposób przeciwdziałać ...
- Utworzone: 10 lipiec 2014
- 18. Graz: „łagodna mobilność” koncepcją systemu zarządzania ruchem
- (Mobilność)
- ... oraz taksówek nocnych zastępujących o tej porze komunikację publiczną. Opłaty za przejazd nimi dotowane są z budżetu miasta. Graz posiada również sieć dróg rowerowych. Pierwsze takie trasy powstawały ...
- Utworzone: 06 marzec 2014
- 19. Jak transport wpływa na jakość życia w miastach?
- (Drogi i mosty)
- ... i zdrowia człowieka wpływu transportu (np. poprzez wdrażanie niskoemisyjnych technologii, efektywne planowanie przestrzenne w celu ograniczenia konieczności podróży, opłaty za wjazd do centrum). W tej ...
- Utworzone: 27 luty 2014
- 20. Poznańskie parkingi buforowe
- (Drogi i mosty)
- ... w centrum, podjechać transportem zbiorowym. Cena takiego biletu jest bowiem wyższa od opłaty za godzinę parkowania w strefie płatnego parkowania. Maksymalną cenę za godzinę parkowania określa ustawa o ...
- Utworzone: 13 grudzień 2013
- 21. ITS w zarządzaniu drogami miejskimi (I) Definicje i funkcje
- (Inżynieria ruchu)
- ... transportem towarowym (zapewnienie bezpiecznego przejazdu, administrowanie przewozami, w tym pozwoleniami na przejazdy ponadnormatywne, automatyczne opłaty, elektroniczny monitoring pojazdów jak sprawdzenie ...
- Utworzone: 05 grudzień 2013
- 22. Bank Światowy: kierowcy powinni płacić za korzystanie z dróg miejskich
- (Archiwum1)
- ... i utrzymanie dróg. W tym roku wynosi ona ok. 10 gr na litr benzyny i ok. 26 gr na litr oleju napędowego. Czapski zauważa, że system płatnych dróg i opłaty paliwowej w Polsce jest krokiem w dobrym kierunku, ...
- Utworzone: 01 październik 2013
- 23. Monitoring strefy ograniczonego ruchu i wydzielonych pasów dla autobusów w Krakowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... Szczepańskim i Św. Ducha); C - ograniczonego postoju, w której wprowadzono opłaty za postój, by zwiększyć rotację w wykorzystywaniu miejsc parkingowych i zniechęcić do przyjazdu samochodami do centrum. ...
- Utworzone: 21 sierpień 2013
- 24. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (I) Zrównoważony rozwój
- (Inżynieria ruchu)
- ... centrum miasta, gdzie koncentruje się zastosowanie środków mających zredukować ruch samochodowy. Wprowadza się m.in. zakazy ruchu, opłaty za wjazd do centrum, zawężenia przekrojów ulic, priorytety dla ...
- Utworzone: 19 lipiec 2013
- 25. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. IV
- (Drogi i mosty)
- ... (Dz.U.1983.50.224). Bilety potwierdzające uiszczenie opłaty, miały być jednym ze sposobów kontrolowania czasu postoju, co należy uznać za dość karkołomną „figurę” prawną. Trzydzieści lat stosowania ...
- Utworzone: 21 grudzień 2012
- 26. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... Opłaty pobierano wówczas tylko na określonych stanowiskach parkingowych, bezpośrednio przed sklepami. Dzięki „niezniszczalnym” parkometrom, lokalne pobieranie opłat funkcjonuje w wielu miastach do dzisiaj. ...
- Utworzone: 20 grudzień 2012
- 27. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... z parkowaniem są niejednokrotnie trudniejsze do pokonania od problemów przepustowości. Lokalizacja, dostępność i sterowanie użytkowaniem miejsc parkingowych i opłaty wpływają na sposób korzystania z samochodu ...
- Utworzone: 19 grudzień 2012
- 28. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... wjazd do miasta, miało raczej charakter ekonomiczny, nie związany bezpośrednio z wielkością ruchu kołowego. Jednak opłaty te pełniły też do pewnego stopnia funkcje regulatorów wielkości takiego ruchu. ...
- Utworzone: 18 grudzień 2012
- 29. Polityka parkingowa stymulatorem przemian w transportowym funkcjonowaniu miast cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... przyjmuje się fakt wniesienia opłaty za postój wykonany na płatnym parkingu. Inaczej kierowca pojazdu podchodzi do kosztów parkingów ponoszonych w regularnych, krótkich podróżach, na przykład do pracy. ...
- Utworzone: 04 grudzień 2012
- 30. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... jej mieszkańców – zastrzega Octavia Stepan. Ulice dla ruchu pieszego Londyn wprowadzając ograniczenia dla ruchu pojazdów i opłaty za wjazd do centrum w ciągu trzech lat uzyskał znaczący spadek liczby ...
- Utworzone: 16 listopad 2012
- 31. Elektromobilność w nurcie zrównoważonego rozwoju
- (Inżynieria ruchu)
- ... elektrycznym. Takie samochody są zwykle preferowane w miastach, gdzie wprowadzane są pewne restrykcje komunikacyjne, jak na przykład opłaty za wjazd do centrum. Wówczas są one zwolnione z tych opłat, bądź ...
- Utworzone: 15 maj 2012
- 32. Zarządzanie mobilnością w Londynie
- (Drogi i mosty)
- ... ograniczających ruch samochodowy, co nastąpiło już w 2003 roku. W pierwszym roku funkcjonowania opłaty ruch samochodowy w tej strefie spadł o 18% i na tym poziomie utrzymywał się przez dwa lata. W 2005 ...
- Utworzone: 28 wrzesień 2011
- 33. Zrównoważony transport w świadomości kierowców cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... autobusów (65%). Kierowcy byli zdecydowanie mniej entuzjastyczni wobec takich rozwiązań jak opłaty za wjazd samochodem do centrum miasta (21%), wyłącznie płatne miejsca parkingowe (24%), czy też kompletny ...
- Utworzone: 15 wrzesień 2011
- 34. Instrumenty krakowskiej polityki transportowej redukujące emisję dwutlenku węgla cz. III
- (Drogi i mosty)
- W kategorii instrumentów krakowskiej polityki transportowej mieszczą się opłaty za wjazd do centrum miasta. Kraków bierze pod uwagę wykorzystanie tego środka, ale w tej chwili nie jest to jeszcze możliwe, ...
- Utworzone: 30 maj 2011
- 35. Myto śródmiejskie XXI wieku cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... zdaje, dotąd nie rozstrzygnięto tego sporu. Średnio opłaty wnosi się za ok. 110 tys. pojazdów dziennie (z czego 98 tys. to samochody osobowe). W roku fiskalnym 2006/07 wpływy z opłat wyniosły 123 miliony ...
- Utworzone: 06 maj 2011
- 36. Myto śródmiejskie XXI wieku cz. I
- (Drogi i mosty)
- 17 lutego 2003 r. Rada Wielkiego Londynu wprowadziła opłaty za wjazd samochodem do centralnej części miasta, znane jako „congestion charges” – opłaty za kongestię (czyli za przyczynianie się do powstawania ...
- Utworzone: 05 maj 2011
- 37. System opłat za wjazd do centrum Sztokholmu
- (Inżynieria ruchu)
- ... na systemie optycznego rozpoznawania znaków. Informacje o pojeździe oraz czasie i kierunku przejazdu przekazywana jest do centrali systemu (dane te są ściśle chronione). Na ich podstawie naliczane są opłaty. ...
- Utworzone: 17 czerwiec 2010
- 38. Ekonomiczny aspekt poboru opłat za korzystanie z dróg
- (Inżynieria ruchu)
- ... (które głównie wykorzystywane są w przewozach krajowych) a poza tym, zgodnie z prawem UE opłaty pobierane za korzystanie z tych dróg muszą być niższe. Jednocześnie, wszyscy użytkownicy dróg musieliby zostać ...
- Utworzone: 14 czerwiec 2010
- 39. Buspasy pod kontrolą
- (Inżynieria ruchu)
- ... samochodów. W opinii Piotra Krukowskiego system może spełniać jeszcze inną istotną funkcję – pobierać opłaty za wjazd do centrum miasta. W polityce transportowej stolicy ta funkcja jest poważnie brana ...
- Utworzone: 15 kwiecień 2010
- 40. Obszary dysfunkcji systemu transportowego miasta cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... politykę parkingową (opłaty za parkowanie, ograniczanie miejsc parkingowych, system Cash out), wykorzystanie dostępnej technologii do lepszego zarządzania ruchem (Telematyka), doskonalenie systemów transportu ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2010
- 41. Mobilne nawyki i drastyczne decyzje
- (Drogi i mosty)
- ... w najbliższe przyszłości. Podnosząc opłaty za wjazd samochodem w godzinach szczytu, do stref najbardziej zatłoczonych, w obszarach centrum, zniechęca się do jazdy. Można powiedzieć, że to sprzeczne z ...
- Utworzone: 28 wrzesień 2009
- 42. Trudne decyzje
- (Drogi i mosty)
- ... organizacyjnych i ekonomicznych, które zapewnią na styku ze strefami o ograniczeniach dla ruchu samochodów komfortowe warunki parkowania, przesiadek pasażerów, preferencyjne opłaty, wysokie standardy informacji ...
- Utworzone: 29 lipiec 2009
- 43. ITS w ograniczaniu hałasu drogowego – cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... obecnie pobór opłat za wjazd do centrów miast, przejazd autostradami, tunelami i obiektami mostowymi, a zwłaszcza opłaty od samochodów ciężarowych. Jednak z punktu widzenia ochrony przed hałasem bardziej ...
- Utworzone: 23 czerwiec 2009
- 44. Uspokoić ruch czy ludzi?
- (Drogi i mosty)
- ... oczywiście opłaty za parkowanie. W mieście na poziomie europejskim pół godziny parkowania nie powinno kosztować tylko złotówkę, ale półtora euro za godzinę. Podobnie jak za wjazd do Londynu, który kosztuje ...
- Utworzone: 15 lipiec 2008