- 1. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (I) Zrównoważony rozwój
- (Inżynieria ruchu)
- ... zamknięcia ulic, wlotów skrzyżowań lub określonych relacji na skrzyżowaniach, zmiany przekroju jezdni, szykany, zwężenia, a także zwężenia optyczne np. przy pomocy brukowania, progi (listwowe, ...
- Utworzone: 19 lipiec 2013
- 2. Warunki skuteczności płatnego parkowania (II) Polityka lokalna samorządu
- (Drogi i mosty)
- ... też odczytu optycznego. Nie można wykluczyć, że jeszcze powrócą przy dalszej miniaturyzacji w elektronice, jako bilety do odczytu elektronicznego. Dużą ich zaletą dla operatora strefy, jest łatwość skontrolowania. ...
- Utworzone: 03 styczeń 2013
- 3. Urządzenia brd: podział funkcjonalny (II)
- (Inżynieria ruchu)
- Zadania urządzeń brd to: optyczne prowadzenie ruchu, wskazanie pikietażu drogi, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, zabezpieczenie ruchu pojazdów i pieszych, informowanie i ostrzeganie ...
- Utworzone: 25 luty 2011
- 4. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... i wysokościowym kształtowaniu powodujące zaniki optycznej ciągłości drogi. Świadomość podanych błędów powinna wymuszać większą troskę projektantów w celu ich unikania „na bieżąco” w trakcie projektowania. ...
- Utworzone: 06 sierpień 2010
- 5. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... opóźnianiem, - zapewnienie widoczności dla różnych sytuacji na drodze, - dobre optyczne prowadzenie kierowcy i dostatecznie wczesne dostrzeganie miejsc rozdziału kierunków jazdy, - zrozumiałość funkcjonowania ...
- Utworzone: 04 sierpień 2010
- 6. Zmiany postrzegania drogi wywołane jej ukształtowaniem i wyposażeniem
- (Drogi i mosty)
- ... a w każdym przypadku - klasyczne oznakowanie linią krawędziową (fot.1). Fot.1. Dobre (a) i niewystarczające(b) prowadzenie optyczne kierowcy za pomocą linii krawędziowej na obiekcie mostowym ...
- Utworzone: 26 styczeń 2010
- 7. Standardy oznakowania przejazdów kolejowych
- (Inżynieria ruchu)
- ... kierowcy w trakcie prowadzenia pojazdu. Ich zadaniem jest ostrzeżenie kierowcy o istniejących bądź potencjalnych zagrożeniach, które mogą wystąpić przed nim na drodze oraz optyczne prowadzenie i informowanie. ...
- Utworzone: 28 październik 2009
- 8. Przejście dla pieszych – bezpieczne miejsce? cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... to optyczne zawężenie przekroju jezdni, wcześniejsze uprzedzenie kierującego o zbliżaniu się do przejścia oraz umożliwia zainstalowanie na poboczu urządzeń bezpieczeństwa ruchu dla niepełnosprawnych uczestników ...
- Utworzone: 11 wrzesień 2009
- 9. Przejście dla pieszych – bezpieczne miejsce? cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... optyczne prowadzenie i informowanie. Niezwykle istotną sprawą z punktu widzenia bezpieczeństwa jest zachowanie warunków technicznych dla stałego oznakowania poziomego, określonych w szczegółowych warunkach ...
- Utworzone: 10 wrzesień 2009
- 10. Zieleń w uspokojeniu ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... na przykład powodując optyczne zawężenie drogi na wjeździe do miasta czy na granicach stref o odmiennych prędkościach. Efekt zawężenia daje na przykład tzw. brama utworzona ze słupków posadowionych w pobliżu ...
- Utworzone: 07 maj 2009
- 11. Trwałe i kompleksowe brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... i optyczne), oddzielenie ruchu pieszego od zmotoryzowanego, ograniczenie wyprzedzania, ułatwienie zjazdów do posesji, wyraźne wyodrębnienie obszaru zabudowanego, poprawa bezpieczeństwa wszystkich ...
- Utworzone: 10 luty 2006