- 1. Łódź wspiera niewidomych
- (Mobilność)
- ... poruszać się po ulicy i np. dotrzeć do urzędu, by załatwić sprawę. - Dla osoby widzącej przejście 200 metrów ulicy to spacer. Dla osoby niewidomej czy słabowidzącej - szczególnie takiej, która ...
- Utworzone: 09 grudzień 2019
- 2. Płytki ostrzegawcze na przejściu dla pieszych
- (Inżynieria ruchu)
- Miejski Zarząd Dróg w Kielcach zastosował nowe rozwiązanie techniczne na przejściu dla pieszych przy cmentarzu na ul. Ściegiennego, ułatwiające orientację i pokonanie przejścia przez osoby słabowidzące ...
- Utworzone: 26 listopad 2019
- 3. Lublin z nagrodą za rozbudowę komunikacji zbiorowej
- (Drogi i mosty)
- ... i pasażerskiej o wysokim kontraście dostosowane do osób niedowidzących, a na przejściach dla pieszych i przystankach ułożony został pas z kostki brukowej z fakturą rozpoznawalną przez osoby niewidome. Źródł ...
- Utworzone: 27 wrzesień 2019
- 4. Urządzenia dla niewidomych na łódzkim dworcu
- (Mobilność)
- ... inżynier. - Totupointy na dworcu PKP zainstalowałem na co drugim słupie wspierającym halę, co daje właściwy sygnał dla osoby niewidomej przy każdym z 24 stanowisk dworca – tłumaczy Jan Szuster. – Sygna ...
- Utworzone: 18 marzec 2019
- 5. Podziel się przestrzenią z osobami niewidomymi
- (Mobilność)
- ... przez sprawne osoby. Bohaterka akcji to listwa prowadząca dla niewidomych, która jest tak naprawdę ścieżką dostępu – kilka prostych linii, lekko wypukłych sygnalizujących możliwość zmiany kierunku wędrówki. ...
- Utworzone: 09 październik 2018
- 6. Światło i dźwięk, czyli sygnalizacja na poznańskich ulicach
- (Inżynieria ruchu)
- ... są sygnalizatory akustyczne jest konsultowana z działającymi w Poznaniu związkami zrzeszającymi osoby niewidome i z niepełnosprawnościami. Z takiej sygnalizacji można korzystać między innymi na skrzyżowaniach ...
- Utworzone: 23 lipiec 2018
- 7. 83 mln na transport miejski w Lublinie
- (Mobilność)
- ... oraz przejścia dla pieszych i perony z pasem z kostki brukowej z fakturą rozpoznawaną przez osoby niewidome. Łącznie w latach 2014-2020 w programach krajowych i regionalnych Polska przeznaczy ponad 4,3 ...
- Utworzone: 26 październik 2017
- 8. Wyspa Młyńska dla niepełnosprawnych
- (Mobilność)
- ... osoby niewidome lub niedowidzące do pola gdzie oczekuję się na autobus lub tramwaj. Z kolei przejścia dla pieszych wyposażane są w płytki ostrzegawcze oraz naprowadzające osobę niepełnosprawną na oś ...
- Utworzone: 24 maj 2017
- 9. Niepełnosprawni uczestnicy ruchu drogowego
- (Prawo)
- Osoby niepełnosprawne są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego. Jednak przemieszczając się odczuwają ogromny dyskomfort, ponieważ w przeciwieństwie do osób zdrowych z dużo większym wysiłkiem muszą ...
- Utworzone: 10 styczeń 2014
- 10. Nowe zasady korzystania z kart parkingowych
- (Archiwum1)
- ... zajmującym się opieką, rehabilitacją lub edukacją tych osób. Celem nowych przepisów jest wyeliminowanie przypadków nieuprawnionego posługiwania się kartami. Uprawnione do ich otrzymania będą osoby ...
- Utworzone: 02 październik 2013
- 11. La donna e mobile – kobieta jest mobilna
- (Drogi i mosty)
- ... już jesteśmy w połowie drogi to włącza się quiz-niespodzianka: Czy pochylnia z drugiej stroni nie jest czymś zastawiona? Czy winda działa? Przewrotnie myślę, że aktywna mobilność ma dwa oblicza. Bo osoby ...
- Utworzone: 23 wrzesień 2013
- 12. Ostrołęka: przystanki także dla niedowidzących
- (Archiwum1)
- ... sposób zostanie zmodernizowanych około 70 zatok postojowych. To kolejny krok po zestawach głośnomówiących w autobusach i na ważniejszych przystankach, uruchamianych przez osoby niewidome za pomocą pilota. ...
- Utworzone: 11 czerwiec 2013
- 13. Dostępność transportu publicznego (II) Wiedeńskie i londyńskie przemiany
- (Inżynieria ruchu)
- ... ich niepełnosprawności: motorycznej (osoby starsze, słabo poruszające się i na wózkach), wzrokowej (osoby słabowidzące, niewidome) i słuchowej (osoby słabosłyszące, niesłyszące). Wszyscy uczestnicy przeprowadzonych ...
- Utworzone: 11 grudzień 2012
- 14. Dostępność transportu publicznego (I) Projektowanie dla wszystkich
- (Inżynieria ruchu)
- ... tylko osoby niewidome, ale także osoby słabowidzące ze względu na niedające się skorygować wady. Przykładami dysfunkcji wzroku są: całkowita ślepota, jedynie poczucie światła, zaburzenie widzenia centralnego, ...
- Utworzone: 10 grudzień 2012
- 15. Projektowanie dla wszystkich (II) Prawne respektowanie potrzeb
- (Drogi i mosty)
- ... państwa było krokiem milowym. Na ich bowiem podstawie osoby niepełnosprawne, czujące się dyskryminowane przez zarządców przestrzeni, mogły domagać się zadośćuczynienia i domagać się odszkodowań. To właśnie ...
- Utworzone: 11 lipiec 2012
- 16. Dostępna komunikacja miejska
- (Inżynieria ruchu)
- ... zbiorowego do ich specyficznych wymagań. Wciąż jednak jest wiele do zrobienia. Osoby niepełnosprawne nie są już postrzegane jako potrzebujące ciągłej opieki, będące obciążeniem dla zdrowych członków ich ...
- Utworzone: 29 czerwiec 2012
- 17. Dostępność w strategii rozwoju komunikacji miejskiej cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... – inne dla osoby z niepełnosprawnością motoryczną, a inne dla tej z uszkodzeniem wzroku i słuchu. Bariery, które najbardziej przeszkadzają używającym wózka inwalidzkiego i które mogą skutecznie zniechęcić ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2012
- 18. Bezpieczniej na przystankach
- (Archiwum1)
- Dzięki modernizacji nawierzchni osoby niewidome i słabo widzące będą mogły bezpieczniej poczuć się na bydgoskich przystankach. Jako pierwszy przebudowano przystanek w pobliżu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego ...
- Utworzone: 15 maj 2012
- 19. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIb)
- (Drogi i mosty)
- Jak osoby niewidome i słabowidzące mogą bezpiecznie poruszać się w przestrzeni publicznej? Oto zalecenia jakie przygotował Polski Związek Niewidomych. Powstały one jako efekt projektu „Chcemy zobaczyć ...
- Utworzone: 29 grudzień 2010
- 20. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIa)
- (Drogi i mosty)
- Jak osoby niewidome i słabowidzące mogą bezpiecznie poruszać się w przestrzeni publicznej? Oto zalecenia jakie przygotował Polski Związek Niewidomych. Powstały one jako efekt projektu „Chcemy zobaczyć ...
- Utworzone: 28 grudzień 2010
- 21. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (II)
- (Drogi i mosty)
- ... W rzeczywistości osoby niewidome w znaczącej części poruszając się posługują się połączeniem bodźców słuchowych i dotykowych. Dlaczego oznaczenia dźwiękowe w komunikacji miejskiej? Przemieszczanie się ...
- Utworzone: 27 grudzień 2010
- 22. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (I)
- (Drogi i mosty)
- „Osoby niewidome i słabowidzące w przestrzeni publicznej - zalecenia, przepisy, dobre praktyki” to publikacja Polskiego Związku Niewidomych, która jest efektem projektu „Chcemy zobaczyć żółte pasy, usłyszeć ...
- Utworzone: 23 grudzień 2010
- 23. Ulice dla niewidomych i niedowidzących
- (Inżynieria ruchu)
- Sytuacja osób niewidzących i słabowidzących w przestrzeni publicznej, a szczególnie w ruchu drogowym, jest dość specyficzna. Osoby te cierpią na schorzenia, które w różnym stopniu funkcjonalnie je ograniczają ...
- Utworzone: 25 listopad 2010
- 24. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... śmiertelnych ofiar wypadków w Polsce (31% piesi – najwięcej w Unii Europejskiej, 11% rowerzyści). O ile wśród kierujących samochodami i motocyklami najpoważniejszy problem w bezpieczeństwie stanowią osoby ...
- Utworzone: 17 marzec 2009
- 25. Niewidomi i słabowidzący w przestrzeni publicznej (IIIa)
- (Komentarze)
- „Osoby niewidome i słabowidzące w przestrzeni publicznej - zalecenia, przepisy, dobre praktyki” to publikacja Polskiego Związku Niewidomych, która jest efektem projektu „Chcemy zobaczyć żółte pasy, usłyszeć ...
- Utworzone: 14 maj 2019
- 26. Projektowanie dla wszystkich (I) Początki procesu zmian
- (Komentarze)
- ... ji - zamknąć oczy, zasłonić uszy, usiąść na wózku, albo prowadzić wózek dziecięcy i małe dziecko za rękę. Do osób o ograniczonych możliwościach poruszania się należą nie tylko: osoby niedowidzące, niewido ...
- Utworzone: 10 lipiec 2012