- 1. Pierwsza jezdnia S7 Lubień - Naprawa
- (Drogi i mosty)
- ... przesuwu mas ziemnych. W międzyczasie przygotowano projekt zabezpieczenia osuwiska i uzyskano ZRID na realizację tego projektu. Wznowiono prace na estakadzie. W przypadku zaobserwowania ruchów osuwiskowych ...
- Utworzone: 20 grudzień 2019
- 2. Zabezpieczenia osuwisk na Biskupiej Górce
- (Drogi i mosty)
- Koniec prac przy I i II etapie zabezpieczenia osuwisk w pobliżu ul. Na Stoku, ul. Pohulanka i ul. Biskupiej. Koszt prac wyniósł ok. 4,9 mln złotych. - Wzmocnienie skarp, zabezpieczenie osuwisk, ...
- Utworzone: 16 grudzień 2019
- 3. O zagrożeniu osuwiskami w Małopolsce
- (Drogi i mosty)
- Osuwiska należą do najbardziej niebezpiecznych i najczęściej występujących geozagrożeń w Polsce. Każdego roku przynoszą spore straty w infrastrukturze, drzewostanie i uprawach. Szacuje się, że 90-98% tego ...
- Utworzone: 20 listopad 2019
- 4. Ponad 300 km dróg krajowych dla kierowców
- (Drogi i mosty)
- ... się osuwiska, a dopiero po przełożeniu ruchu na drogę ekspresową i zamknięciu dla ruchu DK7 będzie można wybudować mur oporowy w miejscu połączenia prawej jezdni istniejącej S7 z nową S7 w Lubniu. S17 ...
- Utworzone: 26 wrzesień 2019
- 5. Zmiany klimatyczne nagatywnie wpłyną na transport
- (Ochrona środowiska)
- ... gospodarki, takie jak np. transport i budownictwo, szczególnie podatne na ekstremalne zjawiska (np. silne wiatry, nawalne deszcze i burze, powodzie, osuwiska, śnieg, lód, skrajne temperatury i brak widoczności). ...
- Utworzone: 04 wrzesień 2019
- 6. Kujawsko-pomorskie remontuje osuwiska
- (Drogi i mosty)
- Cztery osuwiska ziemi w województwie kujawsko-pomorskim zostaną zabezpieczone dzięki środkom z MSWiA. Promesy na łączną kwotę ok. 4,7 mln zł przedstawicielom samorządów z Dobrzynia nad Wisłą, Górzna, Koronowa ...
- Utworzone: 27 marzec 2018
- 7. Mieszkańcy Kąclowej pojadą nową estakadą
- (Drogi i mosty)
- ... estakady, stabilizacja osuwiska oraz odbudowa drogi trwały nieco ponad rok, a na finał prac z niecierpliwością oczekiwali nie tylko mieszkańcy Kąclowej, ale także osoby często korzystające z trasy z Grybowa ...
- Utworzone: 07 grudzień 2017
- 8. Zabezpieczenie osuwisk na Biskupiej Górce
- (Drogi i mosty)
- 17 lipca podpisane zostaną umowy na udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie zadania „Stabilizacja i zabezpieczenie osuwisk w rejonie Biskupiej Górki w Gdańsku”. Umowa dotyczy ...
- Utworzone: 17 lipiec 2017
- 9. Obwodnica Strzyżowa w 2019 roku
- (Drogi i mosty)
- ... Wisłoka, a więc tereny zalewowe, a także skomplikowana i zróżnicowana budowa geologiczna. Występują tu także miejsca zagrożone osuwiskami – dodał. Odcinek nowej drogi odciąży miasto z ruchu ...
- Utworzone: 20 styczeń 2017
- 10. Bezpieczeństwo na warmińsko-mazurskich drogach
- (Drogi i mosty)
- ... DK 16 w Grzegorzach i Prawdzisku, DK 57 w Ciemnej Woli i Lutrach, DK 58 w Kaliszkach, DK 63 w Orzyszu. Dodatkowo na DK 16 zbudowane zostaną przepusty i zlikwidowane osuwiska na kilku fragmentach tej drogi. ...
- Utworzone: 13 lipiec 2016
- 11. Nowy most graniczny w Piwnicznej
- (Drogi i mosty)
- Zakończyła się budowa nowego mostu nad Popradem w Piwnicznej, na granicy polsko-słowackiej. Przeprawa w ciągu drogi krajowej nr 87 pozwoli uniknąć utrudnień i omijać niebezpieczne osuwiska między Piwniczną ...
- Utworzone: 25 wrzesień 2015
- 12. O odwodnieniu bez lania wody
- (Ochrona środowiska)
- ... pokazała, że braki w odwodnieniu powodują bardzo duże problemy: utratę nośności nawierzchni, osuwiska, zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego - dodał prof. dr hab. inż. Stanisław Gaca, przewodniczący ...
- Utworzone: 23 wrzesień 2015
- 13. Zabezpieczanie osuwisk przy DW nr 163
- (Drogi i mosty)
- ... zabezpieczenia drogi przed występującymi w tym miejscu osuwiskami. Osuwiska powstają zwykle w miejscach, w których teren jest mocno nachylony, a grunty mają specyficzną budowę, w której ...
- Utworzone: 13 maj 2015
- 14. Rok 2015 na śląskich drogach wojewódzkich
- (Drogi i mosty)
- ... nad torami kolejowymi w Żyglinie w ciągu DW 912. Kontynuowane będą prace przy zabezpieczaniu kolejnego fragmentu osuwiska w Kocierzu Rychwałdzkim w ciągu DW 781 i dokończone budowy dwóch rond - w Pruchnej ...
- Utworzone: 25 luty 2015
- 15. Zabezpieczenie osuwisk na Podkarpaciu
- (Archiwum1)
- Promesy na prawie 30 mln zł otrzymały gminy i powiaty z województwa podkarpackiego na zabezpieczenie osuwisk w bieżącym roku. Środki z rezerwy celowej budżetu państwa trafią do 15 samorządów na dofinansowanie ...
- Utworzone: 22 lipiec 2014
- 16. Promesy dotacji celowych
- (Archiwum1)
- ... likwidacji osuwiska. Dzięki ogólnopolskiemu programowi ochrony wąwozów lessowych przed erozją, który został wdrożony na wniosek wojewody lubelskiego, od roku 2006 wykonano zabezpieczenia 300 wąwozów lessowych, ...
- Utworzone: 20 luty 2013
- 17. Na co Kalisz chce wydać unijne pieniądze?
- (Archiwum1)
- ... i rozbudowa ul. Łódzkiej (drogi krajowej) od skrzyżowania z ul. Warszawską do granic miasta, w tym likwidacja osuwiska w rejonie ul. Łęgowej, 7. Rozbudowa ulic w ciągu dróg wojewódzkiej nr 450 na odcinku ...
- Utworzone: 19 luty 2013
- 18. Rusza naprawa osuwisk na zakopiance
- (Archiwum1)
- ... w organizacji ruchu. Dla kierowców poruszających się zakopianką będzie to oznaczało utrudnienia w ruchu w Głogoczowie. W rejonie 67-metrowego osuwiska obowiązywać będzie ograniczenie prędkości oraz zwężenie, ...
- Utworzone: 11 wrzesień 2012
- 19. Droga nr 946 w Żywcu zamknięta
- (Archiwum1)
- ... przez Kobiernice i nr 948 do Żywca. Dla pojazdów osobowych objazd prowadzi ulicami Żywca. Po zabezpieczeniu osuwiska droga zostanie odbudowana. Całość prac kosztować będzie ponad 3,15 mln zł. Wykona je ...
- Utworzone: 09 sierpień 2012
- 20. Wiercenia na osuwisku Justu
- (Archiwum1)
- ... czy możliwe będzie zabezpieczenie tego osuwiska tak, by droga nie ulegała zniszczeniom, czy można planować poprowadzenie drogi tunelem pod górą, czy raczej trzeba szukać jej obejścia. Zaplanowane są wiercenia ...
- Utworzone: 01 sierpień 2012
- 21. Jak chronić drogi przed żywiołami natury?
- (Prawo)
- Jak budować infrastrukturę komunikacyjną, by minimalizować dramatyczne skutki żywiołów? Czy obowiązujące regulacje prawne służą tworzeniu infrastruktury odpornej na siły natury? Tym zagadnieniom poświęcona ...
- Utworzone: 06 kwiecień 2011
- 22. Drogi w pomylonych pojęciach
- (Drogi i mosty)
- Szczególnym zagrożeniem dla dróg są nierównomierne osiadanie podłoża, osuwiska i erozja wodna. Intensywność tych procesów niszczących w dużej mierze zależy od rodzajów gruntów na jakich posadawiane są ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2010
- 23. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
- (Prawo)
- W przypadku analizy prawdopodobnego osuwiska istnieje znaczna niepewność układu i wytrzymałości warstw gruntu oraz potencjalnej powierzchni poślizgu. Natomiast gdy mamy do czynienia z istniejącym osuwiskiem, ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010
- 24. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. II
- (Prawo)
- ... oporowej i uskoku naziomu, lub w przypadku wystąpienia osuwiska zbocza łącznie ze ścianą oporową, wymagane wskaźniki stateczności powinny być przyjmowane według Polskich Norm.” Wymagania rozporządzenia ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2010
- 25. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
- (Prawo)
- Osuwiska są częstym problemem budowy i utrzymania szlaków komunikacyjnych. Najprościej można uniknąć kłopotów omijając potencjalne czy czynne już osuwisko [3, 14, 18]. Niekiedy jest to trudne. Wówczas ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2010
- 26. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... na tle rozwiązań alternatywnych. Zastosowanie systemów geokomórkowych do stabilizacji osuwiska wraz z zabezpieczeniem i odbudową fragmentu drogi w miejscowości Łysa Góra Większość rozważanych tu osuwisk ...
- Utworzone: 27 sierpień 2010
- 27. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... osuwiskach stosuje się geosiatki komórkowe o wysokościach 100, 150 i 200 mm, głównie perforowane. Zasadą powinno być, aby system geokomórkowy sięgał w konstrukcji drogowej na zabezpieczanym osuwisku przynajmnie ...
- Utworzone: 26 sierpień 2010
- 28. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... techniczne. Zabezpieczenie osuwiska stanowi kompleksową budowlę geotechniczną, gdzie coraz szersze zastosowanie znajdują nie tylko techniki wiertnicze i tradycyjne materiały budowlane, ale również technologie ...
- Utworzone: 25 sierpień 2010
- 29. Drogi powiatowe na terenach objętych powodzią
- (Drogi i mosty)
- ... popękane przepusty, rozmyte rowy, oberwane skarpy, osuwiska, rozmyte pobocza, ubytki i pęknięcia nawierzchni – to najczęstszy obraz zniszczeń. W przypadku obiektów mostowych doszło przede wszystkim do ...
- Utworzone: 09 sierpień 2010
- 30. Powódź 2010: Powiatowe postulaty regulacji
- (Prawo)
- ... lub obszar osuwiska) nie pozwalają odtworzyć obiektu w dotychczasowym miejscu lub w jego sąsiedztwie. Działania te powinny być podejmowane w oparciu o zgłoszenie robót budowlanych lub traktowane jako remont. ...
- Utworzone: 09 sierpień 2010
- 31. Krajówki po powodzi
- (Drogi i mosty)
- ... powodzie spowodowały uszkodzenia nawierzchni, zniszczeniom uległy też elementy urządzeń drogowych i obiektów mostowych. W wielu miejscach rozmyte zostały skarpy, uaktywniły się osuwiska, zamuleniu uległy ...
- Utworzone: 30 lipiec 2010
- 32. Drogi zaczęły „wędrować”
- (Drogi i mosty)
- ... się faktyczne skutki powodzi. Z jednej strony są one wynikiem specyficznej geologicznej budowy fliszu karpackiego, z drugiej – długotrwałych opadów. Otóż, uaktywniły się osuwiska – podkreśla dyrektor nowosądeckiego ...
- Utworzone: 25 maj 2010
- 33. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Koncepcją wyjątkową, stworzoną z myślą o osuwiskach, są gwoździe drenujące. Gwoździe drenujące wykonywane są z zastosowaniem TITAN 40/27. Do iniekcji wykorzystuje się specjalną mieszankę cementową, która ...
- Utworzone: 25 marzec 2010
- 34. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
- (Drogi i mosty)
- Osuwisko na obszarze położonym po prawej stronie drogi powiatowej nr 18237 w Gorzkowie (powiat Wieliczka) jest wielkości średniej i zaliczone do grupy b. Likwidacja tego osuwiska miała dwie koncepcje. ...
- Utworzone: 07 grudzień 2009
- 35. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. II
- (Drogi i mosty)
- Przy drodze gminnej Nadzamcze – Wronina w Czorsztynie występują dwa osuwiska: osuwisko nr I w sąsiedztwie osuwiska nr II (rys. 5) w odległości od 5 m w korycie potoku, do 10 m w linii korony drogi gminnej. ...
- Utworzone: 03 grudzień 2009
- 36. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. I
- (Drogi i mosty)
- Największym wrogiem stabilizacji każdego osuwiska jest woda powierzchniowa i gruntowa. Zamknięcie spływu przez grunty z suwającej powierzchni jest podstawowym sukcesem w działaniu na rzecz stabilności ...
- Utworzone: 02 grudzień 2009
- 37. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Podobnie jak w przypadku pojęcia osuwisko, tak i w przypadku określania jego elementów geometrycznych nie udało się uniknąć niejednoznaczności terminologicznych. O ile jęzor osuwiska i jego czoło nie ...
- Utworzone: 26 sierpień 2009
- 38. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... raz kolejny przypomnieć, że te ostatnie wielokrotnie są nazywane po prostu osuwiskami (Wysokiński 2006), a niekiedy zerwami (Kleczkowski, 19955; Klimaszewski, 1978). Jako dodatkowe kryterium stosuje się ...
- Utworzone: 25 sierpień 2009
- 39. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... Przepust zostaje ściśnięty i najczęściej porozrywany. Każdy przypadek, w którym pojawi się problem osuwiska i znajdującego się w jego zasięgu przepustu pod korpusem drogowym należy rozpatrywać oddzielnie, ...
- Utworzone: 24 sierpień 2009
- 40. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... form morfologicznych, w tym krawędzi bocznych i jęzora osuwiska. Osuwisko jest nadal czynne, czego najlepszym przykładem była sfałdowana w niebezpieczny sposób nawierzchnia jezdni w kierunku Krakowa. Osuwisko ...
- Utworzone: 20 sierpień 2009
- 41. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... 2003 roku zarejestrowano 16 stref związanych z ruchami masowymi podłoża gruntowego, część z nich to osuwiska. Obecnie ten odcinek drogi krajowej nr 7 składa się z drogi dwujezdniowej kategorii GP Kraków ...
- Utworzone: 19 sierpień 2009
- 42. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... biegnącymi po nowym szlaku. Prowadzenie geologicznych prac rozpoznawczych Autorzy uzasadniają swoja propozycję faktem, iż w obrębie Karpat Fliszowych mamy do czynienia głównie z osuwiskami strukturalnymi ...
- Utworzone: 12 sierpień 2009
- 43. Żywioł ziemi
- (Ochrona środowiska)
- W praktyce budownictwa drogowego osuwiska stanowią jeden z najtrudniejszych problemów. Ich rozpoznanie, a następnie przeciwdziałanie ich powstaniu oraz zabezpieczenie wymaga nie tylko zastosowania specjalistycznych ...
- Utworzone: 11 sierpień 2009
- 44. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. I
- (Drogi i mosty)
- W obrębie działania GDDKiA Oddział Kraków zlokalizowanych jest 91 osuwisk zagrażających drogom krajowym, z tej liczby 39 stanowią osuwiska o dużej aktywności. Stan taki utrzymuje się już od dłuższego czasu. ...
- Utworzone: 11 sierpień 2009
- 45. Procedury i technologie zabezpieczania osuwisk
- (Drogi i mosty)
- ... cały obszar osuwiska – to jedne z zasadniczych wniosków Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej „Problematyka osuwisk w budownictwie komunikacyjnym”, która odbyła się w Zakopanem w dniach 27–29 ...
- Utworzone: 09 czerwiec 2009