Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 45 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Pierwsza jezdnia S7 Lubień - Naprawa
(Drogi i mosty)
... przesuwu mas ziemnych. W międzyczasie przygotowano projekt zabezpieczenia osuwiska i uzyskano ZRID na realizację tego projektu. Wznowiono prace na estakadzie. W przypadku zaobserwowania ruchów osuwiskowych ...
Utworzone: 20 grudzień 2019
2. Zabezpieczenia osuwisk na Biskupiej Górce
(Drogi i mosty)
Koniec prac przy I i II etapie zabezpieczenia osuwisk w pobliżu ul. Na Stoku, ul. Pohulanka i ul. Biskupiej. Koszt prac wyniósł ok. 4,9 mln złotych.   - Wzmocnienie skarp, zabezpieczenie osuwisk, ...
Utworzone: 16 grudzień 2019
3. O zagrożeniu osuwiskami w Małopolsce
(Drogi i mosty)
Osuwiska należą do najbardziej niebezpiecznych i najczęściej występujących geozagrożeń w Polsce. Każdego roku przynoszą spore straty w infrastrukturze, drzewostanie i uprawach. Szacuje się, że 90-98% tego ...
Utworzone: 20 listopad 2019
4. Ponad 300 km dróg krajowych dla kierowców
(Drogi i mosty)
... się osuwiska, a dopiero po przełożeniu ruchu na drogę ekspresową i zamknięciu dla ruchu DK7 będzie można wybudować mur oporowy w miejscu połączenia prawej jezdni istniejącej S7 z nową S7 w Lubniu. S17 ...
Utworzone: 26 wrzesień 2019
5. Zmiany klimatyczne nagatywnie wpłyną na transport
(Ochrona środowiska)
... gospodarki, takie jak np. transport i budownictwo, szczególnie podatne na ekstremalne zjawiska (np. silne wiatry, nawalne deszcze i burze, powodzie, osuwiska, śnieg, lód, skrajne temperatury i brak widoczności). ...
Utworzone: 04 wrzesień 2019
6. Kujawsko-pomorskie remontuje osuwiska
(Drogi i mosty)
Cztery osuwiska ziemi w województwie kujawsko-pomorskim zostaną zabezpieczone dzięki środkom z MSWiA. Promesy na łączną kwotę ok. 4,7 mln zł przedstawicielom samorządów z Dobrzynia nad Wisłą, Górzna, Koronowa ...
Utworzone: 27 marzec 2018
7. Mieszkańcy Kąclowej pojadą nową estakadą
(Drogi i mosty)
... estakady, stabilizacja osuwiska oraz odbudowa drogi trwały nieco ponad rok, a na finał prac z niecierpliwością oczekiwali nie tylko mieszkańcy Kąclowej, ale także osoby często korzystające z trasy z Grybowa ...
Utworzone: 07 grudzień 2017
8. Zabezpieczenie osuwisk na Biskupiej Górce
(Drogi i mosty)
17 lipca podpisane zostaną umowy na udzielenie dotacji celowej na dofinansowanie zadania „Stabilizacja i zabezpieczenie osuwisk w rejonie Biskupiej Górki w Gdańsku”. Umowa dotyczy ...
Utworzone: 17 lipiec 2017
9. Obwodnica Strzyżowa w 2019 roku
(Drogi i mosty)
... Wisłoka, a więc tereny zalewowe, a także skomplikowana i zróżnicowana budowa geologiczna. Występują tu także miejsca zagrożone osuwiskami – dodał. Odcinek nowej drogi odciąży miasto z ruchu ...
Utworzone: 20 styczeń 2017
10. Bezpieczeństwo na warmińsko-mazurskich drogach
(Drogi i mosty)
... DK 16 w Grzegorzach i Prawdzisku, DK 57 w Ciemnej Woli i Lutrach, DK 58 w Kaliszkach, DK 63 w Orzyszu. Dodatkowo na DK 16 zbudowane zostaną przepusty i zlikwidowane osuwiska na kilku fragmentach tej drogi. ...
Utworzone: 13 lipiec 2016
11. Nowy most graniczny w Piwnicznej
(Drogi i mosty)
Zakończyła się budowa nowego mostu nad Popradem w Piwnicznej, na granicy polsko-słowackiej. Przeprawa w ciągu drogi krajowej nr 87 pozwoli uniknąć utrudnień i omijać niebezpieczne osuwiska między Piwniczną ...
Utworzone: 25 wrzesień 2015
12. O odwodnieniu bez lania wody
(Ochrona środowiska)
... pokazała, że braki w odwodnieniu powodują bardzo duże problemy: utratę nośności nawierzchni, osuwiska, zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego  - dodał prof. dr hab. inż. Stanisław Gaca, przewodniczący ...
Utworzone: 23 wrzesień 2015
13. Zabezpieczanie osuwisk przy DW nr 163
(Drogi i mosty)
... zabezpieczenia drogi przed występującymi w tym miejscu osuwiskami. Osuwiska powstają zwykle w miejscach, w których teren jest mocno nachylony, a grunty mają specyficzną budowę, w której ...
Utworzone: 13 maj 2015
14. Rok 2015 na śląskich drogach wojewódzkich
(Drogi i mosty)
... nad torami kolejowymi w Żyglinie w ciągu DW 912. Kontynuowane będą prace przy zabezpieczaniu kolejnego fragmentu osuwiska w Kocierzu Rychwałdzkim w ciągu DW 781 i dokończone budowy dwóch rond - w Pruchnej ...
Utworzone: 25 luty 2015
15. Zabezpieczenie osuwisk na Podkarpaciu
(Archiwum1)
Promesy na prawie 30 mln zł otrzymały gminy i powiaty z województwa podkarpackiego na zabezpieczenie osuwisk w bieżącym roku. Środki z rezerwy celowej budżetu państwa trafią do 15 samorządów na dofinansowanie ...
Utworzone: 22 lipiec 2014
16. Promesy dotacji celowych
(Archiwum1)
... likwidacji osuwiska. Dzięki ogólnopolskiemu programowi ochrony wąwozów lessowych przed erozją, który został wdrożony na wniosek wojewody lubelskiego, od roku 2006 wykonano zabezpieczenia 300 wąwozów lessowych, ...
Utworzone: 20 luty 2013
17. Na co Kalisz chce wydać unijne pieniądze?
(Archiwum1)
... i rozbudowa ul. Łódzkiej (drogi krajowej) od skrzyżowania z ul. Warszawską do granic miasta, w tym likwidacja osuwiska w rejonie ul. Łęgowej, 7. Rozbudowa ulic w ciągu dróg wojewódzkiej nr 450 na odcinku ...
Utworzone: 19 luty 2013
18. Rusza naprawa osuwisk na zakopiance
(Archiwum1)
... w organizacji ruchu. Dla kierowców poruszających się zakopianką będzie to oznaczało utrudnienia w ruchu w Głogoczowie. W rejonie 67-metrowego osuwiska obowiązywać będzie ograniczenie prędkości oraz zwężenie, ...
Utworzone: 11 wrzesień 2012
19. Droga nr 946 w Żywcu zamknięta
(Archiwum1)
... przez Kobiernice i nr 948 do Żywca. Dla pojazdów osobowych objazd prowadzi ulicami Żywca. Po zabezpieczeniu osuwiska droga zostanie odbudowana. Całość prac kosztować będzie ponad 3,15 mln zł. Wykona je ...
Utworzone: 09 sierpień 2012
20. Wiercenia na osuwisku Justu
(Archiwum1)
... czy możliwe będzie zabezpieczenie tego osuwiska tak, by droga nie ulegała zniszczeniom, czy można planować poprowadzenie drogi tunelem pod górą, czy raczej trzeba szukać jej obejścia. Zaplanowane są wiercenia ...
Utworzone: 01 sierpień 2012
21. Jak chronić drogi przed żywiołami natury?
(Prawo)
Jak budować infrastrukturę komunikacyjną, by minimalizować dramatyczne skutki żywiołów? Czy obowiązujące regulacje prawne służą tworzeniu infrastruktury odpornej na siły natury? Tym zagadnieniom poświęcona ...
Utworzone: 06 kwiecień 2011
22. Drogi w pomylonych pojęciach
(Drogi i mosty)
Szczególnym zagrożeniem dla dróg są nierównomierne osiadanie podłoża, osuwiska i erozja wodna. Intensywność tych procesów niszczących w dużej mierze zależy od rodzajów gruntów na jakich posadawiane są ...
Utworzone: 17 wrzesień 2010
23. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
(Prawo)
W przypadku analizy prawdopodobnego osuwiska istnieje znaczna niepewność układu i wytrzymałości warstw gruntu oraz potencjalnej powierzchni poślizgu. Natomiast gdy mamy do czynienia z istniejącym osuwiskiem, ...
Utworzone: 06 wrzesień 2010
24. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. II
(Prawo)
... oporowej i uskoku naziomu, lub w przypadku wystąpienia osuwiska zbocza łącznie ze ścianą oporową, wymagane wskaźniki stateczności powinny być przyjmowane według Polskich Norm.” Wymagania rozporządzenia ...
Utworzone: 03 wrzesień 2010
25. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
(Prawo)
Osuwiska są częstym problemem budowy i utrzymania szlaków komunikacyjnych. Najprościej można uniknąć kłopotów omijając potencjalne czy czynne już osuwisko [3, 14, 18]. Niekiedy jest to trudne. Wówczas ...
Utworzone: 02 wrzesień 2010
26. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
(Drogi i mosty)
... na tle rozwiązań alternatywnych. Zastosowanie systemów geokomórkowych do stabilizacji osuwiska wraz z zabezpieczeniem i odbudową fragmentu drogi w miejscowości Łysa Góra Większość rozważanych tu osuwisk ...
Utworzone: 27 sierpień 2010
27. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
(Drogi i mosty)
...  osuwiskach stosuje się geosiatki komórkowe o wysokościach 100, 150 i 200 mm, głównie perforowane. Zasadą powinno być, aby system geokomórkowy sięgał w konstrukcji drogowej na zabezpieczanym osuwisku przynajmnie ...
Utworzone: 26 sierpień 2010
28. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
(Drogi i mosty)
... techniczne. Zabezpieczenie osuwiska stanowi kompleksową budowlę geotechniczną, gdzie coraz szersze zastosowanie znajdują nie tylko techniki wiertnicze i tradycyjne materiały budowlane, ale również technologie ...
Utworzone: 25 sierpień 2010
29. Drogi powiatowe na terenach objętych powodzią
(Drogi i mosty)
... popękane przepusty, rozmyte rowy, oberwane skarpy, osuwiska, rozmyte pobocza, ubytki i pęknięcia nawierzchni – to najczęstszy obraz zniszczeń. W przypadku obiektów mostowych doszło przede wszystkim do ...
Utworzone: 09 sierpień 2010
30. Powódź 2010: Powiatowe postulaty regulacji
(Prawo)
... lub obszar osuwiska) nie pozwalają odtworzyć obiektu w dotychczasowym miejscu lub w jego sąsiedztwie. Działania te powinny być podejmowane w oparciu o zgłoszenie robót budowlanych lub traktowane jako remont. ...
Utworzone: 09 sierpień 2010
31. Krajówki po powodzi
(Drogi i mosty)
... powodzie spowodowały uszkodzenia nawierzchni, zniszczeniom uległy też elementy urządzeń drogowych i obiektów mostowych. W wielu miejscach rozmyte zostały skarpy, uaktywniły się osuwiska, zamuleniu uległy ...
Utworzone: 30 lipiec 2010
32. Drogi zaczęły „wędrować”
(Drogi i mosty)
... się faktyczne skutki powodzi. Z jednej strony są one wynikiem specyficznej geologicznej budowy fliszu karpackiego, z drugiej – długotrwałych opadów. Otóż, uaktywniły się osuwiska – podkreśla dyrektor nowosądeckiego ...
Utworzone: 25 maj 2010
33. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
(Drogi i mosty)
...  Koncepcją wyjątkową, stworzoną z myślą o osuwiskach, są gwoździe drenujące. Gwoździe drenujące wykonywane są z zastosowaniem TITAN 40/27. Do iniekcji wykorzystuje się specjalną mieszankę cementową, która ...
Utworzone: 25 marzec 2010
34. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
(Drogi i mosty)
Osuwisko na obszarze położonym po prawej stronie drogi powiatowej nr 18237 w Gorzkowie (powiat Wieliczka) jest wielkości średniej i zaliczone do grupy b. Likwidacja tego osuwiska miała dwie koncepcje. ...
Utworzone: 07 grudzień 2009
35. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. II
(Drogi i mosty)
Przy drodze gminnej Nadzamcze – Wronina w Czorsztynie występują dwa osuwiska: osuwisko nr I w sąsiedztwie osuwiska nr II (rys. 5) w odległości od 5 m w korycie potoku, do 10 m w linii korony drogi gminnej. ...
Utworzone: 03 grudzień 2009
36. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. I
(Drogi i mosty)
Największym wrogiem stabilizacji każdego osuwiska jest woda powierzchniowa i gruntowa. Zamknięcie spływu przez grunty z suwającej powierzchni jest podstawowym sukcesem w działaniu na rzecz stabilności ...
Utworzone: 02 grudzień 2009
37. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. II
(Drogi i mosty)
...  Podobnie jak w przypadku pojęcia osuwisko, tak i w przypadku określania jego elementów geometrycznych nie udało się uniknąć niejednoznaczności terminologicznych. O ile jęzor osuwiska i jego czoło nie ...
Utworzone: 26 sierpień 2009
38. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. I
(Drogi i mosty)
... raz kolejny przypomnieć, że te ostatnie wielokrotnie są nazywane po prostu osuwiskami (Wysokiński 2006), a niekiedy zerwami (Kleczkowski, 19955; Klimaszewski, 1978). Jako dodatkowe kryterium stosuje się ...
Utworzone: 25 sierpień 2009
39. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. III
(Drogi i mosty)
... Przepust zostaje ściśnięty i najczęściej porozrywany. Każdy przypadek, w którym pojawi się problem osuwiska i znajdującego się w jego zasięgu przepustu pod korpusem drogowym należy rozpatrywać oddzielnie, ...
Utworzone: 24 sierpień 2009
40. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. II
(Drogi i mosty)
... form morfologicznych, w tym krawędzi bocznych i jęzora osuwiska. Osuwisko jest nadal czynne, czego najlepszym przykładem była sfałdowana w niebezpieczny sposób nawierzchnia jezdni w kierunku Krakowa. Osuwisko ...
Utworzone: 20 sierpień 2009
41. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. I
(Drogi i mosty)
... 2003 roku zarejestrowano 16 stref związanych z ruchami masowymi podłoża gruntowego, część z nich to osuwiska. Obecnie ten odcinek drogi krajowej nr 7 składa się z drogi dwujezdniowej kategorii GP Kraków ...
Utworzone: 19 sierpień 2009
42. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. II
(Drogi i mosty)
... biegnącymi po nowym szlaku. Prowadzenie geologicznych prac rozpoznawczych Autorzy uzasadniają swoja propozycję faktem, iż w obrębie Karpat Fliszowych mamy do czynienia głównie z osuwiskami strukturalnymi ...
Utworzone: 12 sierpień 2009
43. Żywioł ziemi
(Ochrona środowiska)
W praktyce budownictwa drogowego osuwiska stanowią jeden z najtrudniejszych problemów. Ich rozpoznanie, a następnie przeciwdziałanie ich powstaniu oraz zabezpieczenie wymaga nie tylko zastosowania specjalistycznych ...
Utworzone: 11 sierpień 2009
44. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. I
(Drogi i mosty)
W obrębie działania GDDKiA Oddział Kraków zlokalizowanych jest 91 osuwisk zagrażających drogom krajowym, z tej liczby 39 stanowią osuwiska o dużej aktywności. Stan taki utrzymuje się już od dłuższego czasu. ...
Utworzone: 11 sierpień 2009
45. Procedury i technologie zabezpieczania osuwisk
(Drogi i mosty)
... cały obszar osuwiska – to jedne z zasadniczych wniosków Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Technicznej „Problematyka osuwisk w budownictwie komunikacyjnym”, która odbyła się w Zakopanem w dniach 27–29 ...
Utworzone: 09 czerwiec 2009

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Projekt IM-SAFE (Horyzont 2020) - efektywne zarządzanie infrastrukturą drogową
  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa
  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023