Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 42 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Drogi szybkiego ruchu w 2019 roku
(Drogi i mosty)
...  powstanie fragment jezdni prawej łączący istniejącą S7 z nowym odcinkiem. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko. Dwujezdniowa nowa droga od Lubnia do Rabki Zdroj ...
Utworzone: 31 grudzień 2019
2. Pierwsza jezdnia S7 Lubień - Naprawa
(Drogi i mosty)
... dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko.   Jedna jezdnia, jeden pas ruchu, w jednym kierunku Jadąc od Krakowa, w miejscu, gdzie kończy się droga ekspresowa S7 ...
Utworzone: 20 grudzień 2019
3. O zagrożeniu osuwiskami w Małopolsce
(Drogi i mosty)
... w Krakowie dobyło się kolejne posiedzenie Wojewódzkiego Zespołu Nadzorującego Realizację Zadań w zakresie Przeciwdziałania Ruchom Osuwiskowym oraz Usuwania ich Skutków. Podczas spotkania eksperci poddali ...
Utworzone: 20 listopad 2019
4. Otwarcie S7 ze Skomielnej Białej do Rabki Zdroju
(Drogi i mosty)
... iłołupki i piaskowce, a dodatkowym utrudnieniem są uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe. Geologia dała o sobie ...
Utworzone: 27 wrzesień 2019
5. Ponad 300 km dróg krajowych dla kierowców
(Drogi i mosty)
... okresie. Obecnie trwa aktualizacja dokumentacji przetarg na dokończenie prac planowany jest w I kwartale przyszłego roku. S7 pomiędzy Skomielną a Rabką Zdrój, za sprawą warunków geologicznych (osuwisko ...
Utworzone: 26 wrzesień 2019
6. Kujawsko-pomorskie remontuje osuwiska
(Drogi i mosty)
... i Lubicza wręczył wojewoda Mikołaj Bogdanowicz.   Inwestycje obejmują zadania z zakresu usuwania skutków klęsk żywiołowych i usuwania skutków ruchów osuwiskowych ziemi realizowanych na terenie ...
Utworzone: 27 marzec 2018
7. Mieszkańcy Kąclowej pojadą nową estakadą
(Drogi i mosty)
... most o szerokości 15 m i nośności 50 ton. Ponadto osuwisko, które znajduje się poniżej estakady, zostało specjalnie zabezpieczone, a sąsiednie drogi (gminna i wojewódzka) zostały odnowione. Całkowity koszt ...
Utworzone: 07 grudzień 2017
8. Zabezpieczenie osuwisk na Biskupiej Górce
(Drogi i mosty)
... infrastruktury publicznej zniszczonej,  uszkodzonej bądź zagrożonej przez ruchy osuwiskowe ziemi. - Otrzymana dotacja pozwoli na prowadzenie inwestycji zabezpieczających tereny na Biskupiej Górce ...
Utworzone: 17 lipiec 2017
9. Tunel na Zakopiance zgodnie z harmonogramem
(Drogi i mosty)
... poślizgowe, co sprzyja ruchom osuwiskowym. Warunki hydrologiczne w obszarze budowy tunelu są trudne: bardzo wysoki stan zwierciadła wód podziemnych w górotworze charakteryzujący się dużymi ...
Utworzone: 08 czerwiec 2017
10. Powiatowe nie znaczy mniej ważne
(Drogi i mosty)
... – Jeśli zawali się most lub wystąpi osuwisko, to cały zespół sołectw może zostać pozbawiony możliwości dojazdu. Zarządcy dróg powiatowych wciąż stają przed dylematem: czy zdecydować ...
Utworzone: 15 luty 2017
11. DW nr 551 w Węgorzynie po przebudowie
(Archiwum1)
Zakończyła się przebudowa fragmentu DW nr 551, który przebiegał po osuwisku w Węgorzynie (powiat wąbrzeski). Dzięki inwestycji, któa polegała na wybudowaniu drogi od podstaw, przejazd 400-metrowym odcinkiem ...
Utworzone: 02 grudzień 2014
12. Zabezpieczenie osuwisk na Podkarpaciu
(Archiwum1)
... 16 zadań związanych z przeciwdziałaniem i likwidacją skutków ruchów osuwiskowych ziemi. Dofinansowanie otrzymają powiaty (strzyżowski, sanocki, rzeszowski, ropczycko-sędziszowski i jasielski), gminy ...
Utworzone: 22 lipiec 2014
13. DK nr 45 znów przejezdna
(Archiwum1)
... ruchu. Osuwisko powstało na skutek nawodnienia i odspojenia części nasypu zbudowanego w latach pięćdziesiątych z gruntu mineralnego, co w połączeniu z zaleganiem w podłożu około dwumetrowych warstw ...
Utworzone: 28 sierpień 2013
14. Małopolska usuwa skutki klęsk żywiołowych
(Archiwum1)
... rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Solidarności Unii Europejskiej oraz projektu „Osłona przeciwosuwiskowa”. W ramach środków rezerwy celowej budżetu państwa wojewoda małopolski w 2012 roku zawarł ...
Utworzone: 09 styczeń 2013
15. Małopolska odbudowuje zniszczone drogi
(Archiwum1)
...  Pieniądze na odbudowę po klęskach żywiołowych pochodzą z trzech źródeł: rezerwy celowej budżetu państwa, Funduszu Solidarności Unii Europejskiej oraz projektu „Osłona przeciwosuwiskowa”. W roku 2012 ...
Utworzone: 25 wrzesień 2012
16. Rusza naprawa osuwisk na zakopiance
(Archiwum1)
... powstały w 2010 roku, o długości 230 m i 67 m, będzie kosztowała prawie 1,5 mln zł netto. W ramach remontu zlikwidowane zostanie 230-metrowe osuwisko zlokalizowane na węźle Głogoczów, na zjeździe z Bielska-Białej ...
Utworzone: 11 wrzesień 2012
17. Remont w Obłazach Ryterskich
(Archiwum1)
W Obłazach Ryterskich (powiat nowosądecki) obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu na drodze krajowej nr 87 w związku z remontem uszkodzonych elementów pasa drogowego przez osuwisko. Ruch pojazdów odbywa ...
Utworzone: 03 sierpień 2012
18. Wiercenia na osuwisku Justu
(Archiwum1)
U podnóża góry Just w Tęgoborzu (powiat nowosądecki) wiercony jest pierwszy otwór w ramach rozpoznania geologicznego strefy osuwiskowej w ciągu drogi krajowej nr 75. Rozpoznanie to ma odpowiedzieć na pytania, ...
Utworzone: 01 sierpień 2012
19. Drogowy bilans po powodzi – (II) Co po klęsce?
(Drogi i mosty)
... zabudowywać nie wolno! I właśnie na tym etapie przygotowania inwestycji powinno się uwzględniać tereny zalewowe i tereny osuwiskowe. Państwowy Instytut Geologiczny prowadzi ciągłe prace i ma dobrze udokumentowane ...
Utworzone: 03 grudzień 2010
20. Drogi w pomylonych pojęciach
(Drogi i mosty)
... grunt. Początkowo następuje tam erozja, potem  niewidoczne wewnętrzne osuwisko, powodujące  zapadanie terenu nad murem, a w skutek tego dochodzi do zniszczenia wykonanego umocnienia. Poza tym ...
Utworzone: 17 wrzesień 2010
21. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
(Prawo)
... jak też sposób przygotowania danych wejściowych. Z tego powodu, aby uniknąć dużych błędów, warto powtórzyć ważniejsze obliczenia różnymi programami komputerowymi. Podsumowanie Drogi przez tereny osuwiskowe ...
Utworzone: 06 wrzesień 2010
22. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
(Prawo)
Osuwiska są częstym problemem budowy i utrzymania szlaków komunikacyjnych. Najprościej można uniknąć kłopotów omijając potencjalne czy czynne już osuwisko [3, 14, 18]. Niekiedy jest to trudne. Wówczas ...
Utworzone: 02 wrzesień 2010
23. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
(Drogi i mosty)
... rowu oraz żlebu z okresowym ciekiem powierzchniowym. Ruchy osuwiskowe, które doprowadziły do uszkodzenia drogi wystąpiły już w lipcu 1997 roku. W 2004 roku dla osuwiska opracowana została karta osuwiska ...
Utworzone: 27 sierpień 2010
24. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
(Drogi i mosty)
Uporządkowanie gospodarki wodnej jest jedną z zasadniczych metod w zabezpieczaniu osuwisk. Dla tego celu projektuje się systemy drenażowe, buduje się nowe lub odbudowuje i modernizuje uszkodzone rowy i ...
Utworzone: 26 sierpień 2010
25. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
(Drogi i mosty)
... oparte na geosyntetykach. W latach 2004-2008 w ramach realizacji Programu Osłony Przeciwosuwiskowej powstała możliwość praktycznego zastosowania i sprawdzenia szeregu technicznych rozwiązań i konstrukcji ...
Utworzone: 25 sierpień 2010
26. Powódź 2010: Powiatowe postulaty regulacji
(Prawo)
... mostu zlokalizowanego w dotychczasowej trasie drogi (przed zniszczeniem lub uszkodzeniem) oraz budowa odcinka drogi docelowo zastępującego fragment drogi zniszczony przez powódź lub osuwisko (tj. mającego ...
Utworzone: 09 sierpień 2010
27. Drogi zaczęły „wędrować”
(Drogi i mosty)
- Przedwczoraj, 23 maja, jedno osuwisko zeszło na drogi, wczoraj dwa. Pęknięcia nawierzchni w obszarach osuwiskowych pojawiają się nagle. W jakim tempie będą się ujawniały kolejne zniszczenia, trudno przewidzieć ...
Utworzone: 25 maj 2010
28. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
(Drogi i mosty)
... ogranicza konieczność ingerencji w zabezpieczany obiekt, co nabiera szczególnej wagi w przypadku działających ciągów komunikacyjnych (zarówno drogowych, jak i kolejowych) oraz czynnych terenów osuwiskowych. ...
Utworzone: 25 marzec 2010
29. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
(Drogi i mosty)
Osuwisko na obszarze położonym po prawej stronie drogi powiatowej nr 18237 w Gorzkowie (powiat Wieliczka) jest wielkości średniej i zaliczone do grupy b. Likwidacja tego osuwiska miała dwie koncepcje. ...
Utworzone: 07 grudzień 2009
30. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. III
(Drogi i mosty)
... stabilizacji skarpy drogowej, na której może wystąpić osuwisko, zaprojektowano odpowiedni układ drenażu podłużnego. Na odcinku projektowanej żelbetowej konstrukcji oporowej, tj. od km 1+698,18 do km 1+7747,79 ...
Utworzone: 04 grudzień 2009
31. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. II
(Drogi i mosty)
Przy drodze gminnej Nadzamcze – Wronina w Czorsztynie występują dwa osuwiska: osuwisko nr I w sąsiedztwie osuwiska nr II (rys. 5) w odległości od 5 m w korycie potoku, do 10 m w linii korony drogi gminnej. ...
Utworzone: 03 grudzień 2009
32. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. I
(Drogi i mosty)
... sprawdziły się w praktyce i mogą stanowić odniesienie do podobnych zagrożeń osuwiskowych występujących na drogach. Przytoczone w artykule zaprojektowane i wykonane lub tylko zaprojektowane stabilizacje ...
Utworzone: 02 grudzień 2009
33. Badania stateczności nasypu komunikacyjnego stabilizowanego ścianą gabionową
(Ochrona środowiska)
... konstrukcji z koszy, pozwalają na szerokie  stosowanie tego systemu w celach tworzenia [3, 4, 6, 13, 15, 20 ]: konstrukcji typu oporowego (przeciwdziałających osuwiskom), podtrzymujących niestabilne ...
Utworzone: 30 listopad 2009
34. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. II
(Drogi i mosty)
... zsuwanie prowadzi do powstania osuwisk, co wyraża się bardzo często specyficznym, schodkowym kształtem zbocza. Osuwisko i jego elementy Niezależnie od wyróżnionego typu ruchu masowego, to we wszystkich ...
Utworzone: 26 sierpień 2009
35. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. I
(Drogi i mosty)
... wszystkim w geologii inżynierskiej i mechanice gruntów (Grubecki i Sysak 1960; Piątkowski i Czarnota-Bojarski, 1964), a osuwisko w geologii dynamicznej i geomorfologii (Książkiewicz, 1972; Klimaszewski, ...
Utworzone: 25 sierpień 2009
36. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. III
(Drogi i mosty)
Opisywane w poprzednich częściach artykułu zniszczenia przepustów wykonywanych pod korpusem drogi w miejscach osuwiskowych wskazują pewne prawidłowości w niszczeniu urządzeń odwadniających. Przede wszystkim ...
Utworzone: 24 sierpień 2009
37. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. II
(Drogi i mosty)
Na południowym odcinku drogi krajowej nr 7 występuje 16 form osuwiskowych, opisanych w tym artykule. W tym pięć osuwisk jest aktywnych. 1) Osuwisko w km 675+730 - 675+810, jezdnia lewa drogi, m. Libertów. ...
Utworzone: 20 sierpień 2009
38. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. I
(Drogi i mosty)
Południowy odcinek drogi krajowej nr 7 Kraków - Lubień biegnie po trasie, na której występuje skumulowanie procesów różnych form osuwiskowych. Pierwsze wzmianki na ten temat sięgają lat 30. ubiegłego wieku. ...
Utworzone: 19 sierpień 2009
39. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. II
(Drogi i mosty)
... osuwiskowych. Takiego monitoringu nie stosowano również po wykonaniu prac stabilizacyjnych. Pierwsze koncepcje katalogowania osuwisk zagrażających drogom państwowym próbowano opracować na początku lat ...
Utworzone: 12 sierpień 2009
40. Żywioł ziemi
(Ochrona środowiska)
... technik i technologii, ale też ogromnego doświadczenia ze strony inżynierów – od projektantów, po wykonawców. Procesy osuwiskowe oznaczają zniszczenie struktury utworów geologicznych. Niejednokrotnie ...
Utworzone: 11 sierpień 2009
41. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. I
(Drogi i mosty)
... nośności podłoża, w tym również potencjalnie osuwiskowym. Obecnie w obrębie Oddziału Krakowskiego trwają prace projektowe przy budowie 14 nowych odcinków drogowych, w tym 5 to całkiem nowe trasy (fragment ...
Utworzone: 11 sierpień 2009
42. Procedury i technologie zabezpieczania osuwisk
(Drogi i mosty)
Opracowania projektowe dotyczące zabezpieczeń stref osuwiskowych powinny charakteryzować się interdyscyplinarnością. Ponadto wymagają ścisłej współpracy wszystkich jednostek, na terenie których zidentyfikowano ...
Utworzone: 09 czerwiec 2009

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa
  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023