Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 38 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Łódź buduje chodniki
(Mobilność)
... są pochylone, a chodniki wyposażone w płytki wskaźnikowe dla niewidomych. Również opaska z kamienia oprócz aspektu wizualnego, ma znaczenie dla osób niewidomych, gdyż swoją fakturą informuje taką osobę, ...
Utworzone: 26 luty 2020
2. Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych
(Inżynieria ruchu)
... pojawiającym się zastrzeżeniem był brak lub niewystarczające udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących (płytki naprowadzające). Dotyczyło to 70 proc. skontrolowanych przejść dla pieszych. Uwagi ...
Utworzone: 17 luty 2020
3. Bydgoszcz: buspasy i rondo na Gdańskiej w budowie
(Inżynieria ruchu)
... zostaną przejścia i przejazdy rowerowe rozdzielone wysepkami kanalizującymi ruch. Na chodnikach przed przejściami, z myślą o osobach niewidomych, układane będą płytki ostrzegawcze i kierunkowe ułatwiające ...
Utworzone: 31 styczeń 2020
4. Most Tumski wkrótce w nowej odsłonie
(Drogi i mosty)
... specjalny beton, z fakturą imitującą płytki granitowe). – Dodatkowym życzeniem konserwatora było, aby na przyczółkach mostu odtworzono historyczne oświetlenie, które możemy podziwiać na fotografiach ...
Utworzone: 30 styczeń 2020
5. 2019 rok na zachodniopomorskich drogach
(Drogi i mosty)
... Płotno. Powstały tu nowe chodniki, pasy zieleni, zatoki autobusowe oraz parking. Zastosowano udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych oraz płytki ...
Utworzone: 10 styczeń 2020
6. Nowe miejsca parkingowe w Toruniu
(Mobilność)
... płytki betonowe, nawierzchnia jezdni: bitumiczna, - w ramach zadnia wykonano także chodniki, odcinek kanalizacji deszczowej, 4 studnie kanalizacyjne oraz 5 wpustów ulicznych jezdniowych, - uzupełniono ...
Utworzone: 17 grudzień 2019
7. Płytki ostrzegawcze na przejściu dla pieszych
(Inżynieria ruchu)
... przez osoby niedowidzące oraz przyciągają uwagę innych uczestników ruchu. Struktura płytki pozwala niewidomym na dokładniejsze określenie miejsca ich przebywania, materiał ma też odmienne w stosunku do ...
Utworzone: 26 listopad 2019
8. Odcinek DW 151 Płotno - Pełczyce gotowy
(Drogi i mosty)
... tu nowe chodniki, pasy zieleni, zatoki autobusowe oraz parking. Zastosowano udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych oraz płytki integracyjne, ...
Utworzone: 02 październik 2019
9. Rewitalizacja placu w Bydgoszczy
(Mobilność)
...  we wschodniej części placu. Będzie miała ona formę płytkiej, 5-centymetrowej niecki. Poziom płyty Rynku i niecki będą płynnie połączone. Rozwiązanie to umożliwi, zależnie od zamiaru – korzystanie z całe ...
Utworzone: 30 wrzesień 2019
10. Centrum Bydgoszczy bez samochodów
(Inżynieria ruchu)
... małej architektury (np. kwietniki, ławki) oraz wyposażenia ulic (znaki, krawężniki, płytki chodnikowe) • poprawa jakości powietrza • ograniczenie hałasu • większa atrakcyjność obszaru Niestety nie wszystkim ...
Utworzone: 06 wrzesień 2019
11. Za 200 lat gatunek ludzki może wyginąć?
(Ochrona środowiska)
... wodny. Kurczące się zasoby skutkują suszą – nie tylko w rolnictwie, ale również w polskich lasach. W perspektywie jest więc wyschnięcie drzew iglastych, które charakteryzuje płytki system korzeniowy. W ...
Utworzone: 31 maj 2019
12. Cztery ważne inwestycje w Zachodniopomorskiem
(Drogi i mosty)
... oraz parking. Projekt przewiduje powstanie udogodnień dla osób niepełnosprawnych, takich jak obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych oraz płytki integracyjne, wspomagające komunikację osób niewidomych. ...
Utworzone: 02 kwiecień 2019
13. Wyspa Młyńska dla niepełnosprawnych
(Mobilność)
... dzięki którym można poznać atrakcje na Wyspie i wokół niej, a także posłuchać o historii danych obiektów. Z kolei na poręczach mostu i trzech kładek zostały zamontowane płytki kierunkowe. ...
Utworzone: 24 maj 2017
14. Lublin zleca zaprojektowanie nowego dworca
(Mobilność)
... wyposażone będą w profilowane płytki z liniami naprowadzającymi dla osób niepełnosprawnych, przewidziane jest także dostosowanie stanowiska do obsługi pasażerów korzystających z aparatów ...
Utworzone: 20 luty 2017
15. Kraków: badania dla poprawy jakości powietrza
(Ochrona środowiska)
... oraz metod oceny i wykorzystania map potencjału płytkiej geotermii w Europie Środkowej, w tym na obszarze Krakowa; projekt powinien przyczynić się do zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł ...
Utworzone: 17 styczeń 2017
16. Nowe drogi rowerowe w Toruniu
(Mobilność)
... się żółte płytki z wypustkami, ostrzegające osoby niedowidzące przed niebezpieczeństwem związanym z ruchem drogowym. W ramach inwestycji sygnalizacja świetlna została dostosowana dla pieszych i ...
Utworzone: 20 maj 2016
17. Warszawa likwiduje bariery architektoniczne
(Mobilność)
... mających problemy z poruszaniem się, rodziców z wózkami. Wszystkie nowe inwestycje są projektowane tak, aby nie stwarzały barier. Obniżone krawężniki, płytki sygnalizujące zbliżanie się do ...
Utworzone: 14 lipiec 2015
18. Kończy się remont węzła most Teatralny w Poznaniu
(Archiwum1)
... zostaną wyposażone w płytki z wypukłymi elementami. Dzięki ich zainstalowaniu osoby z dysfunkcją wzroku bezpiecznie odnajdują przejścia dla pieszych. Dodatkowo przebudowane sygnalizacje świetlne wyposażone ...
Utworzone: 06 grudzień 2013
19. Ostrołęka: przystanki także dla niedowidzących
(Archiwum1)
... Płytki z fakturą wyczuwalną pod stopami pozwalają zorientować się, gdzie kończy się bezpieczna granica chodnika. Ich żółty kolor pozwala też na lepszą orientację osobom słabo widzącym. Efekt ten ulegnie ...
Utworzone: 11 czerwiec 2013
20. Most na rzece Łupi w Skierniewicach
(Archiwum1)
... września i października wykonawca zakończył strategiczny punkt budowy jakim było zabetonowanie górnej części mostu, wyłożenie izolacji pod płytki chodnikowe oraz uzbrojenie fundamentów ścian po stronie ...
Utworzone: 26 październik 2012
21. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. IV
(Ochrona środowiska)
...  University of Technology, vol.3-B, issue 11, pp.51-58, 2010. [17] Stypuła K., Drgania mechaniczne wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej ...
Utworzone: 12 październik 2012
22. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. III
(Ochrona środowiska)
...  Drgania mechaniczne wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej, Inżynieria Lądowa, vol. 72, Kraków 2007 [18] Stypuła K., Doświadczenia Metr ...
Utworzone: 11 październik 2012
23. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. II
(Ochrona środowiska)
...  vol.3-B, issue 11, pp.51-58, 2010. [17] Stypuła K., Drgania mechaniczne wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej, Inżynieria Lądowa, vol ...
Utworzone: 10 październik 2012
24. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. I
(Ochrona środowiska)
...  wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej, Inżynieria Lądowa, vol. 72, Kraków 2007 [18] Stypuła K., Doświadczenia Metra Warszawskiego. Problem ...
Utworzone: 09 październik 2012
25. Rusza remont ul. Szpitalnej w Toruniu
(Archiwum1)
... stąd konieczność jego rozebrania i ponownej odbudowy. Nowy wygląd zyskają również chodniki, które przylegają bezpośrednio do pl. św. Katarzyny. Stare płytki zostaną wymienione na nową kamienną nawierzchnię. ...
Utworzone: 08 sierpień 2012
26. Dostępna komunikacja miejska
(Inżynieria ruchu)
... czyli przestrzeni bezpiecznej dla pasażerów. Do jej oznakowania stosuje się płytki chodnikowe w żółtym kolorze i o innej fakturze - z tzw. guzami. W opracowaniu „Dostępna komunikacja miejska”, jako wzorcowy ...
Utworzone: 29 czerwiec 2012
27. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
(Prawo)
... zależą one od zagłębienia powierzchni ścięcia: osuwiska płytkie (średnia głębokość tm ≤ 10 m) γR = 1,20 osuwiska o głębokości 10 m < tm < 20 m γR = 1,20 do 1,10 (interpolować liniowo), osuwiska ...
Utworzone: 06 wrzesień 2010
28. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
(Drogi i mosty)
...  Droga jednojezdniowa o dwu pasach ruchu była uszkodzona i zdeformowana na odcinku ok. 90 m. Prawa część drogi biegła w płytkim wykopie 0-7- 1,8 m, natomiast lewa część drogi biegła po nasypie o wysokości ...
Utworzone: 27 sierpień 2010
29. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
(Drogi i mosty)
... form osuwiskowych może być różny, począwszy od stosunkowo płytkiego spełzywania mas gruntowych, spływów, obrywów do osuwisk właściwych z przemieszczeniem mas gruntowych wzdłuż płycej lub głębiej położonej ...
Utworzone: 25 sierpień 2010
30. Drogi rzymskiego imperium
(Drogi i mosty)
... kładzenie podbudowy, której pierwszą warstwą był cement z drobnymi odłamkami kamiennymi, żużlem, glinką i piaskiem. Górną warstwę stanowiły żwiry albo płytki kamienne. Sprofilowaną i starannie wyrównaną ...
Utworzone: 24 sierpień 2010
31. A20 - niemieckie doświadczenia w budowie przejść dla zwierząt cz. II
(Ochrona środowiska)
... pasem rozdzielającym obie jezdnie i fragmentem pasów wewnętrznych wybudowano załamanie się linii zewnętrznej ekranów w formie płytkiej loggii, do 2-3 m głębokości. (fot. 20 i 21)   a) ...
Utworzone: 24 listopad 2009
32. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. I
(Drogi i mosty)
... obwodnicy Mogilan w 1972 roku. Było ono również kilkakrotnie rozpoznawane, ale prawdopodobnie wykonywane wiercenia były zbyt płytkie, aby określić głębokość strefy poślizgu. Również w tym przypadku należy ...
Utworzone: 11 sierpień 2009
33. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. III
(Inżynieria ruchu)
... są dla tej grupy uczestników ruchu drogowego ogromnie uciążliwe. Podobnym koszmarem są dla nich obluzowane płytki chodnikowe, nierzadko przykrywające dziurę wypełnioną wodą. Generalnie należy dążyć ...
Utworzone: 17 marzec 2009
34. Odwodnienia inwestycji liniowych w aspekcie ochrony środowiska - cz. II
(Drogi i mosty)
... wody w podziemnych zbiornikach lub innych podziemnych urządzeniach, jej powtórne wykorzystanie do nawadniania trawników lub powodowanie jej przesiąkania do płytkich warstw wodonośnych jest możliwe i staje ...
Utworzone: 04 luty 2009
35. Odwodnienia inwestycji liniowych w aspekcie ochrony środowiska - cz. I
(Drogi i mosty)
... węglowodorów ropopochodnych i biogenów odpływających z powierzchni uszczelnionych. Pewnym utrudnieniem stosowania płytkich i szerokich rowów jest konieczność odprowadzania wód z warstwy odsączającej konstrukcji ...
Utworzone: 29 styczeń 2009
36. Ochrona alei drzew w Meklemburgii-Pomorzu
(Komentarze)
niejednokrotnie widzę nasadzenia (kompensacyjne) w poboczu drogi albo zaraz za przeciwskarpą płytkiego rowu. Jest to bardzo niebezpieczne i bezmyślne. Drogi są robione dla ludzi a więc zieleń drogowa też ...
Utworzone: 31 maj 2012
37. S-KLIR: NIE! dla wydłużania czasu sygnału żółtego
(Komentarze)
... Odnoszę wrażenie, że autor tego artykułu ma blade pojęcie nt. inżynierii ruchu i bezpieczeństwa na drodze. Dziwię się, że takie mylne i płytkie wnioski wystosowuje KLIR ! ...
Utworzone: 10 listopad 2014
38. Płock: „poduszki berlińskie” i piktogramy 3D
(Komentarze)
... Twój język. A że kierowcy inaczej jeżdżą? A co to ma to wspólnego z rowiązaniami? Nic nie tłumaczy zbyt "płytkich" artykułów w portalu i każda uwaga jest cenna. Postaramy się coś więcej dowiedzieć w sprawi ...
Utworzone: 20 wrzesień 2016

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?
  • Gbox–kompletne rozwiązanie dla firm transportowych

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023