- 1. Łódź buduje chodniki
- (Mobilność)
- ... są pochylone, a chodniki wyposażone w płytki wskaźnikowe dla niewidomych. Również opaska z kamienia oprócz aspektu wizualnego, ma znaczenie dla osób niewidomych, gdyż swoją fakturą informuje taką osobę, ...
- Utworzone: 26 luty 2020
- 2. Bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych
- (Inżynieria ruchu)
- ... pojawiającym się zastrzeżeniem był brak lub niewystarczające udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących (płytki naprowadzające). Dotyczyło to 70 proc. skontrolowanych przejść dla pieszych. Uwagi ...
- Utworzone: 17 luty 2020
- 3. Bydgoszcz: buspasy i rondo na Gdańskiej w budowie
- (Inżynieria ruchu)
- ... zostaną przejścia i przejazdy rowerowe rozdzielone wysepkami kanalizującymi ruch. Na chodnikach przed przejściami, z myślą o osobach niewidomych, układane będą płytki ostrzegawcze i kierunkowe ułatwiające ...
- Utworzone: 31 styczeń 2020
- 4. Most Tumski wkrótce w nowej odsłonie
- (Drogi i mosty)
- ... specjalny beton, z fakturą imitującą płytki granitowe). – Dodatkowym życzeniem konserwatora było, aby na przyczółkach mostu odtworzono historyczne oświetlenie, które możemy podziwiać na fotografiach ...
- Utworzone: 30 styczeń 2020
- 5. 2019 rok na zachodniopomorskich drogach
- (Drogi i mosty)
- ... Płotno. Powstały tu nowe chodniki, pasy zieleni, zatoki autobusowe oraz parking. Zastosowano udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych oraz płytki ...
- Utworzone: 10 styczeń 2020
- 6. Nowe miejsca parkingowe w Toruniu
- (Mobilność)
- ... płytki betonowe, nawierzchnia jezdni: bitumiczna, - w ramach zadnia wykonano także chodniki, odcinek kanalizacji deszczowej, 4 studnie kanalizacyjne oraz 5 wpustów ulicznych jezdniowych, - uzupełniono ...
- Utworzone: 17 grudzień 2019
- 7. Płytki ostrzegawcze na przejściu dla pieszych
- (Inżynieria ruchu)
- ... przez osoby niedowidzące oraz przyciągają uwagę innych uczestników ruchu. Struktura płytki pozwala niewidomym na dokładniejsze określenie miejsca ich przebywania, materiał ma też odmienne w stosunku do ...
- Utworzone: 26 listopad 2019
- 8. Odcinek DW 151 Płotno - Pełczyce gotowy
- (Drogi i mosty)
- ... tu nowe chodniki, pasy zieleni, zatoki autobusowe oraz parking. Zastosowano udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, takie jak obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych oraz płytki integracyjne, ...
- Utworzone: 02 październik 2019
- 9. Rewitalizacja placu w Bydgoszczy
- (Mobilność)
- ... we wschodniej części placu. Będzie miała ona formę płytkiej, 5-centymetrowej niecki. Poziom płyty Rynku i niecki będą płynnie połączone. Rozwiązanie to umożliwi, zależnie od zamiaru – korzystanie z całe ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2019
- 10. Centrum Bydgoszczy bez samochodów
- (Inżynieria ruchu)
- ... małej architektury (np. kwietniki, ławki) oraz wyposażenia ulic (znaki, krawężniki, płytki chodnikowe) • poprawa jakości powietrza • ograniczenie hałasu • większa atrakcyjność obszaru Niestety nie wszystkim ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2019
- 11. Za 200 lat gatunek ludzki może wyginąć?
- (Ochrona środowiska)
- ... wodny. Kurczące się zasoby skutkują suszą – nie tylko w rolnictwie, ale również w polskich lasach. W perspektywie jest więc wyschnięcie drzew iglastych, które charakteryzuje płytki system korzeniowy. W ...
- Utworzone: 31 maj 2019
- 12. Cztery ważne inwestycje w Zachodniopomorskiem
- (Drogi i mosty)
- ... oraz parking. Projekt przewiduje powstanie udogodnień dla osób niepełnosprawnych, takich jak obniżone krawężniki na przejściach dla pieszych oraz płytki integracyjne, wspomagające komunikację osób niewidomych. ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2019
- 13. Wyspa Młyńska dla niepełnosprawnych
- (Mobilność)
- ... dzięki którym można poznać atrakcje na Wyspie i wokół niej, a także posłuchać o historii danych obiektów. Z kolei na poręczach mostu i trzech kładek zostały zamontowane płytki kierunkowe. ...
- Utworzone: 24 maj 2017
- 14. Lublin zleca zaprojektowanie nowego dworca
- (Mobilność)
- ... wyposażone będą w profilowane płytki z liniami naprowadzającymi dla osób niepełnosprawnych, przewidziane jest także dostosowanie stanowiska do obsługi pasażerów korzystających z aparatów ...
- Utworzone: 20 luty 2017
- 15. Kraków: badania dla poprawy jakości powietrza
- (Ochrona środowiska)
- ... oraz metod oceny i wykorzystania map potencjału płytkiej geotermii w Europie Środkowej, w tym na obszarze Krakowa; projekt powinien przyczynić się do zwiększenia wykorzystania odnawialnych źródeł ...
- Utworzone: 17 styczeń 2017
- 16. Nowe drogi rowerowe w Toruniu
- (Mobilność)
- ... się żółte płytki z wypustkami, ostrzegające osoby niedowidzące przed niebezpieczeństwem związanym z ruchem drogowym. W ramach inwestycji sygnalizacja świetlna została dostosowana dla pieszych i ...
- Utworzone: 20 maj 2016
- 17. Warszawa likwiduje bariery architektoniczne
- (Mobilność)
- ... mających problemy z poruszaniem się, rodziców z wózkami. Wszystkie nowe inwestycje są projektowane tak, aby nie stwarzały barier. Obniżone krawężniki, płytki sygnalizujące zbliżanie się do ...
- Utworzone: 14 lipiec 2015
- 18. Kończy się remont węzła most Teatralny w Poznaniu
- (Archiwum1)
- ... zostaną wyposażone w płytki z wypukłymi elementami. Dzięki ich zainstalowaniu osoby z dysfunkcją wzroku bezpiecznie odnajdują przejścia dla pieszych. Dodatkowo przebudowane sygnalizacje świetlne wyposażone ...
- Utworzone: 06 grudzień 2013
- 19. Ostrołęka: przystanki także dla niedowidzących
- (Archiwum1)
- ... Płytki z fakturą wyczuwalną pod stopami pozwalają zorientować się, gdzie kończy się bezpieczna granica chodnika. Ich żółty kolor pozwala też na lepszą orientację osobom słabo widzącym. Efekt ten ulegnie ...
- Utworzone: 11 czerwiec 2013
- 20. Most na rzece Łupi w Skierniewicach
- (Archiwum1)
- ... września i października wykonawca zakończył strategiczny punkt budowy jakim było zabetonowanie górnej części mostu, wyłożenie izolacji pod płytki chodnikowe oraz uzbrojenie fundamentów ścian po stronie ...
- Utworzone: 26 październik 2012
- 21. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. IV
- (Ochrona środowiska)
- ... University of Technology, vol.3-B, issue 11, pp.51-58, 2010. [17] Stypuła K., Drgania mechaniczne wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej ...
- Utworzone: 12 październik 2012
- 22. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. III
- (Ochrona środowiska)
- ... Drgania mechaniczne wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej, Inżynieria Lądowa, vol. 72, Kraków 2007 [18] Stypuła K., Doświadczenia Metr ...
- Utworzone: 11 październik 2012
- 23. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... vol.3-B, issue 11, pp.51-58, 2010. [17] Stypuła K., Drgania mechaniczne wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej, Inżynieria Lądowa, vol ...
- Utworzone: 10 październik 2012
- 24. Kryteria oceny wpływu drgań na ludzi w budynkach i ich zastosowania w praktyce cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... wywołane eksploatacją metra płytkiego i ich wpływ na budynki, Zeszyty Naukowe Politechniki Krakowskiej, Inżynieria Lądowa, vol. 72, Kraków 2007 [18] Stypuła K., Doświadczenia Metra Warszawskiego. Problem ...
- Utworzone: 09 październik 2012
- 25. Rusza remont ul. Szpitalnej w Toruniu
- (Archiwum1)
- ... stąd konieczność jego rozebrania i ponownej odbudowy. Nowy wygląd zyskają również chodniki, które przylegają bezpośrednio do pl. św. Katarzyny. Stare płytki zostaną wymienione na nową kamienną nawierzchnię. ...
- Utworzone: 08 sierpień 2012
- 26. Dostępna komunikacja miejska
- (Inżynieria ruchu)
- ... czyli przestrzeni bezpiecznej dla pasażerów. Do jej oznakowania stosuje się płytki chodnikowe w żółtym kolorze i o innej fakturze - z tzw. guzami. W opracowaniu „Dostępna komunikacja miejska”, jako wzorcowy ...
- Utworzone: 29 czerwiec 2012
- 27. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. III
- (Prawo)
- ... zależą one od zagłębienia powierzchni ścięcia: osuwiska płytkie (średnia głębokość tm ≤ 10 m) γR = 1,20 osuwiska o głębokości 10 m < tm < 20 m γR = 1,20 do 1,10 (interpolować liniowo), osuwiska ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010
- 28. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... Droga jednojezdniowa o dwu pasach ruchu była uszkodzona i zdeformowana na odcinku ok. 90 m. Prawa część drogi biegła w płytkim wykopie 0-7- 1,8 m, natomiast lewa część drogi biegła po nasypie o wysokości ...
- Utworzone: 27 sierpień 2010
- 29. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... form osuwiskowych może być różny, począwszy od stosunkowo płytkiego spełzywania mas gruntowych, spływów, obrywów do osuwisk właściwych z przemieszczeniem mas gruntowych wzdłuż płycej lub głębiej położonej ...
- Utworzone: 25 sierpień 2010
- 30. Drogi rzymskiego imperium
- (Drogi i mosty)
- ... kładzenie podbudowy, której pierwszą warstwą był cement z drobnymi odłamkami kamiennymi, żużlem, glinką i piaskiem. Górną warstwę stanowiły żwiry albo płytki kamienne. Sprofilowaną i starannie wyrównaną ...
- Utworzone: 24 sierpień 2010
- 31. A20 - niemieckie doświadczenia w budowie przejść dla zwierząt cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... pasem rozdzielającym obie jezdnie i fragmentem pasów wewnętrznych wybudowano załamanie się linii zewnętrznej ekranów w formie płytkiej loggii, do 2-3 m głębokości. (fot. 20 i 21) a) ...
- Utworzone: 24 listopad 2009
- 32. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... obwodnicy Mogilan w 1972 roku. Było ono również kilkakrotnie rozpoznawane, ale prawdopodobnie wykonywane wiercenia były zbyt płytkie, aby określić głębokość strefy poślizgu. Również w tym przypadku należy ...
- Utworzone: 11 sierpień 2009
- 33. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... są dla tej grupy uczestników ruchu drogowego ogromnie uciążliwe. Podobnym koszmarem są dla nich obluzowane płytki chodnikowe, nierzadko przykrywające dziurę wypełnioną wodą. Generalnie należy dążyć ...
- Utworzone: 17 marzec 2009
- 34. Odwodnienia inwestycji liniowych w aspekcie ochrony środowiska - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... wody w podziemnych zbiornikach lub innych podziemnych urządzeniach, jej powtórne wykorzystanie do nawadniania trawników lub powodowanie jej przesiąkania do płytkich warstw wodonośnych jest możliwe i staje ...
- Utworzone: 04 luty 2009
- 35. Odwodnienia inwestycji liniowych w aspekcie ochrony środowiska - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... węglowodorów ropopochodnych i biogenów odpływających z powierzchni uszczelnionych. Pewnym utrudnieniem stosowania płytkich i szerokich rowów jest konieczność odprowadzania wód z warstwy odsączającej konstrukcji ...
- Utworzone: 29 styczeń 2009
- 36. Ochrona alei drzew w Meklemburgii-Pomorzu
- (Komentarze)
- niejednokrotnie widzę nasadzenia (kompensacyjne) w poboczu drogi albo zaraz za przeciwskarpą płytkiego rowu. Jest to bardzo niebezpieczne i bezmyślne. Drogi są robione dla ludzi a więc zieleń drogowa też ...
- Utworzone: 31 maj 2012
- 37. S-KLIR: NIE! dla wydłużania czasu sygnału żółtego
- (Komentarze)
- ... Odnoszę wrażenie, że autor tego artykułu ma blade pojęcie nt. inżynierii ruchu i bezpieczeństwa na drodze. Dziwię się, że takie mylne i płytkie wnioski wystosowuje KLIR ! ...
- Utworzone: 10 listopad 2014
- 38. Płock: „poduszki berlińskie” i piktogramy 3D
- (Komentarze)
- ... Twój język. A że kierowcy inaczej jeżdżą? A co to ma to wspólnego z rowiązaniami? Nic nie tłumaczy zbyt "płytkich" artykułów w portalu i każda uwaga jest cenna. Postaramy się coś więcej dowiedzieć w sprawi ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2016