- 1. Co będzie przyszłością polskiego transportu?
- (Mobilność)
- ... Czasami są nawet bardziej konkurencyjne – jak gazomobilność, która wygrywa w sektorze autobusów na paliwa alternatywne – powiedział serwisowi eNewsroom Wojciech Jakóbik, redaktor naczelny portalu BiznesAlert. ...
- Utworzone: 20 grudzień 2019
- 2. 300 tys. elektryków w 2025 roku to pobożne życzenie
- (Mobilność)
- ... wykorzystującego paliwa alternatywne, - pomoc dla wytwórców paliw alternatywnych, - działania edukacyjne, badawcze i promocyjne związane z rozwojem transportu niskoemisyjnego, - obsługa Funduszu. Jakie ...
- Utworzone: 09 grudzień 2019
- 3. NIK o zatorach na drogach krajowych
- (Drogi i mosty)
- ... ale też koszty - straconego czasu, zużytego paliwa, a w związku z tym także zanieczyszczenia środowiska. Niekiedy tylko przez złą organizację prac drogowych podróż wydłuża się nawet o kilkadziesiąt minut. ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2019
- 4. Jak zmieni się polska motoryzacja?
- (Mobilność)
- Samochody elektryczne można już czasami zauważyć na polskich ulicach. Zazwyczaj w dużycha miastach albo w okolicach granicy z Niemcami. Do tej pory tylko tam istniała infrastruktura do ich ładowania. Polska ...
- Utworzone: 25 wrzesień 2018
- 5. Transport publiczny czekają rewolucyjne zmiany
- (Mobilność)
- ... na początku roku ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zakłada ona, że do 2021 roku wymagany udział autobusów zeroemisyjnych w miejskich flotach ma wynieść 5 proc., a do 2028 roku – już ...
- Utworzone: 25 wrzesień 2018
- 6. Rośnie zainteresowanie autobusami na CNG
- (Mobilność)
- ... obecnie - zanim wejdzie w życie lipcowa decyzja o docelowym zniesieniu akcyzy na CNG i LNG - ceny paliwa gazowego CNG są niższe o kilkanaście procent w przeliczeniu na kilometr. - Na przykład Warszawa ...
- Utworzone: 10 wrzesień 2018
- 7. Samochód elektryczny dla każdego Polaka?
- (Mobilność)
- Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych nadała ton dyskusji, jednak nadal potrzebuje pogłębienia – zwłaszcza w obszarze wspierania rozwoju tego rynku. Ustawa zawiera zaledwie kilka narzędzi, ...
- Utworzone: 04 wrzesień 2018
- 8. Rynek autobusów elektrycznych będzie się rozwijał
- (Mobilność)
- Samorządy walczą o czystsze powietrze, m.in. stawiając na zero- i niskoemisyjny transport. W ciągu najbliższych 10 lat na ulicach polskich miast pojawi się już ok. 3,5 tysiąca autobusów zasilanych paliwami ...
- Utworzone: 26 czerwiec 2018
- 9. Branża energetyczna powinna dbać o jakość odpadów
- (Ochrona środowiska)
- ... wytwarzania energii z paliw stałych takich jak węgle, biomasa, odpady komunalne i paliwa alternatywne. Do UPS-ów zaliczamy między innymi popioły lotne, żużle, gipsy, produkty z wapniowych metod odsiarczania ...
- Utworzone: 29 maj 2018
- 10. Dekarbonizacja transportu drogowego
- (Ochrona środowiska)
- ... przyszłych przepisów dotyczących nowych norm emisji CO2 w odniesieniu do samochodów osobowych i dostawczych. Kluczem neutralność technologiczna Elektryfikacja, technologie hybrydowe, paliwa alternatywne ...
- Utworzone: 08 maj 2018
- 11. Polskę czeka rewolucja w transporcie publicznym
- (Mobilność)
- W ciągu kolejnych 10 lat Polska ma szansę zostać w Europie liderem nisko- i bezemisyjnego transportu. W tym czasie na ulicach polskich miast pojawi się 3,5 tysiąca autobusów zasilanych paliwami alternatywnymi. ...
- Utworzone: 22 marzec 2018
- 12. Projekt ustawy o elektromobilności przyjęty
- (Prawo)
- Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, przedłożony przez ministra energii. Projekt ustawy proponuje regulacje, których celem będzie stymulowanie ...
- Utworzone: 02 styczeń 2018
- 13. SPC o zasadach funkcjonowania handlu emisjami
- (Prawo)
- ... Cementownie są obecnie jedynym sektorem przemysłowym w Polsce wykorzystującym paliwa alternatywne na bazie odpadów komunalnych (tzw. RDF). Aktualnie branża cementowa zużywa ponad 1,4 mln ton paliw ...
- Utworzone: 21 kwiecień 2017
- 14. A, B i C: asfalt, beton i cement
- (Ochrona środowiska)
- ... cementownie w Polsce stosują paliwa alternatywne. Prof. Deja poinformował, że przemysł cementowy zagospodarowuje 1/10 odpadów komunalnych powstających każdego roku, dlatego cementownie powinny ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2015
- 15. Bezemisyjne autobusy miejskie
- (Ochrona środowiska)
- Aby stworzyć konkurencyjny i zrównoważony system transportu, Unia Europejska musi oprzeć się na paliwach alternatywnych, które zastąpią lub uzupełnią benzynę i olej napędowy. W ten sposób nie tylko ...
- Utworzone: 07 listopad 2014
- 16. W Legnicy trwa budowa systemu zarządzania ruchem
- (Archiwum1)
- ... bezpieczeństwo oraz płynność ruchu drogowego w naszym mieście. Płynność jazdy, mniej hamowań i startów to również mniejsze zużycie paliwa i mniejsze wydatki kierowców na jego kupno, a więc korzyści ekologiczne ...
- Utworzone: 03 listopad 2014
- 17. Innowacyjny i ekologiczny transport priorytetem UE
- (Mobilność)
- ... wprowadzania na rynek innowacyjnych produktów i usług. Jednym z najważniejszych obszarów, którym zajmują się badacze, są niskowęglowe pojazdy elektryczne i pojazdy na paliwa alternatywne. Pojazdy ...
- Utworzone: 17 październik 2014
- 18. Branża motoryzacyjna powalczy o młodego klienta?
- (Mobilność)
- ... z jego posiadania. Nowoczesne technologie wykorzystane dla większego bezpieczeństwa oraz oszczędności paliwa to atuty auta dla Y-ka. To najważniejsze wnioski płynące z badania „2014 Global Automotive Consumer ...
- Utworzone: 17 wrzesień 2014
- 19. UE promuje alternatywne paliwa
- (Mobilność)
- Pod koniec marca negocjatorzy Parlamentu i Komisji Europejskiej osiągnęli nieformalne porozumienie dotyczące paliw alternatywnych. W celu zwiększenia poziomu ich wykorzystania w transporcie, państwa członkowskie ...
- Utworzone: 14 kwiecień 2014
- 20. UE chce uniezależnić się od ropy
- (Archiwum1)
- Państwa UE wydają ponad miliard euro dziennie na produkty ropopochodne. Dlatego Europa będzie dążyć do uniezależnienia się od ropy naftowej. Alternatywne paliwa w transporcie takie jak energia elektryczna, ...
- Utworzone: 02 maj 2013
- 21. Miasta bez samochodów? (II) Zarządzanie mobilnością
- (Drogi i mosty)
- ... odkrywane złoża i źródła energii są trudno dostępne, a więc też ich wydobycie jest kosztowniejsze. – Zatem wielkość produkcji paliwa w najbliższym czasie będzie spadać. Oznacza to, że im mniej będzie paliwa, ...
- Utworzone: 05 marzec 2013
- 22. Kampanie na rzecz zrównoważonego transportu (I) Cztery oblicza europejskiej mobilności
- (Inżynieria ruchu)
- ... paliwa w średnim zapotrzebowaniu na podróże wynosi 300 litrów na osobę, a w szwajcarskim Zurychu już 380 litrów na osobę. Natomiast przy średnim poziomie zapotrzebowania na przemieszczanie się w niemieckim ...
- Utworzone: 14 luty 2013
- 23. Technologie budowy dróg o zmniejszonej emisji gazów cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... CO2 - 23%, COV - 19%. Zmniejszeniu ulega także zużycie energii – zmniejsza się zużycie paliwa (oleju napędowego) w produkcji o 23% (około 1 l/t mieszanki mineralno-asfaltowej). Efekty techniczno-ekonomiczne ...
- Utworzone: 05 październik 2011
- 24. PPP w sieci miejskich dróg cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... ekonomiczne, wynikające z wyeliminowania korków, skrócenia czasu przejazdu i wyeliminowania strat w zużyciu paliwa. Podnosząc więc niezawodność przejazdów pobudza się rozwój gospodarczy obszarów miejskich. ...
- Utworzone: 04 styczeń 2011
- 25. System zarządzania ruchem – cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... zatoru. W Pireusie nie uzyskano istotnej poprawy, a w Turynie wyznaczono jedynie ogólną korelację pomiędzy obniżeniem czasu podróży i wzrostem przepustowości. Emisja spalin i zużycie paliwa (za wyjątkiem ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2009
- 26. ITS w ograniczaniu hałasu drogowego – cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... paliwa. Zarządzanie natężeniem ruchu umożliwia elektroniczny system poboru opłat za korzystanie z infrastruktury (ETC). Jest on stosowany głównie na autostradach, ale również w centrach miast i na odcinkach ...
- Utworzone: 23 czerwiec 2009