- 1. Bydgoszcz: przebudowa ronda Kujawskiego
- (Drogi i mosty)
- ... zapewnić torowisku odpowiednie pochylenie. Mur oddzieli torowisko od jezdni, która w dolnej części ulicy będzie znajdować się wyżej. Prace przy tej konstrukcji polegają między innymi na wykonaniu zbrojonej ...
- Utworzone: 18 październik 2019
- 2. Gdańsk: przejście dla pieszych przy Bramie Wyżynnej
- (Drogi i mosty)
- ... prognozowane warunki ruchu dla pojazdów, w tym tramwajów oraz pieszych, ale również inne czynniki mające istotne znaczenia takie jak: geometria układu drogowego, pochylenie jezdni, a nawet czynniki atmosferyczne. ...
- Utworzone: 09 kwiecień 2018
- 3. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 2)
- (Drogi i mosty)
- ... - trasy główne łączące podstawowe ośrodki miejskie i stacje kolejowe w regionie; docierają one do granic województwa, umożliwiając ich kontynuacje za tymi granicami; planowane trasy uzyskają pochylenie ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2014
- 4. Aspekty projektowania drogowych barier
- (Drogi i mosty)
- ... projektową między innymi zwraca uwagę na rozwagę w kształtowaniu skarp nasypów i wykopów. Zgodnie z przepisami technicznymi powinny mieć one pochylenie 1:1,5. Zmiany pochylenia na łagodniejsze są dopuszczalne ...
- Utworzone: 15 marzec 2011
- 5. Praktyka ocenia regulacje środowiskowe cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... w sprawie warunków technicznych, mając pochylenie niwelety 12% musimy je dostosować do minimum 9%. Co możemy zrobić? Wykop, nasyp? – opisuje sytuację Alicja Firlet. Kolejny małopolski przykład dotyczy ...
- Utworzone: 12 styczeń 2011
- 6. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... przepływ wody. W przypadku szlaków komunikacyjnych, budowa drogi zakłócająca naturalną morfologię terenu często przez zbytnie podcięcie zbocza, zbytnie pochylenie skarpy, zbyt słabe zagęszczenie nasypu ...
- Utworzone: 25 sierpień 2010
- 7. Drogi powiatowe na terenach objętych powodzią
- (Drogi i mosty)
- ... własnym ciężarem wraz z budynkami i urządzeniami infrastruktury zsuwały się zgodnie z pochyleniem warstw poślizgowych, położonych na głębokości od kilku do kilkudziesięciu metrów. Zniszczenia dróg powiatowych ...
- Utworzone: 09 sierpień 2010
- 8. Mini ronda dla bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... dolotowych w planie i profilu – mini rondo powinno być dobrze widoczne z każdego kierunku i nie powinno być wykonywane na skrzyżowaniach ze znacznym pochyleniem. Doświadczenia chorzowskie w stosowaniu ...
- Utworzone: 13 styczeń 2010
- 9. Identyfikacja miejsc niebezpecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... opis potencjalnych zagrożeń bezpieczeństwa ruchu. Powinny one uwzględniać przede wszystkim nierówności nawierzchni oraz parametry geometryczne drogi, takie jak promień krzywizny, pochylenie podłużne i ...
- Utworzone: 22 grudzień 2009
- 10. Identyfikacja miejsc niebezpiecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... Bazując na danych elementarnych dla każdego profilu poprzecznego (co 1 metr) obliczane są i przedstawiane na profilach z danymi elementarnymi następujące wskaźniki: pochylenie poprzeczne, głębokość ...
- Utworzone: 21 grudzień 2009
- 11. Wizja „0” w krajowych i europejskich normatywach – zagrożenia w infrastrukturze (III)
- (Inżynieria ruchu)
- ... typową w Polsce skarpę 1:1,5 zaprojektować łagodniejsze pochylenie np. 1:3. W przypadku braku możliwości zwiększenia zajętości terenu należy niebezpieczne miejsca zabezpieczyć barierami ochronnymi. W ...
- Utworzone: 23 październik 2009
- 12. Wizja „0” w krajowych i europejskich normatywach – infrastruktura dla brd (II)
- (Inżynieria ruchu)
- ... określa się zakres „strefy bezpieczeństwa”: prędkość projektowa, pochylenie skarp, typ drogi, natężenie ruchu (choć w Holandii uznano, że ryzyko nie powinno być oceniane przez ilość poruszających się pojazdów), ...
- Utworzone: 22 październik 2009
- 13. Dwa kółka, pieszy i górka
- (Inżynieria ruchu)
- ... jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie) dopuszczalne spadki dla jezdni wynoszą: przy V=50 km/h - 9%, przy V=40 km/h -10%, przy V= 30 km/h -12%. Pochylenie podłużne ścieżki rowerowej ...
- Utworzone: 23 lipiec 2009
- 14. Brd w relacjach rowerzysta - pieszy - cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... Zostało ono zaczerpnięte z wzorców holenderskich. Polega na wykonaniu układu dwóch płaskich garbów. Długość multimuldy wynosi 10,4 m. Pochylenie podłużne poszczególnych odcinków wynosi 7%. Spadki podłużne ...
- Utworzone: 24 marzec 2009
- 15. Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
- (Drogi i mosty)
- ... Nie jest to jednak tak proste jakby mogło się wydawać. Projektując prawidłowe zabezpieczenie skarp, należy uwzględnić: wysokość i pochylenie skarpy oraz warunki gruntowe. Przy stokach o niewielkich ...
- Utworzone: 27 listopad 2008
- 16. Metody ograniczania hałasu
- (Ochrona środowiska)
- ... emitowanego hałasu w warunkach miejskich ma także płynność ruchu (zatrzymania i starty pojazdów) oraz styl jazdy. O wielkości poziomu hałasu decydują także inne elementy, jak np. pochylenie odcinka, wysokość ...
- Utworzone: 30 marzec 2007
- 17. Stanowisko KLIR w sprawie odliczników czasu na sygnalizatorach
- (Komentarze)
- ... przejeżdża przez takie skrzyżowanie. Kierowca , dojeżdżając z dozwoloną prędkością do skrzyżowania z dużym pochyleniem drogi nie jest w stanie zatrzymać się po zauważeniu światła żółtego będąc w pewnej ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2010