- 1. 30 lat krakowskiej strefy ograniczonego parkowania
- (Inżynieria ruchu)
- ... udnicki. – Chodzi o to, aby polityka parkingowa równoważyła chłonność parkingową z przepustowością sieci ulic z uwzględnieniem komplementarności obsługi komunikacji zbiorowej. W skrócie: jeśli obszar ...
- Utworzone: 09 październik 2018
- 2. Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Gdańska przyjęty
- (Mobilność)
- ... obszarach jak: polityka parkingowa, ruch pieszy i rowerowy, transport zbiorowy i zarządzanie mobilnością. - Podczas wszystkich spotkań, niezależnie od podejmowanej tematyki, podstawowym wątkiem był ruch ...
- Utworzone: 29 czerwiec 2018
- 3. Infrastruktura rowerowa w Katowicach
- (Mobilność)
- Prezydent Katowic Marcin Krupa zapowiedział sporo zmian, które czekają w tym roku rowerzystów w Katowicach. Polityka Rowerowa Katowic opiera się o zasadę wspierania roweru jako popularnego ...
- Utworzone: 05 sierpień 2016
- 4. KE przyzna nagrody za zrównoważoną mobilność
- (Mobilność)
- ... jest rozwój sieci komunikacji miejskiej: tramwajów i szybkich autobusów. Jury doceniło, że plany transportowe są silnie powiązane z zagospodarowaniem przestrzennym i polityką społeczną. ...
- Utworzone: 18 marzec 2016
- 5. Strefa tempo 30 w centrum Katowic
- (Mobilność)
- ... konsekwentnie prowadzona polityka rowerowa. Trwają prace nad stworzeniem kompleksowego planu połączenia drogami rowerowymi wszystkich dzielnic Katowic z centrum miasta. W ścisłym centrum wytyczenie osobnych ...
- Utworzone: 13 maj 2015
- 6. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 2)
- (Drogi i mosty)
- ... samorządów. To oznacza, że zdobywał wiedzę i budował praktyczne doświadczenia wraz z miastami, które w swoich politykach transportowych postawiły na rowery, jak Gdańsk, Wrocław, Kraków czy Warszawa. Obecnie ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2014
- 7. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 1)
- (Drogi i mosty)
- Polityka rowerowa powinna być tematem, o którym się mówi na najwyższych szczeblach władzy państwowej, a kolejne nowelizacje drogowych przepisów nie mogą ignorować rowerzystów. Taka była intencja organizatorów ...
- Utworzone: 26 wrzesień 2014
- 8. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego
- (Archiwum1)
- Dziś o godz. 10.00 w siedzibie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju rozpocznie się III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego. Tematem będą sukcesy i wyzwania polskiej polityki rowerowej. Kongres ...
- Utworzone: 22 wrzesień 2014
- 9. Planowanie urbanistyczne w holenderskim Houten
- (Drogi i mosty)
- ... oraz zachęcające do jazdy na rowerze. Miasto stara się trzymać zasady „pierwszeństwa dla wolniejszych” i stale poprawiać sieć zrównoważonego transportu miejskiego. Polityka rowerowa i ...
- Utworzone: 09 maj 2014
- 10. Raport o politykach rowerowych polskich miast
- (Drogi i mosty)
- Polskie miasta konkurują między sobą w inwestycjach infrastruktury rowerowej. Głównym parametrem plasującym je w rankingu jest długość posiadanych ścieżek rowerowych. Czy długości tras dla rowerzystów ...
- Utworzone: 22 kwiecień 2014
- 11. Polityka rowerowa Krakowa
- (Drogi i mosty)
- Historia polityki rowerowej małopolskiej stolicy sięga już 1993 roku. To wówczas w strategicznym dokumencie określającym rozwój transportu w Krakowie ujęto po raz pierwszy planowane budowy tras rowerowych. ...
- Utworzone: 25 październik 2013
- 12. Francuskie przemiany mobilne (II) Rowerowa reaktywacja
- (Inżynieria ruchu)
- ... brano wówczas jeszcze pod uwagę roweru jako ich istotnej alternatywy. Zmiana nastąpiła z czasem. Ponad dziesięć lat później ruch rowerowy zaczęto uwzględniać w politykach transportowych jako zasadniczy ...
- Utworzone: 24 październik 2013
- 13. Nowe wzorce mobilności z Programu Południowego Bałtyku
- (Drogi i mosty)
- ... atywna, entuzjastyczna, ale też krytyczna, prowadząca do konfrontacji z politykami samorządowymi i specjalistami transportu czy drogownictwa. Taka konfrontacja może przynieść dobre efekty. Chodzi o zb ...
- Utworzone: 16 październik 2013
- 14. Polityka rowerowa w holenderskim Groningen
- (Archiwum1)
- Rower jest preferowanym środkiem transportu w Groningen, używanym do około połowy wszystkich podróży. Miasto ma długą tradycję rowerową i na przestrzeni ostatnich kilku dekad położono szczególny nacisk ...
- Utworzone: 16 sierpień 2013
- 15. Audyt rowerowy Gdyni
- (Archiwum1)
- W Gdyni zostanie przeprowadzony audyt polityki rowerowej według europejskiej metodologii BYPAD. W wyniku przetargu zlecenie powierzono fundacji INSPRO. BYPAD jest wszechstronnym, partycypacyjnym badaniem ...
- Utworzone: 25 marzec 2013
- 16. Mobilność piesza i rowerowa w Active Access
- (Inżynieria ruchu)
- ... takie jak zamykanie ulic dla samochodów, zapewnianie bezpłatnych rowerów, konkursy fotograficzne, spacery z politykami lub „przesiadywanie na ulicy”, zmusiły ludzi do przemyślenia na ile i jak aktywne ...
- Utworzone: 17 grudzień 2012
- 17. Atrakcyjność roweru miejskiego jako środka lokomocji na przykładzie Rzeszowa cz. II
- (Mobilność)
- ... Warszawa 2009 [3] Radzimski A.: Polityka rowerowa Kilonii, Transport miejski i regionalny, nr 5/2012 [4] Buczyński A.: Zgodność zachowań rowerzystów z organizacją ruchu w świetle warszawskich badań ...
- Utworzone: 09 listopad 2012
- 18. Bezkonkurencyjny rower
- (Drogi i mosty)
- ... potencjalnych możliwości. Wiele zachodnioeuropejskich miast w swoich politykach transportowych i przestrzennych posługują się specjalnymi instrumentami zniechęcającymi do używania samochodu, a zachęcającymi ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2012
- 19. Infrastruktura drogowa w miastach a kształtowanie zrównoważonej struktury urbanistycznej cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... 2004 6. Farr, D.: Sustainable Urbanism. Urban Design with nature, New Jersey 2008 7. Lorens, P.: Gospodarowanie przestrzenią a polityka równoważenia rozwoju w: Studia Regionalne i Lokalne nr 4(22)/200 ...
- Utworzone: 21 marzec 2012
- 20. Zarządzanie mobilnością – korzyści nad kosztami
- (Drogi i mosty)
- ... są umiejscowione w działach między innymi związanych z polityką cenową, dostępnością komunikacyjną, wprowadzaniem ograniczeń prędkości, czy z inwestycjami służącymi podnoszeniu jakości usług komunikacyjnych ...
- Utworzone: 01 marzec 2012
- 21. Niemiecki program rowerowy cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... prawie budowlanym (domena landów), ponadto koordynację działań na poziomie gminnym i powiatowym, gminom powierzył sprawy infrastruktury rowerowej przy drogach gminnych oraz planowanie transportu (polityka, ...
- Utworzone: 12 sierpień 2011
- 22. Instrumenty krakowskiej polityki transportowej redukujące emisję dwutlenku węgla cz. II
- (Drogi i mosty)
- Krakowska polityka transportowa łącznie obejmuje ponad 80 różnych instrumentów, z czego blisko 50, jak ocenia prof. Andrzej Rudnicki z Katedry Systemów Transportowych Politechniki Krakowskiej, służy ograniczeniu ...
- Utworzone: 27 maj 2011
- 23. Ruch rowerowy w Polsce
- (Drogi i mosty)
- ... politykę transportową można inspirować wzrost ruchu rowerowego. We Fryburgu polityka rozwoju komunikacji rowerowej zapoczątkowana w 1976 roku przyniosła dwukrotny wzrost ruchu rowerowego doprowadzając ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2010
- 24. Rola roweru w polityce transportowej UE i Polski
- (Inżynieria ruchu)
- ... i strategicznych Ruch rowerowy uwzględniony został również w krajowych dokumentach. „Polityka transportowa państwa na lata 2001- 2015 dla zrównoważonego rozwoju kraju” (Rada Ministrów, październik 2001 ...
- Utworzone: 08 wrzesień 2010
- 25. Wpływ planów mobilności na zmianę zachowań komunikacyjnych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... specjalne tablice informujące możliwościach skorzystania z usługi konsultanta. Polityka parkingowa Do wjazdu i postoju na terenach Politechniki Krakowskiej uprawnieni są pracownicy oraz studenci zaoczni ...
- Utworzone: 21 styczeń 2010
- 26. Substandard i standard drogi rowerowej cz. I
- (Komentarze)
- Polityka rowerowa opiera się na motywowaniu ludzi do wysiłu fizycznego. Jak się ma wysiłek fizyczny do uciążliwości jazdy po kostce fazowanej. Jak jest 40% cieżej niż po masie to proponuję dekadówkę na ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2010