- 1. Polska skutecznie wydaje unijne pieniądze
- (Prawo)
- ... cele związane z polityką spójności, czyli inwestycje w infrastrukturę przedsiębiorstw czy infrastrukturę transportową – wskazuje radca prawny. W zaabsorbowaniu nowych środków pomoże fakt, że w Polsce po ...
- Utworzone: 15 styczeń 2020
- 2. Warszawa z korzystnym finansowaniem rozwoju metra
- (Mobilność)
- ... Europejskiego Banku Inwestycyjnego odpowiedzialny za operacje w Polsce i innych krajach objętych polityką spójności. – Tak samo jak w skali krajowej wspieramy projekty inwestycyjne ułatwiające przejście ...
- Utworzone: 27 wrzesień 2019
- 3. EBI: kredyt na A1 i linię kolejową
- (Drogi i mosty)
- ... niwelują tę różnicę – powiedział Vazil Hudák, wiceprezes EBI, który nadzoruje działalność EBI w Polsce i w krajach objętych unijną polityką spójności, jak również sektor transportowy. - Ukończenie budowy ...
- Utworzone: 24 maj 2019
- 4. Nowy budżet UE mało korzystny dla Polski
- (Prawo)
- ... z biedniejszych krajów unijnych. Z punktu widzenia interesów Polski, polityka spójności powinna być realizowana w dotychczasowym charakterze. Znaczne jej zmniejszenie uważamy za niesprawiedliwe, chociaż ...
- Utworzone: 03 sierpień 2018
- 5. KE proponuje zwiększenie środków na inwestycje
- (Drogi i mosty)
- ... oraz polityką UE w zakresie infrastruktury transportowej. Pomoże on na przykład w dekarbonizacji transportu poprzez priorytetowe traktowanie przyjaznych dla środowiska rodzajów transportu (takich jak transport ...
- Utworzone: 08 czerwiec 2018
- 6. Dokończenie drogi S3 to priorytet dla Świnoujścia
- (Drogi i mosty)
- ... polskich portów morskich, w tym portu w Świnoujściu, przewiduje przygotowany w grudniu 2014 r. strategiczny dokument - Polityka Morska Rzeczpospolitej Polskiej do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku), ...
- Utworzone: 20 styczeń 2015
- 7. Nowa polityka UE w zakresie infrastruktury transportu (II) Unijne finansowanie
- (Drogi i mosty)
- W ramach instrumentu „Łącząc Europę” na infrastrukturę transportową w okresie finansowym obejmującym lata 2014–2020 będzie wydatkowane 26 mld euro, czyli na sieć transportu zostanie przeznaczone ...
- Utworzone: 25 wrzesień 2014
- 8. Plan rozwoju województwa świętokrzyskiego
- (Archiwum1)
- ... urbanistycznym, określającym kierunki rozwoju struktury funkcjonalno–przestrzennej regionu na najbliższe 25–30 lat. Służy do prowadzenia regionalnej polityki przestrzennej w powiązaniu z polityką przestrzenną ...
- Utworzone: 18 wrzesień 2014
- 9. Europejska debata w sprawie miejskiego wymiaru unijnej polityki cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Europejskiej”. W opinii zaapelowano o nowy zintegrowany program rozwoju miast w UE, dający wymiarowi miejskiemu podstawę strukturalną w politykach europejskich i prawodawstwie europejskim. Na początku ...
- Utworzone: 01 sierpień 2014
- 10. Mobilność europejskich miast (II) Fundusze wspomagające zmiany mobilności
- (Mobilność)
- Najważniejszymi europejskimi źródłami środków są Fundusz Spójności oraz fundusze strukturalne, a więc Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR) i Europejski Fundusz Społeczny (EFS). W latach 2007-2013 ...
- Utworzone: 22 maj 2014
- 11. Wytyczne TEN-T
- (Drogi i mosty)
- ... sieć tras sieci bazowej* ustanawianej na poziomie regionalnym i krajowym. Narzędziem finansującym te zamierzenia jest powołany przez UE nowy program „Łącząc Europę”. Unijna polityka transportowa, w tym ...
- Utworzone: 13 luty 2014
- 12. Horyzont 2020: nowy program badań i innowacji w transporcie
- (Drogi i mosty)
- ... i spójności terytorialnej. Europejska polityka transportowa zakłada więc stworzenie efektywnej, interoperacyjnej i połączonej sieci infrastruktury transportowej. Takiej sieci, która zapewni odpowiednią ...
- Utworzone: 16 grudzień 2013
- 13. Raport ITF: Wydatki na infrastrukturę transportową 1995-2011 cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... systemów transportu i gospodarki niskoemisyjnej. Polityka transportowa z czasem będzie odgrywać coraz większą rolę w ochronie środowiska i przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym. Nawet kraje rozwijające ...
- Utworzone: 21 październik 2013
- 14. Unijne priorytety ITS w świetle dyrektywy 2010/40/EU oraz CEF
- (Inżynieria ruchu)
- ... Równocześnie zapewnia, że w takich państwach jak Polska inwestycje w ITS mogą wręcz skokowo przyspieszyć postęp w budowie systemów transportowych. Unijna polityka transportowa, w tym również dotycząca ...
- Utworzone: 07 czerwiec 2013
- 15. 72,9 mld euro na politykę spójności 2014-2020
- (Archiwum1)
- Rada Europejska podjęła kluczowe decyzje w sprawie budżetu unijnego na lata 2014-2020. Polska otrzyma 72,9 mld euro na politykę spójności. Kolejnym etapem będzie głosowanie w Parlamencie Europejskim nad ...
- Utworzone: 11 luty 2013
- 16. Zielone korytarze a planowanie przestrzenne cz. II
- (Drogi i mosty)
- Głównym instrumentem oddziaływania Unii Europejskiej na gospodarkę przestrzenną państw członkowskich jest polityka spójności (wynikająca w obecnym brzmieniu z zapisów Traktatu Lizbońskiego). W tym kontekście ...
- Utworzone: 03 kwiecień 2012
- 17. Zielone korytarze w systemie transportowym Europy
- (Drogi i mosty)
- ... jest i będzie bardzo ważny. Obecnie trwa dyskusja na temat roli sieci TEN-T w polityce transportowej Unii Europejskiej. Sieć TEN-T musi być zintegrowana z polityką transportową, z czego wynika, że koncepcja ...
- Utworzone: 26 wrzesień 2011
- 18. Konflikt dróg i przyrody jest do opanowania cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... celów formułowanych w politykach rozwoju przez władze administracyjne różnych szczebli. - Przede wszystkim chodzi o wsparcie dla konkurencyjności regionów i zapewnienie spójności terytorialnej – podkreśla ...
- Utworzone: 19 styczeń 2011
- 19. Urbanistyka a planowanie układów komunikacyjnych (II) Praktyka Częstochowy
- (Drogi i mosty)
- ... ruchu, są jednymi z podstawowych dziedzin kształtowania oraz przewidywania przestrzeni. Dlaczego? Dlatego, że polityka przestrzenna gminy, której wyrazem jest „studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania ...
- Utworzone: 29 październik 2010
- 20. Urbanistyka a planowanie układów komunikacyjnych (I) Zasady planowania
- (Drogi i mosty)
- ... obejmujące całokształt problematyki z nim związanej. Nie sposób pomieścić w tej wypowiedzi wszystkie szczegóły, toteż powiem za J. Goryńskim, że planowanie jest narzędziem oraz wyrazem polityki. Polityka ...
- Utworzone: 28 październik 2010
- 21. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (I)
- (Inżynieria ruchu)
- ... Europejskich powołała Grupę Wysokiego Szczebla, która stwierdziła między innymi, że bezpieczeństwo ruchu drogowego powinno być objęte aktywną polityką UE i zasugerowała, by państwa członkowskie wymieniały ...
- Utworzone: 27 maj 2010
- 22. Wytyczne dla OOŚ
- (Prawo)
- ... z innymi politykami Wspólnoty oraz przestrzegać prawodawstwa Wspólnoty (preambuła – pkt 22). Komisja Europejska oraz państwa członkowskie zapewniają zachowanie spójności pomocy z funduszy z działaniami, ...
- Utworzone: 07 maj 2009
- 23. Płatne parkowanie z aprobatą
- (Drogi i mosty)
- Funkcjonowanie stref płatnego parkowania oznacza ograniczenie swobody, jaką w przemieszczaniu się dają samochody. Buntujący się kierowcy bardziej pomstują na pomysłodawców płacenia za parkowanie, niż na ...
- Utworzone: 21 kwiecień 2009