- 1. Kiedy wytyczne projektowania dróg rowerowych?
- (Inżynieria ruchu)
- Początki powstawania infrastruktury rowerowej były skromne – najczęściej były to dwukolorowe chodniki, z których jedna strona przeznaczona była dla pieszych, a druga dla rowerzystów. W miarę wzrostu popularności ...
- Utworzone: 18 marzec 2019
- 2. Kieleckie standardy dostępności przestrzeni publicznej
- (Prawo)
- ... zwanego także projektowaniem dla wszystkich. Takie podejście ma w założeniu stworzyć, już na etapie projektowania, publiczną przestrzeń dostępną w jak największym stopniu, dla możliwie jak największej ...
- Utworzone: 05 luty 2019
- 3. Jeden standard dla inteligentnych rozwiązań w miastach
- (Mobilność)
- ... ruch drogowy, tak samo Wrocław czy Warszawa – wymienia ekspert. Obecnie rozwiązania inteligentnego ruchu drogowego są rozszerzane np. w Lublinie. Projektowanie rozwiązań typu ITS, m.in. inteligentnych ...
- Utworzone: 29 październik 2018
- 4. Uniwersalne projektowanie infrastruktury
- (Prawo)
- ... ma formę poradnika/wytycznych dla architektów i inżynierów budownictwa w zakresie kompleksowego dostosowania projektowanych budynków do potrzeb osób z różnym rodzajem niepełnosprawności. Projektowanie ...
- Utworzone: 24 listopad 2017
- 5. Standardy projektowania przestrzeni publicznej w stolicy
- (Mobilność)
- ... zasadach projektowania uniwersalnego. Zgodnie z podpisanym zarządzeniem, projektowanie i realizacja dostępnej przestrzeni publicznej będzie odbywać się poprzez stosowanie równocześnie uzupełniających ...
- Utworzone: 24 październik 2017
- 6. Standardy projektowania uniwersalnego
- (Prawo)
- 12 czerwca br. do konsultacji publicznych został skierowany projekt wytycznych i rekomendacji "Standardy dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami mając na uwadze koncepcję uniwersalnego ...
- Utworzone: 13 czerwiec 2017
- 7. Lublin zleca zaprojektowanie nowego dworca
- (Mobilność)
- Lublin zleca opracowanie kompleksowej dokumentacji dla dworca metropolitarnego w rejonie obecnego dworca PKP przy ul. Dworcowej. Nowy, inteligentny i wielofunkcyjny obiekt stworzy podróżnym, którzy ...
- Utworzone: 20 luty 2017
- 8. Dostępny transport kluczem do rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... jest dostępność, uniwersalne projektowanie i dyskryminacja? W języku polskim „dostępność” jest odpowiednikiem dla dwóch słów z angielskiego: „accessibility” (przystępność, ułatwienia dostępu) i „availability” ...
- Utworzone: 12 luty 2013
- 9. Dostępność transportu publicznego (III) Mobilność dla wszystkich
- (Inżynieria ruchu)
- W szwedzkim Goteborgu, zamieszkałym przez ponad pół miliona ludzi, transport zbiorowy realizowany jest za pomocą autobusów, tramwajów, pociągów i promów. W mieście wdrożono system świadczenia specjalnych ...
- Utworzone: 12 grudzień 2012
- 10. Dostępność transportu publicznego (II) Wiedeńskie i londyńskie przemiany
- (Inżynieria ruchu)
- W Wiedniu dostępność dla grup niepełnosprawnych użytkowników istniejących wewnątrz i na zewnątrz stacji w transporcie badał Roland Krpata. Grupę uczestników badań testowych podzielono na trzy zespoły odpowiadające ...
- Utworzone: 11 grudzień 2012
- 11. Dostępność transportu publicznego (I) Projektowanie dla wszystkich
- (Inżynieria ruchu)
- ... standardów to właściwa ścieżka planowania zrównoważonego rozwoju transportu. 7. Uniwersalne projektowanie systemu transportowego powinno być nadrzędną zasadą planisty. 8. Promocja dostępności powinna ...
- Utworzone: 10 grudzień 2012
- 12. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... 2004. Całkowity koszt projektu wyniósł 3,675 mln euro. Jak odwrócić drogową dominację? Proces przemian nie jest łatwy. Przekonali się o tym uczestnicy szkolenia w module pt. „Projektowanie ulic, krajobraz ...
- Utworzone: 15 listopad 2012
- 13. Projektowanie dla wszystkich (III) Priorytety integracji
- (Drogi i mosty)
- Projektowanie uniwersalne, inaczej: projektowanie dla wszystkich, jest propagowane przez Center of Universal Design Uniwersytetu Północnej Karoliny (USA). Zgodnie z definicją projektowanie uniwersalne ...
- Utworzone: 12 lipiec 2012
- 14. Projektowanie dla wszystkich (II) Prawne respektowanie potrzeb
- (Drogi i mosty)
- Współczesne projektowanie musi uwzględniać równocześnie potrzeby niepełnosprawnych i ludzi zdrowych, których sprawność ograniczona jest czasową niedyspozycją. Te wymagania spełnia projektowanie uniwersalne ...
- Utworzone: 11 lipiec 2012
- 15. Projektowanie dla wszystkich (I) Początki procesu zmian
- (Drogi i mosty)
- We wszystkich państwach świata wzrasta populacja osób starszych i osób mających problemy w poruszaniu się. Projektowanie więc przestrzeni uwzględniające potrzeby starszych i niepełnosprawnych staje się ...
- Utworzone: 10 lipiec 2012
- 16. Odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych cz. II
- (Prawo)
- ... organu administracji do ministra. Podsumowanie Sytuacje nietypowe wymuszające na inwestorach projektowanie z naruszeniem przepisów techniczno-budowlany zdarzały się i będą się zdarzać dalej. Nie sposób ...
- Utworzone: 01 grudzień 2010
- 17. Ronda, niby ronda i nieronda? (I) Ronda w polskim prawie
- (Prawo)
- ... Użdalewicza. Zgromadzone przez nich doświadczenia i wnioski były prezentowane podczas konferencji „Projektowanie rond – doświadczenia i nowe tendencje” (Kraków, 26-27 kwietnia 2010 r.). Spis literatury ...
- Utworzone: 13 lipiec 2010
- 18. Wytyczne projektowania i stosowania przejść dla dzikich zwierząt cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... estakad ich projektowanie powinno być powszechne w przypadku kolizji drogi z cennymi siedliskami i najważniejszymi korytarzami ekologicznymi, gdyż jest to praktycznie jedyne rozwiązanie techniczne pozwalające ...
- Utworzone: 22 marzec 2010
- 19. Metody ograniczania hałasu
- (Ochrona środowiska)
- ... że najliczniejszą grupą metod i sposobów ochrony przed hałasem w strefie emisji są te, które związane są z projektowaniem i odpowiednią organizacją ruchu. Dotyczy to zwłaszcza obszarów najbardziej chronionych, ...
- Utworzone: 30 marzec 2007