Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 18 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Przekrój 2+1 dla bezpieczeństwa
(Drogi i mosty)
... mogą robić, jeśli zastosowane są słupki lub bariery. Przeszkody na zakończeniu pasów do wyprzedzania skutecznie wymuszają też redukcję prędkości. Efekty budowy dróg w przekroju 2+1 to m.in. redukcja ...
Utworzone: 17 maj 2019
2. Sztuczna inteligencja poprawia bezpieczeństwo
(Mobilność)
... są wprowadzane do rynku motoryzacyjnego. Przykładem takich aktywnych systemów bezpieczeństwa są kamery, które rozpoznają obiekty, różne przeszkody występujące na drodze. Dzięki czujnikom zamontowanym w ...
Utworzone: 06 grudzień 2018
3. Trwają prace nad Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem
(Inżynieria ruchu)
...  blokady, roboty drogowe, przeszkody, wypadki, ograniczona widoczność) oraz o wyposażeniu MOPów i liczbie miejsc parkingowych. A jakie można czerpać z nich korzyści? Zarządcy dróg mają bieżącą informacj ...
Utworzone: 13 listopad 2018
4. Wkrótce ekspresowo po obwodnicy Kielc
(Archiwum1)
... furtki ogrodzeń zbiorników retencyjno-odparowujących, dodatkowe zjazdy, dodatkowe drzwi w ekranach czy schodki na nasypach. Prace te nie stanowią przeszkody do wystąpienia z wnioskiem o uzyskanie decyzji ...
Utworzone: 24 lipiec 2013
5. Warunki skuteczności płatnego parkowania (III) Organizacja ruchu oraz kontrola
(Drogi i mosty)
... ruchu niezgodnej z tym prawem. W wypadku stref obejmujących obszar miasta, bardzo istotne jest zlokalizowanie jej granic. Jeżeli granica strefy nie może przebiegać wzdłuż przeszkody naturalnej, należy ...
Utworzone: 04 styczeń 2013
6. PPP w projekcie budowy wiat przystankowych w Warszawie
(Drogi i mosty)
... przeszkody, wynikające z nieuregulowanych stanów własności gruntów w pasie drogowym. Okazało się również, że zapisy niektórych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wprowadziły zakaz umieszczania ...
Utworzone: 20 wrzesień 2011
7. Systemowe zarządzanie ryzykiem i zagrożeniem
(Inżynieria ruchu)
... niebezpieczne przeszkody. - To wszystko stanowi zagrożenie. Ryzyko natomiast związane jest z człowiekiem, bo to właśnie kierujący je podejmuje. Kierowca ryzykuje przyspieszając, by szybciej dojechać do ...
Utworzone: 06 maj 2010
8. Wybrane aspekty projektowania i wykonawstwa dróg miejskich
(Inżynieria ruchu)
... uwagi wymaga również analiza widoczności na odcinkach dróg miejskich wyposażonych w bariery ochronne i ekrany akustyczne. Mimo że są one elementami wyposażenia dróg, stanowią przeszkody boczne ograniczające ...
Utworzone: 19 styczeń 2010
9. Problemy budowy przejść dla zwierząt w ciągach dróg cz. I
(Ochrona środowiska)
... przeszkody w postaci szlaków komunikacyjnych, oraz często bezpowrotne zniszczenie środowiska w obrębie pasa zajmowanego przez drogę. Na rys. 1 przedstawiono losy zwierząt usiłujących pokonać przeszkodę ...
Utworzone: 09 listopad 2009
10. Podstawy prawne ochrony zieleni przydrożnej
(Prawo)
... i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu, stanowiących przeszkody lotnicze, ...
Utworzone: 08 wrzesień 2009
11. Racje ekranowania dróg
(Drogi i mosty)
... Wskutek tego kierowcy automatycznie starają się odsunąć od przeszkody, czyli zbliżając się ku środkowi jezdni lub sąsiedniego pasa stwarzają niebezpieczne sytuacje w ruchu. Niestety, nie ma na razie żadnych ...
Utworzone: 27 sierpień 2009
12. Zieleń w uspokojeniu ruchu
(Inżynieria ruchu)
... i przy umiejętnym wykorzystaniu mogą dać pożądany efekt w uspokojeniu ruchu – zastrzega Krzysztof Jamrozik. Kierowca redukuje prędkość wówczas, gdy spodziewa się przeszkody. Można taką sugestię wprowadzić ...
Utworzone: 07 maj 2009
13. Zielone pobocza
(Inżynieria ruchu)
... do jakich dochodzi w nadjechaniach na przydrożne przeszkody, w tym drzewa. Stop śmierci na przydrożnych drzewach „Jest rzeczą niewyobrażalną, by we współczesnym, humanitarnym społeczeństwie, człowiek który ...
Utworzone: 05 maj 2009
14. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. IV
(Inżynieria ruchu)
... Oznacza to, że pas terenu dla ścieżki rowerowej z wysokimi obrzeżami, musi być u nas o 40 cm szerszy, niż z niskimi. Przeszkody boczne punktowe (drzewa, latarnie) powinny być lokalizowane w odległości ...
Utworzone: 19 marzec 2009
15. Bezpieczne otoczenie dróg
(Inżynieria ruchu)
... i specjalistów brd. Efektem programu RISER jest klasyfikacja przeszkód w pasie drogowym. Wyróżnia ona przeszkody punktowe, to jest: drzewa, słupy, konstrukcje wsporcze, filary, przyczółki mostu, skały, ...
Utworzone: 09 grudzień 2008
16. Równania równowagi cieków żwirodennych
(Drogi i mosty)
Często drogi trasowane są w dnach dolin wzdłuż potoków i rzek, gdzie przecinają liczne dopływy, a często także główny ciek. Tak w postaci przepustów i mostów wprowadzają sztuczne przeszkody w dotąd nieskrępowany ...
Utworzone: 20 listopad 2008
17. Szacunek dla życia
(Inżynieria ruchu)
... można też do pewnego stopnia odseparować te naturalne przeszkody – drzewa za pomocą barier, ale wówczas przyszłoby nam obarierować całe drogi. Jeśli od miejscowości A do miejscowości B są przy drodze drzewa, ...
Utworzone: 25 wrzesień 2008
18. Metody ograniczania hałasu
(Ochrona środowiska)
... przeszkody itp. Problemy ochrony przed hałasem W celu ochrony zabudowy mieszkaniowej i obszarów chronionych akustycznie stosuje się różnego rodzaju metody i sposoby oraz środki zapobiegawcze. W ...
Utworzone: 30 marzec 2007

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa
  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023