- 1. Przekrój 2+1 dla bezpieczeństwa
- (Drogi i mosty)
- ... mogą robić, jeśli zastosowane są słupki lub bariery. Przeszkody na zakończeniu pasów do wyprzedzania skutecznie wymuszają też redukcję prędkości. Efekty budowy dróg w przekroju 2+1 to m.in. redukcja ...
- Utworzone: 17 maj 2019
- 2. Sztuczna inteligencja poprawia bezpieczeństwo
- (Mobilność)
- ... są wprowadzane do rynku motoryzacyjnego. Przykładem takich aktywnych systemów bezpieczeństwa są kamery, które rozpoznają obiekty, różne przeszkody występujące na drodze. Dzięki czujnikom zamontowanym w ...
- Utworzone: 06 grudzień 2018
- 3. Trwają prace nad Krajowym Systemem Zarządzania Ruchem
- (Inżynieria ruchu)
- ... blokady, roboty drogowe, przeszkody, wypadki, ograniczona widoczność) oraz o wyposażeniu MOPów i liczbie miejsc parkingowych. A jakie można czerpać z nich korzyści? Zarządcy dróg mają bieżącą informacj ...
- Utworzone: 13 listopad 2018
- 4. Wkrótce ekspresowo po obwodnicy Kielc
- (Archiwum1)
- ... furtki ogrodzeń zbiorników retencyjno-odparowujących, dodatkowe zjazdy, dodatkowe drzwi w ekranach czy schodki na nasypach. Prace te nie stanowią przeszkody do wystąpienia z wnioskiem o uzyskanie decyzji ...
- Utworzone: 24 lipiec 2013
- 5. Warunki skuteczności płatnego parkowania (III) Organizacja ruchu oraz kontrola
- (Drogi i mosty)
- ... ruchu niezgodnej z tym prawem. W wypadku stref obejmujących obszar miasta, bardzo istotne jest zlokalizowanie jej granic. Jeżeli granica strefy nie może przebiegać wzdłuż przeszkody naturalnej, należy ...
- Utworzone: 04 styczeń 2013
- 6. PPP w projekcie budowy wiat przystankowych w Warszawie
- (Drogi i mosty)
- ... przeszkody, wynikające z nieuregulowanych stanów własności gruntów w pasie drogowym. Okazało się również, że zapisy niektórych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego wprowadziły zakaz umieszczania ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2011
- 7. Systemowe zarządzanie ryzykiem i zagrożeniem
- (Inżynieria ruchu)
- ... niebezpieczne przeszkody. - To wszystko stanowi zagrożenie. Ryzyko natomiast związane jest z człowiekiem, bo to właśnie kierujący je podejmuje. Kierowca ryzykuje przyspieszając, by szybciej dojechać do ...
- Utworzone: 06 maj 2010
- 8. Wybrane aspekty projektowania i wykonawstwa dróg miejskich
- (Inżynieria ruchu)
- ... uwagi wymaga również analiza widoczności na odcinkach dróg miejskich wyposażonych w bariery ochronne i ekrany akustyczne. Mimo że są one elementami wyposażenia dróg, stanowią przeszkody boczne ograniczające ...
- Utworzone: 19 styczeń 2010
- 9. Problemy budowy przejść dla zwierząt w ciągach dróg cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... przeszkody w postaci szlaków komunikacyjnych, oraz często bezpowrotne zniszczenie środowiska w obrębie pasa zajmowanego przez drogę. Na rys. 1 przedstawiono losy zwierząt usiłujących pokonać przeszkodę ...
- Utworzone: 09 listopad 2009
- 10. Podstawy prawne ochrony zieleni przydrożnej
- (Prawo)
- ... i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu, stanowiących przeszkody lotnicze, ...
- Utworzone: 08 wrzesień 2009
- 11. Racje ekranowania dróg
- (Drogi i mosty)
- ... Wskutek tego kierowcy automatycznie starają się odsunąć od przeszkody, czyli zbliżając się ku środkowi jezdni lub sąsiedniego pasa stwarzają niebezpieczne sytuacje w ruchu. Niestety, nie ma na razie żadnych ...
- Utworzone: 27 sierpień 2009
- 12. Zieleń w uspokojeniu ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... i przy umiejętnym wykorzystaniu mogą dać pożądany efekt w uspokojeniu ruchu – zastrzega Krzysztof Jamrozik. Kierowca redukuje prędkość wówczas, gdy spodziewa się przeszkody. Można taką sugestię wprowadzić ...
- Utworzone: 07 maj 2009
- 13. Zielone pobocza
- (Inżynieria ruchu)
- ... do jakich dochodzi w nadjechaniach na przydrożne przeszkody, w tym drzewa. Stop śmierci na przydrożnych drzewach „Jest rzeczą niewyobrażalną, by we współczesnym, humanitarnym społeczeństwie, człowiek który ...
- Utworzone: 05 maj 2009
- 14. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. IV
- (Inżynieria ruchu)
- ... Oznacza to, że pas terenu dla ścieżki rowerowej z wysokimi obrzeżami, musi być u nas o 40 cm szerszy, niż z niskimi. Przeszkody boczne punktowe (drzewa, latarnie) powinny być lokalizowane w odległości ...
- Utworzone: 19 marzec 2009
- 15. Bezpieczne otoczenie dróg
- (Inżynieria ruchu)
- ... i specjalistów brd. Efektem programu RISER jest klasyfikacja przeszkód w pasie drogowym. Wyróżnia ona przeszkody punktowe, to jest: drzewa, słupy, konstrukcje wsporcze, filary, przyczółki mostu, skały, ...
- Utworzone: 09 grudzień 2008
- 16. Równania równowagi cieków żwirodennych
- (Drogi i mosty)
- Często drogi trasowane są w dnach dolin wzdłuż potoków i rzek, gdzie przecinają liczne dopływy, a często także główny ciek. Tak w postaci przepustów i mostów wprowadzają sztuczne przeszkody w dotąd nieskrępowany ...
- Utworzone: 20 listopad 2008
- 17. Szacunek dla życia
- (Inżynieria ruchu)
- ... można też do pewnego stopnia odseparować te naturalne przeszkody – drzewa za pomocą barier, ale wówczas przyszłoby nam obarierować całe drogi. Jeśli od miejscowości A do miejscowości B są przy drodze drzewa, ...
- Utworzone: 25 wrzesień 2008
- 18. Metody ograniczania hałasu
- (Ochrona środowiska)
- ... przeszkody itp. Problemy ochrony przed hałasem W celu ochrony zabudowy mieszkaniowej i obszarów chronionych akustycznie stosuje się różnego rodzaju metody i sposoby oraz środki zapobiegawcze. W ...
- Utworzone: 30 marzec 2007