- 1. Poprawa brd w miastach musi być priorytetem UE
- (Mobilność)
- ... raportu. Zgodnie z najnowszymi danymi, liczba ofiar śmiertelnych na drogach miejskich zmniejszyła się w latach 2010-2017 o około połowę w stosunku do liczby ofiar na pozostałych drogach. Piesi, ...
- Utworzone: 07 sierpień 2019
- 2. ETSC: niebezpieczne rozproszenie kierowców
- (Mobilność)
- ... przyczyn wypadków drogowych praktycznie nie uwzględniają roli rozproszenia kierowców, natomiast eksperci szacują, że przyczynia się ono do około 10-30 proc. z nich. Autorzy raportu sugerują, ...
- Utworzone: 19 styczeń 2016
- 3. Jak zmniejszyć liczbę ofiar na drogach?
- (Mobilność)
- ... zmniejszała się średnio o 8 proc. rocznie, w porównaniu z 6,5-proc. spadkiem na pozostałych trasach). Autorzy raportu, który opublikowała ETSC, sugerują, żeby podobnymi zasadami bezpieczeństwa, które obowiązują ...
- Utworzone: 23 marzec 2015
- 4. Czarne skrzynki w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych
- (Mobilność)
- ... z nich spełnia minimalne wymagania, a część z nich je przekracza. Autorzy raportu zalecają nagrywanie również dodatkowych danych, np. stan wszystkich zamontowanych w pojeździe systemów bezpieczeństwa w ...
- Utworzone: 12 grudzień 2014
- 5. Słowacja liderem w ograniczaniu śmiertelności na drogach
- (Mobilność)
- ... roku w porównaniu z 2010. Raport ETSC wskazuje również na problem poważnych obrażeń odnoszonych w wypadkach drogowych, których liczba nie spada tak szybko jak liczba zgonów. Stąd propozycja, aby ustalić ...
- Utworzone: 25 lipiec 2014
- 6. ETSC: raport o bezpieczeństwie pasażerów w autach cz. II
- (Mobilność)
- W latach 2001-2012 w wyniku kolizji drogowych w UE zginęło około 240 tysięcy pasażerów. W tym czasie nastąpił spadek liczby tych zgonów o około 55 proc. (z 27700 w 2001 roku do 12345 w 2012). W ciągu ostatniej ...
- Utworzone: 19 maj 2014
- 7. ETSC: raport o bezpieczeństwie pasażerów w autach cz. I
- (Mobilność)
- ... Transportu (ETSC) opublikowała raport, z którego wynika, że można byłoby uniknąć około 900 zgonów rocznie, gdyby producenci samochodów instalowali czujniki zapinania pasów na wszystkich siedzeniach w samochodzie. ...
- Utworzone: 16 maj 2014
- 8. 8. Kongres FIT TO DRIVE: Europa bliżej spełnienia „Wizji Zero”
- (Inżynieria ruchu)
- ... UE liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych wyniosła ponad 50 tys., podczas gdy w 2013 roku w 28 państwach członkowskich odnotowano ich prawie połowę mniej – ponad 26 tys. Najnowszy raport ETSC dowodzi ...
- Utworzone: 13 maj 2014
- 9. ETSC: Zbyt wielu pieszych ginie na drogach
- (Mobilność)
- Ponad 20 proc. wszystkich śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej to piesi. Ich bezpieczeństwo na drogach od 2001 roku stale się poprawia – według raportu Europejskiej Rady Bezpieczeństwa ...
- Utworzone: 17 maj 2013
- 10. Szpila za wypadki drogowe czyli Road Safety PIN Talk w Warszawie
- (Inżynieria ruchu)
- ... działań prowadzonych przez kraje UE. Co roku ETSC publikuje raporty PIN. PIN to skrót od Performance INdex, czyli wskaźnik skuteczności. PIN to również odznaczenie przypinane szpilką, którym nagradzane ...
- Utworzone: 15 luty 2013
- 11. UE: Wyhamował spadek liczby śmiertelnych ofiar na drogach
- (Drogi i mosty)
- ... na drogach do 2012 r. w porównaniu do 2010 - dodał P. Avenoso. Ostatni coroczny raport PIN został przedstawiony podczas 6. corocznej Konferencji PIN. W kategoriach rozwoju bezpieczeństwa na drogach w ...
- Utworzone: 09 sierpień 2012
- 12. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (II)
- (Inżynieria ruchu)
- ... wypadków w stosunku do poniesionych przy tym nakładów. Komisja otrzymała za zadanie składanie Parlamentowi Europejskiemu regularnych raportów na temat postępów w realizacji programu bezpieczeństwa ruchu ...
- Utworzone: 28 maj 2010
- 13. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (I)
- (Inżynieria ruchu)
- ... ogólny ukierunkowany na stworzenie Wspólnej Polityki Transportowej [6] z uwzględnieniem podejścia globalnego do bezpieczeństwa ruchu drogowego. W kolejnych raportach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego ...
- Utworzone: 27 maj 2010
- 14. Wskaźniki brd w Unii Europejskiej – (III) Przegląd SPI
- (Inżynieria ruchu)
- W tej części prezentowane są przykłady wskaźników SPI określone dla obszaru systemów zabezpieczających oraz stosowania świateł drogowych podczas dnia. Omówione są również zagadnienia poprawy bezpieczeństwa ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2010
- 15. Wskaźniki brd w Unii Europejskiej – (II) Przegląd SPI
- (Inżynieria ruchu)
- SPI były weryfikowane pod względem ich stosowalności, w oparciu o odpowiedzi na kwestionariusze (SafetyNET, 2005). Dla każdego ze zdefiniowanych obszarów stworzony został jeden lub więcej wskaźników wyników ...
- Utworzone: 31 marzec 2010
- 16. Wskaźniki brd w Unii Europejskiej – (I) SPI
- (Inżynieria ruchu)
- ... stosowania pasów bezpieczeństwa), natomiast w innych dziedzinach (np. używanie alkoholu i narkotyków) ilość i jakość danych były bardzo różne. Raport ETSC Europejski program działań na rzecz brd 2003 ...
- Utworzone: 30 marzec 2010
- 17. ITS w bezpieczeństwie transportu – cz. II
- (Mobilność)
- ... bezpieczeństwa. Raport SPOT. GAMBIT (2005): Krajowy Program BRD „Polska wizja zero”. Ministerstwo Infrastruktury. Warszawa. 15. Klich, B. (2007): Współczesne teorie bezpieczeństwa lotów. VI Seminarium ...
- Utworzone: 09 czerwiec 2009
- 18. ITS w bezpieczeństwie transportu – cz. I
- (Mobilność)
- ... 87/66. Średnia w UE-15 wynosiła 76/46. Wielu badaczy wykazywało, że w wypadkach śmiertelnych tylko 30-50% kierowców miało zapięte pasy (Bjornstig, 2001). ETSC (1996) opublikowała raport stwierdzający, ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2009