- 1. Powstanie nowy węzeł na Zakopiance w Myślenicach
- (Drogi i mosty)
- ... do przysiółka Bukówka, do wiaduktu. Łącznice na znacznym odcinku poprowadzone będą na wiadukcie, pozostałe zostaną umocnione skarpami lub murami oporowymi. Od południowej strony DK7, na wysokości obecnego ...
- Utworzone: 22 styczeń 2019
- 2. Drogowe bariery na górskich drogach
- (Inżynieria ruchu)
- ... nasypu do słupka bariery. Duża liczba zjazdów publicznych (fot. 2), np. do posesji lub pól uprawnych lokalizowanych z reguły na wysokich skarpach (nasypach) drogi, skutkuje: przerwaniami w ciągłości ...
- Utworzone: 23 marzec 2011
- 3. Wizja „0” w krajowych i europejskich normatywach – zagrożenia w infrastrukturze (III)
- (Inżynieria ruchu)
- ... lub 6,0 m (Wielka Brytania), skarpa posiada pochylenie większe niż 1:1 (Francja, Wielka Brytania) lub 1:3 (Holandia, Niemcy), u podnóża skarpy jest głęboki rów lub skarpa jest bliżej niż 4,5 m od krawędzi ...
- Utworzone: 23 październik 2009
- 4. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... są raczej kontrowersyjne, to niejasności pojawiają się przy pojęciach nisza i skarpa. W kolokwialnym użyciu słowa skarpa główna i nisza są często traktowane jako synonimy, co wynika najprawdopodobniej ...
- Utworzone: 26 sierpień 2009
- 5. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. I
- (Drogi i mosty)
- Powierzchniowe ruchy masowe należą do rozpowszechnionych zagrożeń geodynamicznych i noszą cechy klęski żywiołowej. Polska jest krajem, gdzie osuwanie pociągnęło za sobą niewielką liczbę ofiar, natomiast ...
- Utworzone: 25 sierpień 2009