- 1. Sędziszów Małopolski z nową drogą
- (Drogi i mosty)
- ... kolejowy na ul. Kolbuszowskiej. Obiekt z ograniczoną do 2,5 metra skrajnią (przejeżdżać pod nim mogą pojazdy o wysokości do 2,5 m) stanowił do tej pory „wąskie gardło” na drodze wojewódzkiej łączącej Sędziszów ...
- Utworzone: 11 kwiecień 2019
- 2. Jak zmienią się przepisy techniczno-budowlane?
- (Prawo)
- ... skrajnia zostanie utożsamiona ze skrajnią drogową – dodał Grzegorz Kuczaj. – Odejdziemy też od starej polskiej normy z 1998 roku dotyczącej torowiska tramwajowego. Zmiany obejmą też stosowanie ...
- Utworzone: 18 grudzień 2015
- 3. Mniej wypadków na alejach
- (Mobilność)
- ... W przypadku przebudowy zarządcy muszą zachować 2 metry odległości między skrajnią drogi a drzewem. W przypadku alej jest to najczęściej niemożliwe. Należy albo wyciąć drzewa albo prosić ministra o odstępstwo ...
- Utworzone: 07 grudzień 2015
- 4. S-KLIR o nowych warunkach technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń brd
- (Prawo)
- ... ma w nim dokładnie opisanej maksymalnej skrajni. 11. Rozporządzenie, nie jest spójne w zakresie skrajni pionowej dla konstrukcji bramowych gdzie minimalna skrajnia pionowa to 5,0 m. - ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2014
- 5. Właściwe miejsce rowerzysty w przestrzeni publicznej cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... odpowiednie bufory bezpieczeństwa, których naruszenie do pewnych granic, można odpowiednio oznakować. Natomiast skrajnia ruchu pieszego nie ma takiego buforu, co powoduje odpowiednie skutki w wypadku jej ...
- Utworzone: 06 lipiec 2012
- 6. Drewniane mosty ekologiczne i estetyczne
- (Drogi i mosty)
- ... chodników 3 m, całkowita długość mostu wynosi 182 m, a skrajnia żeglowna pod obiektem ma 4 m wysokości; pionowa odległość od powierzchni wody do najwyższego punktu konstrukcji mostu wynosi około 31 m). ...
- Utworzone: 23 styczeń 2012
- 7. Urządzenia brd: podział funkcjonalny (II)
- (Inżynieria ruchu)
- Zadania urządzeń brd to: optyczne prowadzenie ruchu, wskazanie pikietażu drogi, oznaczenie obiektów znajdujących się w skrajni drogi, zabezpieczenie ruchu pojazdów i pieszych, informowanie i ostrzeganie ...
- Utworzone: 25 luty 2011
- 8. Substandard i standard drogi rowerowej cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... drogi rowerowe o zwiększonej wypadkowości i zagrożeniu. Następny problem to brak skrajni. Skrajnia pionowa jest mniejsza od zakładanego minimum 2,5 m, ale to nie jest największy problem w rozwiązaniach ...
- Utworzone: 30 wrzesień 2010
- 9. W zderzeniu z drzewem przegrywa człowiek
- (Inżynieria ruchu)
- Na drogach województwa śląskiego w 2007 roku miało miejsce 291 wypadków z najechaniem na drzewo (4,6% ogółu wypadków), zginęły w nich 54 osoby (11,3% ogółu ofiar śmiertelnych wypadków), a ranne zostały ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2009
- 10. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. IV
- (Inżynieria ruchu)
- ... najmniej 1 m (w tym ok. 25 cm, jako rezerwa na wahania boczne roweru). Skrajnia pozioma wynosząca według warunków technicznych 20 cm od krawędzi ścieżki rowerowej [4] nie jest niczym uzasadniona. Może ...
- Utworzone: 19 marzec 2009
- 11. Przestrzeń pieszego i rowerzysty w pasie drogowym - cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... Skrajnia wysokości dla ruchu pieszego (2,50, wyjątkowo 2,20), określona w warunkach technicznych [4], jest najważniejszym parametrem przestrzeni dla niewidomych i słabo widzących. Uczestnicy ruchu drogowego ...
- Utworzone: 17 marzec 2009