- 1. Droga dla ciężarówek w Dorohusku będzie równa
- (Mobilność)
- ... ciężarowych jest w fatalnym stanie, są na niej głębokie koleiny i spękania. Prace już się rozpoczęły. W 2017 r. opracowano dokumentację projektową na przebudowę konstrukcji dróg. Zakłada ona ...
- Utworzone: 26 wrzesień 2019
- 2. Nawierzchnie betonowe ze zbrojeniem kompozytowym
- (Drogi i mosty)
- ... dróg, również w Polsce, ze zbrojeniem ciągłym, które nie wymagają nacięć poprzecznych. Te nawierzchnie charakteryzują się spękaniami, które muszą mieć odpowiednią szerokość (<1 mm) oraz odpowiednią ...
- Utworzone: 03 lipiec 2019
- 3. Przetarg na budowę A18 ogłoszony
- (Drogi i mosty)
- ... kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna - Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach ...
- Utworzone: 10 grudzień 2018
- 4. Południowa jezdnia A18 zostanie przebudowana
- (Drogi i mosty)
- - To inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także ...
- Utworzone: 10 sierpień 2018
- 5. Mandat za opony
- (Prawo)
- ... o jakość opon zamontowanych w naszym samochodzie. Jeśli dostrzegamy na nich spękania, przecięcia albo wybrzuszenia – warto udać się na kontrolę do wulkanizatora, gdyż jazda na nich może być niebezpieczna. ...
- Utworzone: 09 sierpień 2018
- 6. Ważenie pojazdów a stan dróg
- (Drogi i mosty)
- ... jest porównywalny z przejazdem ponad 160 tysięcy pojazdów osobowych. Jeśli ciężarówka będzie przeciążona, jezdnia ulega przyspieszonej degradacji, np. powstają spękania, koleiny. Przeładowane ...
- Utworzone: 27 wrzesień 2017
- 7. Remixing Plus na polskich drogach - Technika wykonawcza (IV)
- (Drogi i mosty)
- ... remontowanym odcinku drogi. Bardzo istotne jest dogłębne i szczegółowe zbadanie dolnych warstw konstrukcji. Rzadko zdarza się, żeby wizualnie można było stwierdzić, że spękania lub zjawisko sfalowani ...
- Utworzone: 10 styczeń 2017
- 8. Remixing Plus na polskich drogach - Zastosowanie (III)
- (Drogi i mosty)
- ... doziarniającego. Remixing Plus swoje zastosowanie znajduje również w naprawie spękanych warstw ścieralnych (spękania powinny być spowodowane jedynie starzeniem się lub twardnieniem ...
- Utworzone: 09 styczeń 2017
- 9. Remixing Plus na polskich drogach - Geneza (I)
- (Drogi i mosty)
- ... skład istniejącej warstwy ścieralnej, poprawiając jej szorstkość, usuwając deformację oraz spękania, ale również przykrywa warstwę poddaną recyklingowi zupełnie nową. Ma to istotne znaczenie i jes ...
- Utworzone: 04 styczeń 2017
- 10. PSWNA: ciche nawierzchnie obniżą koszt budowy dróg
- (Ochrona środowiska)
- ... zastosowania ekranów dźwiękochłonnych. Wyróżnia je też zwiększona odporność na spękania, starzenie i działanie czynników klimatycznych, w szczególności niskich temperatur, gwarantując ...
- Utworzone: 02 marzec 2016
- 11. Podsumowanie inwestycji na drogach krajowych
- (Drogi i mosty)
- ... W roku 2015: - wyremontowano DK 73 w m. Bukowa DK 19 w m. Wyżne oraz DK nr 19 w Babicy wraz z budową chodnika, - zlikwidowano koleiny i spękania na DK4/94 na odcinku Kosina – Radymno, - wyremontowano ...
- Utworzone: 05 styczeń 2016
- 12. A, B i C: asfalt, beton i cement
- (Ochrona środowiska)
- ... się zwiększoną odpornością na spękania, starzenie i działanie niskich temperatur. Beton i cement Branża cementowa z satysfakcją przyjęła decyzję GDDKiA o budowie ponad 800 km nowych dróg ekspresowych ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2015
- 13. Drogi jasne i jaśniejsze
- (Drogi i mosty)
- ... lepiszcza. W tym przypadku uzyskiwany jest dodatkowy efekt w postaci podniesionej odporności na spękania w zimie. Zatem technologie „jasnych” asfaltów zapewniają większą trwałość poprzez równoczesne zwiększenie ...
- Utworzone: 23 luty 2015
- 14. Długowieczne nawierzchnie asfaltowe
- (Drogi i mosty)
- ... i na spękania niskotemperaturowe. Ponadto powinna charakteryzować się odpowiednią szorstkością. Warstwa ścieralna pełni również funkcje ochronną dla całej konstrukcji nawierzchni. Dlatego drogę o takiej ...
- Utworzone: 15 grudzień 2014
- 15. Innowacyjna technologa nawierzchni długowiecznych
- (Drogi i mosty)
- ... to by charakteryzowała się ona wysoką sztywnością i odpornością na spękania niskotemperaturowe. W warstwie podbudowy, czyli tzw. warstwie antyzmęczeniowej, zastosowana będzie mieszanka elastyczna i odporna ...
- Utworzone: 27 styczeń 2014
- 16. Asfalt lany na toruńskim moście drogowym
- (Drogi i mosty)
- ... użyciu lepiszczy modyfikowanych polimerami, charakteryzującymi się szerokim zakresem lepkosprężystości, warstwy wykazują zwiększoną odporność na spękania w niskiej temperaturze i jednocześnie utrzymują ...
- Utworzone: 15 październik 2013
- 17. Pierwsze nawierzchnie gumowo-asfaltowe w Zachodniopomorskiem
- (Archiwum1)
- ... zakres temperaturowy. W wysokich temperaturach zapewnia on nawierzchni asfaltowej odporność na odkształcenia, a w niskich - odporność na spękania. Źródło: Zachodniopomorski ZDW ...
- Utworzone: 04 wrzesień 2013
- 18. Asfalt ze zwiększoną zawartością miału gumowego
- (Drogi i mosty)
- ... zmęczenie, spękania, starzenie; co ważne, ta formuła pozwala na budowę znacznie trwalszych dróg z obniżoną hałaśliwością. - W maju tego roku sprowadziliśmy do naszej wytwórni w Pruszkowie specjalistyczne ...
- Utworzone: 13 sierpień 2013
- 19. W listopadzie kierowcy pojadą nową trasą ze Śremu do Rawicza
- (Archiwum1)
- ... liczne spękania. Do wymiany mamy 5 tys. m kw. konstrukcji drogi – mówi Łukasz Morawski, Kierownik Budowy, Skanska. Zakończenie realizacji jest przewidziane na połowę listopada. Inwestycja będzie realizowana ...
- Utworzone: 31 lipiec 2013
- 20. Problem spękań niskotemperaturowych cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... spękania także wystąpiły, to inwestor (GDDKiA) dostarczył projekt budowlany i on za niego odpowiada oraz ponosi ryzyko zastosowanych rozwiązań. Jednak nawet na A2 wybór był tylko pomiędzy asfaltem kategorii ...
- Utworzone: 23 kwiecień 2012
- 21. Problem spękań niskotemperaturowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... możliwą do zaobserwowania przez każdego uczestnika ruchu. Najbardziej charakterystycznymi objawami postępującej degradacji są spękania i koleiny. Oczywiście koleiny powstają pod obciążeniem od kół pojazdów ...
- Utworzone: 20 kwiecień 2012
- 22. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Rozmawiamy o tym z prof. Dariuszem Sybilskim, kierownik Zakładu Technologii Nawierzchni Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. - Spękania na odcinkach A2 należy rozpatrywać w kategorii zwykłych zdarzeń, ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2012
- 23. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... i tam się pojawiają takie spękania, szczególnie na autostradach w terenach wyżej położonych. Jednak Francuzi nie uznają tego jako szkodę, po prostu uszczelniają pojawiające się pęknięcia. U nas natomiast ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2012
- 24. Guma – drogowe perpetuum mobile
- (Drogi i mosty)
- ... warstw drogowych jest niewielkie, sięgające 5 procent, za to jego wpływ na właściwości mieszanek jest ogromny. To bowiem lepiszcze decyduje o odporności na deformacje trwałe (koleiny), na spękania zmęczeniowe ...
- Utworzone: 30 marzec 2012
- 25. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. II
- (Drogi i mosty)
- Wody, jako czynnika destrukcyjnego nawierzchni, nie da się wyeliminować. Można natomiast spowolnić procesy zniszczeń, które ona wywołuje. W latach 70. i 80. ubiegłego stulecia prowadzono szereg badań w ...
- Utworzone: 08 luty 2012
- 26. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. I
- (Drogi i mosty)
- Wykruszenia, ubytki na powierzchni jezdni, a czasem spękania warstwy ścieralnej - to widoczne skutki braku odporności nawierzchni na działania wody i mrozu. - Początek tych degradacji może mieć miejsce ...
- Utworzone: 07 luty 2012
- 27. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... - 280C lub – 340C. Spękania termiczne mogą się pojawiać w nawierzchniach z twardszym lepiszczem w warstwie ścieralnej. Nie są one bowiem wystarczająco odporne na skrajnie niską temperaturę, trudną do przewidzenia ...
- Utworzone: 22 listopad 2011
- 28. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... zwłaszcza warstwa ścieralna, co objawiło się spękaniami. Okazało się, że winnym tego była nie tylko sztywność warstw asfaltowych, ale również za słabe podłoże jak na obciążenia, jakie pojawiły się na drogach. ...
- Utworzone: 21 listopad 2011
- 29. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... takie jak: odporność na starzenie, trwałość (odporność na działanie czynników klimatycznych), odporność na odkształcenia trwałe, odporność na spękania zmęczeniowa i spękania odbite. Zaletami takich nawierzchni ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 30. TOFIC wzmacnia nawierzchnie
- (Drogi i mosty)
- ... mieszanek bez tego dodatku. Czy TOFIC zapobiega spękaniom nawierzchni? - Spękania nawierzchni spowodowane zjawiskiem zmęczenia, polegającym na tym, że mieszanki mineralno-asfaltowe cały czas pracują w ...
- Utworzone: 05 listopad 2010
- 31. „Czwórka” po remoncie będzie wygodna i bezpieczna
- (Drogi i mosty)
- ... „czwórki” na długich jej ciągach była skoleinowana, wykruszona i spękana. Również na poboczach pojawiły się spękania i deformacje. Ponadto pobocza gruntowe w przeważającej części były zaniżone w stosunku ...
- Utworzone: 14 wrzesień 2010
- 32. Remixing przyszłością remontów dróg
- (Drogi i mosty)
- ... Spękania występujące w warstwie ścieralnej mogą być objawem starzenia się i twardnienia asfaltu. Skuteczną metodą walki z tym problemem jest wymieszanie istniejącej mieszanki z nową, wyprodukowaną na bazie ...
- Utworzone: 21 maj 2010
- 33. Gwoździowanie skarp w połączeniu z oblicowaniem elastycznym cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... uaktywniły się w korpusie drogowym biegnącym po naturalnym zboczu. Nachylenie skarpy korpusu wynosi 45 - 60o. Zjawiska spowodowały uszkodzenia nawierzchni drogi krajowej, spękania i znaczne uskoki, na ...
- Utworzone: 25 marzec 2010
- 34. Modernizacja dróg metodą recyklingu nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- ... konstrukcji, aby nie powstały spękania przenoszące się na następną warstwę. Dlaczego recykling powinien być stosowany? - Najbardziej uciążliwym uszkodzeniem nawierzchni są spękania odbite występujące ...
- Utworzone: 10 marzec 2010
- 35. Wykorzystanie koncentratu gumowo-asfaltowego w mieszankach mineralno-asfaltowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... mieszanek mineralno-gumowo-asfaltowych. Poprawie ulega: szorstkość nawierzchni (właściwości przeciwpoślizgowe), trwałość zmęczeniowa, odporność na spękania odbite, odporność na koleinowanie. Mieszanki, ...
- Utworzone: 25 luty 2010
- 36. Identyfikacja miejsc niebezpiecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... jednego z następujących typów uszkodzeń: rysy i spękania siatkowe, rysy pojedyncze, łaty wbudowane, łaty nałożone, wyboje, przebitumowanie nawierzchni czy ubytki kruszywa. Dla nawierzchni betonowych oraz ...
- Utworzone: 21 grudzień 2009
- 37. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... frakcji otrzymanej mieszanki po rozkruszeniu. Niestety jest to bardzo skomplikowany proces, a ocena wzrokowa może okazać się niewystarczająca, gdyż zewnętrzne spękania mogą nie oddawać rzeczywistej jakości ...
- Utworzone: 15 grudzień 2009
- 38. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... znaczącego i uciążliwego hałasu wywoływanego przez przejeżdżające pojazdy samochodowe, a w szczególności pojazdy ciężarowe. Jednocześnie zły stan nawierzchni betonowych, to znaczy spękania, lokalne zapadłości ...
- Utworzone: 14 grudzień 2009
- 39. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... warstwy wodoprzepuszczalnych piaskowców i słabo przepuszczalnych łupków, iłowców i margli, a także ułożenie skał, spękania i uskoki. Dodatkowym czynnikiem jest też energia rzeźby, związana z dużymi wysokościami ...
- Utworzone: 26 sierpień 2009
- 40. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... zmianom ulegają przepusty, w których niszczone są kręgi betonowe na skutek ściśnięcia masami gruntowymi. Powstają spękania sklepienia, dna i boków, poszczególne kręgi ulegają zjawisku „klawiszowania”, ...
- Utworzone: 24 sierpień 2009
- 41. Normy napraw obiektów betonowych
- (Drogi i mosty)
- ... dr Łukowski. Metodyka naprawy Objawy uszkodzeń to w przypadku żelbetu są rysy i spękania, zobojętnienie betonu wywołujące korozję, powierzchniowe złuszczenia i wyłuskania materiału, oraz ubytki betonu ...
- Utworzone: 22 lipiec 2009
- 42. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... zauważono trend że szczeliny dają spękania odbite łatwiej niż spękania, co można wytłumaczyć dalszą lepszą współpracą krawędzi w przypadku pęknięcia niż w przypadku szczeliny skurczowej lub rozszerzania ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2009
- 43. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... lepiszcze asfaltowe wiąże geowłókninę z warstwą dolną dając efekt membrany redukującej spękania odbite i działając jako izolacja od wody opadowej. Dla realizacji tych funkcji należy zarówno zastosować ...
- Utworzone: 28 maj 2009
- 44. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... do powierzchni nie wzmacnianej. Jeśli chodzi o spękania, prawdopodobnie dzięki znacznej grubości warstw asfaltowych (60 cm) i dobremu przygotowaniu podbudowy i podłoża, spękania zmęczeniowe na odcinkach ...
- Utworzone: 26 maj 2009
- 45. Media w tunelach wieloprzewodowych
- (Drogi i mosty)
- ... spękania nie prowadzą do zniszczenia obudowy grożącego katastrofą budowlaną. Nie są też przyczyną awarii lub wyłączenia z eksploatacji przewodów umieszczonych w tunelu. Przewidując wielkość osiadań i zmianę ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2009
- 46. Projektowanie mechanistyczno - empiryczne
- (Drogi i mosty)
- ... zostanie z mieszanek MMA o najniższych modułach sztywności, to spękania mogą się pojawić już w połowie okresu obliczeniowego! Z powyższych rozwiązań jedynie wariant B spełnia wymagania trwałości w pełnym ...
- Utworzone: 12 luty 2009
- 47. Wpływ nawierzchni na hałas drogowy
- (Drogi i mosty)
- ... właściwościami: odpornością na spękania, bardzo dobrą przyczepnością do wszelkich materiałów podłoża (nawet płyt i kostek kamiennych czy brukowca), zmniejszeniem hałasu na styku opony z nawierzchnią od ...
- Utworzone: 07 styczeń 2008
- 48. Sporne spękania
- (Komentarze)
- Niestety spękania pojawiają się nie tylko na budowie Eurovii, również w innych firmach występuje tan sam problem. I moim zdaniem jest to wina technologii narzuconej Wykonawcom przez GDDKiA i "sławne" wytyczn ...
- Utworzone: 15 marzec 2012
- 49. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Komentarze)
- ... na ten temat 2. skąd biorą się spekania w nawierzchniach nieeksploatowanych przede wszystkim z tego ze pod warstwami bitumicznymi są wartswy związane spoiwem cementowym i to własnie te warstwy generują ...
- Utworzone: 19 kwiecień 2012
- 50. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Komentarze)
- ... Sybilski twierdzi wyraźnie, że spękania niskotemperaturowe postępują wgłąb konstrukcji a warstwa ścieralna chroni przed takimi spękaniami warstwy leżące niżej. I tutaj kolega z góry chyba też dokładnie ...
- Utworzone: 15 kwiecień 2012