Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 46 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Szczecin: drogowcy kończą trzy ważne zadania
(Drogi i mosty)
... które tego wymagało. Tych kilka elementów wpłynęło nieznacznie na termin ostatecznego zakończenia prac. Ulica Małkowskiego przeszła metamorfozę i stała się przestrzenią przyjazną dla pieszych. Strefa ...
Utworzone: 31 październik 2019
2. Bezpieczniej na drogach Katowic
(Inżynieria ruchu)
... w śródmieściu. Strefa Tempo 30 Eksperci podkreślają, że zmniejszenie prędkości wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, w szczególności pieszych i rowerzystów. Strefa ...
Utworzone: 15 październik 2019
3. Poznań: zmiany na ul. Mickiewicza
(Inżynieria ruchu)
... przejazdu zyskają pojazdy nadjeżdżające z prawej strony. Ponadto cały odcinek zostanie objęty strefą ograniczonej prędkości „Tempo 30”.\               ...
Utworzone: 16 lipiec 2019
4. TEMPO 30 w Szczecinie
(Inżynieria ruchu)
4 firmy złożyły oferty na zadanie pod nazwą „Utworzenie strefy 30 w obrębie ulic Okrzei – Budzysza Wosia – Przybyszewskiego – Grzegorza z Sanoka wraz z remontem jezdni i chodników na ul. Przybyszewskiego ...
Utworzone: 04 grudzień 2018
5. Poprawa brd w Katowicach
(Inżynieria ruchu)
... funkcjonuje w Katowicach Strefa Tempo 30 w śródmieściu, która dodatkowo w lipcu 2017 roku została poszerzona o dzielnice. - Cieszę się, że po blisko trzech latach funkcjonowania Strefy Tempo 30 mieszkańcy, ...
Utworzone: 25 czerwiec 2018
6. Katowice inwestują w infrastrukturę rowerową
(Mobilność)
... i płynność ruchu rowerowego – dodaje naczelnik. W Katowicach w Śródmieściu od 2015 roku funkcjonuje strefa Tempo 30, która jest udogodnieniem dla rowerzystów. W minionym roku strefa została poszerzona ...
Utworzone: 16 marzec 2018
7. Coraz mniej nietrzeźwych na drogach
(Mobilność)
... trzech sezonów (2015-2017), od maja do września, strefa Sprawdź Promile była obecna na 29 wydarzeniach plenerowych, m.in. na Przystanku Woodstock i Beerfest. Co roku liczba osób, które ...
Utworzone: 02 listopad 2017
8. Nowa ścieżka rowerowa w Katowicach
(Mobilność)
... działa strefa Tempo 30. Funkcjonuje też kontraruch i kontrapasy, a także umożliwiona jest jazdy szerokim chodnikiem, np. po północnej stronie ul. Młyńskiej. Działania te z jednej strony usprawniają ...
Utworzone: 19 wrzesień 2017
9. Rozbudowa Strefy Tempo 30 w Katowicach
(Inżynieria ruchu)
Od 17 sierpnia 2015 roku funkcjonuje w Katowicach Strefa Tempo 30. - Cieszę się, że po blisko dwóch latach funkcjonowania Strefy Tempo 30 mieszkańcy, a szczególnie kierowcy, przyzwyczaili ...
Utworzone: 27 lipiec 2017
10. 65 proc. gdańskich ulic obejmie strefa „tempo 30”
(Inżynieria ruchu)
...  Oto większość obszarów, które objęte już są strefą „tempo 30”: - Oliwa - rejon ulicy Grottgera - Żabianka - rejon ulic Wejhera, Orłowskiej, Subisława, Rybackiej - Chełm - ulica ...
Utworzone: 17 luty 2017
11. Co robią polskie miasta dla zrównoważonej mobilności?
(Mobilność)
... 30” Coraz bardziej popularna staje się w miastach specjalna strefa uspokajania ruchu „Tempo 30”, ograniczająca prędkość na ulicach do 30 km na godzinę. 13 na 14 miast biorących udział ...
Utworzone: 18 listopad 2016
12. Konsultacje Warszawskiej Polityki Mobilności
(Mobilność)
... dostępności obszarów (strefa śródmiejska, centra dzielnic) dla ruchu samochodowego. Ruch pieszy Rosnąca rola transportu pieszego, zwłaszcza wcentrum miasta; przejścia do i w obrębie węzłów ...
Utworzone: 09 wrzesień 2016
13. Tempo 30 w Poznaniu prawie gotowa
(Inżynieria ruchu)
... sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Św. Marcin do zmian w organizacji ruchu, jakie wprowadzono w ramach wdrażania strefy Tempo 30. *** Strefa Tempo 30 w Poznaniu powstaje na ulicach ...
Utworzone: 01 wrzesień 2016
14. Strefa Tempo 30 w Katowicach
(Inżynieria ruchu)
Od 17 sierpnia 2015 roku w Katowicach funkcjonuje Strefa Tempo 30. Wprowadzenie strefy kosztowało miasto ok. 150 tys. złotych, które przeznaczono na oznakowanie strefy, tj. znaki pionowe i piktogramy, ...
Utworzone: 01 sierpień 2016
15. Strefa "Tempo 30" w Grudziądzu
(Inżynieria ruchu)
W ścisłym centrum Grudziądza została wprowadzona strefa „Tempo 30”, która obejmuje wszystkie ulice na wschód od ul. Małogroblowej. Zabieg ten ma na celu uspokojenie ruchu i zapewnienie ...
Utworzone: 07 lipiec 2016
16. Gdańskie drogi najbezpieczniejsze od lat
(Inżynieria ruchu)
... się wartością jednocyfrową i wyniosła 9. Jak dodaje Piotr Grzelak, działania związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego w Gdańsku to szereg interdyscyplinarnych działań. Tylko w 2015 roku strefą TEMPO ...
Utworzone: 05 luty 2016
17. TEMPO 30 w centrum Poznania
(Inżynieria ruchu)
... się pasy rowerowe, przy czym na odcinku ulicy 27 Grudnia, pozostałby on na chodniku (kwestia bezpieczeństwa rowerzystów). Koncepcja II: W tym przypadku plac Wolności nie zostałby objęty strefą ...
Utworzone: 04 luty 2016
18. Tempo 30 w Olsztynie
(Drogi i mosty)
...  podjęta po zakończeniu realizacji projektu modernizacji transportu zbiorowego w mieście. Podobne rozwiązanie niedawno wprowadziły Katowice, gdzie strefa ograniczonej prędkości została objęła obsza ...
Utworzone: 14 wrzesień 2015
19. Katowice: strefa TEMPO 30 już obowiązuje
(Inżynieria ruchu)
Od 17 sierpnia w śródmieściu Katowic obowiązuje strefa TEMPO 30, czyli ruchu uspokojonego. W związku z tym od godziny 10.00 trwają działania prewencyjne policji w kilku wybranych lokalizacjach na ...
Utworzone: 17 sierpień 2015
20. "Przebojowa 30" na ulicach Katowic
(Inżynieria ruchu)
Od 17 sierpnia w Katowicach zacznie obowiązywać strefa TEMPO 30, czyli strefa uspokojonego ruchu w centrum miasta. Jej wprowadzenie na terenie Śródmieścia poprzedzą akcja informacyjna i wydarzenia ...
Utworzone: 10 sierpień 2015
21. Przestrzeń odzyskana w miastach
(Inżynieria ruchu)
... ciężkich wypadków ma miejsce na ulicach z podwyższoną prędkością, powyżej 50 km/h. Dwa podstawowe sposoby organizacji ruchu uspokojonego to objęcie obszaru strefą zamieszkania o dopuszczalnej ...
Utworzone: 15 lipiec 2015
22. Strefa tempo 30 w centrum Katowic
(Mobilność)
Katowice planują wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości w ścisłym centrum Katowic. Tzw. strefa tempo 30 to rozwiązanie stosowane przez największe europejskie metropolie, żeby zapewnić bezpieczeństwo ...
Utworzone: 13 maj 2015
23. Elektronika wspomoże, ale nie zastąpi kierowcy
(Mobilność)
... strefa zgniotu. Dziś badania koncentrują się już raczej na unikaniu wypadków - auta naszpikowane są czujnikami, kamerami i systemami, które wspomagają i wyręczają kierowcę. Zaawansowane ...
Utworzone: 07 maj 2015
24. Niebezpieczne strefy robót drogowych
(Inżynieria ruchu)
... liczba wypadków i ofiar w strefach robót drogowych tylko stanowi niewielką ich część, nie ulega wątpliwości, że praca nad utrzymaniem dróg jest jednym z najbardziej niebezpiecznych zadań w budownictwie ...
Utworzone: 02 kwiecień 2015
25. Uspokojenie ruchu skuteczniejsze niż sygnalizacja świetlna
(Inżynieria ruchu)
... m.in. z Radą Dzielnicy Oliwa. W trakcie konsultacji dodatkowo ustalono obniżenie dopuszczalnej prędkości na ul. Czyżewskiego i ulicach przylegających do 30 km/h (strefa TEMPO 30). Na bazie tej decyzji ...
Utworzone: 27 luty 2015
26. Kraków: wokół Plant w jednym kierunku
(Inżynieria ruchu)
... trzy strefy o różnej dostępności: strefa A ruchu pieszego, strefa B ruchu ograniczonego oraz strefa C ograniczonego postoju, - rozszerzono strefy płatnego parkowania do Alei Trzech Wieszczów, - przebudowano ...
Utworzone: 16 luty 2015
27. W Toruniu powstał przepis na dobre ulice
(Drogi i mosty)
... zostanie strefa zamieszkania. Zaproponowane przez lokalną społeczność rozwiązania pozwolą na pogodzenie interesów kierowców, pieszych i rowerzystów. Wprowadzone zostaną elementy spowalniające ruch (m.in. ...
Utworzone: 21 listopad 2014
28. Nowe oznakowanie w Gdańsku
(Archiwum1)
... się właśnie dwa rodzaje piktogramów: - przed oznakowaniem pionowym B-43 (strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h) umieszone zostały na jezdni białe piktogramy znaku B-33, czyli ograniczenie prędkości ...
Utworzone: 06 listopad 2014
29. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 1)
(Drogi i mosty)
... całe miasta, około 70 proc. sieci dróg, były strefami „tempo 30”. Rozwiązania takie wcale nie muszą być drogie, przekonywał O. Schneider, odpowiednia organizacja ruchu (ulice jednokierunkowe) może sprawić, ...
Utworzone: 26 wrzesień 2014
30. Bezpieczniej na ulicach Gdańska
(Archiwum1)
... montaż 4 progów wyspowych i wysp segregacyjnych na 2 przejściach dla pieszych, - Wyczółkowskiego: strefa TEMO 30 oraz montaż 2 progów wyspowych i wysp segregacyjnych na przejściu dla pieszych w rejonie ...
Utworzone: 08 październik 2013
31. 30 km/h – ulice przyjazne życiu!
(Inżynieria ruchu)
... europejskie społeczności, by wprowadzić w miastach Unii jednolity standard prędkości w strefach zamieszkania, powszechnie nazywany strefą 30 bądź tempem 30? Podczas IV Kongresu Mobilności Aktywnej mówiła ...
Utworzone: 01 październik 2013
32. Projektowanie infrastruktury rowerowej (III) Organizacja ruchu rowerowego
(Drogi i mosty)
... niestety, w Polsce powstają drogi dla rowerów tam, gdzie nie powinny, jak w strefach ruchu uspokojonego (w strefach TEMPO 30). - Tymczasem zasady projektowania wyraźnie mówią, że tam gdzie obowiązuje prędkość ...
Utworzone: 05 wrzesień 2013
33. NIK: Czy w miastach pojedziemy jeszcze wolniej?
(Archiwum1)
... jest najbardziej intensywny. Strefa „Tempo 30” to pomysł na poprawę bezpieczeństwa drogowego w dużych aglomeracjach. Radykalnemu ograniczeniu prędkości towarzyszą jednak kontrowersje. Kierowcy boją się ...
Utworzone: 03 wrzesień 2013
34. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (IV) Znaki informacyjne
(Inżynieria ruchu)
... tym przypadku bardzo często opieramy się o zwyczajowy sposób parkowania kierowców, o ile tylko nie zakłóca on ruchu innych użytkowników drogi. Nie wyznaczamy znakami D-18 również miejsc postojowych w strefach ...
Utworzone: 03 lipiec 2013
35. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (III) Znaki zakazu i nakazu
(Inżynieria ruchu)
... na wlocie znaku B-2. W trakcie prowadzonej przez nas weryfikacji oznakowania był to jeden z istotniejszym punktów poszukiwania „oszczędności” w liczbie znaków. Przede wszystkim w strefach TEMPO 30. Przy ...
Utworzone: 03 lipiec 2013
36. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (II) Znaki ostrzegawcze
(Inżynieria ruchu)
... Czapki z głów przed autorem tego zapisu, który pojawił się w rozporządzeniu w 2002 roku. Oznacza to możliwość likwidacji wszystkich znaków A-11a w strefach TEMPO 30, jak również w strefach zamieszkania. ...
Utworzone: 02 lipiec 2013
37. Uspokojenie ruchu w Gdańsku
(Archiwum1)
... uspokojenia ruchu w mieście. To strefy ‘tempo 30’, w których obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h lub strefy mieszane – ‘tempo 30’ najczęściej połączone ze strefą skrzyżowań równorzędnych lub ...
Utworzone: 09 styczeń 2013
38. Bazylea – metoda na miłe miasto cz. II
(Drogi i mosty)
... powiększana strefa „Tempo 30” (czyli ograniczenia prędkości do 30 km/h), obejmująca przede wszystkim ulice mieszkaniowe, ale niekiedy także większe ulice centrum. Rozwój dróg rowerowych został zadekretowany ...
Utworzone: 10 maj 2011
39. Ruch rowerowy pod prąd ulic jednokierunkowych (II) Wnioski i uwagi
(Prawo)
... pionowe (odpowiednik polskich znaków B-2/T-22 i D-3/T-22). W Austrii w strefach uspokojonego ruchu („tempo 30”) stosuje się oznakowanie pionowe. Oznakowanie poziome jest szczątkowe i ogranicza się do ...
Utworzone: 18 kwiecień 2011
40. Mniej nie znaczy gorzej (IV) „Muszę zwalniać przed każdym skrzyżowaniem!”
(Inżynieria ruchu)
Oczywiście wprowadzające te zmiany zdawano sobie sprawę, że spowoduje to oddźwięk społeczny. O dziwo był on dużo mniejszy niż przewidywano. Najwięcej dyskusji społecznych wzbudziło wprowadzenie zmian na ...
Utworzone: 04 luty 2011
41. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
(Inżynieria ruchu)
... drogowych na terenie Głównego Miasta jest poprawa jego estetyki. Łącznie na terenie Głównego i Starego miasta zlikwidowano ponad 100 znaków drogowych. Strefa znaczy wszystko Idąc za przykładem Głównego ...
Utworzone: 02 luty 2011
42. Gdański system rowerowy
(Inżynieria ruchu)
... w Austrii i Niemczech wykazały, że rezygnacja z wymalowywania na takich ulicach kontrapasów rowerowych jeszcze bardziej podnosi bezpieczeństwo rowerzystów. Strefa tempo-30 Równolegle z otwarciem dla ...
Utworzone: 04 czerwiec 2010
43. Rozwiązania w strefach i na ciągach ruchu uspokojonego – ruch towarowy i służb ratowniczych (IV)
(Inżynieria ruchu)
... w strefach i ciągach drogowych trzeba kompleksowo i spójnie uwzględnić ich potrzeby. Rozwój infrastruktury oraz zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla pojazdów komunikacji zbiorowej oraz rowerów w ...
Utworzone: 13 październik 2009
44. Znaki drogowe będą czytelne i jednoznaczne, a więc wiarygodne
(Komentarze)
GDDKiA przygotowuje projekt zmian przepisów dotyczących oznakowania. Najlepsze, że najwięcej znaków jest w miastach. Ciekawe co GDDKiA wie np o specyfice ruchu w strefach tempo30? ...
Utworzone: 27 luty 2013
45. ETSC: Zbyt wielu pieszych ginie na drogach
(Komentarze)
... okolicach 30 km/h. Być może problemem nie jest cała strefa, a dwa czy trzy punkty kolizyjne. ...
Utworzone: 18 maj 2013
46. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (II) Znaki ostrzegawcze
(Komentarze)
Dzięki niemu w Gdańsku żaden próg, szykana czy inna forma fizycznego uspokojenia ruchu w strefach TEMPO 30 nie jest oznakowana znakami ostrzegawczymi. Do Autora: Proponuję się przejechać w zimę po nieoznakowanych ...
Utworzone: 03 lipiec 2013

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Networking bez krawatów - BIM Steak 2023
  • Elektromobilność - rewolucja w świecie motoryzacji
  • Projekt IM-SAFE (Horyzont 2020) - efektywne zarządzanie infrastrukturą drogową
  • XV POLSKI KONGRES ITS, 9-10.10.2023 Warszawa

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023