- 1. Szczecin: drogowcy kończą trzy ważne zadania
- (Drogi i mosty)
- ... które tego wymagało. Tych kilka elementów wpłynęło nieznacznie na termin ostatecznego zakończenia prac. Ulica Małkowskiego przeszła metamorfozę i stała się przestrzenią przyjazną dla pieszych. Strefa ...
- Utworzone: 31 październik 2019
- 2. Bezpieczniej na drogach Katowic
- (Inżynieria ruchu)
- ... w śródmieściu. Strefa Tempo 30 Eksperci podkreślają, że zmniejszenie prędkości wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, w szczególności pieszych i rowerzystów. Strefa ...
- Utworzone: 15 październik 2019
- 3. Poznań: zmiany na ul. Mickiewicza
- (Inżynieria ruchu)
- ... przejazdu zyskają pojazdy nadjeżdżające z prawej strony. Ponadto cały odcinek zostanie objęty strefą ograniczonej prędkości „Tempo 30”.\ ...
- Utworzone: 16 lipiec 2019
- 4. TEMPO 30 w Szczecinie
- (Inżynieria ruchu)
- 4 firmy złożyły oferty na zadanie pod nazwą „Utworzenie strefy 30 w obrębie ulic Okrzei – Budzysza Wosia – Przybyszewskiego – Grzegorza z Sanoka wraz z remontem jezdni i chodników na ul. Przybyszewskiego ...
- Utworzone: 04 grudzień 2018
- 5. Poprawa brd w Katowicach
- (Inżynieria ruchu)
- ... funkcjonuje w Katowicach Strefa Tempo 30 w śródmieściu, która dodatkowo w lipcu 2017 roku została poszerzona o dzielnice. - Cieszę się, że po blisko trzech latach funkcjonowania Strefy Tempo 30 mieszkańcy, ...
- Utworzone: 25 czerwiec 2018
- 6. Katowice inwestują w infrastrukturę rowerową
- (Mobilność)
- ... i płynność ruchu rowerowego – dodaje naczelnik. W Katowicach w Śródmieściu od 2015 roku funkcjonuje strefa Tempo 30, która jest udogodnieniem dla rowerzystów. W minionym roku strefa została poszerzona ...
- Utworzone: 16 marzec 2018
- 7. Coraz mniej nietrzeźwych na drogach
- (Mobilność)
- ... trzech sezonów (2015-2017), od maja do września, strefa Sprawdź Promile była obecna na 29 wydarzeniach plenerowych, m.in. na Przystanku Woodstock i Beerfest. Co roku liczba osób, które ...
- Utworzone: 02 listopad 2017
- 8. Nowa ścieżka rowerowa w Katowicach
- (Mobilność)
- ... działa strefa Tempo 30. Funkcjonuje też kontraruch i kontrapasy, a także umożliwiona jest jazdy szerokim chodnikiem, np. po północnej stronie ul. Młyńskiej. Działania te z jednej strony usprawniają ...
- Utworzone: 19 wrzesień 2017
- 9. Rozbudowa Strefy Tempo 30 w Katowicach
- (Inżynieria ruchu)
- Od 17 sierpnia 2015 roku funkcjonuje w Katowicach Strefa Tempo 30. - Cieszę się, że po blisko dwóch latach funkcjonowania Strefy Tempo 30 mieszkańcy, a szczególnie kierowcy, przyzwyczaili ...
- Utworzone: 27 lipiec 2017
- 10. 65 proc. gdańskich ulic obejmie strefa „tempo 30”
- (Inżynieria ruchu)
- ... Oto większość obszarów, które objęte już są strefą „tempo 30”: - Oliwa - rejon ulicy Grottgera - Żabianka - rejon ulic Wejhera, Orłowskiej, Subisława, Rybackiej - Chełm - ulica ...
- Utworzone: 17 luty 2017
- 11. Co robią polskie miasta dla zrównoważonej mobilności?
- (Mobilność)
- ... 30” Coraz bardziej popularna staje się w miastach specjalna strefa uspokajania ruchu „Tempo 30”, ograniczająca prędkość na ulicach do 30 km na godzinę. 13 na 14 miast biorących udział ...
- Utworzone: 18 listopad 2016
- 12. Konsultacje Warszawskiej Polityki Mobilności
- (Mobilność)
- ... dostępności obszarów (strefa śródmiejska, centra dzielnic) dla ruchu samochodowego. Ruch pieszy Rosnąca rola transportu pieszego, zwłaszcza wcentrum miasta; przejścia do i w obrębie węzłów ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2016
- 13. Tempo 30 w Poznaniu prawie gotowa
- (Inżynieria ruchu)
- ... sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Św. Marcin do zmian w organizacji ruchu, jakie wprowadzono w ramach wdrażania strefy Tempo 30. *** Strefa Tempo 30 w Poznaniu powstaje na ulicach ...
- Utworzone: 01 wrzesień 2016
- 14. Strefa Tempo 30 w Katowicach
- (Inżynieria ruchu)
- Od 17 sierpnia 2015 roku w Katowicach funkcjonuje Strefa Tempo 30. Wprowadzenie strefy kosztowało miasto ok. 150 tys. złotych, które przeznaczono na oznakowanie strefy, tj. znaki pionowe i piktogramy, ...
- Utworzone: 01 sierpień 2016
- 15. Strefa "Tempo 30" w Grudziądzu
- (Inżynieria ruchu)
- W ścisłym centrum Grudziądza została wprowadzona strefa „Tempo 30”, która obejmuje wszystkie ulice na wschód od ul. Małogroblowej. Zabieg ten ma na celu uspokojenie ruchu i zapewnienie ...
- Utworzone: 07 lipiec 2016
- 16. Gdańskie drogi najbezpieczniejsze od lat
- (Inżynieria ruchu)
- ... się wartością jednocyfrową i wyniosła 9. Jak dodaje Piotr Grzelak, działania związane z bezpieczeństwem ruchu drogowego w Gdańsku to szereg interdyscyplinarnych działań. Tylko w 2015 roku strefą TEMPO ...
- Utworzone: 05 luty 2016
- 17. TEMPO 30 w centrum Poznania
- (Inżynieria ruchu)
- ... się pasy rowerowe, przy czym na odcinku ulicy 27 Grudnia, pozostałby on na chodniku (kwestia bezpieczeństwa rowerzystów). Koncepcja II: W tym przypadku plac Wolności nie zostałby objęty strefą ...
- Utworzone: 04 luty 2016
- 18. Tempo 30 w Olsztynie
- (Drogi i mosty)
- ... podjęta po zakończeniu realizacji projektu modernizacji transportu zbiorowego w mieście. Podobne rozwiązanie niedawno wprowadziły Katowice, gdzie strefa ograniczonej prędkości została objęła obsza ...
- Utworzone: 14 wrzesień 2015
- 19. Katowice: strefa TEMPO 30 już obowiązuje
- (Inżynieria ruchu)
- Od 17 sierpnia w śródmieściu Katowic obowiązuje strefa TEMPO 30, czyli ruchu uspokojonego. W związku z tym od godziny 10.00 trwają działania prewencyjne policji w kilku wybranych lokalizacjach na ...
- Utworzone: 17 sierpień 2015
- 20. "Przebojowa 30" na ulicach Katowic
- (Inżynieria ruchu)
- Od 17 sierpnia w Katowicach zacznie obowiązywać strefa TEMPO 30, czyli strefa uspokojonego ruchu w centrum miasta. Jej wprowadzenie na terenie Śródmieścia poprzedzą akcja informacyjna i wydarzenia ...
- Utworzone: 10 sierpień 2015
- 21. Przestrzeń odzyskana w miastach
- (Inżynieria ruchu)
- ... ciężkich wypadków ma miejsce na ulicach z podwyższoną prędkością, powyżej 50 km/h. Dwa podstawowe sposoby organizacji ruchu uspokojonego to objęcie obszaru strefą zamieszkania o dopuszczalnej ...
- Utworzone: 15 lipiec 2015
- 22. Strefa tempo 30 w centrum Katowic
- (Mobilność)
- Katowice planują wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości w ścisłym centrum Katowic. Tzw. strefa tempo 30 to rozwiązanie stosowane przez największe europejskie metropolie, żeby zapewnić bezpieczeństwo ...
- Utworzone: 13 maj 2015
- 23. Elektronika wspomoże, ale nie zastąpi kierowcy
- (Mobilność)
- ... strefa zgniotu. Dziś badania koncentrują się już raczej na unikaniu wypadków - auta naszpikowane są czujnikami, kamerami i systemami, które wspomagają i wyręczają kierowcę. Zaawansowane ...
- Utworzone: 07 maj 2015
- 24. Niebezpieczne strefy robót drogowych
- (Inżynieria ruchu)
- ... liczba wypadków i ofiar w strefach robót drogowych tylko stanowi niewielką ich część, nie ulega wątpliwości, że praca nad utrzymaniem dróg jest jednym z najbardziej niebezpiecznych zadań w budownictwie ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2015
- 25. Uspokojenie ruchu skuteczniejsze niż sygnalizacja świetlna
- (Inżynieria ruchu)
- ... m.in. z Radą Dzielnicy Oliwa. W trakcie konsultacji dodatkowo ustalono obniżenie dopuszczalnej prędkości na ul. Czyżewskiego i ulicach przylegających do 30 km/h (strefa TEMPO 30). Na bazie tej decyzji ...
- Utworzone: 27 luty 2015
- 26. Kraków: wokół Plant w jednym kierunku
- (Inżynieria ruchu)
- ... trzy strefy o różnej dostępności: strefa A ruchu pieszego, strefa B ruchu ograniczonego oraz strefa C ograniczonego postoju, - rozszerzono strefy płatnego parkowania do Alei Trzech Wieszczów, - przebudowano ...
- Utworzone: 16 luty 2015
- 27. W Toruniu powstał przepis na dobre ulice
- (Drogi i mosty)
- ... zostanie strefa zamieszkania. Zaproponowane przez lokalną społeczność rozwiązania pozwolą na pogodzenie interesów kierowców, pieszych i rowerzystów. Wprowadzone zostaną elementy spowalniające ruch (m.in. ...
- Utworzone: 21 listopad 2014
- 28. Nowe oznakowanie w Gdańsku
- (Archiwum1)
- ... się właśnie dwa rodzaje piktogramów: - przed oznakowaniem pionowym B-43 (strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h) umieszone zostały na jezdni białe piktogramy znaku B-33, czyli ograniczenie prędkości ...
- Utworzone: 06 listopad 2014
- 29. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 1)
- (Drogi i mosty)
- ... całe miasta, około 70 proc. sieci dróg, były strefami „tempo 30”. Rozwiązania takie wcale nie muszą być drogie, przekonywał O. Schneider, odpowiednia organizacja ruchu (ulice jednokierunkowe) może sprawić, ...
- Utworzone: 26 wrzesień 2014
- 30. Bezpieczniej na ulicach Gdańska
- (Archiwum1)
- ... montaż 4 progów wyspowych i wysp segregacyjnych na 2 przejściach dla pieszych, - Wyczółkowskiego: strefa TEMO 30 oraz montaż 2 progów wyspowych i wysp segregacyjnych na przejściu dla pieszych w rejonie ...
- Utworzone: 08 październik 2013
- 31. 30 km/h – ulice przyjazne życiu!
- (Inżynieria ruchu)
- ... europejskie społeczności, by wprowadzić w miastach Unii jednolity standard prędkości w strefach zamieszkania, powszechnie nazywany strefą 30 bądź tempem 30? Podczas IV Kongresu Mobilności Aktywnej mówiła ...
- Utworzone: 01 październik 2013
- 32. Projektowanie infrastruktury rowerowej (III) Organizacja ruchu rowerowego
- (Drogi i mosty)
- ... niestety, w Polsce powstają drogi dla rowerów tam, gdzie nie powinny, jak w strefach ruchu uspokojonego (w strefach TEMPO 30). - Tymczasem zasady projektowania wyraźnie mówią, że tam gdzie obowiązuje prędkość ...
- Utworzone: 05 wrzesień 2013
- 33. NIK: Czy w miastach pojedziemy jeszcze wolniej?
- (Archiwum1)
- ... jest najbardziej intensywny. Strefa „Tempo 30” to pomysł na poprawę bezpieczeństwa drogowego w dużych aglomeracjach. Radykalnemu ograniczeniu prędkości towarzyszą jednak kontrowersje. Kierowcy boją się ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2013
- 34. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (IV) Znaki informacyjne
- (Inżynieria ruchu)
- ... tym przypadku bardzo często opieramy się o zwyczajowy sposób parkowania kierowców, o ile tylko nie zakłóca on ruchu innych użytkowników drogi. Nie wyznaczamy znakami D-18 również miejsc postojowych w strefach ...
- Utworzone: 03 lipiec 2013
- 35. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (III) Znaki zakazu i nakazu
- (Inżynieria ruchu)
- ... na wlocie znaku B-2. W trakcie prowadzonej przez nas weryfikacji oznakowania był to jeden z istotniejszym punktów poszukiwania „oszczędności” w liczbie znaków. Przede wszystkim w strefach TEMPO 30. Przy ...
- Utworzone: 03 lipiec 2013
- 36. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (II) Znaki ostrzegawcze
- (Inżynieria ruchu)
- ... Czapki z głów przed autorem tego zapisu, który pojawił się w rozporządzeniu w 2002 roku. Oznacza to możliwość likwidacji wszystkich znaków A-11a w strefach TEMPO 30, jak również w strefach zamieszkania. ...
- Utworzone: 02 lipiec 2013
- 37. Uspokojenie ruchu w Gdańsku
- (Archiwum1)
- ... uspokojenia ruchu w mieście. To strefy ‘tempo 30’, w których obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h lub strefy mieszane – ‘tempo 30’ najczęściej połączone ze strefą skrzyżowań równorzędnych lub ...
- Utworzone: 09 styczeń 2013
- 38. Bazylea – metoda na miłe miasto cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... powiększana strefa „Tempo 30” (czyli ograniczenia prędkości do 30 km/h), obejmująca przede wszystkim ulice mieszkaniowe, ale niekiedy także większe ulice centrum. Rozwój dróg rowerowych został zadekretowany ...
- Utworzone: 10 maj 2011
- 39. Ruch rowerowy pod prąd ulic jednokierunkowych (II) Wnioski i uwagi
- (Prawo)
- ... pionowe (odpowiednik polskich znaków B-2/T-22 i D-3/T-22). W Austrii w strefach uspokojonego ruchu („tempo 30”) stosuje się oznakowanie pionowe. Oznakowanie poziome jest szczątkowe i ogranicza się do ...
- Utworzone: 18 kwiecień 2011
- 40. Mniej nie znaczy gorzej (IV) „Muszę zwalniać przed każdym skrzyżowaniem!”
- (Inżynieria ruchu)
- Oczywiście wprowadzające te zmiany zdawano sobie sprawę, że spowoduje to oddźwięk społeczny. O dziwo był on dużo mniejszy niż przewidywano. Najwięcej dyskusji społecznych wzbudziło wprowadzenie zmian na ...
- Utworzone: 04 luty 2011
- 41. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
- (Inżynieria ruchu)
- ... drogowych na terenie Głównego Miasta jest poprawa jego estetyki. Łącznie na terenie Głównego i Starego miasta zlikwidowano ponad 100 znaków drogowych. Strefa znaczy wszystko Idąc za przykładem Głównego ...
- Utworzone: 02 luty 2011
- 42. Gdański system rowerowy
- (Inżynieria ruchu)
- ... w Austrii i Niemczech wykazały, że rezygnacja z wymalowywania na takich ulicach kontrapasów rowerowych jeszcze bardziej podnosi bezpieczeństwo rowerzystów. Strefa tempo-30 Równolegle z otwarciem dla ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2010
- 43. Rozwiązania w strefach i na ciągach ruchu uspokojonego – ruch towarowy i służb ratowniczych (IV)
- (Inżynieria ruchu)
- ... w strefach i ciągach drogowych trzeba kompleksowo i spójnie uwzględnić ich potrzeby. Rozwój infrastruktury oraz zwiększenie dostępności komunikacyjnej dla pojazdów komunikacji zbiorowej oraz rowerów w ...
- Utworzone: 13 październik 2009
- 44. Znaki drogowe będą czytelne i jednoznaczne, a więc wiarygodne
- (Komentarze)
- GDDKiA przygotowuje projekt zmian przepisów dotyczących oznakowania. Najlepsze, że najwięcej znaków jest w miastach. Ciekawe co GDDKiA wie np o specyfice ruchu w strefach tempo30? ...
- Utworzone: 27 luty 2013
- 45. ETSC: Zbyt wielu pieszych ginie na drogach
- (Komentarze)
- ... okolicach 30 km/h. Być może problemem nie jest cała strefa, a dwa czy trzy punkty kolizyjne. ...
- Utworzone: 18 maj 2013
- 46. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (II) Znaki ostrzegawcze
- (Komentarze)
- Dzięki niemu w Gdańsku żaden próg, szykana czy inna forma fizycznego uspokojenia ruchu w strefach TEMPO 30 nie jest oznakowana znakami ostrzegawczymi. Do Autora: Proponuję się przejechać w zimę po nieoznakowanych ...
- Utworzone: 03 lipiec 2013