Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 59 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

Strona 1 z 2

1. Konsultacje nad poznańską trasą tramwajową
(Mobilność)
... posadzone dodatkowe drzewa i pojawi się więcej zieleni. Ruch samochodowy zostanie uspokojony, a na objętym modernizacją obszarze ma obowiązywać strefa zamieszkania. To oznacza, że piesi będą mieli pierwszeństwo ...
Utworzone: 18 luty 2020
2. Mieszkańcy Warszawy chcą rozszerzenia SPPN
(Inżynieria ruchu)
... z licznymi uwagami mieszkańców, Radzie m.st. Warszawy rekomendowane będzie dodatkowo objęcie strefą obszaru między ul. Wolską, Ordona i Kasprzaka. Wprowadzenie SPPN będzie się wiązało z oznakowaniem ...
Utworzone: 22 styczeń 2020
3. Poznań: ul. Kwiatowa w nowej odsłonie
(Drogi i mosty)
... także granitową kostką ciętą. Przebudowywany odcinek zostanie objęty tak zwaną strefą zamieszkania z ograniczonym dostępem pojazdów. Wraz z początkiem przebudowy ulicy na parkingu buforowym przy ul. ...
Utworzone: 31 październik 2019
4. Centrum Bydgoszczy bez samochodów
(Inżynieria ruchu)
... i część przyległych ulic nie wjadą już samochody. Zamontowano specjalne wygrodzenia w postaci słupków, wymieniane jest również oznakowanie pionowe.   Strefa bez samochodów Najwięcej zmian zajdzie ...
Utworzone: 06 wrzesień 2019
5. Katowice najbardziej ekologicznym miastem w Polsce
(Ochrona środowiska)
...  miliard złotych Strefa Kultury. Katowice otrzymały prestiżowy tytuł "Miasta Kreatywnego Muzyki UNESCO" jako jedyne miasto w tej części Europy. Postawienie na kulturę przyniosło owoce i pozwala zmieni ...
Utworzone: 13 czerwiec 2019
6. Toruń: wjazd na Starówkę z zegarem
(Inżynieria ruchu)
Od 1 lutego Miejski Zarząd Dróg wprowadza zegary do zezwoleń upoważniających kierowców do wjazdu i postoju w strefie zamieszkania. Zegary mają ułatwić kontrolę czasu postoju, zwiększyć rotację pojazdu ...
Utworzone: 01 luty 2019
7. ETZT w Katowicach: ulica strefą kultury
(Mobilność)
Ulica Teatralna w centrum Katowic na jeden dzień zmieni swój charakter i stanie się „Małą Strefą Kultury”. Zmiana ma pokazać mieszkańcom, jak Teatralna mogłaby wyglądać, gdyby ograniczono w tym miejscu ...
Utworzone: 14 wrzesień 2018
8. Toruń: edukacja w strefie zamieszkania
(Inżynieria ruchu)
Strefa zamieszkania na toruńskiej starówce funkcjonuje od roku. Dzięki jej wprowadzeniu udało się uporządkować m.in. parkowanie na terenie Zespołu Staromiejskiego i poprawić bezpieczeństwo pieszych.   ...
Utworzone: 02 lipiec 2018
9. Uwaga! Strefa zamieszkania
(Inżynieria ruchu)
... zawsze muszą ustępować przechodniom pierwszeństwa! Prędkość pojazdów w strefach jest ograniczona do 20 km/godz., a progi zwalniające nie muszą być tam oznaczane znakami pionowymi. Gdzie wolno zaparkować? ...
Utworzone: 24 styczeń 2018
10. Kraków: od 8 stycznia nowe zasady w SPP
(Inżynieria ruchu)
Od początku drugiego tygodnia stycznia zaczną obowiązywać nowe regulacje w Strefie Płatnego Parkowania w Krakowie. Najwięcej zmian dotyczyć będzie zasad wydawania abonamentów mieszkańca. Największa z dotychczasowych ...
Utworzone: 03 styczeń 2018
11. Zbiorcza droga południowa w Legnicy otwarta
(Drogi i mosty)
... ze wschodnią, dzięki przeprawie przez Kaczawę. Bezpośrednio skomunikuje wielkie osiedlowe strefy zamieszkania ze strefami handlowymi i przemysłowymi. Poprawi bezpieczeństwo podróżowania i płynność jazdy, ...
Utworzone: 15 grudzień 2017
12. Gdańsk: zakończenie modernizacji ul. Św. Ducha
(Drogi i mosty)
... Ducha rozszerzona została również tzw. strefę zamieszkania. Obecnie strefa zamieszkania obowiązuje w przestrzeni ulicy Koziej i Piwnej. Po otwarciu przebudowanej ul. Św. Ducha rozszerzona została prawie ...
Utworzone: 08 grudzień 2017
13. Od 13 lipca zmiany na toruńskiej starówce
(Inżynieria ruchu)
... Chełmińska, Franciszkańska, Fosa Staromiejska, Horzycy, Panny Marii. Pamiętajmy, że na powyższych ulicach mogą występować utrudnienia w ruchu i parkowaniu - dodaje Kobus-Pęńsko. *** Strefa zamieszkania, ...
Utworzone: 04 lipiec 2017
14. Pieszy bezpieczniejszy na warszawskim przejściu
(Mobilność)
... parkowania, porządkowaniem transportu ładunków oraz edukacją. Poza strefami zamieszkania na ulicach i placach przestrzeń przeznaczona dla pieszych będzie wyraźnie oddzielona od samochodów ...
Utworzone: 09 marzec 2017
15. Rolki jak rowery, w nocy jak w dzień
(Prawo)
... a także po drogach w strefach zamieszkania oraz drogach wewnętrznych położonych w strefach ruchu. Obecny stan prawny nie wskazuje też wprost, jaki jest status osoby korzystającej z takiego urządzenia, ...
Utworzone: 07 październik 2016
16. W Legnicy startuje budowa największego mostu
(Drogi i mosty)
... ze strefami handlowymi i przemysłowymi. Obok zakończonej budowy obwodnicy zachodniej, rozpoczętej budowy obwodnicy południowo-wschodniej i trwającej przebudowy ul. Jaworzyńskiej jest to w Legnicy najważniejsza ...
Utworzone: 22 grudzień 2015
17. Polska przed Trybunałem Sprawiedliwości UE
(Prawo)
... przekraczane w 35 spośród 46 stref jakości powietrza w Polsce. Ponadto w dziewięciu strefach stale przekraczane były również roczne dopuszczalne wartości. Zanieczyszczenie pyłem PM10 w Polsce ...
Utworzone: 11 grudzień 2015
18. Przestrzeń odzyskana w miastach
(Inżynieria ruchu)
... ciężkich wypadków ma miejsce na ulicach z podwyższoną prędkością, powyżej 50 km/h. Dwa podstawowe sposoby organizacji ruchu uspokojonego to objęcie obszaru strefą zamieszkania o dopuszczalnej ...
Utworzone: 15 lipiec 2015
19. Odśnieżony, ale nie rozgrzany
(Mobilność)
... Policji. - Należy podkreślić, że zakaz obowiązuje wyłącznie na drogach publicznych, strefach zamieszkania i strefach ruchu. Oznacza to, że oprócz postoju poza obszarem zabudowanym, nie jest zabronione ...
Utworzone: 04 luty 2015
20. W Toruniu powstał przepis na dobre ulice
(Drogi i mosty)
... zostanie strefa zamieszkania. Zaproponowane przez lokalną społeczność rozwiązania pozwolą na pogodzenie interesów kierowców, pieszych i rowerzystów. Wprowadzone zostaną elementy spowalniające ruch (m.in. ...
Utworzone: 21 listopad 2014
21. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. II
(Inżynieria ruchu)
... którym zobrazowano możliwy wpływ wprowadzenia elementów uspokojenia ruchu na poprawę klimatu akustycznego w bezpośrednim otoczeniu jezdni. • Strefa 30 Innym rozwiązaniem sposobem na poprawę bezpieczeństwa ...
Utworzone: 23 październik 2014
22. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. I
(Inżynieria ruchu)
...  Strefa ochronna uzdrowiskowa „A” Tereny szpitali poza miastem 50 45 2 Tereny ...
Utworzone: 21 październik 2014
23. III Kongres Rozwoju Ruchu Rowerowego: wyzwania polityki rowerowej (część 1)
(Drogi i mosty)
... całe miasta, około 70 proc. sieci dróg, były strefami „tempo 30”. Rozwiązania takie wcale nie muszą być drogie, przekonywał O. Schneider, odpowiednia organizacja ruchu (ulice jednokierunkowe) może sprawić, ...
Utworzone: 26 wrzesień 2014
24. KLIR o propozycjach zmian przepisów w zakresie zarządzania ruchem
(Prawo)
... w strefach zamieszkania oraz ruchu wymagają doprecyzowania procedur stawianych tym znakom lub sygnałom właśnie na poziomie rozporządzenia.” Negatywnie natomiast Stowarzyszenie KLIR ocenia uzupełnienie ...
Utworzone: 10 czerwiec 2014
25. Raport 2013: Wypadki drogowe i ich skutki cz. I
(Drogi i mosty)
... dowodzą dane za 2013 rok zawarte w raporcie opublikowanym przez Komendę Główną Policji.   W 2013 roku do Policji zgłoszono 35 847 wypadków drogowych mających miejsce na drogach publicznych, w strefach ...
Utworzone: 06 maj 2014
26. Wiedeń: efektywność parkingów krótkookresowych
(Drogi i mosty)
... miejsc parkingowych, ale można przybliżyć kierującym sytuację i podać poziom zapełnienia parkingów na co najmniej dwóch-trzech ciągach ulicznych objętych strefą krótkookresowego parkowania. Od operatorów ...
Utworzone: 02 kwiecień 2014
27. Gdańsk: ROZSTAJE bezpieczne, choć bez znaków drogowych
(Inżynieria ruchu)
... że wjeżdża się na drogę wewnętrzną. Warto dodać, że w tamtym okresie w Prawie o Ruchu Drogowym nie funkcjonował jeszcze znak D-52/D-53 „strefa ruchu”. Można powiedzieć, że Spółdzielnia dwa lata przed terminem ...
Utworzone: 04 grudzień 2013
28. 30 km/h – ulice przyjazne życiu!
(Inżynieria ruchu)
... europejskie społeczności, by wprowadzić w miastach Unii jednolity standard prędkości w strefach zamieszkania, powszechnie nazywany strefą 30 bądź tempem 30? Podczas IV Kongresu Mobilności Aktywnej mówiła ...
Utworzone: 01 październik 2013
29. Projektowanie infrastruktury rowerowej (III) Organizacja ruchu rowerowego
(Drogi i mosty)
... niestety, w Polsce powstają drogi dla rowerów tam, gdzie nie powinny, jak w strefach ruchu uspokojonego (w strefach TEMPO 30). - Tymczasem zasady projektowania wyraźnie mówią, że tam gdzie obowiązuje prędkość ...
Utworzone: 05 wrzesień 2013
30. Projektowanie infrastruktury rowerowej (II) Odmienność rowerzysty i jego pojazdu
(Drogi i mosty)
... jego „silnikiem”. Poza tym jest jeszcze wiele innych faktów, z których należy zdawać sobie sprawę. Na przykład, w przeciwieństwie do kierujących autami rowerzysta nie jest asekurowany strefą zgniotu, a ...
Utworzone: 04 wrzesień 2013
31. Metodyczne podejście do uspokajania ruchu (II) Strefowanie prędkości i środki uspokojenia ruchu
(Inżynieria ruchu)
... gdzie ze względu na ruch pieszych i rowerzystów oraz liczne punkty dostępności powinna być wyznaczona „strefa 30”. Na odcinkach peryferyjnych, gdzie zabudowa jest mało intensywna lub trwale oddzielona ...
Utworzone: 29 lipiec 2013
32. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (IV) Znaki informacyjne
(Inżynieria ruchu)
... tym przypadku bardzo często opieramy się o zwyczajowy sposób parkowania kierowców, o ile tylko nie zakłóca on ruchu innych użytkowników drogi. Nie wyznaczamy znakami D-18 również miejsc postojowych w strefach ...
Utworzone: 03 lipiec 2013
33. Czy z „czerwoną książką” może być mniej znaków? (II) Znaki ostrzegawcze
(Inżynieria ruchu)
... Czapki z głów przed autorem tego zapisu, który pojawił się w rozporządzeniu w 2002 roku. Oznacza to możliwość likwidacji wszystkich znaków A-11a w strefach TEMPO 30, jak również w strefach zamieszkania. ...
Utworzone: 02 lipiec 2013
34. Stowarzyszenie KLIR o weryfikacji oznakowania dróg
(Archiwum1)
...  Oczywiście, na drogach zamiejskich z racji ich funkcji, musi dominować ruch samochodowy. Ale też między innymi z myślą o niechronionych uczestnikach ruchu, szczególnie w strefach zamieszkania, administrator ...
Utworzone: 18 czerwiec 2013
35. Mobilność aktywna
(Inżynieria ruchu)
... e promowanie wykorzystania rowerów nie można rozpoczynać dopiero po wybudowaniu kompletnej infrastruktury rowerowej. Ruch rowerów na jezdni jest kompatybilny z ruchem samochodów oraz pieszych w jego strefach,  ...
Utworzone: 28 maj 2013
36. Opinia w sprawie łączenia ruchu pieszego i rowerowego
(Inżynieria ruchu)
... ruchem rowerów), znak D-40 (strefa zamieszkania, w tym umieszczony za kombinacją znaków B-1 i T-22 co eliminuje ruch pojazdów samochodowych), kombinacja znaków C-16 i T-22 dopuszczająca ruch rowerów ...
Utworzone: 31 styczeń 2013
37. Warunki skuteczności płatnego parkowania (III) Organizacja ruchu oraz kontrola
(Drogi i mosty)
... płatnego parkowania. W ten sposób została stworzona dziwna enklawa „szczęścia”, która dla niewtajemniczonych nadjeżdżających od strony znaku D-44 („strefa parkowania”), jest w strefie opłat, a dla nadjeżdżających ...
Utworzone: 04 styczeń 2013
38. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. II
(Drogi i mosty)
... o konieczności wprowadzenia opłat. W Londynie opłata ta nazywa się opłatą za zatłoczenie (congestion charging). Strefa CC w Londynie była kilkakrotnie powiększana od 2003 r. Jest obecnie największą i najlepiej ...
Utworzone: 19 grudzień 2012
39. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. III
(Inżynieria ruchu)
W Krakowie na wniosek organizacji zrzeszających rowerzystów zrealizowano pilotażowy projekt przeobrażenia końcowego odcinka ulicy Krupniczej. W ramach Tygodnia Mobilności we wrześniu tego roku wprowadzono ...
Utworzone: 16 listopad 2012
40. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. II
(Inżynieria ruchu)
... spacerów, spotkań towarzyskich, rowerowych przejażdżek. W ten sposób otworzyłaby się strefa handlowo-usługowa dla całych rodzin, które odpoczywając również wspólnie dokonywałby zakupów i spożywały posiłki. ...
Utworzone: 15 listopad 2012
41. Odrodzenie w projektowaniu ulic cz. I
(Inżynieria ruchu)
... komercyjne, przemysłowe, rekreacyjne itp. Połączenia pomiędzy strefami zostały zapewnione poprzez „szybkie ulice”, przeznaczone głównie dla samochodów. Ten system zarządzania strukturą miasta nazwano, ...
Utworzone: 14 listopad 2012
42. Uspokojenie ruchu w centrum Kielc po rewitalizacji cz. II
(Inżynieria ruchu)
... nawierzchnią wspólną dla wszystkich uczestników ruchu. Objęto je zakazami ruchu pojazdów oraz „strefą zamieszkania”. Nieliczne miejsca postojowe wyznaczono naprzemiennie w celu wymuszenia ograniczenia ...
Utworzone: 04 lipiec 2012
43. Uspokojenie ruchu w centrum Kielc po rewitalizacji cz. I
(Inżynieria ruchu)
... komunikacyjną. Nowe oświetlenie i elementy małej architektury przyczyniły się do stworzenia przyjaznej przestrzeni dla pieszych. Wprowadzenie tych zmian pozwoliło na objęcie ulicy Sienkiewicza „strefą ...
Utworzone: 03 lipiec 2012
44. Ruch rowerowy pod prąd ulic jednokierunkowych (II) Wnioski i uwagi
(Prawo)
... pionowe (odpowiednik polskich znaków B-2/T-22 i D-3/T-22). W Austrii w strefach uspokojonego ruchu („tempo 30”) stosuje się oznakowanie pionowe. Oznakowanie poziome jest szczątkowe i ogranicza się do ...
Utworzone: 18 kwiecień 2011
45. Mniej nie znaczy gorzej (IV) „Muszę zwalniać przed każdym skrzyżowaniem!”
(Inżynieria ruchu)
Oczywiście wprowadzające te zmiany zdawano sobie sprawę, że spowoduje to oddźwięk społeczny. O dziwo był on dużo mniejszy niż przewidywano. Najwięcej dyskusji społecznych wzbudziło wprowadzenie zmian na ...
Utworzone: 04 luty 2011
46. Mniej nie znaczy gorzej (II) Gdańskie Rowerowe Śródmieście
(Inżynieria ruchu)
... drogowych na terenie Głównego Miasta jest poprawa jego estetyki. Łącznie na terenie Głównego i Starego miasta zlikwidowano ponad 100 znaków drogowych. Strefa znaczy wszystko Idąc za przykładem Głównego ...
Utworzone: 02 luty 2011
47. Strefa ruchu, bezruchu i bez… (?)
(Mobilność)
... dla pieszych, a to oznacza… (patrz pkt 2. Droga wewnętrzna i pkt 5. Strefa ruchu). 5. Strefa ruchu - obszar obejmujący co najmniej jedną drogę wewnętrzną, na który wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi ...
Utworzone: 24 styczeń 2011
48. Reprezentacyjna arteria – problemy Częstochowy (II)
(Drogi i mosty)
Tuż po zakończeniu remontu III Alei NMP został ogłoszony konkurs architektoniczny na koncepcję zagospodarowania pozostałego odcinka pomiędzy Placem Biegańskiego a Placem Daszyńskiego wraz z tymi placami, ...
Utworzone: 09 listopad 2010
49. Reprezentacyjna arteria – problemy Częstochowy (I)
(Drogi i mosty)
... została oznakowana jako „strefa zamieszkania”. Aleja miała być miejscem z największą preferencją dla ruchu pieszego i rowerowego. A jak wygląda praktyka? Środkiem chodzi się łatwo (pomijając nierówności ...
Utworzone: 08 listopad 2010
50. Metody i środki techniczne uspokojenia ruchu kołowego - aspekty prawne (IV)
(Inżynieria ruchu)
... wymuszającej powolną jazdę (zmiana kierunku jazdy, miejscowe przewężenie). W strefach o dopuszczalnej prędkości 30 km/h lub mniejszej, urządzenia i rozwiązania wymuszające powolną jazdę mogą nie być oznakowane ...
Utworzone: 12 maj 2010
  • 1
  • 2

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?
  • Gbox–kompletne rozwiązanie dla firm transportowych

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023