Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...

  •  MENU 
    • Mobilność
    • Drogi i mosty
    • Inżynieria ruchu
    • Ochrona środowiska
    • Prawo
    • Logowanie
    • Forum
    • Sklep
    • Praca
    • Wizytówki firm
    • Patronaty - wydarzenia
    • Wszystkie artykuły
edroga.pl

newsletterbutton

  • Zalogujzaloguj

    • Zapomniałeś hasła?
    • Zapomniałeś loginu
  • Drogi i mosty
  • Inżynieria ruchu
  • Ochrona środowiska
  • Mobilność
  • Prawo
  • Strona główna

Łącznie: 31 znalezionych pozycji.

Znajdź materiały zawierające:
Przeszukaj tylko:

1. Nawierzchnie betonowe ze zbrojeniem kompozytowym
(Drogi i mosty)
Celem każdego zarządcy jest posiadanie trwałych i bezpiecznych nawierzchni drogowych. W Polsce coraz częściej, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu, wykorzystuje się nawierzchnię betonową. Czy ta technologia ...
Utworzone: 03 lipiec 2019
2. BIM - jak to z nim jest?
(Drogi i mosty)
... kooperacji między branżystami, ale nadal jeszcze nie ma możliwości jednoczesnej współpracy wszystkich członków zespołu na jednym modelu jednocześnie jak w poziomie 3. W Stanach Zjednoczonych technologia ...
Utworzone: 27 czerwiec 2019
3. Sprawozdanie z Konferencji infraMOST 2019
(Drogi i mosty)
... w dużym skrócie problematyka referatów pokazuje dużą różnorodność podejmowanych tematów. Prawie połowa tekstów dotyczyła różnych problemów związanych z technologią budowy mostów i wdrażaniem nowych metod ...
Utworzone: 14 czerwiec 2019
4. Rozbudowa Gierkówki: utrudnienia i korzyści
(Drogi i mosty)
Autostrada A1, której ostatnie fragmenty budowane są właśnie na Śląsku, zaanektuje trasę dawnej Gierkówki. Zostanie ona rozbudowana do szerokości trzech pasów w każdym kierunku.   Betonowa technologia ...
Utworzone: 14 marzec 2019
5. Nowy most przez Odrę w Lubuskiem
(Drogi i mosty)
... segmentów przy użyciu urządzenia formującego (tzw. traweler). Technologia ta, mimo że obecnie dość powszechna, jest jednak bardzo wymagająca, przez co stanowi dla wykonawcy niemałe wyzwanie inżynierskie. ...
Utworzone: 26 lipiec 2018
6. Warszawa utwardza drogi gruntowe
(Drogi i mosty)
... dróg jest utwardzana asfaltem na podbudowie z kruszywa a część, np. Makowska na Pradze-Południe, gdzie już zaczęły się prace, technologią betonu wałowanego RCC (ang. RCC, roller-compacted concrete). Jest ...
Utworzone: 16 maj 2018
7. Drogi samorządowe: czas na jednowarstwową rewolucję
(Drogi i mosty)
... już na polskich drogach lokalnych odpowiedzią na to zapotrzebowanie jest technologia nawierzchni asfaltowej układanej w jednej warstwie - SMA JENA (JEdnowarstowa NAwierzchnia). - Z naszych badań wynika ...
Utworzone: 30 listopad 2017
8. Utwardzanie dróg gruntowych w stolicy
(Drogi i mosty)
... jest planowane na listopad. Wykonawcą jest miejski Zakład Remontów i Konserwacji Dróg. Metodami utwardzania będą układanie asfaltu na podbudowie z destruktu albo kruszywa lub technologia ...
Utworzone: 16 maj 2017
9. W Braniewie powstaje podświetlany most łukowy
(Drogi i mosty)
Trwa realizacja jednej z najważniejszych inwestycji Braniewa. Nad rzeką Pasłęką powstaje ogromna konstrukcja - efektowny, obustronnie podświetlony most łukowy. W trosce o środowisko naturalne i bezpieczeństwo ...
Utworzone: 01 marzec 2017
10. Betonowa DW 142 do remontu
(Drogi i mosty)
... remont. - Droga zostanie zamknięta, gdyż użyta technologia nie pozwala na prowadzenie prac przy jednoczesnym ruchu pojazdów. Wykonawca wejdzie na plac budowy w marcu tego roku. Droga będzie miała ...
Utworzone: 02 luty 2017
11. SPC o betonie: tańszy i stabilny cenowo
(Drogi i mosty)
- Zarówno technologia betonowa, jak i asfaltowa mają swoje miejsce i obie powinny być stosowane na polskich drogach, a o wyborze rodzaju nawierzchni powinna decydować analiza cyklu życia LCC – ...
Utworzone: 10 czerwiec 2016
12. Ruszyła budowa nowego mostu na S5
(Drogi i mosty)
...  Technologia nasuwania podłużnego polega na budowaniu mostu segmentami, które betonuje się na specjalnie przygotowanych stanowiskach (wytwórniach) przed przyczółkami mostu. Segment ...
Utworzone: 15 styczeń 2016
13. Bydgoszcz zmodernizuje ulice w 2016
(Drogi i mosty)
... W tym roku przeprowadzone zostały między innymi badania związane z wytrzymałością podbudowy. Dzięki nim wiadomo jaka technologia prowadzenia prac będzie najlepsza. Na ulicy Piłsudskiego remont będzie ...
Utworzone: 17 grudzień 2015
14. PSWNA: asfalt na obwodnicy Trójmiasta
(Drogi i mosty)
... niekorzystny wpływ na koszty jej dalszego użytkowania i utrzymywania. - Z naszych analiz wynika, że technologia asfaltowa wykonania nawierzchni ekspresowej jest bardziej uzasadniona z punktu widzenia ...
Utworzone: 23 listopad 2015
15. PSWNA rekomenduje asfalt na A2
(Drogi i mosty)
... doświadczenia wykonawczego. Nie możemy sobie pozwolić na improwizację i kosztowne eksperymentowanie z nieprzetestowaną w polskich warunkach technologią betonową – dodaje Wyszyński. Zdaniem Prezesa ...
Utworzone: 05 listopad 2015
16. Asfalt vs. Beton – 1:1
(Drogi i mosty)
... ruchu w technologii betonowej ma zaledwie 7 polskich firm – podała Barbara Dzieciuchowicz. - Technologia betonowa była dotychczas rzadko stosowana, więc doświadczenia, zarówno po stronie wykonawców, ...
Utworzone: 22 czerwiec 2015
17. Drogi betonowe a środowisko
(Ochrona środowiska)
... produkcji cementu. Oczywiście można sprawić, że emisja CO2 związana z technologią betonową będzie niższa. Specjaliści podają, że możliwe jest stosowanie odpowiednich procesów produkcyjnych podczas wytwarzania ...
Utworzone: 27 styczeń 2015
18. Firmy gotowe na beton?
(Drogi i mosty)
... są biegłe w technologiach asfaltowych. Wykonawstwo dróg bitumicznych ma w naszym kraju wręcz usankcjonowaną tradycję, również dzięki wsparciu nauki, która umożliwiła jej dopracowanie i optymalne dostosowanie ...
Utworzone: 22 styczeń 2015
19. Beton zbija drogowe koszty
(Drogi i mosty)
... technologia ma przynieść na etapie budowy i utrzymania. Ponadto organizacja zapytała o to, w jaki sposób technologia betonowa spełnia ideę zrównoważonego rozwoju. Wartość oszczędności możliwych do uzyskania ...
Utworzone: 14 styczeń 2015
20. OIGD i PZPB o budowie dróg krajowych w technologii betonowej
(Archiwum1)
... głównie wytwórnie mas bitumicznych i sprzęt do ich układania i nie mają doświadczenia w technologiach betonowych). Decyzja o budowie dróg w nawierzchni betonowej to dla zdecydowanej większości firm bardzo ...
Utworzone: 27 październik 2014
21. Chodnik w Nowej Soli wchłania tlenki azotu
(Drogi i mosty)
...  Technologia ta ma zastosowanie w prawie wszystkich powierzchniach betonowych, m.in. chodnikach, ekranach akustycznych i budynkach. Źródło: Eltis  ...
Utworzone: 05 lipiec 2013
22. Bez opóźnień przy budowie metra?
(Archiwum1)
... wody i ziemi. Teraz ten ubytek trzeba uzupełnić. Trwają badania, jaką mieszanką to zrobić. Potem nastąpi wypełnienie ubytku i umocnienie gruntu wokół budowanej stacji Powiśle. - Ta technologia zabezpieczy ...
Utworzone: 11 wrzesień 2012
23. Drogi betonowe – doświadczenia z budowy i eksploatacji cz. I
(Drogi i mosty)
Typową technologią budowy nawierzchni drogowych w Polsce była i jest technologia nawierzchni podatnych – asfaltowych. Wiedza na temat innych technologii, jak nawierzchnie sztywne – betonowe, była niewielka. ...
Utworzone: 21 czerwiec 2010
24. Technologia wykonania ustroju nośnego mostu typu „extradosed” i estakad przeprawy w Koninie (II)
(Drogi i mosty)
... i od spadu dźwigara wewnętrznego. Szerokość pomostu wynosi 25,1 m [4]. 2. Technologia wykonania ustroju nośnego mostu M6 Jako metodę wykonania ustroju nośnego przyjęto technologię nasuwania podłużnego, ...
Utworzone: 19 marzec 2010
25. Technologia wykonania ustroju nośnego mostu typu „extradosed” i estakad przeprawy w Koninie (I)
(Drogi i mosty)
... wyniku współpracy z firmą Freyssinet Polska Sp. z o.o. w zakresie wykonania ustroju nośnego przeprawy mostowej została przyjęta technologia nasuwania podłużnego zarówno dla estakad jak i mostu przez Wartę. ...
Utworzone: 18 marzec 2010
26. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. II
(Drogi i mosty)
... betonowej Główną zaletą zaproponowanej technologii przebudowy nawierzchni z betonu cementowego jest prawie 100% wyeliminowanie spękań odbitych, które mogą wystąpić w innych technologiach. Brak jest w ...
Utworzone: 15 grudzień 2009
27. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
(Drogi i mosty)
... z wykorzystaniem kruszywa żwirowego. Dolna płyta była na poszczególnych odcinkach zbrojona. Całkowita grubość płyty wynosiła 22 cm. Proponowana technologia remontu Na podstawie analizy studiów literatury ...
Utworzone: 14 grudzień 2009
28. Proekologiczny projekt technologii budowy średniej wielkości obiektów mostowych
(Drogi i mosty)
... takie „ekologiczne myślenie” poddało pod tym kątem analizie różne technologie wykonawcze w zakresie robót drogowych i mostowych. Tak właśnie powstał projekt „Proekologiczna technologia budowy średniej ...
Utworzone: 08 grudzień 2009
29. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. I
(Drogi i mosty)
... szkody były na bieżąco naprawiane dostępnymi technologiami, a w przypadku osuwisk zagrażających bezpieczeństwu eksploatacji drogi wykonywano pionierskie systemy zabezpieczenia stoku na odcinku osuwiska. ...
Utworzone: 19 sierpień 2009
30. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
(Drogi i mosty)
... pośrednich pod warstwami mineralno-asfaltowymi, jest technologią dobrze opanowaną przez wiele firm, stosujących ją od szeregu lat. Pozostaje jednak problem firm wykonawczych startujących w tym zakresie ...
Utworzone: 02 czerwiec 2009
31. Co powinniśmy wiedzieć o hałaśliwości nawierzchni?
(Komentarze)
Opinie o tym, że nawierzchnia betonowa jest głośniejsza to zwykły mit. Istnieje wiele aktualnych badań i opracowań naukowych prawiących o różnicach w między obiema technologiami i ich wyniki są jednoznaczne ...
Utworzone: 18 styczeń 2018

Popularne artykuły

  • Drogi wewnętrzne – I. Definicja
  • Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
  • Drogi wewnętrzne – III. Zasady ruchu
  • Drogi wewnętrzne – II. Dostępność
  • Metody ograniczania hałasu

Najnowsze artykuły

  • Przepisy regulujące transport drogowy w ramach Unii
  • Zapraszamy na BIM Steak 17.09.2022
  • Studia podyplomowe "Eksploatacja i Utrzymanie Dróg"
  • Brawura, nieuważność i… mandat. Co w 2022 roku zmieniło się w taryfikatorze mandatów?
  • Gbox–kompletne rozwiązanie dla firm transportowych

Ostatnio komentowane

  • Poznańskie parkingi buforowe  (3)
  • 17 mln zł na rozbudowę drogi nr 158 (1)
  • Warszawa: transportowe inwestycje 2021-2030 (1)
  • Fundusz Dróg Samorządowych 2020 (1)
  • Katowice stawiają na bezpieczeństwo (1)

Sklep

Slide background

Projektowanie lotnisk i portów lotniczych

Cena: 67,20 PLN

Slide background

Odwodnienie dróg

Cena: 56,70 PLN

Slide background

Inżynieria ruchu drogowego

Cena: 71,40 PLN

Ostatnio na forum

Forum

  • Brak postów do publikacji.

Praca

  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska-GIS
  • SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
    SPECJALISTA w Laboratorium badawczym
  • SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
    SPECJALISTA w Dziale Ochrony Środowiska
  • PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
    PROJEKTANT BRANŻY DROGOWEJ
  • PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
    PROJEKTANT BRANŻY SANITARNEJ
  • Kariera w EKKOM Sp. z o.o.
    Kariera w EKKOM Sp. z o.o.

Wizytówki firm

1 2 3

4 5 6 logo

 

 PastedGraphic 2ico foto allegro

 

 

Dodaj wizytówkę

Partnerzy

ITS POLSKA logo

logo pt 2
logo next jobs

 

 

Logo pola 220logo bimklaster

 drogi logo2


przwiń do góry

Realizacja 48 Media

edroga.pl
  • Polityka Cookies
  • O Nas
  • Polityka prywatności
  • Regulaminy
  • Mapa strony

Płatności obsługuje: logaplatnosci

© edroga.pl 2023