- 1. "Estakada wenecka" w Gdańsku
- (Drogi i mosty)
- ... zasypanej gruntem pozwoli uzyskać dobre akustyczne wyciszenie ruchu pojazdów na obiekcie, nieporównywalnie lepsze niż obiekty typowe, np. na stalowych belkach. Ponadto pod obiektem znajdują się znaczne ...
- Utworzone: 26 czerwiec 2019
- 2. Katalog typowych konstrukcji obiektów mostowych
- (Drogi i mosty)
- Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał rekomendację dla stosowania Katalogu typowych konstrukcji drogowych obiektów mostowych i przepustów, który pozwoli na obniżenie kosztów projektowania i ...
- Utworzone: 14 czerwiec 2019
- 3. Miejsca Obsługi Pasażerów – klasyfikacja
- (Drogi i mosty)
- ... stopień rozbudowania i różnorodność dostępnych urządzeń i usług wyróżnia się kilka typów MOP. Typy Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP I kategorii - to typowe Miejsce Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowej. ...
- Utworzone: 11 listopad 2017
- 4. Warszawa likwiduje bariery
- (Mobilność)
- ... i Tramwaje Warszawskie. Będzie on zawierał m.in: przykładowe, typowe sposoby aranżacji przystanków autobusowych i tramwajowych, przykłady rozwiązań w zakresie ciągów pieszych i skrzyżowań ...
- Utworzone: 19 luty 2016
- 5. Carsharing: efektywniejszy sposób użytkowania aut cz. I
- (Mobilność)
- ... ubezpieczenie czy serwisowanie oraz zmienne jak cena benzyny czy oleju. – Różnica carsharingu w stosunku do typowego wynajmu polega na możliwości wypożyczenia krótkoterminowego, to jest na godziny – podkreśla ...
- Utworzone: 14 maj 2014
- 6. Wytyczne Techniczne ZDW w Katowicach przykładem samorządowego wdrożenia Norm Europejskich
- (Prawo)
- ... zmian oraz aktualizacji w odniesieniu do nowych norm PN-EN. Zasady obowiązujące w WT Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach są następujące: 1. Stosuje się gotowe, typowe rozwiązania układów warstw ...
- Utworzone: 11 czerwiec 2013
- 7. Modernizacja drogi krajowej nr 17 na odcinku Piaski-Łopiennik cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... o kolorze oliwkowym, znacznie lepiej prezentuje się w porównaniu do typowego koloru szarego. Kolor ten jest ciepły i bardzo ładnie prezentuje się w okresie wiosennym i letnim, kiedy flora skąpana jest ...
- Utworzone: 18 styczeń 2012
- 8. Zrównoważony rozwój a drogi cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... naturalnych stanów terenu i przyrody. Można z tym poglądem dyskutować – na fot. 3-4 pokazano umocnienie skarp sztywnymi, ażurowymi płytami, które stopniowo są przerastane trawami łąkowymi. Jest to typowe ...
- Utworzone: 08 listopad 2011
- 9. Walory widokowe dróg (I) Problem estetyki przestrzeni
- (Drogi i mosty)
- ... wiele. Jednym z nich jest typowe zachowanie obywateli w trakcie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w szczególności w momencie wyłożeń ich projektów do wglądu publicznego i ...
- Utworzone: 17 październik 2011
- 10. Aspekty środowiskowe w praktyce budowy dróg (II) Realizacja inwestycji
- (Ochrona środowiska)
- ... a inne na terenach rolniczych, czy chronionych. Typowe uciążliwości (hałas, ruch pojazdów, przemieszczanie mas ziemnych) wywołają różne skutki [1]. Na tym tle nadzór środowiskowy powinien elastycznie ...
- Utworzone: 12 październik 2011
- 11. Zieleń towarzysząca autostradom i drogom cz. I
- (Drogi i mosty)
- Celowe zastosowanie zieleni przydrożnej jest prawie tak stare jak istnieją drogi. Z kolei typowe aleje przydrożne rozwinęły się już w okresie baroku i niestety w wielu miejscach ten sposób podejścia do ...
- Utworzone: 22 lipiec 2011
- 12. Analizy modelowe w świetle zmian demograficznych, przestrzennych i ekonomicznych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... do [M], jeśli w tej strefie są znaczące potencjały ruchu związanego z pracą i usługami; prognoza na zasadach indywidualnych dla danej aglomeracji; - Obszary [M] i [C]: typowe dla podróży miejskich; prognoza ...
- Utworzone: 18 lipiec 2011
- 13. Badania geologiczne dla Mostu Północnego – Podłoże i posadowienie (I)
- (Drogi i mosty)
- ... geotechniczna, obejmuje: a) nietypowe obiekty budowlane niezależnie od stopnia skomplikowania warunków gruntowych, których wykonanie lub użytkowanie może stwarzać poważne zagrożenie dla użytkowników i ...
- Utworzone: 21 wrzesień 2010
- 14. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... • Listy pomocniczych pytań kontrolnych przy wykonywaniu audytu brd, • Typowe błędy i usterki w planowaniu i projektowaniu. Z obszernej problematyki ujętej w podanej instrukcji poniżej omówiono jedynie ...
- Utworzone: 06 sierpień 2010
- 15. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... i przykłady analiz szczegółowych), wpływ infrastruktury drogowej i organizacji ruchu na brd - źródła błędów i ich identyfikację, typowe błędy (problemy brd występujące w stadiach planowania, projektowania ...
- Utworzone: 05 sierpień 2010
- 16. Wytyczne projektowania i stosowania przejść dla dzikich zwierząt cz. III
- (Ochrona środowiska)
- ... i doświadczeń) z wymogami ekologicznymi zwykle wymaga szerokiej dyskusji i otwartego dialogu na linii projektanci-przyrodnicy. W przypadku przejść górnych typowe błędy projektowe to (fot. 13): przyjęcie ...
- Utworzone: 24 marzec 2010
- 17. Zastosowanie UPS w drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... lub dolne podbudowy marka Rm 5.0 MPa o wytrzymałości R28=2.5 5.0 MPa - podbudowy zasadnicze Wskazane jest aby zamiast pielęgnacji 28 dniowej typowej dla mieszanek cementowych przyjmować 42 dniowy okres ...
- Utworzone: 18 grudzień 2009
- 18. Media w tunelach wieloprzewodowych
- (Drogi i mosty)
- ... zgodnie z zadanym kierunkiem i nachyleniem. Metoda mikrotunelowania jest zbliżona do metody przeciskowej, z tym że organem urabiającym czoło przodka jest maszyna, a nie pracownik. Przykład typowego mikrotunelu ...
- Utworzone: 02 kwiecień 2009
- 19. Projektowanie podczyszczalni deszczowych
- (Ochrona środowiska)
- ... incydentalny (wypadek), a przeciętny poziom zanieczyszczenia substancjami olejowymi jest niski (typowe zlewnie drogowe w obszarach słabo zurbanizowanych), lepiej stosować separatory o mniejszej skuteczności ...
- Utworzone: 13 listopad 2008
- 20. ITS dla konnicy
- (Drogi i mosty)
- ... na świecie i jest to oczywistość. Jednak trzeba wziąć pod uwagę także mentalność typowego polskiego kierowcy. Jeżeli na tablicy o zmiennej treści przeczyta, że powinien jechać z prędkością 70 km/h i wówczas ...
- Utworzone: 19 sierpień 2008
- 21. Bezpieczeństwo i estetyka dróg
- (Inżynieria ruchu)
- ... ako kanwa korytarzy ekologicznych, łączących miasta z otwartym krajobrazem. Tym sposobem postęp techniczny przełamuje stereotypowe poglądy na wiele składników przestrzeni kulturowej, środowiska i otoczenia ...
- Utworzone: 20 grudzień 2007
- 22. Metody ograniczania hałasu
- (Ochrona środowiska)
- ... decybeli i zależy ona od miejsca lokalizacji odbiorcy – im dalej odbiorca znajduje się od ekranu tym efektywność ekranu maleje. Fot. 18. Przykład typowego zastosowania ekranu akustycznego ...
- Utworzone: 30 marzec 2007