- 1. Wyzwania w kształceniu studentów drogownictwa
- (Drogi i mosty)
- Student kierunków technicznych musi być kształcony w trochę inny sposób niż odbywało się to dawniej. Cenione są umiejętności pracy w zespole, wykorzystania przepisów prawa w praktyce, znajomość języków ...
- Utworzone: 26 kwiecień 2019
- 2. Sezon rowerowy w Katowicach
- (Mobilność)
- ... funkcjonuje kilkanaście stacji sponsorskich – tj. takich, za które płacą firmy lub uczelnie z Katowic. – Wspólnie pokazujemy, że współpraca miasta Katowice z biznesem, uczelniami czy centrami handlowymi ...
- Utworzone: 26 luty 2019
- 3. Konstrukcje sprężone na uczelniach technicznych
- (Drogi i mosty)
- ... nadążających za postępem technologicznym. Wiedza dotycząca konstrukcji sprężonych jest zatem w budownictwie bardzo potrzebna. Tymczasem nie wszystkie uczelnie techniczne wprowadziły ją do swoich ...
- Utworzone: 24 kwiecień 2015
- 4. Losy absolwentów uczelni technicznych
- (Mobilność)
- ... dlatego tak ważne jest, aby zdobyty zawód dawał szansę na godne życie. Uczelnie od dwóch lat mają obowiązek badania losów swoich absolwentów. Nie wszystkie wyniki tych badań są jednak publikowane i łatwo ...
- Utworzone: 16 październik 2014
- 5. Środowisko informacji (II) Trendy technologiczne i źródła nowoczesnej informacji
- (Ochrona środowiska)
- ... przez te środowiska, są odrębnie funkcjonującymi bytami. - Nie możemy korzystać z zasobów posiadanych przez administrację samorządową czy uczelnie, które wyniki swoich badań trzymają w szufladach ...
- Utworzone: 14 październik 2014
- 6. Projekt CH4LLENGE
- (Mobilność)
- ... nich jest 8 podmiotów reprezentujących uczelnie, firmy doradcze i organizacje: Rupprecht Consult GmbH – koordynator, Austrian Mobility Research (FGM-AMOR), The Association for Urban Transition (ATU), Institute ...
- Utworzone: 10 kwiecień 2014
- 7. Klaster ITS narzędziem tworzenia rodzimych innowacji w transporcie
- (Inżynieria ruchu)
- ... a jego partnerami mają zostać uczelnie, jednostki naukowo-badawcze oraz przedsiębiorstwa. Klaster jest rodzajem oddolnej inicjatywy branż przemysłowych, którego zasadniczym zadaniem jest utrzymywanie ...
- Utworzone: 21 styczeń 2014
- 8. TRANSNOISE 2013
- (Archiwum1)
- ... komunikacyjnym, w tym innowacyjnych rozwiązań, efektów badań naukowych realizowanych przez uczelnie oraz prac badawczych i wdrożeniowych prowadzonych przez firmy. Myślą przewodnią jest poszukiwanie coraz ...
- Utworzone: 12 lipiec 2013
- 9. Warsztaty szkoleniowe w Puławach
- (Archiwum1)
- ... odbyły się w Puławach w dniach 10-12 czerwca 2013 r. Ponad 35 profesjonalistów reprezentujących zarządy dróg miejskich, powiatowych i wojewódzkich, a także firmy projektowe i uczelnie spotkało się, by ...
- Utworzone: 14 czerwiec 2013
- 10. Krajowa Komisja Kwalifikacyjna PIIB bada system kształcenia inżynierów
- (Drogi i mosty)
- ... uczelnie do tego nie przygotowują. Z przytoczonego również w raporcie badania - z kolei przeprowadzonego w firmie SKANSKA S.A. przez mgr inż. Romana Mikina - dotyczące kwalifikacji inżynierów pracujących ...
- Utworzone: 18 kwiecień 2012
- 11. Bezpieczeństwo infrastruktury drogowej (III) Umocowanie audytu
- (Inżynieria ruchu)
- ... (wstępne) oraz szkolenia okresowe przeprowadzają uczelnie, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym (publiczne i niepubliczne). Uczelnie powinny posiadać uprawnienia ...
- Utworzone: 08 grudzień 2011
- 12. Uprawnienia budowlane: kształcenie i praktyka inżynierska cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... na Krajowe Ramy Kwalifikacji, które określą wymagania, jakie będą musieli spełniać absolwenci opuszczający uczelnie. Powiem tak: zanim na budowie inżynier zastosuje jakiś materiał budowlany, to dołącza ...
- Utworzone: 29 sierpień 2011
- 13. Uprawnienia budowlane: kształcenie i praktyka inżynierska cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... politechnik, a dokładnie tych wydziałów, które kształcą absolwentów, którym PIIB nadaje uprawnienia. Z tych prac wyłonił się już pewien obraz sytuacji, ale poza tym obszarem analizy pozostały inne uczelnie ...
- Utworzone: 26 sierpień 2011
- 14. Badanie przygotowania inżyniera do zawodu cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... dla poszerzenia wiedzy specjalistycznej. Natomiast 16% badanych deklaruje, że liczba przedmiotów do wyboru zaoferowana przez uczelnię była wystarczająca. Jedynie 6% respondentów deklaruje, że tematyka ...
- Utworzone: 24 sierpień 2011
- 15. Analizy modelowe w świetle zmian demograficznych, przestrzennych i ekonomicznych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... miejsca, są następujące: usługi publiczne wyższego rzędu: uczelnie, muzea, teatry, inne instytucje kultury; administracja rządowa i regionalna; specjalistyczna służba zdrowia itp.; szkolnictwo ponadpodstawowe ...
- Utworzone: 18 lipiec 2011
- 16. Reformowane szkolnictwo wyższe cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... Ale tylko do pewnego stopnia. Szkoły, które będą dbały o swój wizerunek i o własne kadry mają bowiem prawo nie wyrazić zgody na dodatkowe zatrudnienie się swojego pracownika. Uczelnie podejmując takie ...
- Utworzone: 15 czerwiec 2011
- 17. Reformowane szkolnictwo wyższe cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... podniesie kwalifikacje kadry oraz zmieni układ kwalifikacyjny oceny jej kompetencji, nastawiając uczelnie na wypuszczanie absolwentów znacznie lepiej przygotowanych do życia zawodowego. - To oznacza, ...
- Utworzone: 14 czerwiec 2011
- 18. Zarządzenie bezpieczeństwem infrastruktury drogowej cz. I
- (Prawo)
- ... będą uczelnie, spełniające wymagania określone w art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.), upoważnione przez ministra właściwego ...
- Utworzone: 01 lipiec 2010