- 1. Kolejny etap remontu DK 84 w Sanoku
- (Drogi i mosty)
- ... z oporem a także krawężników wraz z ławą betonową z oporem; - nawierzchnia jezdni: oczyszczenie i skropienie podłoża emulsją asfaltową, wykonanie nawierzchni betonu asfaltowego – warstwa profilująca, wykonanie ...
- Utworzone: 07 maj 2019
- 2. Poprawa stanu dróg w Częstochowie
- (Drogi i mosty)
- ... zostanie cienka asfaltowa mieszanka, a na wiosnę – jeśli nawierzchnia dobrze zniesie zimowe miesiące – drogę pokryje warstwa ścieralnego dywanika. Zastosowana na ul. Polnej metoda wykorzystuje stabilizacj ...
- Utworzone: 12 październik 2018
- 3. Co powinniśmy wiedzieć o hałaśliwości nawierzchni?
- (Ochrona środowiska)
- ... jako produkt uboczny przetwarzania ropy naftowej. Nie wszyscy też wiedzą, że nawierzchnia drogowa to układ wielu warstw, które spełniają różne funkcje. To co widzimy, czyli warstwa ścieralna, jest tylko ...
- Utworzone: 15 styczeń 2018
- 4. Remontowy rok w Warszawie
- (Drogi i mosty)
- ... jezdni to od lat wizytówka ZDM. W ciągu 54 godzin starą, spękaną nawierzchnię zastępuje nowa warstwa asfaltu. W tym sezonie drogowcy zrobili 41 takich remontów. Nowy asfalt ułożyli na 37 ulicach – to razem ...
- Utworzone: 20 grudzień 2017
- 5. Drogi samorządowe: czas na jednowarstwową rewolucję
- (Drogi i mosty)
- ... konstrukcji oznacza, że nie ma potrzeby wykonywania warstwy wyrównawczej oraz skropienia między warstwą wiążącą a ścieralną. Należy również podkreślić szczególną łatwość układania i zagęszczania wbudowywanej ...
- Utworzone: 30 listopad 2017
- 6. Pierwsze warstwy bitumiczne na drodze S6
- (Drogi i mosty)
- ... – To pierwszy fragment z warstwą bitumiczną na trasie zasadniczej na S6 od Goleniowa do Koszalina, sukcesywnie również na następnych fragmentach budowanej S6 będzie się rozpoczynało rozkładanie ...
- Utworzone: 20 październik 2017
- 7. Remixing Plus na polskich drogach - Zastosowanie (III)
- (Drogi i mosty)
- ... powinno charakteryzować się małą wrażliwością na zmiany temperatury. Jeśli zdeformowana warstwa wykazuje znaczne uszkodzenia, można zastosować dodatkowe wzmocnienie w postaci polimerów. Może się ...
- Utworzone: 09 styczeń 2017
- 8. Remixing Plus na polskich drogach - Sprzęt (II)
- (Drogi i mosty)
- ... w celu ułożenia nowej warstwy, przykrywającej tę wymieszaną. Jest to cienka warstwa, zwykle jej grubość nie przekracza 2-3 cm, choć może sięgać nawet 4 cm. Jej głównym zadaniem jest izolacja remiksowanej ...
- Utworzone: 05 styczeń 2017
- 9. SPC o betonie: tańszy i stabilny cenowo
- (Drogi i mosty)
- ... uroczyście obchodzili jubileusz swojej betonowej ulicy. - Już wtedy budowano drogi z dwóch warstw: dolna warstwa ze „słabszego” betonu i górna z betonu „mocniejszego” ...
- Utworzone: 10 czerwiec 2016
- 10. Coraz mniej złych nawierzchni w Krakowie
- (Drogi i mosty)
- ... była wymiana podziemnego uzbrojenia czy podbudowy, a do naprawy kwalifikowała się warstwa asfaltowa. Takie prace przebiegają szybciej i kosztują mniej. Są też bardziej doceniane przez kierowców, ...
- Utworzone: 25 styczeń 2016
- 11. Kraków: remonty ulic zgodnie z planem
- (Drogi i mosty)
- ... System nakładkowy stosowany był tam, gdzie niekonieczna była wymiana podziemnego uzbrojenia czy podbudowy, ale do naprawy kwalifikowała się warstwa asfaltowa. Takie prace przebiegają szybciej i kosztują ...
- Utworzone: 07 grudzień 2015
- 12. Dlaczego beton?
- (Drogi i mosty)
- ... Wadami asfaltu są natomiast: wrażliwość na wysokie i niskie temperatury, ciemna barwa, większy koszt budowy, konieczność układania w kilku warstwach. Z kolei beton jest niewrażliwy na zmiany temperaturowe, ...
- Utworzone: 26 maj 2015
- 13. Ciszej na małopolskich drogach
- (Ochrona środowiska)
- ... w warstwach ścieralnych dla wszystkich kategorii ruchu, a dla obniżenia poziomu hałasu zalecana jest BBTM 8. Z kolei SMA to mieszanka grysowo-mastyksowa o nieciągłym uziarnieniu, gdzie kruszywo związane ...
- Utworzone: 03 marzec 2015
- 14. Tychy: prace na drodze krajowej nr 1 dobiegają końca
- (Archiwum1)
- ... na asfaltowaniu nawierzchni. Od początku marca na DK nr 1 ułożono prawie 30 tysięcy ton mas bitumicznych. W ostatni weekend ostatnią, ścieralną warstwą asfaltu przykryto około półtorakilometrowy odcinek ...
- Utworzone: 05 czerwiec 2014
- 15. Gdańsk: dobre informacje dla miłośników rowerów
- (Archiwum1)
- ... ul. Reja wyłożona została ostatnia warstwa nawierzchni SMA koloru czerwonego, ułożono także pas dzielący ciągi pieszo-rowerowe z kostki granitowej, a także chodni z kostki betonowej. Nawierzchnia SMA to ...
- Utworzone: 24 lipiec 2013
- 16. Łódź: ulica 1 Maja zamknięta po awarii
- (Archiwum1)
- ... asfaltu i zdjęciu brukowego podkładu zostanie uzupełniona ziemia, później położona warstwa betonowa, a na koniec nawierzchnia asfaltowa. Termin zakończenia remontu może się przesunąć nawet do 12 kwietnia, ...
- Utworzone: 26 marzec 2013
- 17. Pierwszy asfalt na "jedynce" w Tychach
- (Archiwum1)
- ... tutaj będzie można wylać asfalt. Planowo na tych odcinkach do końca roku mają zostać wyłożone dwie z trzech warstw bitumicznych nawierzchni, czyli podbudowa zasadnicza i warstwa wiążąca. Pozwoli to n ...
- Utworzone: 24 październik 2012
- 18. Drogowcy w Legnicy asfaltują ul. Libana
- (Archiwum1)
- ... wykonano pierwszą fazę asfaltowania zachodniej jezdni (od strony ul. Parkowej), poszerzonej dodatkowo o jeden pas ruchu. Obecnie kładziona jest pierwsza warstwa asfaltowej nawierzchni na wschodniej jezdni ...
- Utworzone: 18 październik 2012
- 19. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... tych warstw. Wymieniana jest jedynie co około 10 lat warstwa ścieralna, podlegająca uszkodzeniom pod wpływem ruchu i ścierania pod kołami pojazdów – podkreśla prof. Dariusz Sybilski. Nawierzchnie te spełniają ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2012
- 20. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... adhezji – wyjaśnia Piotr Jaskuła. – To zjawisko występuje przede wszystkim w warstwach mieszanek o poziomie zwiększonej zawartości wolnych przestrzeni, czyli mieszankach do podbudowy i warstw wiążących, ...
- Utworzone: 07 luty 2012
- 21. Dlaczego „znika” asfalt? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... świętokrzyskim większość nawierzchni o klasie obciążenia ruchem KR1-KR4 wykonywano w warstwach ścieralnych z kruszywa zawierającego węglan wapnia (dolomity, wapienie dewońskie). – Te nawierzchnie po kilku-kilkunastu ...
- Utworzone: 25 listopad 2011
- 22. Drogi ciche, bo porowate
- (Drogi i mosty)
- ... prof. Dariusz Sybilski. Według francuskiej klasyfikacji do najcichszych nawierzchni, które zaliczano do pierwszej grupy, należą cienka warstwa asfaltowa drobnoziarnista (BBTM) i asfalt porowaty. W drugiej ...
- Utworzone: 04 październik 2010
- 23. Nawierzchnia dróg rowerowych
- (Drogi i mosty)
- ... roślinność powinny być odpowiednio zabezpieczone. Standardowa podbudowa dla ścieżki rowerowej jest 10-centymetrowej grubości (kruszywo wzmocnione cementem) z 3-centymetrową warstwą ścieralną mineralno-asfaltową. ...
- Utworzone: 30 lipiec 2010
- 24. Remixing przyszłością remontów dróg
- (Drogi i mosty)
- ... nowy asfalt można wzbogacić o modyfikatory w postaci polimerów, aby uzyskać szerszy zakres stanu lepko sprężystego nowej warstwy. W przypadku gdy istniejąca warstwa ścieralna jest niestabilna ze względu ...
- Utworzone: 21 maj 2010
- 25. Modernizacja dróg metodą recyklingu nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- ... MCE jest możliwość użycia w całości materiału z rozbiórki starej nawierzchni bitumicznej, bez potrzeby dostarczania nowych materiałów i ich wbudowywania. Nowa podbudowa, która jest wykonywana jako warstwa ...
- Utworzone: 10 marzec 2010
- 26. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... z powierzchni rozkruszonej warstwy. Zalety i korzyści korzystania z rubblizingu Zapobieganie spękaniom odbitym w warstwach asfaltowych. Polepszenie równości przy układaniu dywaniku asfaltowego. Znaczne ...
- Utworzone: 15 grudzień 2009
- 27. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... badań można było stwierdzić, że płyty betonowe posadowiono bezpośrednio na podsypce piaskowej na podłożu gruntowym bez warstwy podbudowy. Płyty betonowe były w większości przypadków układane w dwóch warstwach ...
- Utworzone: 14 grudzień 2009
- 28. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... jezdni do głębokości 4 m i ułożono nawierzchnię bitumiczną w 3 warstwach. W 2001 roku jezdnia lewa ponownie się obniżyła i wykonano kolejną nakładkę asfaltową. Doraźne prace zabezpieczające w postaci kolejnych ...
- Utworzone: 20 sierpień 2009
- 29. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... elastomerem, ilość lepiszcza wynosiła 1.2 kg/m2 geosiatkę szklaną przyklejoną 0.25 kg/m2; siatka następnie została przykryta warstwą lepiszcza modyfikowanego elastomerem w ilości 1.2 kg/m2 oraz warstwą ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2009
- 30. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... technologią dostatecznie skodyfikowaną. USA: geosyntetyczna warstwa pośrednia w utrwaleniu powierzchniowym Drogowcy kalifornijscy Oddziału Federalnej Administracji Drogowej podjęli się zatem opracowania ...
- Utworzone: 28 maj 2009
- 31. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... nawierzchniach półsztywnych i sztywnych przykrywanych warstwami asfaltowymi, rozszerzył się w ostatnich latach o stosowanie geosyntetyków do wzmocnień (poprawy trwałości zmęczeniowej) nawierzchni asfaltowych, ...
- Utworzone: 26 maj 2009
- 32. Projektowanie mechanistyczno - empiryczne
- (Drogi i mosty)
- ... jakie opracowała firma Shell, o nazwie: BISAR 3.0 oraz BANDS 2.0. Metoda ta umożliwia analizę naprężeń i odkształceń w poszczególnych warstwach, w celeu określenia trwałości i nośności nawierzchni (rys. ...
- Utworzone: 12 luty 2009
- 33. PSWNA rekomenduje asfaltową nawierzchnię na Via Carpatia
- (Komentarze)
- ... do nawierzchni betonowych jak i asfaltowych poprzez zastosowanie w dolnych warstwa bitumicznych materiałów z recyklingu można zmniejszyć ten problem ...
- Utworzone: 16 listopad 2017