- 1. Prace na ul. Grota Roweckiego w Szczecinie
- (Drogi i mosty)
- Ulica Grota Roweckiego w Szczecinie zmienia się każdego dnia. Jest już warstwa wiążąca i warstwa podbudowy bitumicznej na odcinku ul. Grota Roweckiego od skrzyżowania z ul. Witkiewicza do skrzyżowania ...
- Utworzone: 03 styczeń 2020
- 2. Podbudowa na obwodnicy Morawicy
- (Drogi i mosty)
- ... wykonawca rozpoczął prace przy górnych warstwach nasypów. Kontynuowane są roboty wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne i przy zbiorniku retencyjnym. Na wschodniej jezdni w 75 procentach wykonano ...
- Utworzone: 16 październik 2019
- 3. Stan prac na S5 w Kujawsko-Pomorskiem
- (Drogi i mosty)
- ... Obecnie realizowana jest warstwa ścieralna na jezdniach głównych. Obiekty mostowe w większości są na ukończeniu, a na pozostałych obiektach trwają prace wykończeniowe. Strategiczna S5 Droga ekspresowa ...
- Utworzone: 27 sierpień 2019
- 4. Opolskie: remont A4 nie powoduje zatorów
- (Inżynieria ruchu)
- ... miejscowo usuwana jest warstwa podbudowy bitumicznej. Dokładne wykonanie tego zabiegu jest bardzo istotne dla właściwego ułożenia nowych warstw bitumicznych. Jednocześnie układane są nowe odcinki betonowych ...
- Utworzone: 14 sierpień 2019
- 5. Poprawa stanu dróg w Częstochowie
- (Drogi i mosty)
- ... zostanie cienka asfaltowa mieszanka, a na wiosnę – jeśli nawierzchnia dobrze zniesie zimowe miesiące – drogę pokryje warstwa ścieralnego dywanika. Zastosowana na ul. Polnej metoda wykorzystuje stabilizacj ...
- Utworzone: 12 październik 2018
- 6. Montaż przęsłeł mostu na Wyspę Sobieszewską
- (Drogi i mosty)
- ... trafiąją do Sobieszewa. Przed transportem do Gdańska konstrukcja została pokryta warstwą antykorozyjną. Na zwodzonych przęsłach zamontowana została już m.in. hydraulika, kolektor deszczowy, łożyska i skrzynki ...
- Utworzone: 16 lipiec 2018
- 7. Wkrótce budowa ronda w Kamieniu Kotowym
- (Drogi i mosty)
- ... warstw podbudów. Równolegle prowadzone będą roboty drogowe na odcinku Jasień-Kamień Kotowy, tak aby szybko przywrócić ruch dwoma pasami ruchu po nowo ułożonych warstwach bitumicznych. Wiosną rozpocznie ...
- Utworzone: 13 marzec 2018
- 8. Trwa przebudowa DW 548 Stolno-Wąbrzeźno
- (Drogi i mosty)
- ... wykonawca zakończył prace przy poszerzeniach i pierwszych warstwach podbudowy. Na pozostałych odcinkach kontynuowane są roboty związane z przekładaniem sieci teletechnicznych. Od strony Stolna powstał ...
- Utworzone: 29 styczeń 2018
- 9. Pierwsze warstwy bitumiczne na drodze S6
- (Drogi i mosty)
- ... – To pierwszy fragment z warstwą bitumiczną na trasie zasadniczej na S6 od Goleniowa do Koszalina, sukcesywnie również na następnych fragmentach budowanej S6 będzie się rozpoczynało rozkładanie ...
- Utworzone: 20 październik 2017
- 10. Przebudowa betonowej DW nr 142
- (Drogi i mosty)
- ... na odpowiednie frakcje. Dzięki tej metodzie nie trzeba wywozić starych i uszkodzonych przez wieloletnią eksploatacje płyt z placu budowy. Pokruszony beton staje się warstwą podbudowy pod nowe warstwy bitumiczne. ...
- Utworzone: 05 lipiec 2017
- 11. Postęp prac na budowie podkarpackiej S19
- (Drogi i mosty)
- ... drogowych na całym odcinku budowanej trasy wykonano podbudowę zasadniczą. Prawie cały odcinek (do wykonania pozostało ok. 650 m) posiada warstwę wiążącą, a na długości ok. 3,7 km położona została już warstwa ...
- Utworzone: 10 kwiecień 2017
- 12. GDDKiA chce oddać w tym roku 390 km dróg
- (Drogi i mosty)
- ... z największych obiektów, czyli przejść dla zwierząt dużych nad drogą ekspresową przed Jędrzejowem. Kontynuowane będą roboty ziemne i przy warstwach konstrukcyjnych nawierzchni. Toczące się prace ...
- Utworzone: 14 marzec 2017
- 13. Inwestycje na zachodniopomorskich drogach
- (Drogi i mosty)
- ... warstwy SAMI, czyli elastycznej membrany, która oddziela warstwy podłoża od warstw wierzchnich. Membrana tworzy wytrzymałe na ścinanie połączenie pomiędzy warstwą podbudowy i nakładką z mieszanki ...
- Utworzone: 30 czerwiec 2016
- 14. Coraz mniej złych nawierzchni w Krakowie
- (Drogi i mosty)
- ... była wymiana podziemnego uzbrojenia czy podbudowy, a do naprawy kwalifikowała się warstwa asfaltowa. Takie prace przebiegają szybciej i kosztują mniej. Są też bardziej doceniane przez kierowców, ...
- Utworzone: 25 styczeń 2016
- 15. Kraków: remonty ulic zgodnie z planem
- (Drogi i mosty)
- ... System nakładkowy stosowany był tam, gdzie niekonieczna była wymiana podziemnego uzbrojenia czy podbudowy, ale do naprawy kwalifikowała się warstwa asfaltowa. Takie prace przebiegają szybciej i kosztują ...
- Utworzone: 07 grudzień 2015
- 16. Drogi jasne i jaśniejsze
- (Drogi i mosty)
- ... warstwami ścieralnymi. Ale czy jasne nawierzchnie asfaltowe mogą przyjąć się Polsce i być stosowane na szerszą skalę? Jednym z atutów tych nawierzchni jest ograniczony stopień ich koleinowania, a to może ...
- Utworzone: 23 luty 2015
- 17. Śladem drogowej myśli inżynierskiej
- (Drogi i mosty)
- ... można się było domyślać pod warstwami naniesionej ziemi i porastającej zieleni. Jednak dopiero zdjęcia satelitarne dają naukowcom możliwość potwierdzenia wcześniejszych przypuszczeń o istnieniu dróg, które ...
- Utworzone: 02 luty 2015
- 18. S7 Nidzica-Napierki ma już wykonawcę
- (Drogi i mosty)
- ... z wykorzystaniem mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności w warstwach podbudowy i wiążącej oraz zastosowanie asfaltów modyfikowanych. W ramach inwestycji powstanie dodatkowo 22,7 km ...
- Utworzone: 22 styczeń 2015
- 19. Długowieczne nawierzchnie asfaltowe
- (Drogi i mosty)
- ... konstrukcji poszczególnych warstw. W warstwie podbudowy stosowane są więc materiały elastyczne odporne na zmęczenie. Ta warstwa jest cieńsza w porównaniu do warstwy wiążącej, do której z kolei ...
- Utworzone: 15 grudzień 2014
- 20. Obwodnica Gdowa z eksperymentalną cichą nawierzchnią
- (Drogi i mosty)
- ... kompaktowy umożliwiający równoczesne układanie i zagęszczanie dwóch warstw asfaltu porowatego. Pod warstwami asfaltu porowatego postanowiono natryskowo zaaplikować warstwę hydroizolacji z membrany bitumiczno-lateksowej, ...
- Utworzone: 02 grudzień 2014
- 21. Na budowie A4 Tarnów - Dębica
- (Archiwum1)
- W ostatnim tygodniu na odcinku A4 Tarnów – Dębica codziennie pracowało 800 osób i 350 maszyn budowlanych. Na długości ponad 7 kilometrów autostrady A4 położona jest wiążąca, czyli przedostatnia warstwa ...
- Utworzone: 28 marzec 2014
- 22. Innowacyjna technologa nawierzchni długowiecznych
- (Drogi i mosty)
- ... budowy tradycyjnej konstrukcji nawierzchni asfaltowej, której trwałość powinna być zapewniona na 20 lat, najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej - tzw. podbudowa - jest warstwą najgrubszą i zbudowaną ...
- Utworzone: 27 styczeń 2014
- 23. Remont DW 932 w Świerklanach zgodnie w planem
- (Archiwum1)
- ... przez następne 30 lat. Jedynie co dekadę będzie wymieniana warstwa ścieralna. Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ...
- Utworzone: 07 październik 2013
- 24. Przetarg na remont drogi krajowej nr 74 w Górnie
- (Archiwum1)
- ... nawierzchnia łącznie z warstwą podbudowy. Skrzyżowanie drogi krajowej nr 74 w Górnie z drogą wojewódzką 752 do Bodzentyna jest wyjątkowo obciążone ruchem. Tak gruntowny remont, polegający między innymi ...
- Utworzone: 29 kwiecień 2013
- 25. Trwa budowa obwodnicy Pszczyny
- (Archiwum1)
- ... do ułożenia na tym fragmencie tylko nowa warstwa ścieralna. Źródło: ZDW Katowice ...
- Utworzone: 08 sierpień 2012
- 26. A2 bliżej otwarcia
- (Archiwum1)
- ... także odcinek D, na którym w ciągu ostatniego tygodnia ułożono warstwę SMA. Z kolei na odcinku B brakuje jedynie 2% tej ostatniej warstwy ścieralnej. Warstwa wiążąca leży już na niemal całym (99%) odcinku ...
- Utworzone: 22 maj 2012
- 27. Problem spękań niskotemperaturowych cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... – Oleśnica, DK8 w okolicach Białegostoku, DK15 Obwodnica Gniezna, DK19 Obwodnica Wasilkowa, DK 92 Poznań Konin – na których warstwa ścieralna jest ułożona, takie spękania także wystąpiły w tym samym czasie. ...
- Utworzone: 20 kwiecień 2012
- 28. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... jest jedynie co około 10 lat warstwa ścieralna, podlegająca uszkodzeniom pod wpływem ruchu i ścierania pod kołami pojazdów. Nawierzchnie te spełniają wymagania gospodarki współczesnych państw, bo eliminują ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2012
- 29. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... tych warstw. Wymieniana jest jedynie co około 10 lat warstwa ścieralna, podlegająca uszkodzeniom pod wpływem ruchu i ścierania pod kołami pojazdów – podkreśla prof. Dariusz Sybilski. Nawierzchnie te spełniają ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2012
- 30. Typowe nawierzchnie dróg dla rowerów
- (Drogi i mosty)
- ... nawierzchni: 3 cm warstwy ścieralnej z asfaltu lanego lub piaskowego na 10 cm podbudowy z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie lub tłucznia kamiennego; warstwa ścieralna z kostki ...
- Utworzone: 29 marzec 2012
- 31. Woda i mróz – czynniki niszczące nawierzchnie dróg cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... adhezji – wyjaśnia Piotr Jaskuła. – To zjawisko występuje przede wszystkim w warstwach mieszanek o poziomie zwiększonej zawartości wolnych przestrzeni, czyli mieszankach do podbudowy i warstw wiążących, ...
- Utworzone: 07 luty 2012
- 32. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... warstwa ścieralna jest cienka - o grubości do 3,5 cm z asfaltami modyfikowanymi, czyli zapewniającymi właściwą teksturę, dobrą szorstkość i odporność na wysokie temperatury – podkreśla prof. Dariusz Sybilski. ...
- Utworzone: 22 listopad 2011
- 33. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... zwłaszcza warstwa ścieralna, co objawiło się spękaniami. Okazało się, że winnym tego była nie tylko sztywność warstw asfaltowych, ale również za słabe podłoże jak na obciążenia, jakie pojawiły się na drogach. ...
- Utworzone: 21 listopad 2011
- 34. Technologie budowy dróg o zmniejszonej emisji gazów cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... beton asfaltowy 0/32 plus Sasobit, 12 cm, wiążąca: beton asfaltowy 0/20 plus Sasobit i PmB, 6 cm, ścieralna: cienka warstwa BBTM plus Sasobit, 3 cm. Warstwy były rozkładane w temperaturze o 20-30°C ...
- Utworzone: 05 październik 2011
- 35. Modernizacja układu komunikacyjnego centrum Nowego Sącza
- (Drogi i mosty)
- ... kamiennej lub nawierzchnie bitumiczne ułożone często na starych warstwach kostki kamiennej lub brukowca w latach 50. i 60. ubiegłego wieku. Konstrukcja nawierzchni jezdni nie była dostosowana do obecnego ...
- Utworzone: 23 sierpień 2011
- 36. Droga pod laboratoryjną kontrolą
- (Drogi i mosty)
- ... w utrzymaniu. - Chodzi w tym przypadku o zrobienie podbudowy drogi tak mocnej, by tylko zajmować się warstwami ścieralnymi, na przykład wymieniając już wypolerowane w eksploatacji, aby zapewnić w ten sposób ...
- Utworzone: 31 grudzień 2010
- 37. Brytyjsko-szwajcarski związek na trwałe
- (Drogi i mosty)
- ... wykorzystanie izolacji „Eliminator” z układanymi na takim zabezpieczeniu warstwami asfaltu lanego. Asfalt lany jest jedną z najstarszych mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w budowie dróg. Został ...
- Utworzone: 29 listopad 2010
- 38. Produkty na bazie popiołów wysokowapiennych w budownictwie komunikacyjnym (III)
- (Drogi i mosty)
- Minimalna temperatura powietrza w czasie wykonywania stabilizacji spoiwem hydraulicznym powinna być wyższa od 0°C. Zaleca się sprawdzenie prognozy pogody na najbliższe kilka dni. Zabrania się układania ...
- Utworzone: 16 listopad 2010
- 39. Drogi rzymskiego imperium
- (Drogi i mosty)
- ... powstałego koryta poszczególnymi warstwami było z biegiem lat modyfikowane. Dno mogło być wypełnione warstwą kamieni połączonych zaprawą lub popiołem wulkanicznym. Tak powstawała podbudowa. W dalszej ...
- Utworzone: 24 sierpień 2010
- 40. Nawierzchnia dróg rowerowych
- (Drogi i mosty)
- ... roślinność powinny być odpowiednio zabezpieczone. Standardowa podbudowa dla ścieżki rowerowej jest 10-centymetrowej grubości (kruszywo wzmocnione cementem) z 3-centymetrową warstwą ścieralną mineralno-asfaltową. ...
- Utworzone: 30 lipiec 2010
- 41. Modernizacja dróg metodą recyklingu nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- ... MCE jest możliwość użycia w całości materiału z rozbiórki starej nawierzchni bitumicznej, bez potrzeby dostarczania nowych materiałów i ich wbudowywania. Nowa podbudowa, która jest wykonywana jako warstwa ...
- Utworzone: 10 marzec 2010
- 42. Zastosowanie UPS w drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... popioły lotne i mieszaniny popiołowo-żużlowe mogą być wykorzystane na dolne warstwy nasypów, pod warunkiem zabudowania ich w miejsca suche. Natomiast stosowanie tych materiałów w górnych warstwach nasypów ...
- Utworzone: 18 grudzień 2009
- 43. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... z powierzchni rozkruszonej warstwy. Zalety i korzyści korzystania z rubblizingu Zapobieganie spękaniom odbitym w warstwach asfaltowych. Polepszenie równości przy układaniu dywaniku asfaltowego. Znaczne ...
- Utworzone: 15 grudzień 2009
- 44. Projektowanie i technologia przebudowy nawierzchni betonowej z zastosowaniem technologii "rubblizingu" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... badań można było stwierdzić, że płyty betonowe posadowiono bezpośrednio na podsypce piaskowej na podłożu gruntowym bez warstwy podbudowy. Płyty betonowe były w większości przypadków układane w dwóch warstwach ...
- Utworzone: 14 grudzień 2009
- 45. SPENS dla efektywniejszej budowy i utrzymania dróg
- (Drogi i mosty)
- ... we Francji (mieszanka EME). Stosowany jest do warstwy wiążącej i podbudowy w połączeniu z cienką warstwą ścieralną (2-3 cm). Taka konstrukcja charakteryzuje się zwiększoną trwałością, jak również możliwe ...
- Utworzone: 22 październik 2009
- 46. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... technologią dostatecznie skodyfikowaną. USA: geosyntetyczna warstwa pośrednia w utrwaleniu powierzchniowym Drogowcy kalifornijscy Oddziału Federalnej Administracji Drogowej podjęli się zatem opracowania ...
- Utworzone: 28 maj 2009
- 47. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... nawierzchniach półsztywnych i sztywnych przykrywanych warstwami asfaltowymi, rozszerzył się w ostatnich latach o stosowanie geosyntetyków do wzmocnień (poprawy trwałości zmęczeniowej) nawierzchni asfaltowych, ...
- Utworzone: 26 maj 2009
- 48. Głęboki recykling nawierzchni mineralno - bitumicznych
- (Drogi i mosty)
- ... efektywne i ekologiczne rozwiązanie techniczne umożliwiając ograniczone użytkowanie już na drugi dzień po rekonstrukcji. Pokrycie po kilku dniach tak wykonanej warstwy podbudowy zasadniczej, nową warstwą ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2009
- 49. Projektowanie mechanistyczno - empiryczne
- (Drogi i mosty)
- ... jakie opracowała firma Shell, o nazwie: BISAR 3.0 oraz BANDS 2.0. Metoda ta umożliwia analizę naprężeń i odkształceń w poszczególnych warstwach, w celeu określenia trwałości i nośności nawierzchni (rys. ...
- Utworzone: 12 luty 2009
- 50. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Komentarze)
- ... na ten temat 2. skąd biorą się spekania w nawierzchniach nieeksploatowanych przede wszystkim z tego ze pod warstwami bitumicznymi są wartswy związane spoiwem cementowym i to własnie te warstwy generują ...
- Utworzone: 19 kwiecień 2012