- 1. Trwa największa inwestycja w powiecie poznańskim
- (Drogi i mosty)
- ... pojawiła się też warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego, a warstwa wiążąca na powierzchni ponad 10 tys. metrów. Zakres prac obejmuje poszerzenie jezdni do siedmiu metrów, budowę chodników i ścieżki ...
- Utworzone: 13 luty 2018
- 2. Postęp prac na budowie podkarpackiej S19
- (Drogi i mosty)
- ... drogowych na całym odcinku budowanej trasy wykonano podbudowę zasadniczą. Prawie cały odcinek (do wykonania pozostało ok. 650 m) posiada warstwę wiążącą, a na długości ok. 3,7 km położona została już warstwa ...
- Utworzone: 10 kwiecień 2017
- 3. Śladem drogowej myśli inżynierskiej
- (Drogi i mosty)
- ... można się było domyślać pod warstwami naniesionej ziemi i porastającej zieleni. Jednak dopiero zdjęcia satelitarne dają naukowcom możliwość potwierdzenia wcześniejszych przypuszczeń o istnieniu dróg, które ...
- Utworzone: 02 luty 2015
- 4. Listopad na "jedynce" w Tychach
- (Archiwum1)
- W Tychach na odcinkach remontowanej drogi krajowej nr 1 o łącznej długości 2,7 km jeszcze przed zimą mają zostać wyłożone dwie z trzech warstw bitumicznych nawierzchni - podbudowa zasadnicza i warstwa ...
- Utworzone: 09 listopad 2012
- 5. Pierwszy asfalt na "jedynce" w Tychach
- (Archiwum1)
- ... tutaj będzie można wylać asfalt. Planowo na tych odcinkach do końca roku mają zostać wyłożone dwie z trzech warstw bitumicznych nawierzchni, czyli podbudowa zasadnicza i warstwa wiążąca. Pozwoli to n ...
- Utworzone: 24 październik 2012
- 6. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... warstwa ścieralna jest cienka - o grubości do 3,5 cm z asfaltami modyfikowanymi, czyli zapewniającymi właściwą teksturę, dobrą szorstkość i odporność na wysokie temperatury – podkreśla prof. Dariusz Sybilski. ...
- Utworzone: 22 listopad 2011
- 7. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... zwłaszcza warstwa ścieralna, co objawiło się spękaniami. Okazało się, że winnym tego była nie tylko sztywność warstw asfaltowych, ale również za słabe podłoże jak na obciążenia, jakie pojawiły się na drogach. ...
- Utworzone: 21 listopad 2011
- 8. Brytyjsko-szwajcarski związek na trwałe
- (Drogi i mosty)
- ... wykorzystanie izolacji „Eliminator” z układanymi na takim zabezpieczeniu warstwami asfaltu lanego. Asfalt lany jest jedną z najstarszych mieszanek mineralno-asfaltowych stosowanych w budowie dróg. Został ...
- Utworzone: 29 listopad 2010
- 9. Drogi ciche, bo porowate
- (Drogi i mosty)
- ... prof. Dariusz Sybilski. Według francuskiej klasyfikacji do najcichszych nawierzchni, które zaliczano do pierwszej grupy, należą cienka warstwa asfaltowa drobnoziarnista (BBTM) i asfalt porowaty. W drugiej ...
- Utworzone: 04 październik 2010
- 10. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... posługując się równaniami Terzaghiego i Meyerhofa. Doświadczenia wykazały, że odporność na ścinanie pomiędzy warstwami geokomórek jest równa odporności na ścinanie materiału wypełniającego poddanego takim ...
- Utworzone: 26 sierpień 2010
- 11. Zastosowanie UPS w drogownictwie
- (Drogi i mosty)
- ... popioły lotne i mieszaniny popiołowo-żużlowe mogą być wykorzystane na dolne warstwy nasypów, pod warunkiem zabudowania ich w miejsca suche. Natomiast stosowanie tych materiałów w górnych warstwach nasypów ...
- Utworzone: 18 grudzień 2009
- 12. Głęboki recykling nawierzchni mineralno - bitumicznych
- (Drogi i mosty)
- ... efektywne i ekologiczne rozwiązanie techniczne umożliwiając ograniczone użytkowanie już na drugi dzień po rekonstrukcji. Pokrycie po kilku dniach tak wykonanej warstwy podbudowy zasadniczej, nową warstwą ...
- Utworzone: 28 kwiecień 2009
- 13. Antyerozyjne zabezpieczenie skarp
- (Drogi i mosty)
- ... miodu, który można wypełnić określonym materiałem; w pozycji złożonej sekcję tworzy warstwa kilkudziesięciu taśm polietylenowych. Sekcje produkowane są w różnych wielkościach i rozmiarach poszczególnych ...
- Utworzone: 27 listopad 2008