- 1. 37 miast chce wdrażać plan zrównoważonej mobilności miejskiej
- (Mobilność)
- ... obszarów i systemów transportowych (np. powiązanie z miastem wojewódzkim, zachowania komunikacyjne mieszkańców miasta/regionu, ścisłe powiązanie i konieczność integracji sąsiadujących ze sobą miast). Wybrane ...
- Utworzone: 16 kwiecień 2019
- 2. "Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu" MODELLING 2018
- (Inżynieria ruchu)
- ... liczbę niebezpiecznych zdarzeń drogowych i upłynniające ruch pojazdów, czy polityka współużytkowania (carsharing) – oddziaływująca na zachowania komunikacyjne. Ich rozwój odbija się w podziale zadań przewozowyc ...
- Utworzone: 20 czerwiec 2018
- 3. POIiŚ 2007-2013 pozytywnie zakończony
- (Drogi i mosty)
- ... zachowania wśród uczestników ruchu drogowego m.in. poprzez upowszechnienie bezpiecznych zachowań pieszych i kierowców, uświadamianie skutków niezachowania dozwolonej prędkości ...
- Utworzone: 02 maj 2017
- 4. Internetowa ankieta Warszawskiego Badania Ruchu
- (Mobilność)
- ... Pozwala także na ocenę efektywności inwestycji komunikacyjnych. Po raz pierwszy przygotowany będzie także model ruchu rowerowego. Pełny raport z WBR 2015 zawierający zestawienia opisujące zachowania ...
- Utworzone: 24 wrzesień 2015
- 5. Dla rozwoju dróg lokalnych
- (Drogi i mosty)
- ... w programie jest kryterium techniczno-budowlane, którego przestrzeganie przyczyni się do zachowania jednolitych standardów budowy, przebudowy oraz remontów dróg. Spełnienie ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2015
- 6. Zielone Stolice Europy
- (Ochrona środowiska)
- ... Bristol ma w związku z tym więcej ulicznych imprez niż każde inne miasto w Wielkiej Brytanii. Bardzo aktywnie kształtuje postawy i zachowania komunikacyjne u 15-17-latków, zanim zdobędą uprawnienia ...
- Utworzone: 18 sierpień 2015
- 7. Krakowska polityka transportowa
- (Mobilność)
- ... transportowym, ochrony środowiska i jakości życia mieszkańców, oddziaływania na zachowania transportowe, monitorowanie podróży i edukacji społecznej oraz polityki finansowej i fiskalnej. ...
- Utworzone: 09 lipiec 2015
- 8. Już po Warszawskim Badaniu Ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... ankiet i wyników pomiarów oraz przetwarzanie zebranych danych. Pełny raport z WBR 2015, zawierający zestawienia opisujące zachowania komunikacyjne mieszkańców Warszawy (m.in. ...
- Utworzone: 08 lipiec 2015
- 9. Lublin cieszy się z obwodnicy… i chce kolejnej
- (Drogi i mosty)
- ... poza granice miasta. Na pytanie o bezpieczeństwo na S17 w okolicach Lublina, Krzysztof Nalewajko odpowiada krótko: trasa jest bezpieczna, ale dużo zależy też od zachowania kierowców. – Nie mieliśmy informacji ...
- Utworzone: 03 luty 2015
- 10. ODDZIAŁYWANIE AKUSTYCZNE TRAS KOMUNIKACYJNYCH NA PTAKI Część 1
- (Ochrona środowiska)
- ... pomiędzy poszczególnymi osobnikami. Jest bardzo istotnym czynnikiem determinującym zachowania ptaków. Główną funkcją śpiewu jest przywabienie partnerki. Niemniej istotne są również odgłosy mające na celu ...
- Utworzone: 30 grudzień 2014
- 11. Praktyczne problemy i możliwości zastosowania nowych Planów Zadań Ochronnych dla obszarów Natura 2000 w opracowaniach środowiskowych w budownictwie komunikacyjnym cz. II
- (Ochrona środowiska)
- ... na celu wyznaczenie i zastosowanie działań na rzecz zachowania bogactwa przyrodniczego Europy, poprzez wydzielenie sieci obszarów chronionych na terenie Europy, a przede wszystkim w państwach Unii Europejskiej. ...
- Utworzone: 20 listopad 2014
- 12. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... spowodują faktyczne ograniczenie prędkości. Jest to tzw. fizyczne uspokojenie ruchu za pomocą środków technicznych, które wywołuje pożądane zachowania uczestników ruchu, a jednocześnie zapobiega zachowaniom ...
- Utworzone: 28 październik 2014
- 13. Nowelizacja normy dotyczącej wpływu drgań na ludzi w budynkach jako rezultat badań objętych tematem PT.1. w POIG (III) Redukcja nadmiernych drgań oraz rola badań doświadczalnych i baz danych pomiarowych
- (Ochrona środowiska)
- ... drgań. Poziom ten zależy przede wszystkim od następujących czynników: *Rodzaj, typ mechaniczny oraz stan zachowania pojazdu wywołującego drgania. W szczególności mogą tu odgrywać rolę: - kształt ...
- Utworzone: 22 wrzesień 2014
- 14. Trwa konferencja w Kazimierzu Dolnym
- (Archiwum1)
- ... się, oraz zachowania środowiska naturalnego dla przyszłych pokoleń. Dlatego tak ważne są konferencje, które angażują drogowców, mostowców i inżynierów w ochronę środowiska i estetykę, aby to co tworzą ...
- Utworzone: 24 kwiecień 2014
- 15. Kopenhaga: raj dla rowerzystów
- (Archiwum1)
- ... Celem naszego Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej jest stworzenie ekologicznego miasta, z ekologicznym systemem transportowym, wpływanie na zachowania komunikacyjne mieszkańców, tworzenie innowacji ...
- Utworzone: 11 kwiecień 2014
- 16. Miasto i Transport 2014
- (Archiwum1)
- ... otwarcia konferencji zaznaczono, że nadszedł czas na wdrażanie zagadnień związanych z mobilnością, wpływaniem na zachowania komunikacyjne i poszukiwaniem alternatywnych form podróżowania w stosunku do ...
- Utworzone: 31 marzec 2014
- 17. Buspasy a parkowanie przykrawężnikowe. Konflikt interesów?
- (Inżynieria ruchu)
- ... o zwolnieniu prędkości czy zatrzymaniu się. Na ile w tej sytuacji zmiana prędkości wydłuża czas przejazdu autobusu w stosunku do warunków ruchu odbywającego się bez zakłóceń. Biorąc pod uwagę zachowania ...
- Utworzone: 28 styczeń 2014
- 18. Wnioski TRANSNOISE 2013
- (Ochrona środowiska)
- ... za tym uplasowała się potrzeba zachowania intymności i spokoju. –Ta konferencja wpisuje się więc w oczekiwania ludzi, żeby było więcej ciszy, więcej intymności i spokoju – powiedział prof. Kazimierz Furtak. ...
- Utworzone: 15 listopad 2013
- 19. Projekt B-Track-B (Jedź trasą/Śledź rower)
- (Archiwum1)
- ... z ruchem rowerowym, które mają w efekcie wpływać na zachowania mobilnościowe rodzin. Główne grupy docelowe koncepcji B-Track-B to rodziny z dziećmi w wieku 9-15 lat, mieszkające w obszarach miejskich. ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2013
- 20. Przystanki wiedeńskie w Krakowie cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... ruchu samochodowego w rejonie przystanku. Samo ustawianie znaków ograniczających prędkość na wysokości przystanków, oraz fakt, iż do zachowania szczególnej ostrożności w jego rejonie obligują kierującego ...
- Utworzone: 22 sierpień 2013
- 21. Doświadczenia i problemy projektowania „Miasteczka Holenderskiego” cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... elementów zaprojektowanych z uwzględnieniem holenderskich realiów do przepisów polskich. Stało się tak przede wszystkim w wyniku chęci zachowania cech uspokojenia ruchu zgodnych z założeniem, a także w ...
- Utworzone: 06 sierpień 2013
- 22. Doświadczenia i problemy projektowania „Miasteczka Holenderskiego” cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... wycinki zabytkowych drzew do niezbędnego minimum (po uprzednim uzyskaniu opinii dendrologicznej o stanie zachowania drzew), co pociągnęło za sobą zmiany w stosunku do pierwotnej koncepcji (lokalizacja ...
- Utworzone: 05 sierpień 2013
- 23. Metodyczne podejście do uspokajania ruchu (II) Strefowanie prędkości i środki uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... organizacji ruchu. Środowisko drogi jest czynnikiem, który w bardzo dużym stopniu warunkuje sposób zachowania się uczestników ruchu drogowego. Dotyczy to zwłaszcza prędkości jazdy. Kierowcy dobierają prędkość ...
- Utworzone: 29 lipiec 2013
- 24. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (V) Podsumowanie
- (Inżynieria ruchu)
- ... od centrum. Przyzwyczajenie do wygodnego przemieszczania się do śródmieścia i krótszych podróży międzydzielnicowych przez centrum powoduje, że rozwiązania utrudniające dotychczasowe zachowania komunikacyjne ...
- Utworzone: 25 lipiec 2013
- 25. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (III) Bielsko-Biała: warianty uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... ruchu w całej strefie na rozkład ruchu w mieście i zachowania komunikacyjne mieszkańców. W związku z tym zdecydowano się przedstawić punktowe środki uspokojenia ruchu w postaci czasu, który potrzebny jest ...
- Utworzone: 23 lipiec 2013
- 26. Analiza rozwiązań strefowego uspokojenia ruchu (II) Możliwości modelowania symulacyjnego środków uspokojenia ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... natomiast tutaj zachowania zagregowane są dla całej grupy pojazdów. Mezoskopowe modele dynamicznych sieci drogowych charakteryzują się większą szczegółowością, dzięki czemu pozwalają wierniej oddać warunki ...
- Utworzone: 22 lipiec 2013
- 27. System publicznego roweru VETURILO
- (Inżynieria ruchu)
- ... rowerowych wiązały się z wyjściowymi punktami węzłowymi, szczególnie dworcami, a w przypadku Ursynowa – metrem. VETURILO nie tylko zmienia zachowania i nawyki transportowe mieszkańców stolicy. Służy ...
- Utworzone: 27 maj 2013
- 28. Razem w ruchu – szkolenia dla imigrantów
- (Archiwum1)
- ... planowania i organizowania dla nich szkoleń. Zachowania transportowe imigrantów są zaniedbaną dziedziną w krajowych statystykach i badaniach. Spośród pięciu państw biorących udział w projekcie (Belgia, ...
- Utworzone: 30 kwiecień 2013
- 29. Cyfrowa rewolucja rozładuje korki w miastach
- (Drogi i mosty)
- ... pozwala władzom stymulować zachowania transportowe kierowców w celu zrównoważenia potrzeb ogółu mieszkańców i budżetu tego państwa. - Można zauważać duże różnice w strukturze i ewolucji transportu miejskiego ...
- Utworzone: 10 kwiecień 2013
- 30. Miasta bez samochodów? (II) Zarządzanie mobilnością
- (Drogi i mosty)
- ... paliw będzie jednym z istotnych czynników ograniczenia ruchu drogowego, prowadząc do zmian w strukturach przestrzennych miast i zachowaniach społeczności, oraz przyczyniając się do wdrażania innowacyjnych ...
- Utworzone: 05 marzec 2013
- 31. Dostępny transport kluczem do rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... ludzi. Przykład: pojazd powinien być przystosowany do użycia w tym samym celu przez każdego pasażera. 2. Elastyczność użycia (flexibility in use) – ułatwienie użytkownikom zachowania dokładności i precyzji ...
- Utworzone: 12 luty 2013
- 32. CIVITAS MIMOSA – innowacyjna mobilność
- (Inżynieria ruchu)
- ... oraz przylegające do nich kamienice z arkadami, podcieniami i portykami. W takim układzie urbanistycznym trudno pogodzić potrzeby zachowania dziedzictwa kulturowego z transportowymi. W mieście ciągu roku ...
- Utworzone: 24 styczeń 2013
- 33. Modelowanie ruchu czasu wolnego
- (Inżynieria ruchu)
- ... nowe wyzwanie, które niesie zmiana w społecznych zachowaniach. Dotąd marginalny ruch, jaki generowały w miastach podróże związane ze spędzaniem wolnego czasu, nabiera wymiaru odwracającego dotychczasowe ...
- Utworzone: 08 styczeń 2013
- 34. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. III
- (Drogi i mosty)
- Pobieranie opłat za parkowanie jest najstarszą ze współczesnych form oddziaływania ekonomicznego na zachowania komunikacyjne kierujących pojazdami. Zaczęto je stosować w USA na początku lat 30. ubiegłego ...
- Utworzone: 20 grudzień 2012
- 35. Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR (IV) System monitorowania i nadzoru ruchu pojazdów
- (Inżynieria ruchu)
- ... zachowań kierowców poprzez zdyscyplinowanie kierujących do przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Zasadniczym elementem systemu SZBR jest moduł automatycznego nadzoru nad zachowaniami kierowców. Moduł ...
- Utworzone: 29 listopad 2012
- 36. Gdańskie BRD
- (Inżynieria ruchu)
- ... również poprzez organizowanie wypraw rowerowych dla tych dzieci, które zdobyły karty rowerowe, doskonalą technikę jazdy i właściwe zachowania w ruchu drogowym. Teraz planujemy organizację seminarium dla ...
- Utworzone: 12 listopad 2012
- 37. Kompleksowe badanie ruchu w Małopolsce
- (Archiwum1)
- W najbliższych dniach w Małopolsce rozpoczną się kompleksowe badania ruchu i zachowań komunikacyjnych. 4, 4 tysiąca ankiet posłuży zebraniu najważniejszych informacji dotyczących zachowań, oceny i oczekiwań ...
- Utworzone: 21 wrzesień 2012
- 38. Prognozy transportowe dla Gdańska
- (Archiwum1)
- ... - To bardzo przydatne narzędzie, które ma pomóc analizować istniejące zjawiska i zachowania komunikacyjne mieszkańców, a przez to generować pomysły na planowanie i rozwój systemów i układów transportowych ...
- Utworzone: 12 wrzesień 2012
- 39. Kierowca 50+
- (Inżynieria ruchu)
- ... dla osób szkolonych. Program szkolenia ma strukturę modułową. W module pierwszym zawarto opis zmian biologicznych i mentalnych występujących wraz z wiekiem oraz ich wpływ na zachowania kierującego. Moduł ...
- Utworzone: 23 maj 2012
- 40. Komunikacja publiczna w kontekście rozwoju przestrzennego miasta cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... zawiera takie wytyczne: Tworzenie i zapewnianie przestrzeni publicznej wysokiej jakości, poprzez dobry standard budownictwa (niem. Baukultur). Jest to szczególnie ważne dla zachowania dziedzictwa architektonicznego. ...
- Utworzone: 05 kwiecień 2012
- 41. Infrastruktura drogowa w miastach a kształtowanie zrównoważonej struktury urbanistycznej cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... efektywna organizacja ruchu w przestrzeni i w czasie. Dużą rolę przywiązuje się do zarządzania potrzebami transportowymi poprzez wpływanie na zachowania związane z poruszaniem się po mieście zanim ludzie ...
- Utworzone: 19 marzec 2012
- 42. Zarządzanie mobilnością – korzyści nad kosztami
- (Drogi i mosty)
- ... z niego, kiedy dysponują grupami kontrolnymi i mierzą zachowania podczas podróży na poszczególnych jej etapach. Kilka państw miało okazję sprawdzić potencjał programów MaxEva i MaxSumo. Holenderska Platforma ...
- Utworzone: 01 marzec 2012
- 43. Architektura krajobrazu na miejskiej ulicy cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... zieleń pasa drogowego czy całego ciągu komunikacyjnego, musimy przeprowadzić wnikliwą analizę stanu istniejącego. Ważne jest to, co znajduje się w otoczeniu, jakie są zachowania i przyzwyczajenia mieszkańców, ...
- Utworzone: 14 luty 2012
- 44. Walory widokowe dróg (III) Nauka i praktyka w planowaniu dróg
- (Drogi i mosty)
- ... rytm i sekwencja odbieranych wrażeń. Wynikłe odczucia z odbioru pokonywanej przestrzeni nie są wyłącznie przeżyciem artystycznym. Mają znaczący wpływ na zachowania użytkowników na drodze oraz na kształtowanie ...
- Utworzone: 19 październik 2011
- 45. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... zachowania komunikacyjne i typowe stany sieci. Analiza ruchu, modelowanie ruchu, prognozy krótkoterminowe Dzięki informacjom pobieranym z modelu ruchu włączonego w system ITS możliwe będzie znacznie efektywniejsze ...
- Utworzone: 08 wrzesień 2011
- 46. Modelowanie ruchu wzbudzonego w miastach cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... mogły przyczynić się do zmian w zachowaniach komunikacyjnych mieszkańców analizowanych dzielnic, objawiających się rezygnacją z części podróży fakultatywnych lub realokacją celów podróży. Aby zbadać jak ...
- Utworzone: 06 wrzesień 2011
- 47. Modelowanie ruchu wzbudzonego w miastach cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... m.in. pracę przewozową. Wynika to z faktu, iż nowa inwestycja infrastrukturalna generuje oszczędności czasowe wpływające na zmiany w zachowaniach komunikacyjnych mieszkańców. Zmiany te można usystematyzować ...
- Utworzone: 05 wrzesień 2011
- 48. Wrocławskie badania ruchu
- (Drogi i mosty)
- ... Coraz więcej wrocławian decyduje się na podróż rowerem, a dla cyklistów najważniejsze jest budowa nowych tras rowerowych. Badania ruchu pokazują zachowania i preferencje komunikacyjne mieszkańców Wrocławia ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2011
- 49. Podział zadań przewozowych (II) Zastosowanie wnioskowania rozmytego
- (Inżynieria ruchu)
- W klasycznych modelach, w celu wydzielenia podróży odbywanych samochodem osobowym stosuje się iloraz czasu jazdy środkami komunikacji zbiorowej do czasu jazdy samochodem osobowym. Jednakże wielkość stosowanych ...
- Utworzone: 11 sierpień 2011
- 50. Podział zadań przewozowych (I) Przegląd modeli
- (Inżynieria ruchu)
- ... mają ściśle lokalny charakter, ponieważ opracowane są na podstawie badań ankietowych mieszkańców danego miasta np. w ramach przeprowadzanego Kompleksowego Badania Ruchu (KBR). Badania uwzględniają zachowania ...
- Utworzone: 10 sierpień 2011