- 1. NIK o płatnym parkowaniu w miastach
- (Inżynieria ruchu)
- ... stały się strefy płatnego parkowania (SPP), które pozwalają na zarządzanie dostępnością miejsc postojowych, przy ograniczonej ich liczbie. Na sprawnie i prawidłowo funkcjonującą strefę mają wpływ trzy ...
- Utworzone: 14 czerwiec 2019
- 2. Lepsze prognozy dla branży budowlanej
- (Prawo)
- ... sfinansowanie oraz zarządzanie obiektem. – To stwarza sytuację korzystną zarówno dla nas, jak i dla zamawiającego. Budując, musimy wypośrodkować pomiędzy dobrą jakością budynku a finansową ...
- Utworzone: 14 marzec 2017
- 3. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... sieci drogowo – ulicznej wraz z zarządzaniem dostępnością i strefami prędkości [12] W przypadku miast doprowadzenie prędkości pojazdów do wartości wynikających z przepisowych ograniczeń (czyli urealnienie ...
- Utworzone: 28 październik 2014
- 4. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... z drogami tranzytowymi. Rys.3. Przykładowy schemat funkcjonalnej hierarchizacji sieci drogowo-ulicznej wraz zarządzaniem dostępnością i strefami prędkości Biorąc pod uwagę powyższy schemat ...
- Utworzone: 21 październik 2014
- 5. Wybrane problemy parkowania w miastach
- (Drogi i mosty)
- ... miast, a ich głównym celem jest zarządzanie dostępnością w tych obszarach. Co do wielkości są one zróżnicowane. Największa strefa płatnego parkowania znajduje się w Warszawie (ok. 22 tys. miejsc parkingowych). ...
- Utworzone: 26 maj 2014
- 6. Metodyczne podejście do uspokajania ruchu (I) Funkcjonalna hierarchizacja sieci drogowo-ulicznej i zarządzanie dostępnością
- (Inżynieria ruchu)
- ... Uspokojenie ruchu to kompleksowy program, który obejmuje: funkcjonalną hierarchizację sieci drogowo-ulicznej; zarządzanie dostępnością dróg i ulic; strefowanie prędkości; środki uspokojenia ruchu. Funkcjonalna ...
- Utworzone: 26 lipiec 2013
- 7. Infrastruktura drogowa w miastach a kształtowanie zrównoważonej struktury urbanistycznej cz. III
- (Drogi i mosty)
- W planowanych nowych zespołach urbanistycznych kwestie dostępności komunikacyjnej pełnią podstawową role, ale coraz częściej wraca się też do wartości tradycyjnej urbanistyki i zwraca szczególna uwagę ...
- Utworzone: 21 marzec 2012
- 8. Zarządzanie mobilnością – korzyści nad kosztami
- (Drogi i mosty)
- Wzrost Produktu Krajowego Brutto powszechnie wiąże się z rozwojem transportu. Dlatego w spadku podróży samochodowych upatruje się zagrożenie dla kondycji gospodarczej kraju. Jednak analiza związku pomiędzy ...
- Utworzone: 01 marzec 2012
- 9. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... chwili czasu. Wówczas znane będą natężenia ruchu na odpowiednich ścieżkach w sieci i możliwe będzie zarządzanie nimi. Działania te powinny być poparte informacją dostarczaną użytkownikom w czasie rzeczywistym, ...
- Utworzone: 09 wrzesień 2011
- 10. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... sterowanie ruchem. Popyt opisany będzie nie za pomocą natężeń na relacjach, ale popytu na ścieżkach w sieci. Taka zmiana pozwala na znacznie lepsze sterowanie i zarządzanie ruchem. (1) Baza danych pobieranych ...
- Utworzone: 08 wrzesień 2011
- 11. Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej w ZSZR cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... i warunków zewnętrznych (np. warunków atmosferycznych); - sterowanie i optymalizację ruchu, w tym priorytetowe traktowanie pojazdów transportu publicznego; - wykrywanie zdarzeń i zarządzanie zdarzeniami; ...
- Utworzone: 07 wrzesień 2011
- 12. Analizy modelowe w świetle zmian demograficznych, przestrzennych i ekonomicznych cz. I
- (Drogi i mosty)
- Zmiany demograficzne i przestrzenne, polegające głównie na „starzeniu się” społeczeństwa z jednej strony, oraz zmianach rozmieszczenia potencjału demograficznego z drugiej, nakazują weryfikację podejścia ...
- Utworzone: 18 lipiec 2011
- 13. III Polski Kongres ITS: Małe pieniądze - duże korzyści
- (Inżynieria ruchu)
- ... raz trzeci Polski Kongres ITS (Warszawa, 19-20 maja 2010 r.). - Myślimy przede wszystkim o trzech rodzajach zastosowania ITS, by podnieść jakość krajowego transportu drogowego. Są to: zarządzanie ruchem ...
- Utworzone: 20 maj 2010
- 14. Wpływ prognozowania ruchu na analizy środowiskowe w drogownictwie cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... podano jak wpływa zmiana poziomu hałasu na jego subiektywny odbiór. Jednocześnie podano jakie są możliwości (techniczne) zmniejszenia poziomu hałasu dla określonych zmian tego poziomu. Zarządzanie ...
- Utworzone: 28 grudzień 2009
- 15. ITS w ograniczaniu hałasu drogowego – cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... ITS kluczowe z punktu widzenia ochrony środowiska to przede wszystkim: zarządzanie natężeniem ruchu i strukturą rodzajową ruchu (optymalizacja wykorzystania infrastruktury), zarządzanie dostępnością ...
- Utworzone: 23 czerwiec 2009
- 16. Oddziaływanie ITS na brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... ich rozbudowane możliwości i szeroką gamę zastosowań. Wiele państw wdraża obecnie kompleksowe systemy zarządzania ruchem obejmujące zarządzanie prędkością, dostępnością pasów ruchu, kontrolę wjazdów, zarządzanie ...
- Utworzone: 04 grudzień 2008