- 1. Intermodalny krajowy model ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- Innowacyjnym metodom prognozowania ruchu krajowego, regionalnego oraz lokalnego poświęcona była międzynarodowa konferencja naukowo-techniczna zorganizowana przez Politechnikę Warszawską. Przedstawiono ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2019
- 2. Intertraffic: laureaci nagrody za innowacyjność
- (Mobilność)
- ... pomiaru - mówi Adam Hill, członek jury, redaktor naczelny ITS International. Zarządzanie ruchem Zwycięzcą w tej kategorii został CITIX 3D firmy Eco-Counter. Zestaw czujników zapewnia wysoki poziom dokładności ...
- Utworzone: 21 marzec 2018
- 3. Międzynarodowy Zimowy Kongres Drogowy zakończony
- (Drogi i mosty)
- ... na sesjach technicznych. Główne sekcje tematyczne to np. zimowa odporność i zrównoważony charakter, detekcja, prognozowanie, zarządzanie tunelami i mostami w zimie, czy kwestie kontraktów. Tylko w środę ...
- Utworzone: 26 luty 2018
- 4. Nowy operator ZSZR w Warszawie
- (Inżynieria ruchu)
- Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę na obsługę Zintegrowanego Sysytemu Zarządzania Ruchem. System ma być funkcjonalny i innowacyjny - nowy operator nie tylko będzie na bieżąco obsługiwał system, ...
- Utworzone: 02 październik 2017
- 5. Samochody jak samoloty
- (Inżynieria ruchu)
- Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology, Instytutu Informatyki i Telematyki Krajowej Rady ds. Badań Naukowych w Pizie oraz Szwajcarskiego Instytutu Technologii opracowali nowy system systemu zarządzania ...
- Utworzone: 11 wrzesień 2017
- 6. MR o transporcie i gospodarce morskiej
- (Mobilność)
- ... umożliwiającego zarządzanie ruchem na sieci dróg krajowych i wspierającego zarządzanie drogami. TRANSPORT RZECZNY I GOSPODARKA MORSKA Program rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 ...
- Utworzone: 20 wrzesień 2016
- 7. Priorytety BRD: piesi i prędkość
- (Mobilność)
- ... jak wcześniejszy z lat 2014-2015, zawiera dwa priorytety: ochronę pieszych i zarządzanie prędkością. Z analizy danych brd w Polsce wynika, że liczba pieszych, którzy ponieśli śmierć w wypadkach ...
- Utworzone: 25 maj 2015
- 8. Trzeba zapobiegać i łagodzić skutki wypadków
- (Mobilność)
- ... jej ramach powstał Globalny Plan Dekady, który zakłada, że należy stworzyć taki system transportu drogowego, który będzie akceptował błędy człowieka. Nacisk położony jest zatem na zarządzanie ...
- Utworzone: 05 maj 2015
- 9. Wpływ uspokojenia ruchu na klimat akustyczny w otoczeniu ulic cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... sieci drogowo – ulicznej wraz z zarządzaniem dostępnością i strefami prędkości [12] W przypadku miast doprowadzenie prędkości pojazdów do wartości wynikających z przepisowych ograniczeń (czyli urealnienie ...
- Utworzone: 28 październik 2014
- 10. Możliwości kształtowania klimatu akustycznego w miastach za pomocą uspokojenia ruchu cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... z drogami tranzytowymi. Rys.3. Przykładowy schemat funkcjonalnej hierarchizacji sieci drogowo-ulicznej wraz zarządzaniem dostępnością i strefami prędkości Biorąc pod uwagę powyższy schemat ...
- Utworzone: 21 październik 2014
- 11. WIBROSZYN 2014 - wpływ hałasu i drgań na ludzi i budynki
- (Archiwum1)
- ... jest Instytut Mechaniki Budowli na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej. Seminarium adresowane jest do osób, które zajmują się zarządzaniem transportem szynowym, projektowaniem ...
- Utworzone: 11 wrzesień 2014
- 12. BRD z nowymi wyzwaniami w perspektywie do 2020 roku
- (Inżynieria ruchu)
- ... priorytetami w realizacji Narodowego Programu BRD będą: ochrona pieszych (likwidacja miejsc niebezpiecznych, usprawnienie nadzoru, legislacja, edukacja), zarządzanie prędkością (uspokajanie ruchu i strefowanie ...
- Utworzone: 20 listopad 2013
- 13. Jak jeżdżą Polacy? Czy akceptują ograniczenia prędkości?
- (Inżynieria ruchu)
- ... jest w niechlubnej czołówce. Najwięcej zgonów na milion mieszkańców było w ubiegłym roku na Litwie - 100, w Rumunii - 96 i w naszym kraju - 93. Z tych głównych powodów zarządzanie prędkością (obok problemu ...
- Utworzone: 19 listopad 2013
- 14. Metodyczne podejście do uspokajania ruchu (I) Funkcjonalna hierarchizacja sieci drogowo-ulicznej i zarządzanie dostępnością
- (Inżynieria ruchu)
- ... Uspokojenie ruchu to kompleksowy program, który obejmuje: funkcjonalną hierarchizację sieci drogowo-ulicznej; zarządzanie dostępnością dróg i ulic; strefowanie prędkości; środki uspokojenia ruchu. Funkcjonalna ...
- Utworzone: 26 lipiec 2013
- 15. System publicznego roweru VETURILO
- (Inżynieria ruchu)
- ... przestrzennego efektywnym narzędziem redukcji popytu na transport”. Tematem przewodnim VII konferencji Naukowo-Technicznej Miasto i Transport 2013 było „Zarządzanie popytem na transport”. Obrady zostały ...
- Utworzone: 27 maj 2013
- 16. Czy parkowanie pojazdów musi być płatne? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- Odpowiedź na pytanie postawione w tytule, zależy od tego, jakie znaczenie nadamy określeniu „musi być”. Jeżeli za ustawą o drogach publicznych stwierdzimy krótko, że korzystający z dróg „są obowiązani ...
- Utworzone: 18 grudzień 2012
- 17. Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR (I) Cel wdrożenia
- (Inżynieria ruchu)
- ... drogowych (automatyczne, zgłoszenia), - zarządzanie zdarzeniami drogowymi (stworzenie możliwości do wprowadzenia rozwiązań wspomagania służb ratownictwa na drogach), - planowanie ruchu (modelowanie ...
- Utworzone: 26 listopad 2012
- 18. Wnioski GAMBIT 2012
- (Prawo)
- ... systemu. 4. Rozwój przedstawionych w trakcie Seminarium narzędzi służących do zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej (metoda oceny wpływu na brd, audyt brd, zarządzanie bezpieczeństwem istniejącej ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2012
- 19. ARTR w TRISTARze cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR w Gdańsku, Gdyni i Sopocie jest najważniejszym przedsięwzięciem w zakresie inteligentnych systemów transportowych w Trójmieście. Z uwagi na zakres zarówno ...
- Utworzone: 08 luty 2011
- 20. System opłat za wjazd do centrum Sztokholmu
- (Inżynieria ruchu)
- ... są też rozwiązania techniczne, na przykład optymalizacja sygnalizacji świetlnych, zarządzanie prędkością. Istnieją również rozwiązania systemowe, które łączą działania administracyjne z wdrożeniami technologicznymi. ...
- Utworzone: 17 czerwiec 2010
- 21. Zbiorowy transport publiczny w zintegrowanym systemie brd – cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... i trudnopalnych. *** Działania integracyjne w sektorze transportu to przede wszystkim zarządzanie ryzykiem oraz monitoring i rozwój infrastruktury. Ważnym jest, by w procesie zamawiania przewozów można ...
- Utworzone: 16 czerwiec 2010
- 22. Europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020 – nadzieje i oczekiwania (III)
- (Inżynieria ruchu)
- ... tam, gdzie to zasadne i wsparcie dla badań naukowych. Jeśli chodzi o instytucjonalne zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego, respondenci zwrócili uwagę na brak woli politycznej do potraktowania bezpieczeństwa ...
- Utworzone: 31 maj 2010
- 23. Systemowe zarządzanie ryzykiem i zagrożeniem
- (Inżynieria ruchu)
- ... bezpieczeństwem ruchu drogowego można wyróżnić następujące grupy metod: zarządzanie systemowe, zarządzanie zagrożeniami i zarządzanie ryzykiem. Ryzyko jest to kombinacja prawdopodobieństwa aktywizacji ...
- Utworzone: 06 maj 2010
- 24. Obszary dysfunkcji systemu transportowego miasta cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... z jego obecności. Zarządzanie transportem jest w swojej istocie częścią (elementami) wchodzącymi w skład całego systemu logistycznego i odpowiada zarządzaniu przepływami koordynowanymi przez odpowiednie ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2010
- 25. Wskaźniki brd w Unii Europejskiej – (II) Przegląd SPI
- (Inżynieria ruchu)
- ... 10% wszystkich wypadków i około 30% wypadków śmiertelnych. Z powodu masowego przekraczania dozwolonej prędkości oraz nie zachowywania bezpiecznych prędkości, zarządzanie prędkością kierowców ma wysoki ...
- Utworzone: 31 marzec 2010
- 26. Wpływ prognozowania ruchu na analizy środowiskowe w drogownictwie cz. I
- (Ochrona środowiska)
- ... podano jak wpływa zmiana poziomu hałasu na jego subiektywny odbiór. Jednocześnie podano jakie są możliwości (techniczne) zmniejszenia poziomu hałasu dla określonych zmian tego poziomu. Zarządzanie ...
- Utworzone: 28 grudzień 2009
- 27. Wizja „0” w krajowych i europejskich normatywach – infrastruktura dla brd (II)
- (Inżynieria ruchu)
- ... Bajor, Andrzej Zygmunt Sp.j. Zagadnienia te były przedstawiane podczas II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo Technicznej „Projektowanie i zarządzanie drogami - zasady, dobre praktyki, efektywność”, SITK ...
- Utworzone: 22 październik 2009
- 28. Geometria i oznakowanie węzłów autostradowych
- (Drogi i mosty)
- ... Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej, Zakład Inżynierii Komunikacyjnej Zagadnienie to było przedstawiane podczas II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo Technicznej „Projektowanie i zarządzanie drogami ...
- Utworzone: 14 październik 2009
- 29. System zarządzania ruchem – cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... zasięgiem obejmują coraz szerszy horyzont czasowy. Wyodrębnimy, więc (rys.2) zarządzanie operacyjne, zarządzanie taktyczne i zarządzanie strategiczne. Zarządzanie operacyjne Zarządzanie operacyjne ...
- Utworzone: 03 wrzesień 2009
- 30. ITS w ograniczaniu hałasu drogowego – cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... ITS kluczowe z punktu widzenia ochrony środowiska to przede wszystkim: zarządzanie natężeniem ruchu i strukturą rodzajową ruchu (optymalizacja wykorzystania infrastruktury), zarządzanie dostępnością ...
- Utworzone: 23 czerwiec 2009
- 31. Drogi piękne, ale nie bez problemów
- (Drogi i mosty)
- ... siecią transportową jest zarządzanie ruchem. Jak w Norwegii jest ten system zorganizowany? - Bezpośrednio zajmują się tym Centrale Sterowania Ruchem. W Norwegii jest pięć takich jednostek odpowiedzialnych ...
- Utworzone: 16 czerwiec 2009
- 32. ITS w bezpieczeństwie transportu – cz. II
- (Mobilność)
- ... że możemy mówić o wspieraniu kierowcy w podejmowaniu decyzji w wyborze prędkości właściwej w danych warunkach oraz zgodnej z prawem o ruchu drogowym. Należałoby ponadto dodać, że zarządzanie prędkością ...
- Utworzone: 09 czerwiec 2009
- 33. ITS w bezpieczeństwie transportu – cz. I
- (Mobilność)
- ... ITS. Program Wdrażania ITS przygotowano na lata 2009-2014 oraz wyznaczono podsumowanie etapowe na rok 2012. Spośród sześciu priorytetów tego programu aż trzy dotyczą zagadnień związanych z zarządzaniem ...
- Utworzone: 04 czerwiec 2009
- 34. System zarządzania ruchem na A4
- (Inżynieria ruchu)
- ... znaków zmiennej treści na autostradzie A4 objętej systemem zarządzania to: sterowanie i zarządzanie prędkością, które może być realizowane poprzez wyrównywanie prędkości w potoku ruchu, ograniczanie ...
- Utworzone: 16 grudzień 2008
- 35. Bezpieczeństwo ruchu i bezpieczeństwo systemu
- (Inżynieria ruchu)
- ... dobrze sprawdza się reguła, że w miarę wzrastającej komplikacji systemu wzrasta gwarancja jego niezawodności. Z kolei do poprawy bezpieczeństwa infrastruktury drogowej w dużej mierze przyczynia się zarządzanie ...
- Utworzone: 11 grudzień 2008
- 36. Oddziaływanie ITS na brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... ich rozbudowane możliwości i szeroką gamę zastosowań. Wiele państw wdraża obecnie kompleksowe systemy zarządzania ruchem obejmujące zarządzanie prędkością, dostępnością pasów ruchu, kontrolę wjazdów, zarządzanie ...
- Utworzone: 04 grudzień 2008