Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

paper 1328856 960 720Otwarto oferty cenowe w przetargu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Łącznie wpłynęły 4 oferty na kwoty od 618,58 do 825,86 milionów złotych. Najniższą cenę zaoferowało konsorcjum firm Toto S.p.A Costruzioni Generali i ICM S.p.A z Włoch.

Wszyscy oferenci zaoferowali czas realizacji skrócony do 48 miesięcy. Jeżeli nie będzie odwołań od wyboru wykonawcy, to podpisania umowy na realizację tunelu możemy spodziewać się pod koniec tego roku. Tunel w Świnoujściu powinien powstać do końca 2021 roku.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, która stanowi część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikacje zapewniają przeprawy promowe, które nie zapewniają odpowiedniej przepustowości (co powoduje długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Stałe połączenie będzie drogowym tunelem drążonym w korytarzu północnym (zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową). Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

Źródło: GDDKiA