Drukuj

bydgoszczW Bydgoszczy uporządkowany zostanie przebieg dróg krajowych i wojewódzkich. Umożliwi to lepszą organizację ruchu i ułatwi realizację inwestycji, m.in. budowę przedłużenia Trasy Uniwersyteckiej.

Prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski zwrócił się do marszałka województwa, Piotra Całbeckiego z wnioskiem o zaopiniowanie zmiany przebiegu drogi wojewódzkiej nr 256 oraz nadanie takiej kategorii trasie Uniwersyteckiej i ulicom Ogińskiego oraz Sułkowskiego (do Kamiennej).

W przypadku DW nr 256, która łączy dzielnicę Fordon z DK n 5 we Włokach zmiana związana jest z budową linii tramwajowej. W ramach tej inwestycji odcięty został północny wlot ul. Wyzwolenia w ulicę Andersa. Rolę drogi głównej  przejął natomiast  nowo wybudowany odcinek ul. Orląt Lwowskich od Wyzwolenia do Andersa.

Druga ważną zmianą ma być nadanie charakteru drogi wojewódzkiej ciągowi ulic: Trasa Uniwersytecka, Ogińskiego i Sułkowskiego do Kamiennej. W ten sposób ważna arteria oddana do użytku w 2013 roku zyska kategorię adekwatną do swojego znaczenia. Trasa ta łączyć ma dwie drogi krajowe:

Trasa Uniwersytecka ma stać się drogą wojewódzką również ze względu na jej znaczenie obronne. Spina dwa brzegi Brdy i umożliwia przejazd najcięższych pojazdów, także ponadnormatywnych. Proponowane zmiany kategorii dróg w formie uchwał będą głosowane też  przez radnych Bydgoszczy oraz Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

- Do zmiany kategorii dróg niezbędne jest opinia samorządu województwa. Zmiany chcemy wdrożyć z początkiem 2016 roku. Liczę, że wicemarszałek  Zbigniew Ostrowski  będzie wspierał nasze działania i  otrzymamy opinie w ciągu najbliższych dni. Jest to wyjątkowo ważne ponieważ cała procedura, która ma jeszcze kilka etapów, powinna zostać sfinalizowana do końca III kwartału  bieżącego roku.  Warto podkreślić, że szczególnie ta druga zmiana umożliwi też wykorzystanie funduszy europejskich  na przedłużenie trasy Uniwersyteckiej – podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

W marcu bieżącego ruchu podjęte zostały działania w kierunku wyprowadzenia ruchu tranzytowego ze Śródmieścia. Rozpoczęta została wówczas procedura związana ze zmianą przebiegu DK nr 80 łączącej planowany węzeł w Pawłówku na trasie S5 z węzłem na autostradzie A1 w Lubiczu. Więcej szczegółów na ten temat znajduje się w informacji „Wyprowadzamy tranzyt z centrum”

 

UM Bydgoszczy