Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

DW272c18 listopada przeprowadzony został odbiór przebudowanego odcinka DW nr 272 pomiędzy autostradą A1 i miejscowością Piła Młyn w powiecie świeckim. Jezdnię wykonano z betonu wałowanego.

Wcześniej ten odcinek był drogą gruntową. Teraz fragment łączący most nad rzeką Mątawa w miejscowości Piła-Młyn i wiadukt nad autostradą A1 zyskał twardą betonową nawierzchnię.

- Prace rozpoczęły się w połowie października. Główna część robót związana z układaniem nawierzchni zakończyła się w ciągu kilku dni. Dłużej trwały prace przy regulacji poboczy oraz poprawie odwodnienia. W przyszłym roku zaplanowano jeszcze przy lepszych warunkach pogodowych uszczelnienie dylatacji (szczelin umożliwiających rozszerzanie się betonu) oraz wykonanie oznakowania poziomego – wyjaśnia dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.

Jest to pierwsza droga wojewódzka wykonana w technologii betonu wałowanego. Jeśli dobrze się sprawdzi, stosowana będzie do przebudowy kolejnych dróg bez twardej nawierzchni. Na sieci, którą administruje ZDW w Bydgoszczy, występuje jeszcze niespełna 9 kilometrów takich tras.

Konstrukcję drogi tworzy 17-centymetrowa warstwa betonu cementowego. Przetarg na prowadzenie robót wygrała firma Kic Trans. Zadanie kosztowało 542 tysiące złotych.

DW272aDW272b 1DW272b 2DW272dDW272e
DW nr 272 łączy miejscowości Laskowice, Jeżewo i Dolną Grupę. W Dolnej Grupie trasa kończy się na ważnym rondzie gdzie zbiegają się drogi krajowe nr 91 w kierunku Gdańska i Torunia oraz droga krajowa nr 16 w kierunku Grudziądza i Olsztyna. W ostatnich latach wyremontowany został odcinek DW nr 272 przebiegający przez Grupę Plac.

Źródło: ZDW w Bydgoszczy