Drukuj

budowa 02Prawdopodobnie Strabag i Budimex wybudują mazowieckie odcinki drogi ekspresowej S17, o łącznej długości 37,2 km. GDDKiA uznała, że konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe złożyło najkorzystniejszą ofertę dla odcinka od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli (wraz z obwodnicą) - ok. 24 km za 596 mln zł. Natomiast propozycja Budimexu okazał się najkorzystaniejsza dla kolejnego odcinka, od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina - ok. 13 km za 290 mln zł.

Obydwaj wykonawcy zadeklarowali ukończenie prac w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy (bez okresów zimowych) i udzielili 10-letnią gwarancję jakości.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj, co oznacza, iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.

Podpisano już umowy na cztery z siedmiu odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 58,6 km:
- od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km, Budimex),
- od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km, Budimex),
- od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km, PORR Polska Infrastructure),
- od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km, Mota Engil Central Europe).

Źródło: GDDKiA