Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

edroga068W połowie 2017 roku Starogard Gdański zyska lepsze połączenie z autostradą A1. Blisko 8,5 km nowej drogi, chodniki, ścieżki rowerowe, przebudowane skrzyżowania i rondo – to tylko niektóre z korzyści jakie przyniesie przebudowa odcinka dróg wojewódzkich nr 222 i 229.

Zgodnie z zawartym pomiędzy ZDW w Gdańsku i firmą Skanska kontraktem, do końca maja przyszłego roku rozbudowane zostaną DW nr 222 i 229 na odcinku od Starogardu Gdańskiego przez Jabłowo do węzła autostrady A1. Wartość przedsięwzięcia opiewa na blisko 26 mln zł.

Zakres prac budowlanych obejmie dwa odcinki dróg o łącznej długości blisko 8,5 km. - W ramach inwestycji rozbudowana zostanie DW nr 222 na odcinku od ronda im. NSZZ „Solidarność” w Starogardzie Gdańskim do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 229 w Jabłowie. W przypadku DW nr 229 będzie to odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 222 w Jabłowie do węzła „Pelplin” autostrady A1 – wyjaśnia Krzysztof Mikiciuk, menadżer projektu, Skanska.

Zgodnie z założeniami projektu, w Starogardzie poszerzona do 7 metrów zostanie wylotowa ulica w stronę Skórcza. Ponadto Skanska zadba o nowe chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej szerokości 2,5 m. Kompleksowej przebudowie ulegną także trzy skrzyżowania, przy których powstaną dodatkowe pasy skrętu w lewo. Skrzyżowanie dróg wojewódzkich nr 222 i 229 w Jabłowie zastąpi rondo. Wzmocniona zostanie również istniejąca konstrukcja nawierzchni. Projekt przewiduje również budowę zatok autobusowych, przebudowę nawierzchni na przejeździe kolejowym, budowę i przebudowę przepustów, zjazdów i kanalizacji deszczowej wraz z elementami odwodnienia drogi. Inwestycja swoim zakresem obejmie także budowę kładki pieszo-rowerowej na rzece Węgiermuca, budowę oświetlenia w obszarach zabudowanych, budowę sygnalizacji świetlnych w Jabłowie i w Lipinkach Szlacheckich oraz przebudowę sieci teletechnicznej.

Budowa rozpocznie się od wycinki drzew i odhumusowania terenu. Następnie prowadzone będą roboty związane z przebudową kolizji z siecią uzbrojenia podziemnego. Kolejne części prac obejmą wzmocnienie gruntu w obrębie nowo projektowanego ronda na skrzyżowaniu DW nr 222 i 229, rozbiórki nawierzchni i wykonanie kanalizacji deszczowej. Po tym Skanska przystąpi do kolejnych etapów związanych już z wykonaniem nowych konstrukcji nawierzchni dróg.

Źródło: Skanska