Drukuj

budowa 03Otwarte zostały oferty dla zadania „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca – Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości ok. 6,64 km”.

Najniższą cenę (221,4 mln zł) zaoferowało konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., natomiast najwyższą cenę (293,6 mln zł) ma oferta złożona przez Metrostav Polska S.A.

Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące oraz okres gwarancji jakości 10 lat.

Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 roku, przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

Przyszły wykonawca zadania A zaprojektuje oraz wybuduje ponad 6,6 km trasy ekspresowej, która będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy. Ponadto wybuduje węzły Zamienie i Lesznowola, wiadukty, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki:
- w. Warszawa Lotnisko – Lesznowola (ok. 6,6 km),
- Lesznowola – Tarczyn (ok. 14,8 km),
- Tarczyn – obwodnica Grójca (ok. 7,9 km).

Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.

Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Będzie to ok. 29-kilometrowy, dwujezdniowy odcinek drogi klasy S (na odcinku od węzła Warszawa Lotnisko – do węzła Lesznowola - dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, pas dzielący 5 m, a od węzła Lesznowola: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas dzielący 12 m z rezerwą pod trzeci pas ruchu).

Źródło: GDDKiA