Drukuj

20120Podpisano umowę na projekt i budowę drogi ekspresowej S7od węzła Widoma do Kraków, z włączeniem drogi do węzła Kraków Nowa Huta, o długości ok. 18,3 km, z firmą włoską Salini Impregilo S.p.A. Koszt zadania wynosi ponad miliard zł.

 

Firma Salini ma zrealizować inwestycję w ciągu 34 miesięcy od daty zawarcia umowy, z gwarancją jakości na 10 lat. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu na projektowanie okresy zimowe nie będą wliczone.

Zakres planowanej inwestycji obejmuje:
• budowę dwujezdniowej drogi z dzielącym pasem ziemnym oraz pasami awaryjnymi,
• budowę węzłów drogowych łączących S7 z istniejącym układem komunikacyjnym,
• budowę obiektów inżynierskich w ciągu planowanej drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z nią (wraz z wykonaniem, w niezbędnym zakresie, korekty przebiegu tych dróg na odcinkach dojazdów do obiektów),
20119• budowę elementów odwodnienia drogi i obiektów towarzyszących,
• budowę dróg dojazdowych,
• budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
• realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko,
• usunięcie kolizji z istniejącymi obiektami budowlanymi,
• przełożenie fragmentów cieków wodnych kolidujących z drogą S7,
• budowę infrastruktury technicznej stanowiącej wyposażenie techniczne drogi,
• budowę kanałów technologicznych i urządzeń infrastruktury technicznej.

Droga ekspresowa S7 od granicy z województwem świętokrzyskim do Krakowa, o długości 55,6 km, stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Powstanie 8 węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice i Kraków Grębałów.

Źródło: GDDKiA O/Kraków