Drukuj

droga betonowa 1GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na wyłonienie wykonawcy budowy autostrady A1 na ponad 20-kilometrowym odcinku F wraz węzłem Rząsawa i węzłem Blachownia. To już ostatnie postępowanie dla zadania budowy autostrady A1 na odcinku Rząsawa - Pyrzowice o łącznej długości prawie 57 km.

A1 SlaskZamówienie będzie realizowane w systemie projektuj i buduj. Termin realizacji zadania wynosi 33 miesiące od daty podpisania umowy. Kryterium oceny ofert jest cena (90%) i okres gwarancji (10%).

W drugim etapie postępowania wpłynęło 10 ofert. Najniższą kwotę, ponad 703 mln zł, oraz 10-letni okres gwarancji złożyło Konsorcjum firm: Salini Polska Sp. z o.o., Salini Impregilo S.p.A. i Todini Costrucioni Generali S.p.A.

***

Przypomnijmy, że na odcinek G, pomiędzy węzłem Blachownia a węzłem Zawodzie, najniższą ofertę, ponad 219 mln zł, złożyło konsorcjum firm: Berger Bau Polska Sp. z o.o. i Berger Bau GmbH. Natomiast odcinek I, pomiędzy węzłem Woźniki i węzłem Pyrzowice, ma wybudować konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o. za 609,5 mln zł. To samo konsorcjum, za 574,5 mln zł, wybuduje też odcinek H, między węzłami Woźniki i Zawodzie.

Cały, prawie 57-kilometrowy odcinek A1, budowany w technologii betonowej, może więc kosztować ponad 2 mld zł.

Źródło: GDDKiA