Drukuj

DSC01192Rozpoczyna się budowa Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Trasa podmiejskiej linii tramwajowej nr 41 zostanie kompleksowo przebudowana, od granicy z Łodzią przez gminę Ksawerów i miasto Pabianice. Umowę na realizację projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: Pabianice – Ksawerów” zawarto 5 września.

 

Wykonawcą prac jest konsorcjum firm w składzie: Progreg InfraCity Sp. z o.o., MPK - Łódź Sp. z o.o., Włodan Sp. jawna.

Rozpoczyna się budowa Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Trasa podmiejskiej linii tramwajowej nr 41 zostanie kompleksowo przebudowana, od granicy z Łodzią przez gminę Ksawerów i miasto Pabianice. Umowę na realizację projektu „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: Pabianice – Ksawerów”.

Inwestycja jest realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Obejmuje kompleksową modernizację linii tramwajowej 41, czyli przebudowę układu torowego wraz z niezbędną infrastrukturą, stworzenie wydzielonego pasa tramwajowo-autobusowego, budowę nowych przystanków oraz budowę 1,5 km drogi dla rowerów w centrum Pabianic. Wprowadzony zostanie inteligentny system transportowy (ITS), obejmujący urządzenia informacji pasażerskiej i priorytet tramwaju na skrzyżowaniach.

- Cieszymy się, że linia przebiegająca przez Ksawerów i Pabianice będzie modernizowana i przez kolejne lata będzie mogła służyć mieszkańcom naszych miast. Liczymy, że wkrótce prace rozpoczną się także na pozostałych trasach: do Zgierza, Ozorkowa, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. My ze swojej strony jesteśmy gotowi do modernizacji torowiska na terenie Łodzi w kierunku Konstantynowa. Liczymy, że zgodnie z zapowiedziami zarząd województwa łódzkiego wesprze ten projekt i przyzna dotację na remont. Tym bardziej, że przebudowa łódzkiego odcinka jest niezbędna, aby dojechać do Konstantynowa Łódzkiego, który mamy nadzieję także zmodernizuje fragment na terenie swojej gminy – powiedziała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

- Przebudowa głównej arterii, czyli ulic Zamkowej i Warszawskiej, wzdłuż których biegną tory tramwajowe, całkowicie zmieni wygląd centrum Pabianic – mówi prezydent Grzegorz Mackiewicz. – Jest to długo wyczekiwana inwestycja i jedyna szansa na kompleksowy remont infrastruktury tramwajowej, o który staraliśmy się od kilku lat. Linia tramwajowa 41 pozostaje najpopularniejszym połączeniem do Łodzi. Codziennie korzysta z niej około dziewięciu tysięcy osób i ponad dwa miliony pasażerów w skali roku.

W modernizacji trasy tramwajowej z Pabianic do Łodzi będzie miał swój udział łódzki przewoźnik. Odpowiada on za ksawerowski odcinek trasy (długość ponad 3 km). Do przebudowy wydzielonego torowiska MPK – Łódź wykorzysta 300 t szyn i ok. 4,5 tys. podkładów. Wykonawca ma 24 miesiące od daty podpisania kontraktu na realizację inwestycji, w tym 8 miesięcy na stworzenie projektu.

Wartość umowy na realizację projektu wynosi niespełna 174 mln zł.

Źródło: UM Łódź